×
صفحه اصلی تبلیغات چالش های کسب و کارهای کوچک؛ مالی، بازاریابی و عملیاتی + راهکار های کاربردی
تاریخ انتشار : 11 اسفند 1401 زمان مطالعه : 17 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

چالش های کسب و کارهای کوچک؛ مالی، بازاریابی و عملیاتی + راهکار های کاربردی

چالش های کسب و کارهای کوچک؛ مالی، بازاریابی و عملیاتی + راهکار های کاربردی

اداره یک کسب و کار کوچک کار آسانی نیست، به خصوص در شرایط کنونی. طی دو سال گذشته، کسب و کارهای کوچک با شرایط همه گیری خود را سازگار کرده اند تا بتوانند با توجه به عدم قطعیت اقتصادی موجود به بقای خود ادامه دهند.

اما کسب و کارهای کوچک قوی هستند. آن ها برای جوامع، اقتصاد و خانواده ما حیاتی هستند. تقریبا نیمی از آمریکایی ها در کسب و کارهای کوچک کار می کنند. ما به خوبی می دانیم که کسب و کارهای کوچک چه اهمیتی دارند.

یکی از بهترین روش ها برای غلبه بر چالش، رویارویی با آن است. بنابراین، ما می خواهیم چالش های اصلی را که کسب و کارهای کوچک امروزه با آن ها مواجه هستند را بررسی کنیم و نکات عملی برای غلبه بر هر یک از آن ها در اختیار شما قرار دهیم.

چالش های کسب و کارهای کوچک؛ مالی، بازاریابی و عملیاتی + راهکار های کاربردی

چالش های مالی

به منظور داشتن یک کسب و کار کوچک موفق، باید کسب درآمد کنید. اگرچه این یک مفهوم ساده است، اما فاکتورهای زیادی وجود دارند که تعیین می کنند کسب و کار شما چقدر درآمد داشته باشد یا در یک سال مالی چه میزان پول در می آورد. به همین دلیل است که چالش های مالی در میان اصلی ترین چالش هایی قرار دارند که کسب و کارهای کوچک با آن ها روبرو می شوند.

اقتصاد

در حال حاضر، بسیاری از کارشناسان نگران هستند که ما در یک رکود اقتصادی به سر می بریم یا قرار است وارد آن شویم. رکود اقتصادی به صورت یک کاهش قابل توجه فعالیت در کل اقتصاد برای بیش از چند ماه تعریف می شود (و به طور رسمی توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی اعلام شده است).

در حالی که صاحبان کسب و کارهای کوچک نمی توانند پیش بینی کنند در یک سال معین چه اتفاقی برای اقتصاد رخ خواهد داد، اما علائمی وجود دارد که باید مراقب آنها بود و برنامه هایی برای آماده سازی وجود دارد.

نحوه رسیدگی به این چالش:

  • ترندهای اقتصادی را به دقت زیر نظر داشته باشید. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، مهم است که از آنچه در اقتصاد اتفاق می افتد مطلع باشید، زیرا به نوعی بر شما تأثیر می گذارد.
  • روی مشتریان خود تمرکز کنید. بهترین راه برای اطمینان از موفقیت کسب و کار شما از طریق عدم اطمینان اقتصادی، ایجاد مشتریان وفادار است. مطمئن شوید که نیازهای کلیدی مشتری را شناسایی کرده و از طریق محصولات و خدمات خود به آن نیازها رسیدگی می کنید.
  • جریان نقدی خود را با دقت مدیریت کنید. وقتی نوبت به بودجه کسب و کار کوچک شما می رسد، احتمالاً فرصت هایی برای تغییر یا کاهش وجود دارد. مناطقی را که می توانید در آن صرفه جویی کنید، شناسایی کنید – مانند تامین کنندگان یا قطع اشتراک های غیر ضروری.

زنجیره تامین و موجودی

یکی از چالش های خاص که کسب و کارهای کوچک با آن مواجه می شوند مشکلات مربوط به زنجیره تامین و موجودی است. همین امر باعث شده است بسیاری از کسب و کارهای کوچک به دنبال جمع آوری موجودی برای ادامه کسب و کار خود باشند.

در حالی که این چالش کسب و کارهای کوچک احتمالا ادامه خواهد داشت، راه هایی وجود دارد که می توانید با آن مقابله کنید.

نحوه رسیدگی به چالش های زنجیره تامین:

  • تا جایی که می توانید انبار کنید. اگر یک مورد یا ماده ای که کسب و کار شما به آن نیاز دارد در دسترس است، ممکن است ایده خوبی باشد که تا زمانی که می توانید آن را ذخیره کنید. این به شما آرامش خاطر را در مسیر می دهد.
  • موجودی خود را ردیابی کنید. این احتمالاً چیزی است که قبلاً به آن توجه زیادی کرده اید. اما زیر نظر داشتن و ردیابی دقیق موجودی خود می تواند به شما کمک کند از تاخیرها یا کمبودهای ناخواسته جلوگیری کنید.
  • با مشتریان ارتباط برقرار کنید. مشتریان می دانند که مشکلات عرضه در حال وقوع است. اگر می توانید زمانی که چیزی در انبار موجود می شود، یک ETA از تامین کنندگان دریافت کنید، حتماً به مشتریان اطلاع دهید. اگر چیزی که ارائه می کنید به نظر می رسد به زودی فروخته می شود، به مشتریان نیز در این مورد اطلاع دهید.
چالش های کسب و کارهای کوچک

مالیات

مالیات می تواند یک چالش استرس زا باشد، بنابراین جمع آوری و پرداخت مالیات برای کسب و کارهای کوچک این استرس را دوچندان می کند.

شما باید قوانین مالیاتی، هزینه های پیگیری و حقوق و دستمزدها را زیر نظر داشته باشید، که کار پیچیده ای است. جای تعجب نیست که مالیات به طور مداوم به عنوان یک چالش بزرگ برای کسب و کارهای کوچک گزارش می شود، به طوری که بیش از 50% از صاحبان کسب و کارهای کوچک می گویند مالیات یک فرآیند پیچیده است.

در اینجا نکاتی برای غلبه بر این چالش بزرگ برای کسب و کارهای کوچک آورده شده است:

  • منظم باشید. این به معنای سازماندهی هزینه های تجاری، صورتحساب ها، حقوق و دستمزد و غیره است. نظارت بر همه این ها کار دشواری است، اینجاست که نرم افزار حسابداری می تواند به شما کمک کند.
  • هزینه های شخصی و تجاری را جدا کنید. یکی از بزرگ ترین اشتباهات صاحبان کسب و کارهای کوچک در هنگام ثبت مالیات، جدا نکردن هزینه های شخصی از هزینه های تجاری است. این کار اغلب به اشتباه انجام می‌شود، به همین دلیل است که سازماندهی و نگهداری از هزینه های شخصی و سوابق مالیاتی می تواند هنگام ثبت مالیات برای کسب و کار کوچکتان به شما کمک کند.
  • در صورت امکان برون سپاری کنید. با تغییر قوانین مالیاتی و تعداد زیادی فاکتورهای متغیر، این یکی از آن چالش هایی است که ممکن است با کمک یک متخصص به بهترین شکل ممکن با آن روبرو شوید. ممکن است انتخاب کنید که با یک حسابدار کار کنید تا صرفاً در پرونده مالیاتی به شما کمک کند یا از نرم افزار حسابداری آنلاین برای کمک در پرونده استفاده کنید.
چالش های کسب و کارهای کوچک

چالش های بازاریابی

برای رشد کسب و کار خود، باید بازاریابی کنید. در اینجا برخی از چالش های بازاریابی که کسب و کارهای کوچک با ان ها مواجه می شوند و نحوه رویارویی با آن ها آورده شده است.

جذب مشتریان جدید

هدف نهایی بازاریابی چیست؟ به دست آوردن مشتریان جدید. با این حال، گفتنش آسان تر از انجام دادنش است.به دست آوردن مشتریان جدید یک چالش همیشگی بازاریابی هم برای کسب و کارهای کوچک و هم برای کسب و کارهای بزرگ است. در واقع، HubSpot دریافت که تقریبا 50% از بازاریاب ها ایجاد ترافیک و لید را بزرگ ترین چالش بازاریابی خود می دانند.

خوشبختانه، روش های متعددی برای رسیدگی به این چالش وجود دارد. در اینجا برخی از آن ها را معرفی می کنیم:

  • تبلیغات در جستجو را اجرا کنید. تبلیغات در جستجو یکی از بهترین روش ها برای کشف کسب و کار شما توسط مشتریان احتمالی شماست. یک کمپین تبلیغاتی جستجوی خوب، شما را در مقابل افرادی قرار می دهد که محصولات و خدمات شما را در منطقه شما جستجو می کنند، که می تواند به شما در جذب مشتریان جدید کمک کند.
  • روی یک وبسایت کارآمد سرمایه گذاری کنید. تقریباً تمام تاکتیک های بازاریابی مشتریان بالقوه را به وبسایت شما هدایت می کنند. اینجاست که آنها می توانند قدم بعدی را برای تماس با شما بردارند و تبدیل به مشتری شوند. بدون یک وبسایت خوب طراحی شده و کاربر پسند، احتمالاً بسیاری از مشتریان جدید بالقوه را از دست خواهید داد. روی یک وبسایت سازگار با موبایل سرمایه گذاری کنید که از راه های مختلف مشتریان بتوانند با شما تماس بگیرند، از جمله کلیک برای تماس، چت زنده و فرم تماس. (و مطمئن شوید که وبسایت شما سازگار با سئو است!)
  • یک برنامه ارجاع ایجاد کنید. مشتریان فعلی شما می توانند یکی از بهترین گزینه های شما برای به دست آوردن مشتریان جدید باشند. با راه اندازی یک برنامه ارجاع، می توانید مشتریان خوشحال و وفادار را تشویق کنید تا دوستان و خانواده های خود را به شما معرفی کنند. درباره نحوه اجرای برنامه ارجاع مشتری بیشتر بدانید.

افزایش آگاهی از برند

به دست آوردن مشتریان جدید اگر آن ها در وهله اول از کسب و کار شما بی اطلاع باشند، کار سختی است. به همین دلیل است که آگاهی از برند اهمیت دارد. اما این می تواند یک چالش برای کسب و کارهای کوچک باشد زیرا رقابت با کسب و کارهای بزرگ و سایر کسب و کارها در یک منطقه برای بدست آوردن مشتری کار سختی است. به خصوص زمانی که مکان های بسیار متفاوتی وجود دارد که مردم به دنبال کسب و کار هستند.

افزایش آگاهی از برند به استراتژی های درست نیاز دارد. در اینجا چند مورد را به شما معرفی می کنیم تا امتحان کنید:

  • تبلیغات نمایشی را اجرا کنید. افراد باید قبل از اقدامی 7 تا 10 بار اطلاعات مربوط به یک کسب و کار را ببینند. تبلیغات نمایشی کسب و کار شما را در سایت هایی که مردم به آنها مراجعه می کنند، نمایش می دهند تا آگاهی از برند شما افزایش یابد.
  • یک خبرنامه ایمیلی ایجاد کنید. بازاریابی ایمیلی راهی عالی برای حفظ ذهنیت مشتریان فعلی و دستیابی به مخاطبان جدید است. یک خبرنامه معمولی می تواند با ارائه اطلاعات آموزشی، بروزرسانی‌ های تجاری یا تخفیف هایی که مخاطبان را به سمت کسب و کار شما سوق می دهد، آگاهی برای برند شما ایجاد کند.
  • در شبکه های اجتماعی فعال شوید. 54 درصد از مردم از رسانه های اجتماعی برای جستجوی محصولات یا کسب و کارهای جدید استفاده می کنند. حضور در رسانه های اجتماعی و تعامل فعالانه برای درگیر نگه داشتن مخاطبان می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند و تبدیل برخی از دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی به مشتریان واقعی کمک کند.

اطمینان حاصل کنید که استراتژی های آگاهی از برند خود را اندازه گیری کرده اید، به گونه ای که ببینید چه چیزی کارساز است و در چه زمینه هایی نیاز به تغییر دارید.

تخصیص بودجه بازاریابی

پس از تعیین بودجه بازاریابی، باید کار دشوار تخصیص بودجه در کانال های مختلف مورد نیاز کسب و کار را انجام دهید. این می تواند یک چالش باشد زیرا بودجه ها در کانال ها به طور متفاوت تنظیم و مصرف می شوند و ممکن است از ابتدا ندانید که چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است.

روش هایی برای غلبه بر این چالش:

  • اهداف روشنی را برای بازاریابی خود تعیین کنید. شما می توانید اهداف را بر اساس کانال، تاکتیک، کمپین یا بازاریابی کلی خود تعیین کنید. اما با شناسایی آنچه می خواهید انجام دهید، می توانید استراتژی بازاریابی (و بودجه مورد نیاز) را که به شما در رسیدن به آن اهداف کمک می کند، بهتر درک کنید.
  • کمپین های خود را در کانال ها اندازه گیری کنید. با پیگیری عملکرد بازاریابی خود، بهتر می توانید بفهمید که بودجه شما در کجا به خوبی خرج می شود و ممکن است نیاز به تغییر داشته باشید.
  • در صورت نیاز برون سپاری کنید. برون سپاری بازاریابی یا کمک گرفتن در زمینه بازاریابی می تواند این چالش را برای یک کسب و کار کوچک را کاهش دهد. یک بازاریاب می تواند در مورد اینکه کجا و چگونه باید بودجه بازاریابی خود را خرج کنید شما را راهنمایی کند و سپس آن بودجه را در نظر گرفته و به بهترین وجه آن را در کانال های انتخابی تخصیص دهد.

درک این که چه کسی را هدف قرار دهید (و چگونگی دسترسی به آن ها)

یکی دیگر از چالش های رایج برای کسب و کارهای کوچک این است که بدانید با بازاریابی خود می خواهید چه کسانی را هدف قرار دهید و کجا باید به آن ها دسترسی پیدا کنید. این اطلاعات بسیار حیاتی است. بدون داشتن این اطلاعات، تقریبا موفقیت کسب و کارها و ایجاد بازگشت سرمایه ROI معنادار غیرممکن است.

در اینجا چند روش برای غلبه بر این چالش و درک بهتر مخاطب آورده شده است:

  • بازار(های) هدف خود را محدود کنید. بازار هدف شما گروهی از افرادی هستند که به احتمال زیاد از شما خرید می کنند. مشخص کردن این که دقیقاً چه کسانی در بازار هدف شما قرار دارند، از جمله اطلاعات دموگرافیک، علایق و رفتارها، می تواند نقطه شروع خوبی برای شناسایی افرادی که می خواهید به آن ها دسترسی داشته باشید، است.
  • درک کنید که مشتریان شما زمان خود را به صورت آنلاین در کجا می گذرانند. هنگامی که می دانید مخاطب هدف شما کیست، می خواهید نحوه دسترسی به آنها را بیابید. درک اینکه آنها زمان خود را به صورت آنلاین در کجا می گذرانند یک نقطه شروع عالی است. آیا آنها اغلب از سایت های رسانه های اجتماعی مانند: اینستاگرام استفاده می کنند یا وقت خود را صرف خواندن مقالات خبری و وبلاگ های خاص می کنند؟ دانستن پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند کانال های بازاریابی را که باید در استراتژی خود بگنجانید شناسایی کنید.
  • رویکرد متقابل کانالی را اتخاذ کنید. از آنجایی که مردم زمان خود را در همه جا به صورت آنلاین سپری می کنند، استراتژی بازاریابی بین کانالی همچنان موثرترین است. این به شما بهترین شانس را برای دستیابی به مخاطبان خود بدون توجه به کانالی که در آن وقت می گذرانند و ارائه یک تجربه واحد که می تواند آگاهی برند را تقویت کند، می دهد.

اندازه گیری موفقیت بازاریابی

با وجود کانال های بازاریابی و اهداف بازاریابی مختلف برای هر کانال یا کمپین، اندازه گیری موفقیت می تواند دشوار باشد.

در ادامه روش هایی برای غلبه بر این چالش را در اختیار شما قرار می دهیم:

  • مهم ترین معیارها را درک کنید. برخی از معیارها مهم تر از سایر معیارها هستند. وقتی نوبت به کمپین های تبلیغاتی آنلاین شما می رسد، احتمالاً به تعداد بازدیدکنندگانی که جذب می کنید بسیار بیشتر اهمیت می دهید تا تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نشان داده شده است (مگر اینکه هیچ لید دریافت نکنید، پس این مهم است). با محدود کردن مهم ترین معیارهای بازاریابی، می توانید عملکرد واقعی کمپین های خود را بهتر مشخص کنید.
  • در جریان گزارش دهی باشید. به عنوان یک صاحب کسب و کار پر مشغله، امکان دارد که برخی چیزها را نادیده بگیرید. اما گزارش بازاریابی شما نباید یکی از آنها باشد. بازاریابی بدون هیچ نظارتی می تواند منجر به هزینه های هدر رفته و نتایج نه چندان عالی شود. (این جایی است که گزارش دهی یکپارچه می تواند به شما کمک کند تا مجبور نباشید گزارش ها را از میلیون ها منبع مختلف استخراج و تجزیه و تحلیل کنید.)
  • از CRM استفاده کنید. شما می توانید مؤثرترین بازاریابی را در جهان داشته باشید، اما اگر لیدهای بازاریابی خود را به مشتری تبدیل نکنید، در اصلی سودی برای شما نخواهد داشت. یک CRM می تواند به شما کمک کند لیدها را ردیابی کرده و در صدر قرار دهید تا از بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید.
چالش های کسب و کارهای کوچک

چالش های عمومی و عملیاتی کسب و کار

صاحبان کسب و کارهای کوچک باید در بسیاری از زمینه ها اطلاعات داشته باشند، ما نمی توانیم ایده هایی را برای مقابله با این چالش های اضافی کسب و کارهای کوچک از دست بدهیم.

مدیریت زمان

یک نظرسنجی نشان داد که 43% از صاحبان کسب و کار «همیشه سر کار بودن» را بزرگ ترین چالش خود می دانند. یک گزارش نیز به این نتیجه دست یافت که 33% از صاحبان کسب و کارهای کوچک بیش از 50 ساعت در هفته کار می کنند و 25% بیش از 60 ساعت در هفته کار می کنند. وقتی یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید، مسئولیت های زیادی را بر عهده دارید و این زمان بر است.

اما راه هایی وجود دارد که می توانید زمانی را برای خود اختصاص دهید و گهگاهی نفسی بکشید:

  • برخی از مسئولیت های خود را واگذار کنید. در مورد جنبه هایی از اداره کسب و کار خود فکر کنید که یا دوست ندارید یا در آن تخصص لازم را ندارید و به دنبال یافتن راه هایی برای برون سپاری آن بگردید.
  • بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید. گفتنش راحت تر از انجام دادنش است. اما شما نمی خواهید غرق اداره کسب و کار خود شوید. در واقع، 40% از صاحبان کسب و کار «جلوگیری از فرسودگی شغلی» را بزرگ ترین چالش خود می نامند. زمانی را برای انجام کاری که از آن لذت می برید اختصاص دهید یا با عزیزان خود وقت بگذرانید (برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی نکات عملی دریافت کنید).
  • تیم درست را انتخاب کنید. وقتی تیمی دارید که می توانید به آن ها اعتماد کنید تا کسب و کارتان را اداره کنند، می توانید تا حد زیادی استرس و فشار کاری خود را کاهش دهید.

استخدام

وقتی صحبت از استخدام تیم درست به میان باشد، این نیز یک چالش دیگر برای کسب و کارهای کوچک است. با تقاضای بالا برای کارگران، رقابت بر سر استخدام افراد شدیدتر می شود. اما غیرممکن نیست.

در ادامه روش هایی برای غلبه بر این چالش را بررسی می کنیم:

  • بازاریابی استخدامی انجام دهید. استراتژی های بازاریابی استخدامی مانند پرورش نظرات کارمندان، ایجاد یک صفحه مشاغل در وبسایت و اجرای تبلیغات برای مشاغل آزاد می توانند به شما کمک کنند تا استعدادهای مناسب را پیدا کنید – حتی در یک بازار بسیار رقابتی.
  • ارجاع کارمندان را بخواهید. کارکنان شما بهترین منبع شما برای استعدادهای جدید هستند. یک برنامه ارجاع کارمند ایجاد کنید که در آن به کارکنان فعلی برای استخدام جدید پاداش داده شود.
  • با کارمندان خود خوب رفتار کنید. شما می خواهید که کارمندانتان به کسب و کار کوچک شما عشق بورزند و به پیشرفت آن کمک کنند. بنابراین مهم است که با تیم خود خوب رفتار کنید، فرهنگ کاری مثبت ایجاد کنید و در صورت نیاز از تیم خود حمایت کنید. این همچنین می تواند به ارجاعات و بررسی های بیشتر کارمندان تبدیل شود.

انتخاب ابزارهای مناسب

جنبه های مختلفی برای اداره و داشتن یک کسب و کار وجود دارد. کار دشواری است. خوشبختانه، ابزارهای متعددی وجود دارند که این فرآیند را ساده تر می کنند و انجام برخی از کارهای موجود در فهرست بی پایان شما با سهولت بیشتری انجام می شوند.

روش های غلبه بر این چالش عبارتند از:

  • مشخص کنید که ابزارها در چه زمینه هایی می توانند کمک کنند. آیا در ایجاد تصاویر رسانه های اجتماعی مشکل دارید؟ ابزاری برای آن وجود دارد (به نام Canva). به چیزی برای کمک به هزینه های صورتحساب و پیگیری نیاز دارید؟ ابزارهایی برای آن وجود دارد. به دنبال زمینه هایی در کسب و کار خود باشید که در آن یک ابزار – اعم از رایگان یا پولی – می تواند کارها را آسان تر و کارآمدتر کند.
  • بودجه ای برای ابزارها و نرم افزارها اختصاص دهید. هنگامی که زمینه هایی که ابزارها یا نرم افزارها می توانند کمک کنند را شناسایی کردید، آن را در بودجه خود بگنجانید. آیا زمینه هایی وجود دارد که برای حل یک مشکل تجاری برای آنها هزینه پرداخت کنید؟
  • به دنبال ابزارهای رایگان باشید. ابزارهای رایگان فراوانی در دسترس هستند. این فقط به یافتن موارد مناسب برای شما بستگی دارد. «بهترین ابزارهای رایگان برای X» را جستجو کنید، تحقیق لازم را انجام دهید و به دنبال نظرات بگردید، و از امتحان کردن برخی از آنها نترسید!

غلبه بر چالش های اصلی کسب و کارهای کوچک

اداره یک کسب و کار کوچک موفق مستلزم تلاش زیادی است. اما با کمی پشتیبانی، استفاده از ابزارهای مناسب و یک تیم متخصص، می توانید با موفقیت کسب و کار کوچک خود را سال ها اداره کنید و آن را توسعه دهید.

منبع : localiq.com

بیشتر بخوانید :

5 راه تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

6 نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ که می‌توانیم از آنها یاد بگیریم!

دیدگاهتان را بنویسید