×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؛ 8 اقدام مهم
تاریخ انتشار : 16 خرداد 1402 زمان مطالعه : 14 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؛ 8 اقدام مهم

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؛ 8 اقدام مهم

آیا پست‌های اینستاگرام شما از اهداف تجاری شما پشتیبانی می‌کند؟ آیا به دنبال راه بهتری برای بازاریابی کسب و کار خود با اینستاگرام هستید؟ شما باید بازاریابی خود را تقویت کنید، اما چگونه؟

با داشتن یک استراتژی درست می‌توان به این هدف رسید. استراتژی که بتواند از استوری گرفته تا پست ویدئویی و تک‌اسلایدی تا هویت بصری را حمایت کند و شما یک پیج اینستاگرام داشته باشید که هویت مشخصی داشته باشد و برای کاربران محبوب باشید.

در ادامه با هشت اقدامی که به شما در دستیابی به اهداف کسب و کارتان کمک می‌کند، آشنا می‌شوید.

۱) توجه به استراتژی بازاریابی

پست‌های اینستاگرام را طوری طراحی کنید که با برنامه و اهداف بازاریابی شما هماهنگ باشد. اینستاگرام باید بخشی جدایی ناپذیر از برنامه بازاریابی شرکت شما باشد و مکمل محتوا، ایمیل و سایر تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما باشد.

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام، با مرور تقویم بازاریابی شرکت خود و طوفان فکری محتوای مرتبط اینستاگرام برای هر طرح شروع کنید.

ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای یک رویداد فصلی یا معرفی محصول باشید. برای هر مرحله از فرآیند، از تیزر گرفته تا اطلاعیه و همکاری، محتوای اینستاگرام را برنامه‌ریزی کنید.

می‌توانید یک تقویم اینستاگرام را در هر جایی که برای تیم شما کار می‌کند، روی تخته سفید، صفحه گسترده یا پلتفرم مشترک ترسیم کنید و در اختیار تمامی اعضای تیم‌تان قرار دهید.

همان‌طور که ایده‌های محتوا را به تقویم بازاریابی خود اضافه می‌کنید، هدف هر پست را یادداشت کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن شوید که استراتژی اینستاگرام خود را با اهداف بازاریابی خود هماهنگ می‌کنید. به عنوان مثال، اهداف شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ـ افزایش آگاهی از کسب و کار یا پیشنهادات شما

ـ واداشتن مردم به تعامل با محتوای شما

ـ افزایش کلیک‌های وب سایت از بیو یا استوری‌های اینستاگرام شما

ـ فروش محصولات از فروشگاه یا وب سایت اینستاگرام شما

۲) برنامه‌ریزی برای محتوا

باید هر روز یا چندین بار در روز یا فقط چند بار در هفته پست جدید منتشر کرد؟ تنظیم فرکانس ارسال درست برای استراتژی اینستاگرام شما بسیار مهم است.

به طور طبیعی، شما می‌خواهید به اندازه کافی محتوای ارسال کنید تا بدون اینکه مخاطبان خود را تحت فشار قرار دهید یا بازخورد منفی دریافت کنید، به نتیجه برسید.

بر اساس تحقیقات Later، اندازه اکانت شما فرکانس ارسال مناسب را تعیین می‌کند. به طور کلی، برای حساب‌های کوچک بهتر است چند بار در روز منتشر شوند، در حالی که برای حساب‌های بزرگ با ۲۵۰ هزار فالوور یا بیشتر بهتر است حدود یک بار در هفته پست پست کنید.

زمان انتشار محتوا نیز مهم است و باید به آن توجه کرد. پست کردن محتوا در حالی که مخاطبان شما آنلاین هستند به این معنی است که آنها بیشتر آن را می‌بینند و با آن درگیر می‌شوند.

برای اینکه بفهمید فالوورهای شما آنلاین هستند یا خیر و چه زمانی بیشتر گوشی را در دست دارند، Insights اینستاگرام خود را باز کنید و روی Total Followers ضربه بزنید.

به پایین بروید تا ببینید فالوورهای شما در چه روزی از هفته و چه زمانی از روز تمایل دارند آنلاین باشند. سپس آن زمان ها را به برنامه منظم پست خود اضافه کنید.

اگرچه مطمئناً می‌توانید در لحظه ارسال کنید، اما می‌توانید با برنامه‌ریزی قبلی برای محتوای اینستاگرام در زمان خود صرفه جویی کنید. هم Facebook Business Suite و هم Creator Studio به شما امکان می‌دهند محتوا را برنامه ریزی کنید برای انتشار آن زمان تعیین تا همیشه بتوانید در زمان ایده آل منتشر کنید.

۳) ایجاد تغییرات با شناخت درست از مخاطبان

هنگامی که اید‌ه‌ای در مورد نوع محتوایی که باید پست کنید دارید، گام بعدی این است که تعیین کنید چگونه آن را به طور موثر در اینستاگرام قرار دهید.

مهم است که مطمئن شوید محتوایی که ارسال می‌کنید با مخاطبان شما همخوانی دارد تا بتوانید به اهداف خود برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود، برنامه اینستاگرام را باز کنید، روی داشبورد Insights ضربه بزنید و Total Followers را انتخاب کنید. می‌توانید تفکیک‌ها را بر اساس جنسیت، محدوده سنی، شهر و کشور مشاهده کنید و تصویر کاملی از جمعیت‌شناسی حساب خود ارائه دهید.

اگر قبلاً محتوایی را در اینستاگرام پست کرده‌اید، می‌توانید داشبورد Insights را نیز بررسی کنید تا ببینید چه کسانی پست‌های شما را در فید خود می‌بینند.

روی Accounts Reached ضربه بزنید تا اطلاعات دموگرافیک و ایده بهتری در مورد افرادی که به آنها دسترسی دارید دریافت کنید.

به مرور زمان با توجه به این دیتاها شما می‌توانید نقطه‌های شکست و موفقیت خود را پیدا کنید و براساس آن برنامه ریزی دقیق داشته باشید و همیشه تاثیرگذار باشید. حتی اگر به‌دنبال ایده‌های محتوای تازه هستید، می‌توانید از پست‌های گذشته خود استفاده کنید تا ببینید چه چیزی قبلاً بهترین کار را داشته است یا از چه چیزی در آینده اجتناب کنید.

برای دیدن محتوایی که بیشترین دسترسی را دارد به پایین بروید. سپس روی Accounts Engaged ضربه بزنید و به پایین بروید تا محتوای برتر را بر اساس لایک‌ها و کامنت‌ها مشاهده کنید. انواع پست‌هایی که بهترین عملکرد را داشتند یادداشت کنید.

مخاطبان شما سبک زندگی را ترجیح می‌دهند یا عکاسی محصول؟ آیا آنها به پست‌ها یا داستان‌های فید پاسخ مثبتی داده‌اند؟ چه نوع کپی بیشترین لایک یا نظر را به دست آورده است؟

اینستاگرام ممکن است به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر عکس راه اندازی شده باشد، اما برنامه رسانه‌های اجتماعی بسیار بیشتر از پست‌های فید است.

وقتی می‌خواهید دسترسی اینستاگرام خود را به حداکثر برسانید و نتایج خود را بهینه کنید، مهم است که همه گزینه‌هایی را که اینستاگرام ارائه می‌دهد بررسی کنید. این نوع محتوا را در استراتژی اینستاگرام خود بگنجانید:

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

عکس‌ها: از تصاویر تکی گرفته تا آلبوم‌ها با حداکثر 10 عکس، می‌توانید پست‌های فید جذاب ایجاد کنید.

ویدیوها: اکنون که اینستاگرام IGTV را بازنشسته کرده است، می‌توانید ویدیوهایی را در فید خود آپلود کنید که از چند ثانیه تا 60 دقیقه طول قابلیت پخش دارد.

ریل‌ها: ریل‌ها به عنوان گزینه ویدیوی کوتاه اینستاگرام، برای اشتراک گذاری محتوای معتبری که در یک برگه اختصاصی در نمایه شما پست می‌شود، ایده‌آل هستند.

لایو: برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان خود، می‌توانید از برنامه اینستاگرام به صورت زنده پخش کنید یا یک رویداد زنده را تا 90 روز قبل برنامه ریزی کنید.

استوری‌ها: آنها فقط 24 ساعت دوام می‌آورند، اما داستان‌ها برای اشتراک‌گذاری محتوای انحصاری پشت صحنه یا ارسال مجدد از طرفداران شما ایده‌آل هستند.

نکات برجسته استوری: می‌توانید با ایجاد یک آلبوم برجسته که به طور دائم در بالای فید اینستاگرام شما پین می‌شود، استوری‌ها را در نمایه خود ذخیره کنید.

با رعایت نکات بالا مهم است که همان طور که محتوای شما تغییر می‌کند، یک سبک ثابت را حفظ کنید. از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی مبتنی بر عکس و ویدیو است، ایجاد یک سبک بصری برای حساب‌های تجاری ضروری است.

علاوه بر تعریف برند شما، یک سبک ثابت باعث می‌شود فالوورها بتوانند محتوای شرکت شما را شناسایی کرده و با آن درگیر شوند.

نیازی به ابداع ظاهری کاملاً جدید برای اینستاگرام نیست. در عوض، سبک اینستاگرام برند شما باید هویت بصری شما را در وب سایت و سایر مطالب بازاریابی شما منعکس کند.

به عنوان مثال، استایل اینستاگرام شما ممکن است شامل مجموعه خاصی از فونت‌ها، رنگ‌ها، چشم اندازها یا زیبایی‌شناسی باشد. حتی ممکن است برای یکپارچگی محتوای خود همین فیلتر را اعمال کنید.

اکانت اینستاگرامی که دارای سبک گرافیکی منحصر به فردی است از عکس‌ها گرفته تا فیلم‌ها و حلقه‌ها، همه محتواها دارای رنگ‌های برجسته و فونت‌های مارک هستند. تشخیص پست‌ها آسان است، بنابراین دنبال‌کنندگان می‌دانند که در لحظه مشاهده محتوای برند وایت برد دیجیتال با آن تعامل دارند.

۴) از مخاطب برای شناخت خودش استفاده کنید

مهم نیست که چه نوع محتوایی را پست می‌کنید، جنبه بصری تنها بخشی از معادله است. برای اینکه مخاطبان خود را وادار کنید بعد از دیدن محتوای شما وارد عمل شوند، به زیرنویس‌های مؤثر، همپوشانی متن و اسکریپت‌های زنده نیاز دارید که در مجموع به عنوان هویت اینستاگرام شما شناخته می‌شوند.

نحوه نوشتن به مخاطبان، راهنمای سبک شرکت و اهداف شما بستگی دارد. به این فکر کنید که فالوورهای شما چگونه شما را می‌شناسند، صدای برند شما چگونه به نظر می‌رسد و می خواهید چه کاری انجام دهید.

می‌توانید از Call to Action (CTA) استفاده کنید تا از مخاطبان خود بخواهید:

ـ نظر بدهند تا بتوانید فالوورها را بشناسید و یک گروه بسازید

ـ برای کمک به تحقیقات بازار خود، به سؤالی در مورد ترجیحات آنها پاسخ دهید

ـ از شما سوالی بپرسند تا بتوانید یک ویدیوی زنده بسازید یا ایده‌های محتوا را دریافت کنید

ـ محصولات برچسب‌گذاری شده را برای مرور یا خرید از فروشگاه خود بررسی کنید

ـ برای بازدید از وب‌سایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک خود، لینک مورد نظر را در بیو یا استوری قرار دهید

۵) دسترسی به پیج با تقویت هشتگ

برای کشف و افزایش دسترسی به محتوای اینستاگرام، هشتگ‌ها بسیار مهم هستند. کاربران اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند تا تم‌های خاصی را ببینند و همچنین می‌توانند با جستجوی هشتگ، محتوای شما را پیدا کنند.

می‌توانید تا 30 هشتگ در پست‌ها و فید و تا 10 هشتگ در استوری‌ها اضافه کنید و گزینه‌های زیادی برای شما باقی می‌گذارد. ولی از کجا باید شروع کرد؟

عادت کنید حداقل یک هشتگ مارک به پست خود اضافه کنید تا حساب خود را تقویت کنید. سپس هر هشتگ کمپین مرتبط و ترکیبی از هشتگ‌های صنعتی، توصیفی، مکان یا یک وایرال را اضافه کنید.

می‌توانید با تایپ ایده‌ها در نوار جستجوی اینستاگرام و پیمایش در میان پیشنهادات، هشتگ‌هایی را برای استفاده پیدا کنید.

این برنامه به طور خودکار تعداد کل دفعات استفاده از هشتگ را جدول‌بندی می‌کند تا بتوانید به سرعت ببینید که آیا این هشتگ محبوب است یا خیلی مبهم است. برای دریافت ایده‌های بیشتر، یک هشتگ در نوار جستجو تایپ کنید و برای مشاهده محتوای برتر، انگشت خود را به سمت چپ بکشید.

سپس روی برخی از پست‌های برتر ضربه بزنید تا ببینید از کدام هشتگ استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، می‌توانید از برنامه‌هایی دیگر برای شناسایی هشتگ‌های پرطرفدار و ارزیابی ویروسی بودن در طول زمان استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که هشتگ‌های برای اینستاگرام را انتخاب می‌کنید که به احتمال زیاد دسترسی دیگران به شما را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

۶) محتوای را با اینفلوئنسر و کاربر تکمیل کنید

شما ممکن است بیشتر محتوای اینستاگرام برند خود را با یک تیم داخلی ایجاد کنید. اما لزوماً مجبور نیستید همه محتویات لارم را تولید کنید.

در عوض، ممکن است بتوانید عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا را از سایر سازندگان از جمله مشتریان و تأثیرگذاران تهیه کنید. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و همچنین محتوای اینفلوئنسر می‌توانند استراتژی محتوای اینستاگرام هر برندی را ارتقا دهند.

در واقع، این نوع محتوا ممکن است حتی از تصاویر و ویدیوهایی که تیم شما تولید می‌کند مؤثرتر باشد. برای بسیاری از مصرف‌کنندگان، UGC نقش مهمی در تصمیمات خرید آنها دارد. این بدان معناست که افزودن UGC به استراتژی محتوای شما می‌تواند نتایج اینستاگرام شما را کاملاً متحول کند.

اگر می‌خواهید عکس‌ها و ویدیوهای ایجاد شده توسط مشتری را در فید اینستاگرام خود پست کنید، به یک گردش کار ساده برای جمع‌آوری و اعتبارسنجی UGC نیاز دارید. به عنوان مثال، می‌توانید هشتگ‌ها و نام‌های تجاری را برای یافتن UGC کنترل کنید و سپس به سازندگان اصلی پیام مستقیم دهید (DM) تا اجازه اشتراک‌گذاری محتوایشان را دریافت کنید.

همچنین می‌توانید پست‌ها، استوری‌ها و ریل‌های ساخته‌شده توسط طرفداران را مستقیماً در استوری‌های اینستاگرام به اشتراک بگذارید و کسی که آن را ساخته اعتبار بدهید. اگر می‌خواهید روابط تجاری رسمی با مشتریان با نفوذ ایجاد کنید، به جای آن که با پول این کار را بکنید، می‌توانید از همکاری با کاربران خود استفاده کنید.

این روش به برند شما و تأثیرگذارانی که با آن‌ها کار می‌کنید هویت می‌دهد و حساب‌های کاربری شما به اشتراگ گذاشته می‌شود و مخاطبان بیشتری نیز شما را می‌بینند.

۷) رسیدن سریع به نتیجه با تبلیغات

در برخی موارد، ممکن است بتوانید تنها با استفاده از محتوای ارگانیک به اهداف بازاریابی اینستاگرام خود برسید. اما زمانی که می‌خواهید برند خود را بسازید و با سرعتی سریع درآمد کسب کنید، تبلیغات اینستاگرام یک انتخاب هوشمندانه است.

می توانید با تقویت محتوا با عملکرد بالا مستقیما از برنامه اینستاگرام شروع کنید. از Insights داخلی اینستاگرام برای یافتن بهترین محتوای خود استفاده کنید و روی Boost Post ضربه بزنید تا دسترسی آن را افزایش دهید. سپس از بین اهدافی مانند بازدیدهای بیشتر از نمایه، بازدیدهای بیشتر از وب‌سایت یا پیام‌های ارسالی بیشتر، یکی را انتخاب کنید. به این معنا که ایجاد یک مخاطب هدف؛ و بعد از آن بودجه خود را تعیین کنید.

اگر در تبلیغات اینستاگرام تازه کار هستید، با بودجه کمی کار را شروع کنید. یک کمپین آزمایشی برای اندازه‌گیری میانگین هزینه در هزار بار نمایش (CPM)، هزینه به ازای هر کلیک (CPC) و هزینه به ازای هر نتیجه اجرا کنید.

از این نتایج اولیه به‌عنوان معیار استفاده کنید و سپس خلاقیت‌ها، مخاطبان یا مکان‌های جدید را آزمایش کنید تا ببینید با بودجه بیشتر می‌توانید چه کاری انجام دهید.

برای تبلیغات اینستاگرام روی ما (آژانس تبلیغات مگنت) می توانید حساب کنید.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

۸) حساب تجاری خود را بسازید

اگر شرکت شما تجارت الکترونیکی انجام می دهد، باید ابزارهای خرید اینستاگرام را نیز در محتوای خود بگنجانید.

برای استفاده از آنها، صفحه فیسبوک برند خود را متصل کنید و یک کاتالوگ محصول را در Facebook Commerce Manager آپلود کنید. سپس تنظیمات حساب کاربری خود را در اپلیکیشن اینستاگرام باز کرده و Business را انتخاب کنید.

برای تکمیل فرآیند، روی Set Up Instagram Shopping ضربه بزنید. پس از راه‌اندازی این ویژگی، کاربران می‌توانند از دکمه View Shop در پروفایل اینستاگرام شما به کاتالوگ تجارت الکترونیک شما دسترسی داشته باشند.

همچنین می‌توانید محصولات را در عکس‌ها و استوری‌های خود برچسب‌گذاری کنید تا مشتریان بتوانند بلافاصله خرید را شروع کنند.

علاوه بر افزودن یک پیوند قابل کلیک در بیو خود، می‌توانید از استوری‌ها لینک دهید. یک استوری ایجاد کنید و یک از استیکر اضافه کنید. سپس از گزینه سفارشی‌سازی متن برای افزودن CTA به استیکر برای افزایش کلیک استفاده کنید.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

در پایان

چه بخواهید روی نتایج ارگانیک یا پولی تمرکز کنید، یک استراتژی محتوای اینستاگرام منسجم، کارآمد و فکر شده، کلید دستیابی به اهداف بازاریابی شما است.

از برنامه‌ریزی تقویم خود گرفته تا انتخاب محتوای مناسب تا بودجه‌بندی تبلیغات، هر کدام در مسیر راه به شدت مهم هستند. اگر راه‌های گفته شده را دنبال کنید می‌توانید یک استراتژی اینستاگرام موفق برای کسب و کار خود بسازید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

ایده تولید محتوا در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا در اینستاگرام

موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام

برنامه‌ های تولید محتوا در اینستاگرام (گوشی و کامپیوتر)

دیدگاهتان را بنویسید