×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی الگوریتم جذب فالوور اینستاگرام چیست و 16 راهکار غلبه بر آن
تاریخ انتشار : 21 شهریور 1402 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

الگوریتم جذب فالوور اینستاگرام چیست و 16 راهکار غلبه بر آن

الگوریتم جذب فالوور اینستاگرام چیست و 16 راهکار غلبه بر آن

آیا تا به حال احساس کرده اید که محتوای شما دیگر توسط مخاطبانتان دیده نمی‌شود و احساس می‌کنید که رشد پیچ شما در اینستاگرام تقریبا غیرممکن است؟ این مطلب برای شما نوشته شده تا بدانید چگونه می‌توان با شناخت درست از الگوریتم اینستاگرام، فالوررهای جدید جذب کنید و آنها را افزایش دهید؟

 الگوریتم چیست؟

“الگوریتم” فقط یک اصطلاح فانتزی است که متخصصان برای توصیف فناوری تصمیم گیری استفاده می کنند. یا همانطور که رئیس اینستاگرام، آدام موسری می گوید: «الگوریتم فقط به معنای یک فرآیند است.» الگوریتم ها برنامه هایی را که دوست داریم لذت بخش تر می کنند. به جای اینکه ما هزاران قطعه محتوا را مرتب کنیم تا آنچه را دوست داریم پیدا کنیم، این الگوریتم بیشتر فیلتر را برای ما انجام می دهد و یک فرآیند محسوب می‌شود و محتوایی را که فکر می‌کند دوست داریم را مدیریت می‌کند.

در اینستاگرام الگوریتم های بسیاری وجود دارد که ما از آنها برای پیش بینی آنچه ممکن است در هر لحظه به آن علاقه مند شوید، استفاده می کنیم. این بدان معناست که یک الگوریتم برای استوری اینستاگرام، ریل‌ها و پست‌ها وجود دارد. با این وجود دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

الگوریتم اینستاگرام با توجه به محتوایی که از آن لذت می برید کار می کند و هدف آن نشان دادن محتوای مشابه به شما است. دانستن این موضوع به رشد شما کمک می‌کند. در حالی که الگوریتم های متعددی وجود دارد، همان اصول اولیه را می توان در استراتژی کلی محتوای اعمال کرد.

تنها چیزی که باید بدانید این است که اینستاگرام چگونه محتوا را رتبه بندی می کند. دانستن اینکه چگونه محتوا را در اینستا رتبه‌بندی می‌کند می‌تواند به شما کمک کند عکس‌ها، ویدیوها و غیره بسازید که دنبال‌کنندگان ایده‌آل شما آن‌ها را دوست داشته باشند، همگی در حالی که الگوریتم را برای نشان دادن آن به حرکت در می‌آورند و وقتی محتوایی را ایجاد می کنید که دنبال کنندگان شما دوست دارند، این به بهبود رابطه شما با مخاطبان کمک می کند.

چگونه الگوریتم اینستاگرام محتوا را رتبه بندی می‌‌کند؟

چهار عامل اصلی رتبه بندی برای تعیین اینکه چه محتوایی در فید خبری ما نمایش داده می شود نقش دارند:

  • ـ محتوا
  • ـ پوستر
  • ـ فعالیت کاربر
  • -تعامل کاربر

«محتوا» به زمانی اشاره دارد که یک پست ساخته و به اشتراک گذاشته می‌شود. استوری‌های اینستاگرام، لایو و ریل در اینستاگرام، الگوریتم IG از انواع پست استفاده می‌کند تا تصمیم بگیرد چه کسی این محتوا را ببیند.

علاوه بر این، اینستاگرام به احتمال کمتری وجود دارد که محتوای سه ماه پیش را به کاربران نشان دهد و احتمال بیشتری دارد که محتوای سه ساعت قبل را به کاربران نشان دهد.

“پوستر” کسی است که محتوا را ارسال کرده است! آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی پست شخصی را دوست دارید، تعداد بیشتری از آنها را می بینید؟ الگوریتم IG در مورد اینکه با چه کسی و با چه چیزی درگیر هستید، فاکتور دارد.

این ترتیب فید خبری شما و محتوایی را که خواهید دید تعیین می کند. اگر اغلب نظر می دهید یا حتی در پست های شخصی تگ می شوید، الگوریتم فرض می کند که شما دو نفر نوعی رابطه دارید.

الگوریتم جذب فالوور اینستاگرام چیست و 16 راهکار غلبه بر آن

مثل این است که بگوییم: این شخص برای من مهم است و می خواهم تعداد بیشتری از آنها را در فید خود ببینم. علاوه بر این فعالیت و علایق کاربر روشی است که شما از محتوا در برنامه استفاده می کنید، تجربه درون برنامه ای شما را ایجاد می کند.

برای مشاهده عملکرد، به منو در گوشه سمت راست بالای برنامه و سپس «مدیریت علایق» بروید. لیستی از تمام موضوعات پستی که اینستاگرام معتقد است دوست دارید را مشاهده خواهید کرد. می توانید علایق اینستاگرام را به دلخواه خود اضافه یا حذف کنید. علایقی که انتخاب می کنید تعیین می کنند که چه محتوایی را می بینید.

چگونه الگوریتم اینستاگرام محتوا را رتبه بندی می کند؟

الگوزیتم اینستاگرام تاریخچه تعامل کاربر را حفظ و تاریخچه برنامه شما را نگه می دارد. روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست خبرفید خود کلیک کنید. سپس روی «چرا این پست را می‌بینید» کلیک کنید. اینستاگرام به شما می گوید چرا. به عنوان مثال، ممکن است مدت زمانی باشد که یک فرد را دنبال می کنید. اما، می تواند لایک های یک پست نیز باشد.

۱۶ راه برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام 2023

در بخش‌های بعدی، می‌خواهیم به بهترین نکات برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 بپردازیم. با عمل کردن به راه‌های زیر می‌توانید تعامل را در پیچ خود بیشتر کنید و مهم‌تر از همه تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.

۱. اهمیت ریل‌ها

ریل‌‌ها بهترین گزینه برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام 2023 خواهند بود. اما چگونه می توانید ریل خوب بسازید؟  محتوای شما می تواند به اشکال مختلف، از سرگرمی گرفته تا محتوای مرتبط باشد. مهم‌تر از همه، به ارزشی که می‌توانید روی میز بیاورید و اینکه چگونه می‌توانید آن را در یک ویدیوی 15 ثانیه ای ارائه دهید، فکر کنید. حتی اگر ریل‌‌ها کوتاه هستند، شما باید داستانی منسجم و جذاب را بیان کنند. برای غلبه بر الگوریتم اینستاگرام در سال 2023، سعی کنید حداقل 5 بار در هفته Reels را پست کنید. اگر سخت است، برنامه‌ای برای ارسال پست پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و ثابت قدم باشید.

۲. با روندها همراه باشید

علاوه بر این، ایجاد محتوای مد روز یک راه عالی برای به دست آوردن الگوریتم در کنار شما است. به عبارت دیگر، هر زمان که یک ترند جدید اینستاگرام وجود دارد، می توانید فرض کنید که اکثر کاربران IG آن را مصرف می کنند. به همین دلیل است که روند رو به رشد است. هنگامی که آن گرایش‌ها را در مسیر خود دوباره ایجاد می‌کنید، الگوریتم محتوای شما را می‌گیرد و آن را برای کاربرانی که قبلاً با این روند درگیر هستند، می‌فرستد. نکته کلیدی در روندها این است که سریع بر روی آنها عمل کنید. روندها به طور بالقوه می توانند هزاران چشم جدید را در محتوای شما ایجاد کنند.

۳. داستان های سرگرم کننده بگویید

راه هایی بیابید تا مخاطبان خود را با داستان های خود درگیر کنید. به عنوان مثال، از نظرسنجی ها، گیف های خنده دار و استیکرهای “سوالات” برای جذب مخاطب خود استفاده کنید. همچنین می توانید ویدیوها را در استوری اینستاگرام خود قرار دهید.

۴. استوری پست

هر روز استوری پست کنید، اما زیاده روی نکنید. در حال حاضر سعی کنید روزی 3-5 استوری داشته باشید. استوری ها احتمالاً ساده ترین چیزی هستند که می توانید پست کنید. مجدداً، اگر دشوار است، برنامه زمانبندی ارسال پست را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

۵. از هشتگ‌های عاقلانه استفاده کنید

هشتگ ها بسیار مهم هستند اما اگر محتوای شما بد باشد، هشتگ شما را نجات نخواهد داد. من همچنین استدلال می کنم که برای ریل‌های اینستاگرام، موضوعات مهم تر از هشتگ هستند. به هشتگ ها مانند یک ابزار فکر کنید. آنها فقط برای اضافه کردن به استراتژی رشد اینستاگرام ارگانیک شما هستند.

۶. محتوای خود را قابل اشتراک گذاری کنید

اشتراک‌گذاری می‌تواند معانی زیادی داشته باشد، اما برای ما، به این معنی است که محتوای شما را برای اشتراک‌گذاری در چندین پلتفرم آسان کنیم. به عنوان مثال، ایجاد حلقه هایی که در TikTok پست می کنید. و درست است که استراتژی عالی برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر اینستاگرام وجود دارد. به غیر از Reels، می‌توانید از ویژگی‌های جدیدی مانند استیکر «افزودن شما» نیز استفاده کنید تا دیگران را وادار به اشتراک‌گذاری محتوای شما کنید.

الگوریتم جذب فالوور اینستاگرام چیست و 16 راهکار غلبه بر آن

۷. پست آلبومی به جای یک عکس

به یاد داشته باشید، ما می‌خواهیم فالوورهایمان زمان بیشتری را صرف تماشای مطالبی که ما می‌کنیم بکنند، بنابراین الگوریتم اینستاگرام به نفع ما است. هنگامی که ما یک وضعیت را به اشتراک می گذاریم، فالوورهای ما به طور طبیعی زمان بیشتری را صرف تماشای آن می کنند. و به طور کلی، آنها جذاب تر هستند. اینفلوئنسر اینستاگرام یک پست آلبومی را به اشتراک می‌گذارد تا الگوریتم ig را شکست دهد.

۸. کپشن جذاب بنویسید

دانستن نحوه نوشتن کپشن های جذاب اینستاگرام که مردم می خواهند بخوانند، راهی عالی برای ترغیب کاربران به صرف زمان بیشتری برای پست های شماست تا بتوانید الگوریتم اینستاگرام 2023 را شکست دهید.

۹. محتوا را شخصی کنید

دنبال کنندگان شما می خواهند شما را بشناسند. بنابراین، شما باید با آنها رابطه برقرار کنید. این به شما کمک می کند بیشتر در فیدهای خبری آنها ظاهر شوید. همچنین، برندها عاشق تأثیرگذارانی هستند که رابطه محکمی با مخاطبان خود دارند. این رابطه چیزی است که می توانید به راحتی در کیت رسانه اینفلوئنسر خود برجسته کنید.

۱۰. به نظرات پاسخ دهید

دنبال کنندگان شما می خواهند با شما تعامل داشته باشند. اما وقتی با مخاطبان خود درگیر می شوید، این به افزایش تعداد تعاملات آنها با شما کمک می کند. هنگامی که این اتفاق بیفتد، اینستاگرام شروع به مشاهده یک “رابطه” شما دو نفر می کند و بنابراین، محتوای شما بیشتر به آنها توصیه می شود.

۱۱. با حساب هایی که دنبال می کنید درگیر شوید

درگیر شدن با حساب‌هایی که دنبال می‌کنید به شما کمک نمی‌کند، اما این تمرین خوبی است که در برنامه فعال باشید و با حساب‌های دیگر تعامل داشته باشید. تعداد خاصی از حساب‌ها وجود ندارد که باید روی آن نظر بدهید، اما زیاده‌روی در آن هرزنامه به نظر می‌رسد. اگر محتوایی را دوست دارید، ادامه دهید و نظر بدهید.

الگوریتم جذب فالوور اینستاگرام چیست و 16 راهکار غلبه بر آن

۱۲.با دیگر سازندگان همکاری کنید

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای شکست دادن الگوریتم جدید اینستاگرام و قرار گرفتن در معرض فالوورهای جدید، برقراری ارتباط با دیگران است. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است، بنابراین شما از اجتماعی بودن سود خواهید برد. مهمتر از همه، با نحوه سپری شدن سال 2020، مردم ولع اتصال از طریق صفحه نمایش را دارند. سعی کنید با سایر سازندگان همکاری کنید و راه هایی برای اشتراک گذاری مخاطبان خود بیابید.

۱۳. از Insights استفاده کنید

برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام، باید محتوای باکیفیت پست کنید و توجه داشته باشید که دنبال کنندگان شما از چه چیزی لذت می برند. بخشی از پست کردن محتوای با کیفیت از Instagram Insights استفاده می کند تا به نحوه تعامل فالوورها با صفحه شما پی ببرد و البته، وقتی بینش خوبی دارید، می‌خواهید آن را در کیت رسانه تأثیرگذار خود برجسته کنید (برای زمانی که قراردادهای تجاری ارائه می‌کنید)

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

جملات جذب فالوور و مشتری در کپشن اینستاگرام + مثال و نمونه

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

دیدگاهتان را بنویسید