×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئو نکات کلیدی که در سئو تصاویر به آنها نیاز داریم
تاریخ انتشار : 12 دی 1401 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

نکات کلیدی که در سئو تصاویر به آنها نیاز داریم

نکات کلیدی که در سئو تصاویر به آنها نیاز داریم

انتخاب تصاویر مناسب و رعایت سئو تصاویر در وب سایت شاید مرحله‌ای تفننی و سلیقه‌ای باشد اما اگر آن را با موارد فنی که برای گوگل مهم است، هماهنگ نکرده باشید ممکن است به سایت شما آسیب نیز وارد کند.

آخرین تصویری را که در وب سایت خود آپلود کرده‌اید، به یاد بیاوردید و ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید کدام موارد مهم از نظر سئو را در آن رعایت کرده‌اید.

چرا سئو تصاویر مهم است؟

بر اساس داده‌های سال 2018  بیش از 20 از تمام جستجوهای وب ایالات متحده در Google Images انجام می‌شود.

در بین آماتورها و متخصصان سئو امر مشترک است که بهینه‌سازی تصاویر برای وب سایت ارزش زمان صرف شده را دارد.

بدون بهینه سازی مناسب تصویر، یک دارایی ارزشمند سئو را هدر می دهید. بهینه‌سازی تصویر مزایای زیادی مانند تجربه کاربری بهتر، زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه و فرصت‌های رتبه‌بندی اضافی ایجاد می‌کند.

و این نقش به طور فزاینده ای مهم‌تر می‌شود. اما چه عواملی برای اطمینان از اینکه تصاویر سایت شما در سرچ پیدا می‌شوند و سرعت سایت شما را کند نمی‌کنند، مهم هستند؟

انتخاب فرمت مناسب

قبل از اینکه بتوانید تصاویر را به سایت خود اضافه کنید، باید مطمئن شوید که بهترین نوع فایل را انتخاب کرده‌اید.

در حالی که فرمت های تصویر زیادی برای انتخاب وجود دارد، PNG و JPEG رایج ترین برای وب هستند.

  • PNG تصاویر با کیفیت بهتری تولید می‌کند، اما با اندازه فایل بزرگتر ارائه می‌شود.
  • JPEG ممکن است کیفیت تصویر را از دست بدهید، اما می‌توانید سطح کیفیت را تنظیم کنید تا تعادل خوبی پیدا کنید.

فشرده سازی تصاویر

موتورهای جستجو مانند شما به صفحه وب شما نگاه می‌کنند. از هر راهی می‌توانید استفاده کنید تا تصاویر را فشرده کنید. بار روی سایت شما را کاهش می‌دهد.

می‌توانید یک قدم جلوتر بروید و از یک CDN تصویر استفاده کنید که دستگاه را شناسایی کرده و تصویر را قبل از تحویل بهینه می‌کند Cloudinary و Imgix دو گزینه برای امتحان هستند. وقتی تصاویر خود را فشرده می‌کنید، سرعت سایت خود را نیز بالا می‌برید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه تصاویر شما بر سرعت صفحه شما تأثیر می گذارد، توصیه می کنم از ابزار PageSpeed ​​Insights Google استفاده کنید.

نکات کلیدی که در سئو تصاویر به آنها نیاز داریم

ایجاد تصاویر منحصر به فرد

شما می‌خواهید عکس‌های در سایت آیینه کار شما شود.

اگر وب سایت خود را با تصاویر کپی پر کنید، غیرواقعی به نظر خواهید رسید، مانند هزاران سایت دیگر که برجسته نیستند. در مورد یک وب سایت شرکتی، یک شرکت مشاوره، یک تجارت که به خدمات مشتری افتخار می‌کند فکر کنید.

همه این وب‌سایت‌ها تقریباً از تصویر یک تاجر در حال لبخند زدن استفاده می‌کنند و همه شما آن تصویر تکراری را دیده‌اید. در حالی که ممکن است تصاویر کپی خود را کاملا بهینه کنید، اما تأثیر یا مزایای بالقوه سئو را مانند یک تصویر اصلی و با کیفیت بالا نخواهد داشت.

هرچه تصاویر اصلی بیشتری داشته باشید، تجربه بهتری برای کاربر و شانس شما برای رتبه بندی در جستجوهای مرتبط بهتر است.

به خاطر داشته باشید که تصاویر بزرگ به احتمال زیاد در Google Discover نمایش داده می‌شوند. همانطور که گوگل در منبع سئوی پیشرفته خود توصیه می کند، تصاویر بزرگ باید حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند و با تنظیم max-image-preview:large یا با استفاده از AMP فعال شوند.

همچین این نکته را فراموش نکنید که از لوگوی خود به عنوان تصویر استفاده نکنید.

مراقب کپی رایت باشید

صرف نظر از فایل‌های تصویری که برای استفاده انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که هیچ تضاد حق نسخه برداری وجود ندارد.

 بر اساس قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال (DMCA)، در صورت نقض هرگونه مشکل حق نسخه‌برداری ممکن است اخطاریه برای شما صادر شود.

اگر صاحب یک محتوا، محتوای خود را در وب سایت شما ببیند، می تواند یک حذف DMCA صادر کند که شما مجبورید به آن تن دهید.

Google Images به شما امکان می دهد نتایج را بر اساس موارد موجود برای استفاده مجدد فیلتر کنید

 نام فایل‌های تصویری را مشخص کنید

وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، ایجاد نام فایل‌های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی کاملاً حیاتی است.

نام فایل های تصویری به گوگل و سایر خزنده‌های موتورهای جستجو در مورد موضوع تصویر هشدار می‌دهد. به طور معمول، نام فایل‌ها شبیه “IMG_722019” یا چیزی شبیه به آن است.

این مانند سفارش دادن از یک منو به زبانی دیگر است و کمکی به گوگل نمی‌کند. نام فایل را از پیش فرض تغییر دهید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تصویر شما را درک کنند و ارزش سئوی شما را بهبود بخشند.

نکات کلیدی که در سئو تصاویر به آنها نیاز داریم

 داده‌های ساختاریافته را اضافه کنید

داده‌های ساختاریافته انواع محتوای شما را نشانه گذاری می‌کنند تا گوگل و موتورهای جستجو را برای ارائه نتایج بصری بهتر راهنمایی کنند.

در اصل، اگر داده های ساختاریافته را اضافه کنید، گوگل می‌تواند تصاویر شما را به عنوان یک نتیجه غنی ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر از نشانه ‎گذاری طرحواره در صفحه محصول استفاده می‌کنید و تصویر را به عنوان یک محصول برچسب گذاری می‌کنید، Google می‌تواند این تصویر را با برچسب قیمت جفت کند.

موتورهای جستجو از الگوریتم صرف نظر می‌کنند و از اطلاعات ارائه شده در داده های ساخت یافته برای ارائه تصویر مناسب استفاده می‌کنند.

تبلیغات و بهبود سئو خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و گوگل ادز. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد. از این طریق علاوه بر جذب مشتری سئو خود را هم بهبود می بخشید

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

بیشتر بخوانید :

تفاوت سئو SEO و بازاریابی موتور جستجو SEM و کدام بهتر است

اصول سئو در تولید محتوا و نحوه تقویت محتوا

سئو تکنیکال Technical SEO چیست و چه اهمیتی دارد

سئو تکنیکال در سایت فروشگاهی؛ موارد مهم

دیدگاهتان را بنویسید