×
صفحه اصلی محتوا چگونه برای کسب و کار خود اسم انتخاب کنیم
تاریخ انتشار : 18 اسفند 1401 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

چگونه برای کسب و کار خود اسم انتخاب کنیم

چگونه برای کسب و کار خود اسم انتخاب کنیم

شما نمی توانید یک کسب و کار بدون یک نام داشته باشید!

اما فرآیند انتخاب اسم عالی برای کسب و کار که هم جذاب باشد و هم موضوع کسب و کار شما را بیان می کند، به هیج وجه آسان نیست.

کسب و کارها در گذشته به دلیل انتخاب اسامی نادرست برای خود با شکست مواجه شده اند، بنابراین مهم است که این کار را درست انجام دهید.

انتخاب یک نام عالی برای کسب و کار برای موفقیت بسیار مهم است و کلید متمایز شدن شما از رقبایتان به حساب می آید. مشتریان نام کسب و کار را با ارزشی که آن کسب و کار فراهم می کند در ارتباط می دانند.

ملاحظات قانونی

قبل از شروع تلاش خود برای انتخاب بهترین اسم برای کسب و کار، باید ایده مشخصی از نوع ساختار کسب و کار خود داشته باشید. این مهم است زیرا قوانین مربوط به ثبت بر اساس ساختار کسب و کار شما تغییر می کنند.

  • اگر کسب و کار شما شرکتی است، باید در زمان ثبت شرکت، نام کسب و کار خود را ثبت کنید.

یکی دیگر از کارهایی که هنگام انتخاب اسم باید انجام دهید این است که چک کنید آیا این اسم قبلا وجود استفاده شده است یا خیر.

چگونه برای کسب و کار خود اسم انتخاب کنیم

چگونه می توانید یک اسم برای کسب و کار خود انتخاب کنید

همانطور که گفته شد، هدف اصلی یک اسم باید بیان خدماتی باشد که شما ارائه می دهید و در عین حال منحصر به فرد و قابل یادآوری باشد. در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

1. اسم باید توصیفی باشد اما خیلی مبهم یا عمومی نباشد

اسمی را انتخاب نکنید که خیلی مبهم یا خیلی معنادار باشد. اسم های عمومی مانند Melbourne Painting Service نه تنها خسته کننده هستند، بلکه به یاد آوردن آن ها نیز سخت است.

علاوه بر این، از سایر ارائه دهندگان این خدمات متمایز نیست. حال اسم PhotoBucket را در نظر بگیرید؛ توصیفی است، کسل کننده نیست و چیزی نیست که فراموشش کنید.

2. از کلمات مرتبط به شیوه ای خلاقانه استفاده کنید

از کلمات کلیدی در اسم استفاده نکنید. استفاده از کلمات کلیدی ساده مانند General Motors دیگر کارساز نیستند. اما اغلب، انتخاب یک نسخه اصلاح شده از کلمات کلیدی مرتبط عملکرد بسیار خوبی دارد و شرح کسب و کار شما را بیان می کند.

یک روش خوب برای انتخاب یک اسم جذاب و به یادماندنی برای کسب و کار خود، استفاده از نسخه های جایگزین کلمات رایج مرتبط به خدماتی است که ارائه می دهید.

این روش بازی با کلمه است – که تا حدودی با خود خدمات مرتبط است. نمونه های دیگر عبارتند از Digg (حفاری)، Flickr (سوسو زدن) و Compaq (کامپکت).

3. آن را ساده نگه دارید

اسمی انتخاب نکنید که خیلی طولانی یا پیچیده باشد. به یاد داشته باشید که اسم کسب و کار باید برای مشتریان جذاب باشد. باید خوشایند و مثبت به نظر رسد و احساسات مثبتی را تداعی کند. همچنین، تلفظ و یادآوری آن باید ساده باشد.

نام Zippil را در نظر بگیرید – تلفظ آن نه تنها سخت است، بلکه کاملاً مبهم است. هر زمان که نیاز به توضیح نام کسب و کار خود دارید، احتمالاً نشانه خوبی نیست. اشکالی ندارد که کمی باهوش باشید، اما در این امر زیاده روی نکنید.

4. از رقبای خود کپی نکنید

از انتخاب اسمی مشابه با رقبای خود در صنعت اجتناب کنید. این می تواند نشانگر غیراصیل بودن کسب و کار شما باشد که اصلا تصویر خوبی برای برند نیست. همچنین می تواند باعث سردرگمی مشتریان شما شود و آن ها کسب و کار رقیب را با شما اشتباه بگیرند.

چگونه برای کسب و کار خود اسم انتخاب کنیم

5. از استفاده از اسم خود خودداری کنید

از استفاده از اسم خود خودداری کنید. نام شما چیزی در مورد کسب و کار شما بیان نمی کند و برای مشتریان بالقوه اهمیت زیادی نخواهد داشت. حتی اگر بخواهید کسب و کار خود را در آینده بفروشید یا حتی اگر بخواهید گسترش دهید، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود.

با این حال، نمونه های نادری وجود دارند که در آن ادغام نام مالک در نام برند می تواند به خوبی کار کند. مثال ها عبارتند از – Automattic (به نام مت موسس آن) و PageRank (به نام لری پیج، بنیانگذار گوگل) همانطور که گفته شد، PageRank به خودی خود اسم یک کسب و کار نیست. این یک الگوریتم است.

6. اسمی انتخاب کنید که مقیاس پذیر باشد

اسمی را انتخاب کنید که می تواند کسب و کار شما را گسترش دهد. به عنوان مثال، اگر فقط کتاب می فروشید، ممکن است روزی لوازم التحریر یا لوازم جانبی نیز بفروشید. همچنین، اگر خدمات شما بر اساس یک منطقه خاص است، ممکن است بخواهید آن را به شهرهای دیگر نیز توسعه دهید. بنابراین، اسمی را انتخاب کنید که رشد و توسعه آینده کسب و کار شما را نیز دربرگیرد.

7. اطمینان حاصل کنید که دامنه مرتبط دارید

بعد از این که گزینه های اسم را برای خود محدودتر کردید، باید اطمینان حاصل کنید اسمی که می خواهید استفاده کنید موجود باشد.

بررسی کنید که آیا اسم قبلاً به عنوان یک علامت تجاری ثبت شده است یا توسط یک کسب و کار دیگر خریداری شده است یا نه. اگر قصد دارید یک حضور آنلاین داشته باشید، که قطعا باید انجام دهید، باید با بررسی نام دامنه مطمئن شوید که دامنه مورد نظر در دسترس است.

نام دامنه می تواند تاثیر زیادی بر رویت پذیری آنلاین شما داشته باشد و تلاش های بازاریابی آنلاین شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

با این وجود، لزوما نباید یک اسم خوب را به خاطر در دسترس نبودن نام دامنه رها کنید. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید به جای آن انجام دهید:

  • اگر دامنه استفاده شده است، خرید آن را در نظر بگیرید. احتمالاً برای شما هزینه خواهد داشت، اما یک دامنه به یاد ماندنی و جستجو پسند ارزش آن را دارد.
  • تغییراتی در اسم به وجود آورید. فرض کنید نام شرکت شما Sleepytime است و پیژامه می فروشید، اما sleeptime.com قبلاً گرفته شده است. سپس می توانید به دنبال نام های دامنه مانند sleeptimeonline.com یا sleeptimepyjamas.com بگردید.
  • در انتخاب دامنه خلاق باشید. امروزه، کسب و کارها از دامنه های سطح بالا استفاده می کنند تا آدرس های اینترنتی خود را به یاد ماندنی تر کنند. به عنوان مثال، پلتفرم وبلاگ نویسی Postachio postach.io را به عنوان دامنه خود انتخاب کرد. آنها یک ccTLD (.io) را انتخاب کردند که طبیعتاً بخشی از نام تجاری آنهاست. نمونه معروف دیگر del.icio.us است.

8. از استفاده از کلمات اختصاری اجتناب کنید

بسیاری از شرکت های بزرگ از کلمات اختصاری یا مخفف مانند IBM و KFC استفاده می کنند. اما در شروع کسب و کار خود، وقتی هدف شما راه اندازی کسب و کارتان است، مخفف باعث سردرگمی مشتریان احتمالی شما خواهد شد. همچنین، این احتمال وجود دارد که نام اختصاری کسب و کار شما با برند دیگری مشابه باشد و همین امر رتبه بندی شما در موتورهای جستجو را دچار مشکل خواهد کرد.

توصیه نهایی

وقتی قصد شروع یک کسب و کار را دارید، انتخاب یک اسم می تواند چالش برانگیز باشد اما چیزی نیست که به خاطرش عذاب بکشید! نظرات و ایده های اعضای خانواده، دوستان و حتی مشتریان خود را بپرسید. همیشه داشتن چند نقطه نظر متفاوت ایده خوبی است.

اسم کسب و کار تنها قدم اول به سمت ایجاد یک برند قابل اعتماد است. اگرچه ایمپرشن اولیه خوبی از برند شما به جای می گذارد، اما این به شما بستگی دارد که انتظارات مشتری را برآورده کنید و کسب و کار خود را به موفقیت برسانید.

برای تبلیغات بیشتر در کنارتان هستیم

بعد از انتخاب اسم نیاز به تبلیغات دارید و بهتر است کار تبلیغات پولی خود را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع : webalive

بیشتر بخوانید :

آگاهی از برند Brand awareness چیست؛ ایجاد و افزایش آن

برندینگ (برندسازی) چیست؛ انواع و المان های اساسی آن

اصول برندینگ چیست؛ دلیل اهمیت و ۸ اصل اساسی آن

دیدگاهتان را بنویسید