×
صفحه اصلی تبلیغات 5 راه تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان
تاریخ انتشار : 06 اسفند 1401 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

5 راه تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

5 راه تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

به عنوان یک کسب و کار کوچک، وقتی بازیگران بزرگ زیادی در صنعت وجود دارند جلب توجه مخاطب می تواند کار دشواری باشد.

البته، ممکن است بودجه و منابع کافی برای رقابت با آن ها را در اختیار نداشته باشید، اما همچنان گزینه های زیادی در اینترنت وجود دارند که از آن ها برای تقویت بازاریابی خود بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای استفاده کنید.

هر کسب و کاری می تواند پیشرفت کند اگر یک هدف مشخص و یک استراتژی بازاریابی خوب داشته باشد و این لزوما به معنی خالی کردن حساب بانکی شما نیست.

برای کمک به کسب و کار کوچک شما برای ایجاد آگاهی از برند و فالوورهای متعهد و اختصاصی، در اینجا 5 استراتژی بازاریابی رایگان را به شما معرفی می کنیم تا از همین امروز کار را شروع کنید!

 تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

1. سئو خود را تقویت دهید

ممکن است نخواهید برای تبلیغات در گوگل هزینه بپردازید. نگران نباشید،‌ ما نیز نمی خواهیم. اما این بدان معنی نیست که نباید تلاش کنید در صفحات جستجو رتبه های بالاتری بدست آورید و سئو بهترین راه برای انجام این کار است.

هرچه رتبه شما بالاتر باشد، مردم راحت تر شما را پیدا خواهند کرد. اگرچه روش های مختلفی برای اجرای سئو به صورت آنلاین وجود دارد، امروز ما بر دو تاکتیک مهم سئو تمرکز می کنیم که به بازاریابی موثرتر کسب و کار شما کمک می کنند.

سئو محلی

یک روش آسان برای بیشتر دیده شدن در نتایج جستجوی محلی، بهبود استراتژی سئو محلی است. شما می توانید این کار را با فهرست کردن کسب و کار خود در پلتفرم هایی مانند Google My Business، Bing Places و Apple Maps Connect انجام دهید.

این ها ابزارهای رایگانی هستند که با هدف کمک به سازمان ها برای مدیریت حضور آنلاین خود در موتورهای جستجو و نقشه های مرتبط به وجود آمده اند.

اکنون، اگر این سوال برای شما مطرح می شود که ظاهر شدن در نتایج جستجوی محلی چه اهمیتی دارد، دو یافته کلیدی از گزارش گوگل در سال 2014 را برای شما آورده ایم:

  1. از هر 5 مشتری 4 نفر از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات محلی استفاده می کنند.
  2. احتمال خرید افراد پس از جستجوی محلی در مقایسه با کسانی که جستجوهای غیر محلی انجام می دهند، بیشتر است.

وقتی این اطلاعات و داده ها را سازمانی گزارش می دهد که 92% از بازار موتور جستجو را در اختیار خود دارد، نمی توانید ساده از کنار آن رد شوید. اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید و می خواهید فروش محلی خود را افزایش دهید، این یک فرصت عالی برای شماست.

وقتی در این پلتفرم ها ثبت نام می کنید و جزئیات سازمان خود را به آن اضافه می نمایید،‌ مشتریان احتمالی می توانند به راحتی در ساعات کاری، اطلاعات تماس، وبسایت، موقعیت مکانی و موارد دیگر را بیابند. با جستجوی خدمات خود با عبارت «نزدیک من»، کسب و کار شما به احتمال زیاد در نتایج به نمایش درمی آید.

سئو سنتی

در حالی که سئوی محلی یک منطقه جغرافیایی خاص را هدف قرار می دهد، سئو سنتی برای کسب و کارهایی است که به دنبال گسترش دسترسی دیجیتال خود و دستیابی به رتبه بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک هستند.

از آنجایی که تجارت الکترونیک در صنایع مختلف در سراسر جهان گسترش یافته است، اهمیت این قضیه بیشتر از پیش می شود.

این نوع سئو در مورد بهینه سازی وبسایت، لیست محصولات و محتوای کلی برای بهبود قابلیت کشف آن هاست. استفاده از تگ های عنوان و توضیحات متا کارآمد، انجام تحقیق کلمات کلیدی، نوشتن متن ALT برای تصاویر و قرار دادن یک شماره تماس با قابلیت کلیک همگی نمونه هایی از بهترین روش های سئو هستند که به بهبود تلاش های بازاریابی محتوا شما کمک خواهند کرد.

2. از رسانه های اجتماعی بیشترین بهره را ببرید

تقریبا 80% از استرالیایی ها کاربران فعال رسانه های اجتماعی هستند و یک سوم از مصرف کنندگان استرالیایی می گویند قبل از انجام هر نوع تجارت با کسب و کاری، حضور آنلاین آن برند در رسانه های اجتماعی را بررسی می کنند.

با این حال، بسیاری از کسب و کارهای کوچک بازاریابی رسانه های اجتماعی را نادیده می گیرند، که پتانسیل فوق العاده ای برای رشد کسب و کار آن ها دارد.

رسانه اجتماعی یک ارتباط فوری با جهان است؛ یک منبع قدرتمند از محتوای بصری غنی که کاربران دائما در تعامل با آن هستند و آن را به اشتراک می گذارند. شما می توانید بدون هزینه برای تبلیغات پولی یا استخدام یک اینفلوئنسر، در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید و کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

ما توصیه می کنیم که یک پروفایل کاری رایگان در پلتفرمی که مخاطبان هدفتان از آن استفاده می کنند، ایجاد کنید و در آن محتوای مفید و مرتبط با حوزه کاری خود پست کنید. وقتی کاربران ببینند که محتوای شما واقعا مفید و جذاب است و صرفا قصد تبلیغات را ندارید، فالوورهای ارگانیکی بدست می آورید که در نهایت به مشتری تبدیل خواهند شد.

تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

3. بازاریابی ایمیلی را شروع کنید

از نظر بازگشت سرمایه ROI، بازاریابی ایمیلی تقریبا از سایر روش های بازاریابی عملکرد بهتری دارد. از ارسال خبرنامه گرفته تا پیشنهادهای فصلی و تبلیغات برای پشتیبانی از مشتری، ایمیل یک ابزار همه کاره برای هر کسب و کار کوچکی است.

بهترین بخش این است که ایمیل بسیار قابل تنظیم و مقرون به صرفه است. شما می توانید ایمیل های مرتبطی را هدف گذاری و ارسال کنید که برای مشتریان خاص ارزشی را به همراه خواهند داشت.

4. یک وبلاگ تجاری بسازید

وبلاگ های تجاری یک ابزار موثر برای ایجاد اعتبار و قدرت برند هستند. اگرچه ممکن است نتایج حاصل از این وبلاگ ها نسبت به سایر روش های بازاریابی کمی زمان بر باشد، اما بدون شک یک سرمایه گذاری عالی برای کسب و کار شما هستند.

وقتی تخصص خود را با نوشتن وبلاگ های بهینه شده مخصوص صنعت خود به اشتراک می گذارید، به موتورهای جستجو دلایلی می دهید تا شما را در نتایج جستجو نشان دهند. این کار همچنین به ایجاد اعتبار دامنه و نیز تولید ترافیک ارگانیک بیشتر برای وبسایت و دسترسی به مخاطبان بیشتر کمک می کند.

به عبارت ساده، هرچه رتبه شما در موتورهای جستجو بالاتر باشد، افراد بیشتری شما را می یابند و احتمال تبدیل شدن آن ها به مشتری بالاتر خواهد بود.

به عنوان مثال، فرض کنید که یک کسب و کار عکاسی را اداره می کنید. اگر افرادی که به دنبال عکاس عروسی در تهران هستند، با پست وبلاگ شما در مورد «10 نقطه عکاسی برتر در تهران» مواجه شدند، اگر تحت تاثیر عکس هایی که گرفته اید و درک عمیق شما از این زمینه گیرند، ممکن است بخواهند شما را استخدام کنند.

5. به انجمن های آنلاین بپیوندید

انجمن های آنلاین جایی هستند که افراد در آن ها در مورد یک موضوع خاص به تبادل نظر و ایده می پردازند.

یک انجمن مناسب انتخاب کنید که در آن بتوانید با مشتریان احتمالی ملاقات کنید، در بحث ها شرکت کنید و نکات و نظرات خود را در مورد موضوعات مرتبط با کسب و کار خود به اشتراک بگذارید.

با این وجود، مطمئن شوید که با تبلیغ شرکت خود فقط در زمینه های مناسب، به قوانین پایبند هستید. این یک راه عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه، ایجاد روابط و معرفی آنها به خدمات شما در زمان مناسب است.

کلام آخر

یکی از معتبرترین روش ها برای جذب مشتریان وفادار ازطریق تبلیغات دهان به دهان یا شفاهی است. هنگامی که مردم شروع به صحبت در مورد سازمان شما به شیوه های مثبت می کنند، آگاهی در مورد برند شما به صورت تصاعدی افزایش می یابد.

این استراتژی های بازاریابی از یک قانون عمومی پیروی می کنند، اما آن را در دنیای دیجیتال امروزی جایی که مردم ایمیل، اپلیکیشن های رسانه اجتماعی و گوگل را چندین بار در روز چک می کنند، اعمال می شود.

ازطریق اینترنت، کارهای زیادی برای بازاریابی کسب و کار خود می توانید انجام دهید. برخی از این روش ها زمان می برند تا به نتیجه برسند، اما وقتی به نتیجه رسیدند،‌ می توانید مطمئن شوید لیدهایی که تولید می کنند واقعا علاقمند به خرید از شما هستند.

آیا پیشنهاد یا ایده ای در مورد استراتژی های بازاریابی کم هزینه ای دارید که می تواند به رشد کسب و کارهای کوچک کمک کند؟ آن ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید!

تبلیغات خود را به ما بسپارید

بهتر است کار تبلیغات را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغاتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را نیز ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب، تبلیغات در گوگل و تبلیغات موبایلی. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع : zoho

بیشتر بخوانید :

تبلیغات آنلاین چیست؛ چه مزایایی دارد و انواع آن کدامند؟

9 گام موثر برای ایجاد استراتژی بازاریابی در رسانه ­های اجتماعی

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؛ نحوه طراحی + کانال ها

چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؛ ۱۰ روش کاربردی و کم هزینه

دیدگاهتان را بنویسید