×
صفحه اصلی تبلیغات بهترین راه‌ های افزایش نصب اپلیکیشن؛ 4 روش کار آمد
تاریخ انتشار : 15 اسفند 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

بهترین راه‌ های افزایش نصب اپلیکیشن؛ 4 روش کار آمد

بهترین راه‌ های افزایش نصب اپلیکیشن؛ 4 روش کار آمد

هیچ چیز لذت ‌بخش‌تر از این نیست که نتیجه تلاش و خلاقیت شما مورد استقبال تعداد افراد بیشتری قرار بگیرد و از آن استقبال کنند.

نصب اپلیکیشن‌ها و مورد توجه قرار گرفتان آنها از سمت جامعه هدف برای سازندگان و خالقان آن که در پشت صحنه هستند و کسی از چالش‌ها و موانع آنها خبر ندارد، حس بی‌نظیری است.

برای ساخت اپلیکیشن‌ها علاوه بر غلبه بر چالش‌ها و موانعی که کاربران نهایی معمولی از آنها چیزی نمی دانند، زمان، انرژی، پول و سایر منابع زیادی  صرف می‌شود.

اما چگونه می‌توان با به کار گرفتن شگردهایی میزان اقبال از اپلیکیشن‌ها را بالا برد. چرا که استقبال از اپلیکیشن‌ مدنظر شما و دانلود آن از سمت کاربران علاوه بر این که سودآوری به همراه دارد، می‌تواند بسیار روحیه‌بخش باشد.

بازار گسترده و رقابتی

بسیاری از شرکت‌ها و افراد ادر سال‌های اخیر  به دنبال راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها بوده‌اند. طبق آمار موجود در سال اخیر فروشگاه اپل اپ بیش از 2.22 میلیون برنامه مختلف را در خود جای داده است و فروشگاه Google Play با 3.48 میلیون برنامه را داراست.

این تعداد برنامه حاضر در گوگل پلی نشان از رقابت بسیار زیاد در این حوزه است اما این رقابت به معنای این نیست که نمی‌توان در آن موفق شد و به هدف تعیین شده خود رسید اما واقعیت این است که همه این تعداد نیز نمی‌توانند به موفقیت برسند و از رقبای خود پیشی بگیرند و به درآمدزایی برسند.

برای توسعه اپلیکیشن خود رویا پردازی کنید اما سعی کنید پای خود را در زمین نگه دارید و واقع‌بینی را حفظ کنید.

منتظر  نباشید که اپلیکیشن شما به دانلودهای میلیونی برسد اما می‌توانید با اجرای برخی نکات و ترفندهای مفید، انتظار داشته باشید که تعداد دانلودهای شما افزایش چشمگیری داشته باشد. اما برای به دست آوردن دانلود بیشتر چه کاری باید انجام داد؟


چگونه دانلود اپلیکیشن را می‌توان افزایش داد؟

در ادامه متن به چهار زمینه اصلی که بر تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها موثر است و اینکه چه کاری می‌توانید برای تشویق به افزایش دانلود، انجام دهید، خواهیم پرداخت.

1. بهینهسازی اپ استور

ابتدا باید به این نکته توجه کرد که در ذهن کاربران چه می‌گذرد چرا که می‌شود از این طریق  مسیر درستی را انتخاب کرد.

48 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند برنامه‌هایی را برای دانلود با مرور از طریق فروشگاه برنامه دلخواه خود پیدا می‌کنند، 21 درصد دیگر از کاربران برنامه‌ها را از طریق موتورهای جستجو پیدا می‌کنند.

بنابراین هر فهرست برنامه با محتوا و کلمات کلیدی ایندکس می‌شود که به برنامه کمک می‌کند الگوریتم‌هایی را ذخیره کند تا مرتبط‌ترین برنامه را با توجه به کلمه یا عبارت جستجو شده پیدا کند.

بهینه‌سازی فروشگاه App فرآیند بهینه‌سازی فهرست شما، نشان دادن برنامه شما در نتایج جستجو بالا و افزایش احتمال ظاهر شدن برنامه در فروشگاه احتمال دانلود اپلیکیشن شما را بالا می‌برد.

بهینه‌سازی فروشگاه اپلیکیشن می‌تواند به افزایش دید اپلیکیشن شما کمک کند، چه مردم در فروشگاه مرور کنند و چه با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنند.

2. محلی‌سازی برنامه

نکته مهم در مورد محصولات مجازی، امکان فروش آنها در سراسر جهان است و هر دو فروشگاه App Apple و Google Play Store به شما امکان دسترسی به این بازار جهانی را می‌دهند.

. با این حال، اینجاست که بومی‌سازی یک ضرورت محسوب می‌شود. افراد برنامه‌ای را که نمی‌توانند به زبان خودشان بفهمند دانلود نمی‌کنند. به همین دلیل بومی‌سازی فرآیند انطباق کامل یک برنامه کاربردی برای پاسخگویی به نیازهای زبان‌ها، فرهنگ‌ها و مکان‌های مختلف است. در ایران هم اپ استور مایکت و بازار وجود دارد که به خاطر بومی بودن استقبال زیادی از آنها شده است

این امر مهم به معنای ترجمه ساده محتواها نیست بلکه شامل بهینه سازی طراحی و فهرست برنامه شما نیز می‌شود. با استفاده از مکان‌های برنامه، می‌توانید قفل بازار جهانی کاربران بالقوه را باز کنید و از آنجایی که آنها می‌بینند برنامه شما چقدر با زبان و فرهنگ خود سازگار است، احتمالاً نظرات خوبی منتشر می‌شود.

برای مثال کاری که در مایکت انجام می‌شود به همین شکل است. فروشگاهی محلی است که برای همه مردم ایران آشنا است و به راحتی می‌توانند با آن کار کنند. به همین دلیل اپلیکیشن‌های ایرانی که در این فروشگاه قرار می‌گیرند، احتمال دانلود بیشتری از سمت مردم ایران دارند.

بهترین راه‌ های افزایش نصب اپلیکیشن

3. اشتراک گذاری در رسانه‌های اجتماعی

اشتراک گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی می تواند یک راه قدرتمند برای افزایش تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها باشد.

اگر بتوانید برخی از تصاویر، توصیه‌ها یا سایر محتوایی را که در برنامه شما نمایش داده می‌شود در رسانه‌های اجتماعی به نمایش بگذارید، حتی آن‌هایی که به دنبال نصب برنامه‌ای مانند آنچه شما توسعه داده‌اید نیستند، ممکن است مجذوب شوند و متقاعد شوند که نگاهی به آن بیندازند.

اگر بودجه لازم برای انجام این کار را دارید، می‌توانید برخی از اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی را وارد کنید.

آن‌ها ساعت‌ها صرف برقراری ارتباط با فالوورهای خود می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید از این پایه‌ای از روابط قوی و جامعه برای نشان دادن برنامه خود و کارهایی که می‌تواند برای مخاطبان شما انجام دهد استفاده کنید.

4. تجربه کاربران

مردم برای دانلود یک اپلیکیشن به چه چیزی توجه می‌کنند؟ هنگام تصمیم‌گیری در مورد برنامه‌ای برای دانلود، بسیاری از مردم نگاهی به عملکرد اپلیکیشن  دارند و به بررسی رتبه‌بندی‌ها نگاهی می‌اندازند و به دنبال بازخورد و تجربه کاربری دیگر مردم هستند.

بنابراین اقدام ضروری و بسیار مهم برای شما این است، که از کاربران فعلی برنامه خود بخواهید بازخورد خود را ارسال کنند و درباره تجربه کاربری خود بنویسند. می‌توانید از این بینش ارزشمند برای ایجاد تغییرات و بهبود در برنامه خود استفاده کنید تا نیازها و خواسته‌های مخاطبان خود را برآورده کنید.

این بازخورد همچنین برای مرورگرهای فروشگاه برنامه انگیزشی خواهد بود که بیشتر به بررسی‌های شخص ثالث اعتماد می‌کنند تا ادعاهایی که خود شما به عنوان یک برند مطرح می‌کنید.

انگیزه مردم بیشتر از دوستان و خانواده نسبت به تبلیغات است، بنابراین کاربران را تشویق کنید که درباره تجربه خود صحبت کنند.

به کاربران برای پیوستن به برنامه یا برای ارسال پیوندهای ارجاع به خانواده و دوستان، مشوق‌هایی تعیین کنید. این تشویق کوچک باعث م‌ شود که نام تجاری و اپلیکیشن شما گسترش پیدا کند و مورد استقبال قرار بگیرد.

کاربر مهم‌ترین عنصر بازاریابی اپلیکیشن

مهم‌ترین عنصر برای افزایش دانلود اپلیکیشن کاربر است و شناخت دقیق کاربری هزارتویی پیچیده است. ارزیابی شخصیت‌های کاربر بازاریابان اپلیکیشن را قادر می‌سازد تا با استراتژی‌های خود بیشترین سود را به مخاطبان ارائه دهند.

بازاریابان اپلیکیشن باید یاد بگیرند که مخاطبان اصلی برای چه چیزهایی ارزش بیشتری قائل هستند و آن را در دست بگیرند. برای شناخت دقیق در این مسیر باید به مواردی توجه کرد:

_ ارزیابی کاربران

_ شناخت چالش‌های کاربران

_ شناخت الویت‌های کاربران

یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که بازاریابان اپلیکیشن می توانند انجام دهند، ایجاد دانش عمیق از مخاطبان اصلی است.

برای انجام این کار، آنها باید شخصیت‌های کاربر خود را ارزیابی کنند و ویژگی های کلیدی مانند چالش‌ها، اهداف، اولویت‌ها و البته بینش جمعیت شناختی را شناسایی کنند. اگرچه بازاریاب‌های اپلیکیشن احتمالا تصویری از این‌ها خواهند داشت، این تصویر باید زیر میکروسکوپ قرار گیرد و در پرتو داده‌های سخت ارزیابی شود.

بهترین راه‌ های افزایش نصب اپلیکیشن

کلام آخر

بازار دانلود اپلیکیشن به شدت رقابتی است و برای موفق شدن در آن باید با فضای آن و همچنین کاربران آشنایی دقیق داشت. در این مسیر باید دقت داشت که شخصیت کاربران یکسان نیست و  همانطور که برنامه‌ها تکامل می‌یابند، شخصیت‌ها نیز رشد می‌کنند، به این معنی که بازاریابان اپلیکیشن باید به طور مداوم با عادات و انتظارات مخاطبان اصلی خود در ارتباط باشند.

این امر جمع آوری داده ها و بازخورد از کاربران برنامه را ضروری می‌کند. این بینش‌ها می‌تواند به شناسایی نقاط دردناک در تجربه کاربر کمک کند که باید به آنها توجه شود، یا علایق کاربر را که می‌تواند ویژگی برنامه بعدی را مشخص کند، کشف کند.

این کشف و شهود از مخاطب راه به موفقت اپلیکیشن و دانلود بیشتر آن خواهد داشت. مسیری که از طریق آن می‌توان در این بازار رقابتی به موفقیت رسید.

برای تبلیغات و فروش بیشتر در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند 

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

چگونه تعداد دانلود اپلیکیشن خود را افزایش دهیم؟

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

راهنمای تبلیغات در اپلیکیشن‌ های موبایل و فرمت های آن

دیدگاهتان را بنویسید