×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی چگونه بدون تبلیغ فالوور جمع کنیم؛ 20 روش هوشمندانه در اینستاگرام
تاریخ انتشار : 11 تیر 1402 زمان مطالعه : 14 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه بدون تبلیغ فالوور جمع کنیم؛ 20 روش هوشمندانه در اینستاگرام

چگونه بدون تبلیغ فالوور جمع کنیم؛ 20 روش هوشمندانه در اینستاگرام

آیا می‌خواهید بدانید چگونه می توانید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید؟ با استفاده از بیش از ۱.۴ میلیارد نفر از این برنامه، افزایش فالوورهای شما می‌تواند چالش برانگیز باشد و گاهی اوقات جلب توجه در این پلتفرم غیرممکن است.

با این حال، با دنبال کردن بهترین روش‌های اینستاگرام و استفاده از ابزارهای تخصصی، می‌توانید در کمترین زمان فالوور اینستاگرام بیشتری به دست آورید.

در ادامه متن نکاتی آورده شده تا با استفاده از آنها بتوانید از روش‌های افزایش فالوورهای واقعی اینستاگرام استفاده کنید.

۱. مطالب بیشتری را منتشر کنید

شبکه‌های اجتماعی یک بازی اعداد است و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. هرچه محتوای بیشتری منتشر کنید، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرید، به همین دلیل است که پست کردن منظم و مداوم بسیار مهم است.

۲. یک هدیه اینستاگرامی در نظر بگیرید

هدایای اینستاگرام راهی عالی برای واداشتن مردم به لایک کردن و به اشتراک گذاری محتوای شما و دنبال کردن حساب شما است. نکته کلیدی در مورد هدایا این است که مطمئن شوید برای فالوورهای خود در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهند تا وارد هدایا شوند، واضح هستید.

یک هشتگ مناسب برای هدیه خود انتخاب کنید تا به کاربران جدید اینستاگرام برسد و آن را در تمام کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

۳. محتوای مفید را بیشتر پست کنید

هنگام برنامه ریزی برای ایجاد چه نوع محتوایی، نباید بر اساس حدس و گمان باشد. می‌توانید از بینش‌های تحلیلی قدرتمند استفاده کنید تا بفهمید فالوورهای شما و سایر کاربران اینستاگرام چه چیزی را دوست دارند ببینند.

هنگامی که یک حساب تجاری در اینستاگرام دارید، می‌توانید مستقیماً از طریق برنامه به برخی از اطلاعات نمایه دسترسی پیدا کنید.

برای به دست آوردن بینش برای اطلاع‌رسانی به استراتژی محتوای مداوم خود استفاده کنید و همه چیز را آزمایش کنید، از این که چه نوع پست‌هایی بهترین عملکرد را دارند، دقیقاً تا زیرنویس‌هایی که دنبال‌کنندگان شما بیشتر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

۴. بیو و پروفایل خود را بهینه کنید

هنگامی که یک کاربر جدید روی پروفایل شما کلیک می‌کند، اولین چیزی که قرار است ببیند بیوگرافی اینستاگرام شما است. آنچه در بیو خود می نویسید و چقدر چشم نواز است می تواند به معنای تفاوت بین آنها با زدن دکمه دنبال کردن یا ادامه دادن باشد، به همین دلیل است که درست کردن آن بسیار مهم است.

فضای محدودی که در بیو خود دارید باید برای اطلاع دادن به کاربران که هستید و برند شما در مورد چیست استفاده شود. همچنین می‌توانید با افزودن ایموجی‌های مرتبط با برند، بیوگرافی خود را از نظر بصری جذاب‌تر کنید.

اگرچه فضایی برای پیوند در بخش بیو وجود دارد، اما باید سعی کنید تا آنجا که ممکن است این پیوند را مرتب و مرتب کنید تا کاربران راحت روی پیوند کلیک کنند و URL های طولانی و گیج کننده حواسشان پرت نشود. برای این کار می توانید از ابزار لینک در بیو برای کوتاه کردن و بهینه سازی لینک ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال

۵. زمان ارسال را آزمایش کنید

زمان برای ارسال پست در اینستاگرام کلیدی است. با این حال، تعیین زمان مناسب برای پست کردن می‌تواند یک چالش باشد. تعداد زیادی “مطالعه” آنلاین وجود دارد که ادعا م‌ کنند پاسخی در مورد بهترین زمان برای ارسال پست دارند، اما حقیقت این است که زمان مناسب برای هر کسی کاملاً متفاوت است.

همه چیز به این بستگی دارد که فالوورهای شما در کجا قرار دارند و چه زمانی بیشترین فعالیت را دارند. با این حال، با آزمایش و تجزیه و تحلیل داده‌های اینستاگرام خود، می‌توانید زمان‌های بهینه ارسال پست را برای حساب خاص خود تعیین کنید.

۶. اینستاگرام خود را در دیگر پلتفرم‌های اجتماعی تبلیغ کنید

اگر قبلاً در یک پلتفرم اجتماعی متفاوت مانند فیس بوک یا توییتر فالو داشته اید، از تبلیغ اینستاگرام خود برای این فالوورها نترسید. مهم نیست که تعداد فالوورهای شما چقدر کم است، ارزش به اشتراک گذاری پیوندها به حساب اینستاگرام خود را به طور منظم دارد.

وقتی پروفایل اینستاگرام خود را به اشتراک می گذارید، می توانید به دنبال کنندگان خود تشویق کنید تا اینستاگرام خود را بررسی کنند. می توانید این کار را با اشتراک گذاری کدهای کوپن انحصاری و اجرای هدایای ویژه اینستاگرام انجام دهید.

چگونه بدون تبلیغ فالوور جمع کنیم؛ 20 روش هوشمندانه در اینستاگرام

۷. هشتگ‌های محبوب را در پست های خود قرار دهید

اگر می‌خواهید به راحتی کاربران جدید پروفایل خود را پیدا کنند، هشتگ‌ها ضروری هستند. استفاده از هشتگ های محبوب و مرتبط به شما کمک می کند تا در Explore برجسته شوید و احتمال اینکه محتوای شما به کاربران IG در مخاطبان هدف شما برسد بیشتر می شود.

خود اپلیکیشن اینستاگرام می تواند راه خوبی برای یافتن هشتگ ها باشد. می‌توانید به راحتی هشتگ‌ها را جستجو کنید تا متوجه شوید که کدام یک از آنها جذابیت زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

۸. از کپشن‌ها نهایت استفاده را ببرید

اگرچه عناصر بصری یک پست اولویت اصلی در اینستاگرام هستند، کپشن های نوشته شده نیز نقش مهمی در تصمیم گیری برای موفقیت پست های شما دارند. با طولانی و جالب کردن زیرنویس‌های خود، می‌توانید افراد را تشویق کنید که بیشتر با پست شما درگیر شوند، که به نوبه خود باعث می‌شود پست شما به کاربران بیشتری برسد.

برخی از راه‌هایی که می‌توانید از شرح خود برای افزایش تعامل استفاده کنید عبارتند از: سوال پرسیدن – پرسیدن سوال از فالوورها آنها را تشویق می کند که نظر بگذارند. از مردم بخواهید که یک دوست را تگ کنند – تشویق دنبال کنندگان برای تگ کردن یک دوست باعث افزایش تعامل می شود و پست شما با کاربران جدید به اشتراک گذاشته می شود.

از ایموجی ها استفاده کنید – استفاده از ایموجی ها همچنین می تواند پست‌های شما را چشم نوازتر و جالب تر کند. کپشن‌ها در اینستاگرام می‌توانند تا 2200 کاراکتر طول داشته باشند، بنابراین ارزش دارد کپشن‌های طولانی‌تر و کوتاه‌تر را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

۹. از لوکیشن اینستاگرام استفاده کنید

وقتی پستی درباره مکان خاصی می‌سازید، همیشه باید یک برچسب لوکیشن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که پست شما به راحتی برای کاربران اینستاگرام علاقه مند به محتوای مربوط به آن منطقه قابل کشف باشد.

می‌توانید تقریباً برای هر پستی از برچسب مکان استفاده کنید، چه می‌خواهید موقعیت مکانی یک مکان محبوب پیاده‌گردی را به اشتراک بگذارید، آدرس فروشگاه‌های مورد علاقه‌تان را فهرست کنید، یا به کاربران IG درباره رویدادهایی که در آن شرکت می‌کنید اطلاع دهید.

برچسب گذاری موقعیت مکانی شما می تواند به شما کمک کند تا به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که معمولاً محتوای شما را نمی‌بینند و این می‌تواند منجر به جذب فالوورهای جدید شود.

همچنین، اگر کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید به کاربران اینستاگرام در منطقه محلی خود دسترسی پیدا کنید، مطمئن شوید که مکان کسب‌وکارتان را در هر پست تگ کنید تا مردم بدانند محصولات یا خدماتی را که در پست شما می‌بینند کجا پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: لوکیشن اکسپلور در اینستاگرام چیست و نحوه استفاده از آن

۱۰. در گفتگوها شرکت کنید

آیا می‌خواهید در اینستاگرام مورد توجه قرار بگیرید؟ پس از گفتن نظر خود در زمانی که موضوعات جدید ترند هستند نترسید.

چه یک رویداد سیاسی باشد یا یک شوق مد جدید، حتما درگیر شوید و افکار خود را با کاربران خود به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری نظرات، پست‌ها یا داستان‌های مرتبط با موضوعات پرطرفدار می‌تواند حساب شما را در صفحه کاوش نشان دهد و اگر مشارکت شما در مکالمات قانع‌کننده باشد، ممکن است محتوای شما حتی توسط تأثیرگذاران با مشخصات بالا به اشتراک گذاشته شود.

هنگام ارسال مطالب مرتبط با روندها، حتما از هشتگ های مرتبط با موضوع استفاده کنید تا پست شما به راحتی پیدا شود.

۱۱. برای افزایش تعامل، نظرات را پین کنید

نظرات پین شده یک ویژگی کمتر شناخته شده اما بسیار مفید است که می تواند به شما در افزایش تعامل در پست های خود کمک کند.

در هر پست، می توانید حداکثر 3 نظر را پین کنید تا در بالای فید نظرات باقی بمانند. توصیه می‌کنیم نظرات دنبال‌کنندگانی را که الهام‌بخش مکالمه یا بحث هستند پین کنید. سپس، هنگامی که کاربران جدید پست را می‌بینند، بلافاصله بحث را در موضوع نظر سنجاق شده مشاهده می‌کنند و احتمال اینکه در آن شرکت کنند بیشتر می‌شود.

افزایش تعامل به پست ها کمک می کند تا به کاربران بیشتری در پلتفرم دسترسی پیدا کنند و این می تواند منجر به افزایش فالوور شود.

روش دیگری که می توانید از نظرات پین شده استفاده کنید این است که نظرات خود را به عنوان راهی برای گسترش عنوان پست خود پین کنید. اگر متوجه شدید که دنبال‌کنندگان شما زیرنویس‌های طولانی را جذاب‌تر از زیرنویس‌های کوتاه می‌دانند، استفاده از ویژگی پین به این روش نیز می‌تواند به افزایش تعامل در پست‌های شما کمک کند.

۱۲. در پیج‌های مرتبط فعال شوید

اگر می‌خواهید فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهید، مهم است که یک کاربر فعال باشید و با سایر سازندگان و کاربران اینستاگرام تعامل داشته باشید. شما نمی‌توانید تنها بنشینید و منتظر بمانید تا افراد نمایه شما را پیدا کنند.

شما باید در اجتماعات درون جایگاه خود درگیر شوید و با افرادی که به محتوای شما علاقه مند هستند ارتباط برقرار کنید.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که حساب‌های دیگر را دنبال کنید. دنبال کردن سایرین، راه بسیار خوبی برای ارتباط با فالوورهایی است که به نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید علاقه مند هستند، و حتی می تواند راهی برای ارتباط با اینفلوئنسرها برای همکاری های آینده باشد.

برای شروع با این استراتژی، سعی کنید پنج پیج موفق را در جایگاه خود دنبال کنید. حتماً روی پست‌های آن‌ها نظر بگذارید، با سایر فالوورها تعامل و تعامل داشته باشید و محتوای خود را به دیگران بگویید. قبل از اینکه متوجه شوید، فالوورهای تعاملی را در حساب خود به دست خواهید آورد.

۱۳. با سایر پیج‌ها همکاری کنید

همکاری اینستاگرام راهی عالی برای دستیابی به کاربران جدید و به دست آوردن فالوور است. برای شروع همکاری در اینستاگرام، ابتدا باید با اینفلوئنسرهای دیگر در جایگاه خود ارتباط برقرار کنید.

قبل از اینکه با آنها در مورد همکاری صحبت کنید، چت کنید و ارتباط برقرار کنید. هنگامی که شرایط خوبی داشتید، یک همکاری پیشنهاد دهید و ایده هایی از نوع محتوایی که می خواهید با هم ایجاد کنید ارائه دهید.

اگر تعداد فالوورهای مشابهی با اینفلوئنسر دیگر دارید، یک همکاری اینستاگرامی می تواند تاثیر مثبتی بر تعداد فالوورهای شما داشته باشد و مطمئناً فالوورهای فعلی شما نیز آن را دوست خواهند داشت.

برخی از محبوب‌ترین انواع همکاری‌های اینستاگرام، استوری و ریل‌های خنده‌دار هستند، اما شما واقعاً می‌توانید هر کاری که دوست دارید انجام دهید، به شرطی که هر دو یکدیگر را در پست‌ها تگ کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام (ویژگی Collab) آموزش تصویری

۱۴. لایو را در نظر بگیرید

اینستاگرام مانند بسیاری دیگر از پلتفرم های اجتماعی این روزها دارای قابلیتی است که به شما امکان پخش زنده ویدیوها را می دهد.

اگر می‌خواهید سریع و بدون دردسر با فالوورهای خود درگیر شوید و به طور بالقوه به کاربران جدید دسترسی پیدا کنید، لایو می‌تواند راه خوبی برای انجام آن باشد. برای لایو کافی است به تب ایجاد بروید و live را انتخاب کنید. می‌توانید عنوانی را به ویدیوی خود اضافه کنید و حتی آن را از قبل برنامه‌ریزی کنید تا کاربرانتان بدانند که آن را تنظیم کنند.

لایو گاهی اوقات می‌تواند اعصاب خردکن باشد، بنابراین ارزش برنامه ریزی برخی از محتواها مانند بازی ها یا آزمون ها را از قبل دارد. همچنین می توانید یک پخش زنده پرسش و پاسخ انجام دهید تا دنبال کنندگان قدیمی و جدید بتوانند درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

چگونه بدون تبلیغ فالوور جمع کنیم؛ 20 روش هوشمندانه در اینستاگرام

۱۵. ریل بسازید

از زمانی که تابع ریلز Reels منتشر شد، سازندگان به میزان تاثیرگذاری آنها برای شناسایی بیشتر حساب شما اشاره کرده اند. اکثر مردم موافق هستند که الگوریتم اینستاگرام به ریل فشار زیادی وارد می کند، بنابراین اگر می خواهید فالوورهای بیشتری به دست آورید، ارزش این را دارد که Reels را امتحان کنید.

اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، مدتی را به تماشای فید Reels اختصاص دهید و بدانید که چه چیزی ترند است. به راه بیفتید و از صداها و فیلترهای پرطرفدار استفاده کنید تا قابلیت کشف کلیپ های خود را به حداکثر برسانید.

۱۶. از کد QR اینستاگرام خود استفاده کنید

اگر یک فروشگاه فیزیکی یا رستوران دارید، ویژگی کد QR اینستاگرام می تواند به شما کمک کند تا با تبلیغ آفلاین حساب خود، فالوورهای جدیدی به دست آورید.

افراد می‌توانند کد QR شما را در گوشی‌های هوشمند خود اسکن کنند و بلافاصله آنها را به حساب اینستاگرام شما می‌برد تا فالو کنید. می‌توانید آن را در مکان‌های فیزیکی خود نمایش دهید، همچنین می‌توانید آن را به کارت‌های ویزیت اضافه کنید یا آن را در تلفن خود ارائه دهید تا با اتصالات جدید در رویدادها و کنفرانس‌های شبکه اسکن شود.

پیدا کردن کد QR اینستاگرام بسیار آسان است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی سه خط بالای صفحه نمایه خود کلیک کنید و روی کد QR کلیک کنید. همچنین می‌توانید آن را برای مخاطبین تلفن خود ارسال کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید.

۱۷. فالوورهای جعلی نخرید

هر چند خرید فالوور از سایت های مختلف ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما این کار را نکنید. این یک هدر دادن پول است و حتی می‌تواند باعث شود حساب شما در درازمدت کمتر موفق شود.

فالوورهایی که خریداری می کنید هیچ ROI نخواهند داشت، با پست های شما تعاملی ندارند و ممکن است باعث شوند فالوورهای جدید در صحت حساب شما شک کنند. نه تنها این، بلکه خرید فالوور برخلاف دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام است و می‌تواند منجر به مسدود کردن یا غیرفعال کردن حساب کاربری شود.

۱۸. سایر کاربران را در پست های خود منشن و تگ کنید

تگ کردن یک راه عالی برای افزایش دسترسی یک پست و تشویق کاربران به تعامل با آن است. اگر با یک برند یا اینفلوئنسر در پروژه‌ای همکاری کرده‌اید، محصولاتی را از یک شرکت دریافت کرده‌اید یا می‌خواهید با دنبال‌کنندگان خاصی درگیر شوید، می‌توانید از برچسب‌گذاری برای پیوند دادن آنها به پست‌های مربوطه استفاده کنید.

وقتی شخصی را تگ می‌کنید، به‌طور خودکار در مورد پست مطلع می‌شود و به احتمال زیاد کامنت می‌گذارد یا آن را با فالوور اینستاگرام خودش به اشتراک می‌گذارد. تگ کردن افراد تصادفی در پست ها و تگ کردن تعداد زیادی از افراد در یک پست به عنوان یک شکل بد در اینستاگرام دیده می شود، بنابراین از انجام این کار خودداری کنید.

۱۹. فالوورهای خود را تشویق کنید تا شما را تگ کنند

یک راه عالی دیگر برای به دست آوردن فالوورهای واقعی بیشتر در اینستاگرام این است که دنبال کنندگان فعلی خود را تشویق کنید تا شما را در پست های خود تگ کنند.

این به شما کمک می کند تا نام خود را در آنجا به نمایش بگذارید، زیرا توسط فالوورهای هر فردی که شما را تگ می کند مشاهده می شود. برای تشویق کاربران خود به تگ کردن شما در پست ها یا استوری ها، می توانید مسابقات یا مسابقاتی مانند مسابقات عکس برگزار کنید.

یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد درخواست از کاربران برای تگ کردن شما در محتوای خود این است که می توانید پست های آنها را مجدداً به اشتراک بگذارید تا استوری های خود را پر کنید، که به شما کمک می کند کمی در زمان تولید محتوا صرفه جویی کنید.

چگونه بدون تبلیغ فالوور جمع کنیم؛ 20 روش هوشمندانه در اینستاگرام

۲۰. پست های دیگر را لایک کنید و نظر بدهید

یکی از ارگانیک ترین راه ها برای به دست آوردن فالوورهای جدید این است که به طور مستقیم با مردم تعامل داشته باشید و در مورد محتوایی که ایجاد می کنید به آنها بگویید.

برای انجام این کار، باید با لایک کردن و نظر دادن با پست های دیگر کاربران تعامل داشته باشید. سعی کنید هر روز پست های مورد علاقه خود را لایک کنید و روی آنها کامنت بگذارید و در قسمت نظرات وارد گفتگو شوید.

از ذکر حساب شخصی خود در صورت مرتبط بودن نترسید، اما باید از گذاشتن نظرات هرزنامه و نامربوط در جایی که می توانید خودداری کنید. برای به دست آوردن فالوور از این طریق، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با سایر کاربران به روشی طبیعی و معتبر تعامل داشته باشید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ادمین تبلیغات اینستاگرام کیست و چه کار هایی انجام می دهد

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

بررسی اینسایت اینستاگرام و شاخص‌های پراهمیت‌ آن

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؛ ۴ گام کاربردی

روش های جذب مشتری در اینستاگرام؛ ۵۰ روش کارآمد

دیدگاهتان را بنویسید