×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟
تاریخ انتشار : 24 بهمن 1401 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

مشتریان در دهه گذشته خرید آنلاین را پذیرفته اند. از آنجایی که مشتریان در سال 2020،  12/861 میلیارد دلار را به صورت آنلاین در ایالات متحده خرج کردند، این رقم نسبت به سال 2019 تا 44% افزایش یافته است.

در حالی که این همه گیری باعث تحول به سمت خرید و فروش آنلاین شده است، رفتار مصرف کننده برای همیشه تغییر کرده است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Wakefield Research، مصرف کنندگان تخمین می زنند که آن ها به طور متوسط 43 درصد از فروش خرده فروشی ماهانه خود را آنلاین انجام می دهند.

خرید آنلاین در میان افرادی که در شهرها زندگی می کنند رایج است و تقریبا نیمی از خرید آن ها در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می شود. خرده فروشان در سراسر مرزها به نیازهای آن ها پاسخ می دهند.

در حالی که تقریبا از هر چهار بازرگان سه نفر بر این باورند که بزرگ ترین مشکل این همه گیری تغییر یا گسترش شرکت خود به صورت آنلاین است، این چالشی است که باید بر آن غلبه کنند. 88% از 500 صاحب فروشگاه یا مدیر گفتند که در حال حاضر اقلام خود را به صورت آنلاین می فروشند.

اگر می خواهید از این ترند درآمدزایی کنید، در اینجا همه چیزهایی که برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به آن نیاز دارید، اورده شده است.

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

مزایای فروش آنلاین

بسیاری از بازرگانان روش های جدیدی را برای اجرای کارهای خود بکار می گیرند؛ فرقی نمی کند که عمده فروشی، یک خط تولید جدید یا شروع کار در صنعت کاملا متفاوت باشد.

حضور آنلاین باعث افزایش احتمال چنین شرط هایی می شود. فروش آنلاین در حال حاضر به طور متوسط 58 درصد از درآمد خرده فروشانی که آنلاین می فروشند را شامل می شود.

یک ششم از فروشگاه های مورد نظر گفتند که فروش آنلاین تمام درآمد آن ها را شامل می شود و 36% فکر می کنند که این احتمال وجود دارد تا سال 2021 و بعد از آن فقط فروشگاه اینترنتی وجود داشته باشد.

در اینجا چند مزیت وجود یک فروشگاه اینترنتی برای شما آورده شده است:

1. فروش در همه حال

بیشتر وبسایت های فروشگاهی به مشتریان این امکان را می دهند تا در هر زمانی از روز یا شب کالای مورد نیاز خود را جستجو کرده و خرید خود را انجام دهند.

به همین دلیل مشتریان خرید راحت تری انجام می دهند و این سطح از دسترسی پذیری یک مزیت رقابتی شگفت انگیز است. به عنوان یک صاحب کسب و کار، این به شما اجازه می دهد تا در هر حالتی درآمد کسب کنید (حتی وقتی خواب هستید).

2. مشتریان را در جایی که هستند ملاقات می کنید

داشتن یک کسب و کار آنلاین فرصت های بیشتری را برای تعامل با مشتریان در اختیار شما قرار می دهد.

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا مشتریان بتوانند مستقیما از فیدهایشان خرید کنند، به مشتریان کمک کنید شما را ازطریق جستجوی گوگل پیدا کنند و به محض آماده شدن تراکنش را تکمیل کنند و خبرنامه هایی را بر اساس سابقه خرید برای مشتریان ارسال کنید.

3. در خارج از مرزها نیز فروش داشته باشید

بسیاری از وبسایت های فروشگاهی به کسب و کارها اجازه می دهند تا به مشتریان در سراسر کشور یا فراتر از آن دسترسی داشته باشند، از این رو پایگاه مشتریان و احتمال فروش آن ها افزایش می یابد.

فروش آنلاین نیز به شرکت اجازه می دهد تا موجودی خود را گسترش داده و افزایش دهند. برخلاف یک فروشگاه فیزیکی، مقدار کالاهایی که یک فروشگاه اینترنتی به صورت آنلاین می فروشد نامحدود است، که خود فاکتوری برای افزایش فروش به حساب می آید.

4. قیف خرید را تصور کنید

نظم و ترتیب در قیف خرید تقریباً دشوار است که تعداد دفعات بازدید یک مشتری از یک فروشگاه فیزیکی را قبل از تصمیم گیری برای خرید در حال حاضر مشاهده کند.

از سوی دیگر، یک تجارت آنلاین می تواند هر کلیک مشتری را ردیابی کند، بینش های مهمی را در مورد فرآیند خرید ارائه می دهد و راه را برای فرصت های بازاریابی (مانند ایمیل های سبد رها شده) هموار می کند تا مشتریانی را که تصمیمی برای خرید ندارند، تشویق کند.

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کنید؟

قبل از این که فروش آنلاین خود را شروع کنید، باید یک وبسایت فروشگاهی یا یک صفحه سفارش آنلاین ایجاد کنید، اقلام و کالاها را فهرست کنید، پرداخت ها را تنظیم کنید و عملیات شرکت آنلاین خود را تنظیم کنید (مانند انجام سفارش، حمل و نقل، مالیات فروش و غیره).

پرداخت های امن ایجاد کنید

برای کاهش مشکلات مربوط به پرداخت، باید بلافاصله پرداخت های ایمن را بپذیرید. شما می توانید تمام کارت های اعتباری اصلی را بپذیرید و به محض پایان روز کاری با پردازش سپرده ها را جمع آوری کنید.

موجودی را به روز نگه دارید

Rusenko توصیه می کند، «برای دیجیتالی کردن کسب و کار خود زمان بگذارید تا موجودی کالاهای خود را در یک سیستم دیجیتال مستند کنید (با تصاویر کیفیت بالا از هر محصول).

این یک هزینه اولیه است، اما شما را برای فروش در چندین پلتفرم آماده می کند.» وقتی وبسایت شما راه اندازی و اجرا شد، بررسی کنید که موجودی شما در تمام کانال ها همگام باشد تا هیچ یک از پلتفرم ها بدون موجودی نباشند.

به نیازهای تجارت الکترونیک خود فکر کنید

به این فکر کنید که در مرحله بعدی از کسب و کار خود چه ویژگی هایی را می خواهید و می خواهید طی چند سال آینده به چه جایگاهی دست یابید.

می توانید از میان طرح های مختلفی که شامل ویژگی های اضافی مانند محاسبه گر نرخ حمل و نقل در زمان واقعی، برچسب های حمل و نقل یکپارچه، ارسال ایمیل های سبد خرید رها شده به مشتریان، امکانات مربوط به هدیه، ارتباط دامنه سفارشی، تجزیه و تحلیل و بینش و غیره است، انتخاب کنید.

برنامه های قوی تری برای برآوردن خواسته های کسب و کار شما با گسترش و نیازهای اضافی وجود دارد.

وبسایت خود را سفارشی کنید

فرقی نمی کند که یک مغازه دار، صاحب یک رستوران، ارائه دهنده خدمات حرفه ای یا غیره هستید، باید وبسایتی را ایجاد کنید که هویت شما را منعکس می کند و متناسب با کسب و کار شماست.

طراحی های سازگار در فروشگاه سازهای آنلاین در دسترس هستند که به شما این امکان را می دهند طرح درستی را برای کسب و کار خود بسازید.

رنگ ها، فونت تایپ و اجزای چیدمان را می توانید بر اساس نیازهای مغازه، رستوران و خدمات خود سفارشی سازی کنید. از آنجایی که قسمت اعظم خرید اینترنتی ازطریق گوشی های موبایل انجام می شود، طرح ها برای مشاهده بر روی گوشی موبایل بهینه شده اند.

تمام استراتژی های کانال فروش را بکار بگیرید

وقتی یک شرکت استراتژی چندکانالی دارد، مشتریانش وقتی از گوشی های موبایل، کامپیوتر یا حضوری خرید می کنند تجربه یک خرید آرام را خواهند داشت.

داشتن یک فروشگاه اینترنتی آنلاین به شما اجازه می دهد تا از بازاریابی چندکاناله استفاده کنید، روش هایی برای تبلیغ برندتان در کانال های مختلف در اختیار شما قرار می دهد و گزینه های بیشتری برای یافتن و خرید شما پیش روی مشتریان وجود خواهد داشت.

این روشی است که تجارت در آینده انجام خواهد شد. اگر در طول همه گیری کرونا این کار را انجام نداده اید، برای شروع فروش آنلاین دیر نشده است.

وقتی صحبت از آنلاین کردن کسب و کار به میان باشد، لازم نیست همه چیز صفر یا صد باشد. شروع کار به شما کمک می کند تا به شیوه های جدیدی بازاریابی را انجام دهید که سفر خرید مشتریان پیچیده تر شده است.

بفهمید چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است و چه چیزی فروش در کانال های جدید را در آینده ساده تر می کند.

آیا آماده هستید برای گسترش فروشگاه آنلاین خود قدم بعدی را بردارید؟

هم اکنون محصولات خود را در ووکامرس به فروش برسانید. توسعه دهندگان و متخصصان در زمینه ووکامرس را برای توسعه وبسایت، فروشگاه و افزونه های سفارشی ووکامرس خود استخدام کنید.

بهتر است این کار را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید.

ما در آژانس تبلیغاتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را نیز ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب، تبلیغات در گوگل و تبلیغات موبایلی. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع : agiratech

بیشتر بخوانید:

10 ویژگی فروشگاه آنلاین موفق؛ سایت فروشگاهی موفق

پیشنهاد بهترین کمپین ها برای تبلیغات فروشگاه اینترنتی

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

روش تبلیغات فروشگاه اینترنتی با بهترین بازدهی

چگونه شرکت خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید