×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی علت کم و زیاد شدن فالوورهای اینستاگرام و راه جلوگیری از کاهش آن
تاریخ انتشار : 05 مهر 1402 زمان مطالعه : نام نویسنده : پرستو بیرانوند

علت کم و زیاد شدن فالوورهای اینستاگرام و راه جلوگیری از کاهش آن

علت کم و زیاد شدن فالوورهای اینستاگرام و راه جلوگیری از کاهش آن

نگه داشتن فالوورهای واقعی اینستاگرام در مدت زمان طولانی کار سختی است و به ثبات زیادی نیاز دارد. به همین دلیل است که وقتی می‌بینید تعداد فالوورهای صفحه شما کاهش یافته است، بسیار ناامید می‌شوید.

ممکن است مغز خود را درگیر کرده و بپرسید:

  • چرا فالوورهای صفحه من در اینستاگرام کاهش پیدا می‌کند؟
  • آیا به دلیل محتوای بی‌کیفیت است؟
  • آیا فالوورهای فیک وجود دارند که صفحه شما را از لیست فالوور خود حذف کرده باشند؟

دلایل زیادی برای از دست دادن فالوورهای خود در اینستاگرام وجود دارد.

به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت تا درک بهتری از کاهش تعداد فالوورها به شما ارائه دهیم.

چرا فالوورهای اینستاگرام کاهش پیدا می‌کنند؟

در اینجا سه ​​مورد اصلی که می تواند منجر به کاهش فالوور اینستاگرام شود آورده شده است:

۱. کاهش فالوور پس از خرید فالوورهای جعلی

اولین دلیلی که باعث از دست دادن فالوورهای اینستاگرام می شود ممکن است این باشد که فالوورهای فیک و تقلبی خریداری کرده اید. در حال حاضر، خرید فالوور بسیار عالی است، زیرا به شما یک افزایش فوری در پایگاه هواداران شما می دهد.

با این حال، پس از این افزایش، می توانید عواقبی را تجربه کنید. یکی از آنها کاهش فالوور اینستاگرام در مدت کوتاهی پس از خرید این فالوورهای فیک است.

وقتی فالوورهای ارزان آنلاین را خریداری می کنید، ممکن است با حساب های ربات با کیفیت پایین و فالوورهای جعلی در پایگاه طرفداران خود مواجه شوید. این فالوورها غیر فعال و خودکار هستند.

بنابراین، در حالی که آنها تعداد فالوورهای شما را افزایش می دهند، در واقع با محتوای شما ارتباط برقرار نمی کنند، که سطح تعامل شما را از بین می برد.

در نتیجه، رتبه شما در فید اصلی اینستاگرام کاهش می یابد. بدتر این است که بسیاری از فالوورهای ربات چند روز پس از خرید، شما را فالو نمی کنند.

اکانت های خودکار گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که پس از مدتی به طور خودکار افراد را دنبال نمی کنند. به این ترتیب، آنها لیستی پر از افرادی که دنبال می‌کنند ندارند و برای شما این بدان معناست که فالوورهای اینستاگرام در حال کاهش است.

اگر فالوورهای واقعی شما متوجه شوند که شما در حال خرید فالوورهای جعلی آنلاین هستید، ممکن است شما را نیز آنفالو کنند. خرید فالوور غیر معتبر تلقی می‌شود و می‌تواند برای بسیاری از فالوورهای فعلی شما راهگشا باشد. این نشان می دهد که شما سطحی هستید و قابل اعتماد نیستید.

۲. انگیزه مخاطب را از بین ببرید

دومین دلیلی که ممکن است شاهد کاهش فالوورهای خود باشید این است که در پست‌ها بی‌تفاوت بوده‌اید.

اگر با محتوای خود سازگار نیستید و متوجه شدید که فالوورهای اینستاگرام شما به طور ناگهانی کاهش می یابد، تعجب نکنید. به محض اینکه از لیست علاقه‌مندی فالوورهای خود بیرون بیایید، برای آنها آسان است که دکمه “unfollow” را بزنند.

این می تواند به دلایل مختلفی باشد. معمولاً، از دست دادن علاقه شخصی به صفحه شما ممکن است به دلیل محتوای کم کیفیت باشد.

ممکن است خود شما انگیزه تولید محتوای جالب و هنری را از دست داده باشید که در نهایت پست‌های خسته کننده تولید خواهید کرد.

شاید از عکس های با کیفیت پایین استفاده می کنید که با استانداردهای طرفداران شما مطابقت ندارد. هر چه که باشد، باید تلاش کنید تا دوباره کیفیت محتوای خود را بالا ببرید.

علت کم و زیاد شدن فالوورهای اینستاگرام و راه جلوگیری از کاهش آن

۳. پاکسازی حسابهای غیرفعال توسط پلتفرم

آیا متوجه شده اید که فالوورهای اینستاگرام به طور خودکار کاهش می یابد حتی اگر اخیراً فالوور خریداری نکرده باشید و محتوای با کیفیت بالا ارسال کنید؟ این ممکن است به دلیل سومین دلیل رایج برای از دست دادن فالوورها باشد که پاکسازی پلتفرم از حساب های غیرفعال است.

اینستاگرام به دلیل مبارزه با فعالیت های غیراصولی در پلتفرم خود شهره است. الگوریتم آن برای شناسایی حساب‌هایی که رفتار ربات را نشان می‌دهند یا غیرفعال هستند کار می‌کند. سپس، این حساب ها را پاک می کند و آنها را از پلتفرم حذف می کند.

اگر ربات‌ها یا فالوورهای تقلبی دارید، اینستاگرام ممکن است روزی آنها را حذف کند. وقتی این اتفاق بیفتد، متوجه کاهش تعداد فالوور خواهید شد.

اگر تمام فالوورهای فعلی شما واقعی باشند، حتی متوجه کاهش فالوورهای اینستاگرام خود نخواهید شد. طبق گفته اینستاگرام، آنها به طور مرتب صفحات جعلی، اکانت های اسپم و کاربرانی را که از دستورالعمل های انجمن خود پیروی نمی کنند حذف می کنند. این پاکسازی‌ها” در راستای تلاش آنها برای حذف فعالیت های جعلی و غیرواقعی از برنامه است.

چگونه از کاهش فالوور در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

اکنون که می دانید چرا تعداد فالوورها کاهش یافته است، بیایید به مرحله بعدی برویم. شما باید برعکس کاری که در ابتدا انجام می‌دادید و باعث کاهش فالوور در اینستاگرام می‌شد، عمل کنید.

برای برخی، این به معنای اجتناب از خرید فالوورهای جعلی است. برای دیگران، ممکن است نیاز به بازنگری کامل و اصلاح استراتژی محتوای اینستاگرام آنها باشد.

آیا آماده‌اید دوباره کنترل صفحه خود را به دست بگیرید و فالوورهای خود را به صورت آنلاین رشد دهید؟ در اینجا نحوه جلوگیری از کاهش فالوور در اینستاگرام آمده است.

محتوای با کیفیت تولید کنید

اولین کاری که می خواهید برای حفظ فالوورهای فعلی خود در اینستاگرام انجام دهید این است که با محتوای بی کیفیت خداحافظی کنید. اگر می خواهید دنبال کنندگان خود را به پست های خود علاقه مند کنید، محتوای مرتبط، جالب و با کیفیت بسیار مهم است.

با ارسال مداوم این نوع محتوا، شانس بیشتری برای حفظ تعداد فالوور فعلی خود خواهید داشت. همیشه محتوایی ارسال کنید که به خوبی فکر شده و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد.

عکس هایی را که تار، نیمه کاره یا ترکیب وحشتناکی دارند پست نکنید. عکس های از نظر بصری خیره کننده بگیرید که داستانی را بیان می کند و می تواند توجه دیگران را به خود جلب کند.

یکی از راه‌های اطمینان از ارسال تصاویر با کیفیت بالا، سرمایه‌گذاری روی یک دوربین خوب، سه پایه و تجهیزات نورپردازی است. البته، باید مطمئن شوید که محتوای شما با جایگاه و برند شما هماهنگ است.

فقط به خاطر جلوگیری از کاهش فالوور اینستاگرام محتوا پست نکنید. اگر صفحه شما درباره هنر و طراحی گرافیکی است، محتوای هنری آپلود کنید.

اگر یک اینفلوئنسر تناسب اندام هستید، محتوای جذاب و با کیفیت بالا در مورد تغذیه و ورزش تولید کنید. اما مطمئن نیستید که آیا محتوای شما خوب است یا نه؟

اگر یک اکانت اینستاگرام بیزینیسی دارید، به Insights اینستاگرام خود نگاه کنید تا ببینید هر پست چگونه عمل می کند. از داده ها و آموخته های این داشبورد برای بهبود محتوای خود در حرکت رو به جلو استفاده کنید.

علت کم و زیاد شدن فالوورهای اینستاگرام و راه جلوگیری از کاهش آن

ارسال مداوم

همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از افراد اکانت هایی را که فکر می کنند در اینستاگرام سرد شده اند یا به طور رسمی غیرفعال هستند، آنفالو می کنند.

برای جلوگیری از کاهش فالوورهای شما در اینستاگرام به این دلیل، مطمئن شوید که به طور مرتب در این پلتفرم پست می گذارید. با حفظ یک برنامه منظم پست، مخاطبان شما می دانند که چه زمانی می توانند انتظار داشته باشند که دوباره از شما بشنوند.

دیگر هیچ کس شما را به خاطر آفلاین بودن دائمی اشتباه نخواهد گرفت و دکمه “unfollow” را فشار می دهد. ارسال چند بار در هفته علاقه را حفظ می کند، بنابراین احتمالا شما را از لیست های زیر حذف نخواهند کرد. بهتر است حدود 2 تا 4 بار در هفته پست بگذارید تا چشمان طرفداران خود را به خود جلب کنید.

هنگامی که به طور مداوم پست می کنید، ممکن است سطح تعامل خود را نیز افزایش دهید. هرچه بیشتر پست کنید، احتمال اینکه محتوای شما لایک و کامنت بیشتری به دست آورد بیشتر می شود. وقتی این اتفاق می افتد، نرخ تعامل شما بالا می رود. این کمک می کند تا محتوای بیشتری را در فید منتشر کنید و منجر به رشد بیشتر در پلت فرم شود.

پست کردن منظم همچنین شما را مجبور می کند با فرمت های مختلف اینستاگرام بازی کنید. اگر همیشه پست های فید را ارسال کنید، از محتوای خود نیز خسته خواهید شد. آن را مخلوط کنید و ریل‌ها و استوری‌ها را به ترکیب محتوای خود اضافه کنید.

نه تنها تولید محتوا برای شما سرگرم کننده تر خواهد بود، بلکه قالب های متنوع ممکن است برای طرفداران جالب تر باشد. برای اطمینان از اینکه پست‌های شما در فید گم نمی‌شوند، بهترین زمان ارسال محتوای خود را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید محتوا را از قبل برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید آنچه را که در کدام روز اتفاق می‌افتد پیگیری کنید. با حفظ فرکانس پست خوب و سازماندهی برنامه پست خود، می توانید از کاهش فالوورهای اینستاگرام خود جلوگیری کنید.

برقراری ارتباط با فالوورها

برای حفظ پایگاه هواداران خود، باید در بهترین زمان‌های ارسال، بیشتر از ارائه محتوای فوق‌العاده انجام دهید. شما همچنین باید برای تعامل با فالوورهای خود در هنگام تعامل با پست های شما تلاش کنید. با پاسخ دادن به نظرات و پیام های مستقیم از طرفداران فعلی خود، می توانید یک رابطه قوی با آنها ایجاد کنید.

اگر از انتهای شما رفاقت و صمیمیت را احساس کنند، به شما وفادار خواهند بود. این دوستی آنها را از زدن دکمه “unfollow” باز می دارد. هرچه پیوند شما با آنها قوی تر باشد، احتمال ماندن آنها برای همیشه بیشتر است. تعامل با فالوورهای فعلی خود به صورت آنلاین می تواند به ایجاد روابط معنادار بین شما و طرفدارانتان کمک کند.

اگر رابطه خوبی با آنها داشته باشید، اعتبار و اعتماد بیشتری خواهید داشت. علاوه بر حفظ تعداد فالوورهای شما، این اعتبار همچنین می تواند معاملات برندهای بیشتری را در آینده به شما بدهد.

صحبت با طرفداران همچنین شما را به عنوان یک سازنده محتوا یا برند انسانی می کند. شما معتبرتر و قابل ارتباط تر به نظر خواهید رسید، که می تواند امتیاز اعتماد شما را به شدت افزایش دهد.3

میزبانی سرگرم کننده باشید

یک راه سرگرم کننده برای جلوگیری از کاهش فالوور اینستاگرام، هدیه است. روحیه رقابتی فالوورهای فعلی خود فعال کنید و یک جایزه برای برنده قرار دهید. یک هدیه دو کار را انجام می دهد.

اول، وفاداری فالوورهای شما را به شما تحریک می کند. اگر آنها شما را بخشنده و دست و دل باز ببینند، با شما گرم می شوند و شما را بیشتر دوست خواهند داشت. این می تواند نحوه نگرش آنها به برند شما را تجدید کند و باعث شود که بیشتر از شما قدردانی کنند.

این بدان معناست که آنها به این زودی شما را آنفالو نخواهند کرد. ثانیاً، هدایا باعث افزایش تعامل می شود. این به شما بستگی دارد که مکانیک هدیه خود را بسازید. شاید به اشتراک گذاشتن پست خود در استوری آنها یا تگ کردن شخصی در نظرات می تواند ورود به مسابقه باشد.

فعالیت شما هر چه که باشد، مطمئن شوید که سطح تعامل شما را افزایش می دهد. هرچه سطح تعامل شما بالاتر باشد، احتمال اینکه در فیدهای اینستاگرام افراد ظاهر شوید بیشتر است. این باعث می شود شما بیشتر قابل کشف باشید و به شما امکان می دهد فالوورهای جدیدی به دست آورید. بنابراین، یک هدیه نه تنها تعداد فالوورهای شما را حفظ می کند، بلکه باعث افزایش آن نیز می شود.

همکاری کنید

راه دیگر برای جلب رضایت فالوورهای فعلی و جلوگیری از کاهش فالوور اینستاگرام، همکاری با برندها است. اما فقط با هر برندی کار نکنید. در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق کنید و به دنبال تأثیرگذاران، برچسب ها و تولیدکنندگان محتوایی باشید که آنها را تحسین می کنند.

سپس، با این صفحات تماس بگیرید و بپرسید که آیا آنها علاقه مند به همکاری هستند یا خیر. با همکاری با یک برند دیگر، می توانید دوباره اعتماد و علاقه دنبال کنندگان فعلی خود را جلب کنید. اگر ببینند که با برندی که می شناسند و دوست دارند کار می کنید، امتیاز اعتماد شما افزایش می یابد.

زمانی که آنها شما را با افراد و برندهایی که به آنها علاقه مند هستند مرتبط می کنند، در زندگی آنها مرتبط تر خواهید بود. بنابراین، بعید است که شما را لغو فالو کنند. هنگامی که با یک برند شریک کار می کنید، از ویژگی پست مشترک در اینستاگرام استفاده کنید.

به این ترتیب، پست در فید دنبال کنندگان شما و برندی که با آن کار می کنید ظاهر می شود. این باعث می شود برند شما در معرض دید افراد جدیدی قرار بگیرد که به طور بالقوه می توانند شما را دنبال کنند.

اگر برندی از پستی برای شما حمایت مالی می کند، فراموش نکنید که برچسب مشارکت پولی را روی آن اضافه کنید. افزودن این مورد به پست های تبلیغاتی به شما امکان می دهد همه چیز را با دنبال کنندگان خود شفاف نگه دارید. اگر این کار را انجام دهید، می توانید سطح اعتماد آنها را به شما حفظ کنید.

حل مشکلات اینستاگرام

فالوور نخرید

در نهایت، می توانید با ترک عادت خرید فالوورهای تقلبی، از کاهش فالوور اینستاگرام جلوگیری کنید. همانطور که قبلاً گفته شد، حساب‌های جعلی می‌توانند منجر به کاهش سطح تعامل و کاهش تعداد فالوور شوند.

اگر به اعتبار شما لطمه بزند، فالوورهای واقعی ممکن است شما را هم آنفالو کنند. بنابراین، اگر تصمیم به خرید فالوور اینستاگرام به صورت آنلاین دارید، فقط فالوورهای واقعی، معتبر و جذاب بخرید.

در حالی که این فالوورها ممکن است گران‌تر باشند، شما مطمئن هستید که افراد واقعی پشت هر فالوور جدید هستند. این افراد به طور مداوم پست های شما را لایک می کنند و در مورد آنها نظر می دهند و سطح تعامل شما را افزایش می دهند. بسیاری از این فالوورهای واقعی نیز فالوورهای بدون دراپ هستند، که فالوورهای دائمی هستند و هرگز شما را آنفالو نمی کنند.

خرید این نوع فالوورها ارزش پول شما را دارد و در دراز مدت پایدارتر است. با وجود آنها در پایگاه هواداران خود، دیگر هرگز نگران از دست دادن فالوورهای اینستاگرام خود نخواهید بود.

رفع کاهش فالوور اینستاگرام با بهبود محتوا و نحوه ارسال محتواگر متوجه کاهش فالوورهای اینستاگرام خود شدید، معمولاً به این معنی است که باید در استراتژی محتوای شما تغییراتی ایجاد شود. شما باید محتوای بی کیفیت و عادت بد خود در خرید فالوورهای جعلی آنلاین را کنار بگذارید.

در پایان

پایگاه هواداران خود را حفظ کنید و با انتشار پست‌های با کیفیت بالا، آنها را از عدم فالو کردن مداوم خود منصرف کنید. با در نظر گرفتن بهترین زمان‌های ارسال، از یک برنامه دقیق پست پیروی کنید. به این ترتیب، فالوورهای شما می دانند چه زمانی باید از شما محتوای جدید انتظار داشته باشند و هر هفته منتظر آن هستند.

بیشتر بخوانید:

چگونه بدون تبلیغ فالوور جمع کنیم؛ ۲۰ روش هوشمندانه در اینستاگرام

الگوریتم جذب فالوور اینستاگرام چیست و ۱۶ راهکار غلبه بر آن

جملات جذب فالوور و مشتری در کپشن اینستاگرام + مثال و نمونه

دیدگاهتان را بنویسید