×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ چندین ایده برای طراحی سایت فروشگاهی
تاریخ انتشار : 05 آبان 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چندین ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

چندین ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

امروزه برای ساخت یک وب سایت نیازی به مهارت های فنی زیادی نیست. به دلیل تعداد پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی که امروزه در دسترس هستند، لازم نیست برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین مفید، یک متخصص کدنویسی باشید.

با این اوصاف، شما نیاز به درک اولیه ای از طراحی وب خوب دارید، بنابراین می‌توانید از تم‌ها و قالب ها استفاده کنید و آنها را به چیزی تبدیل کنید که واقعا برند شما را به نمایش بگذارد.

گام اول در طراحی وب‌سایت چیست؟

ثبات به شدت مهم است. یک طراحی ثابت در تمام صفحات وب سایت خود داشته باشید. می‌توانید از طرح‌بندی متفاوتی برای صفحات محصول نسبت به وبلاگ و سایر صفحات وب خود استفاده کنید، اما طرح رنگ، قرار دادن منوی پیمایش و غیره باید ثابت بماند.

از فونت‌ها، انیمیشن‌ها، پالت رنگ‌ها، قرار دادن لوگو و غیره استفاده کنید تا طراحی شما در کل وب‌سایت ثابت بماند.

این رویه یک تصویر منسجم ایجاد می‌کند و برای طراحی وب تجارت الکترونیک عالی ضروری است. دقت کنید جذابیت بصری بسیار مهم است زیرا مردم نمی‌توانند محصولات کسب و کار آنلاین شما را به صورت فیزیکی مرور کنند.

بازدیدکنندگان وب سایت شما اولین برداشت خود را از فروشگاه آنلاین شما در عرض چند ثانیه دریافت می‌کنند، بنابراین آن را چشم نواز کنید.

از ترکیبی از تصاویر محصول در پس زمینه سفید و عکس‌های سبک زندگی استفاده کنید که محصول شما را در حال استفاده نشان می‌دهد.

اعتماد؛ شاه کلید موفقیت در فروش

اگر وارد یک فروشگاه خرده‌فروشی شوید و آن را نامرتب ببینید، با کارمندانی که در اطراف ایستاده‌اند و طوری صحبت می‌کنند که انگار شما آنجا نیستید، آیا به خرید ادامه می‌دهید یا مستقیما به سمت نزدیک‌ترین رقیب می‌روید؟

هنگامی که شخصی برای اولین بار از فروشگاه آنلاین شما بازدید می‌کند، احتمالا چیز زیادی در مورد برند، کیفیت محصول یا شهرت شما نمی‌داند، به خصوص اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید.

تبلیغات ممکن است باعث شود آنها شما را در نظر بگیرند، اما قبل از تبدیل شدن باید اعتماد آنها را جلب کنید.

مردم باید بدانند که وقتی از شما خرید می‌کنند، دقیقا همان چیزی را که شما تبلیغ کرده‌اید دریافت خواهند کرد. این بدان معنی است که سیگنال‌های اعتماد در وب سایت خود داشته باشید. همچنین مدیریت سایت و هدایت مراجعه کنندگان به شدت ضروری است.

پسند کردن وب سایت شما بسیار مهم است. نه تنها اطمینان می‌دهد که مشتریان می‌توانند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، بلکه به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نیز کمک می‌کند.

سایت شما باید روی رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه به خوبی کار کند. اطمینان حاصل کنید که یک عملکرد جستجوی هوشمند دارید که به افراد کمک می‌کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

چندین ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

زیبایی در سادگی است

تا جایی که می‌توانید فرآیند خرید را ساده کنید. مشتریان نباید برای یافتن دسته بندی مناسب، دکمه‌ها را جستجو کنند یا بیش از حد حفاری کنند.

به عنوان مثال، منوهای کشویی به ساده کردن فرآیند کمک می‌کنند و وب سایت شما را تمیز و شفاف نگه می‌دارند.

نگاهی به سایت‌های پربازدید خرید و دیگر سایت‌های رقیب خود بیاندازید تا ببینید چگونه محتوای خود را سازماندهی می‌کنند.

به طور کلی هوشمندانه است که فروشگاه خود را بر اساس هنجارهای صنعت مدل شک دهید. کاربران باید بدانند چه انتظاری داشته باشند و چگونه با سایت شما تعامل داشته باشند.

هرچه خرید کردن از شما برای شخصی آسان تر باشد، تمایل بیشتری برای تکمیل خرید و فروش به شما خواهد داشت.

آمازون یک مثال عالی از یک راه ساده برای تشویق فروش است. با گزینه «خرید با یک کلیک»، کاربران می‌توانند خرید خود را به صورت یکپارچه و سریع انجام دهند.

صادق باشید

دروغ گفتن و استفاده از ترفندها در وب سایت فروشگاهی شما کارساز نخواهد بود.

مشتریان می‌خواهند قیمت‌های صادقانه را ببینند تا بدانند در هنگام تسویه‌حساب چه انتظاری دارند.

پرداخت و ارسال تا پایان محاسبه نمی‌شود، اما باید سعی کنید از هزینه‌ها و هزینه‌های پنهان خودداری کنید.

قیمت بالاتر از حد انتظار احتمالا باعث می‎شود که مشتری بالقوه سبد خرید خود را رها کند و به فروشگاه رقیب شما برود.

چندین ایده برای طراحی سایت فروشگاهی

اولین و آخرین انتخاب باشید

در پایان، مهمترین چیز این است که همیشه کاربر را به خاطر بسپارید. بهترین تجربه خرید را ایجاد کنید تا مردم به بازگشت ادامه دهند.

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ایجاد وفاداری به برند و تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار و مادام‌العمر این است که فروشگاه خود را حول آنها بسازید.

این می‌تواند به آسانی خرید، ایجاد توضیحات خوب محصول، استفاده از یک رابط کاربری صاف و توجه به طرح رنگ شما اشاره داشته باشد.

با تعامل با مشتریان خود، از طریق نظرسنجی‌ها، در رسانه‌های اجتماعی یا انواع دیگر سازماندهی، می‌توانید بازخورد واقعی در مورد آنچه که آنها بیشتر دوست دارند دریافت کنید.

مشتریان به سرعت متوجه خواهند شد که چقدر برای بهینه‌سازی تجربه آنها کار شده است. با انجام صحیح این مرحله، تاثیری ماندگار بر جای بگذارید.

کلام آخر

در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت ما موفقیت شما را اندازه­ گیری می­ کنیم و کمک می ­کنیم تا تغییرات لازم را انجام دهید تا مخاطب جذب کنید. ما کمک می کنیم تا یک راهنمای سبک ایجاد کنید که با برندتان متناسب است و شما را از رقبایتان متمایز می­ کند.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

خدمات و تبلیغات وب ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

پیشنهاد بهترین کمپین ها برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی

روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی با بهترین بازدهی

بهینه‌ سازی نرخ تبدیل در وب سایت و راهکارهای افزایش آن

تفاوت UX (تجربه کاربر) و UI (رابط کاربری) در چیست

دیدگاهتان را بنویسید