×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ استراتژی افزایش فروش b2b
تاریخ انتشار : 06 آذر 1401 زمان مطالعه : 4 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

استراتژی افزایش فروش b2b

استراتژی افزایش فروش b2b

تبلیغات B2B تنها زمانی کسل کننده و غیرجذاب است که هیچ ایده ای از خلاقیت بیشتر نداشته باشید.

اما اگر وقت خود را صرف فکر کردن به خارج از چارچوب کنید، نتایج شگفت‌انگیزتری از آنچه انتظار دارید دریافت خواهید کرد.

در سال 2019، لینکدین موج دوم کمپین برند یکپارچه خود را به نام #InItTogether آغاز کرد.

آنها ویدیویی راه اندازی کردند که داستان زنی به نام دایموند را روایت می‌کند که با دختر خردسالش در یک پناهگاه بی‌خانمان‌ها زندگی می‌کند و می‌خواهد مدیریت پایگاه داده را بیاموزد.

سپس، دایموند با زن دیگری با پیشینه مشابه آشنا می‌شود که بعدا مربی او می‌شود و دایموند را با افراد شبکه لینکدین خود مرتبط می‌کند.

با کمپین تبلیغاتی، لینکدین دامنه گسترده خود را فراتر از ویژگی‌ها و عملکرد پلت فرم نشان می‌دهد و در سطح احساسی به بینندگان ارائه می‌دهد.

در ای تبلیغات تنها خلاقیت وجود داشت و فضایی تکراری ایجاد نشد. در ادامه روش‌هایی که می‌تواند باعث قوی شدن استراتژی فروش B2B شود را می‌خوانید.

اهداف SMART را تعیین کنید

اهداف SMART با استفاده از مجموعه خاصی از معیارها ایجاد می‌شوند که اطمینان حاصل می‌کنند که اهداف شما قابل دستیابی هستند.

SMART مخفف رایجی است که به معنای خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است.

هنگام ایجاد یک هدف SMART، در طول هر دوره تلاش می کنید تا هدفی بسازید که دقیقاً آنچه را که باید انجام دهید، زمانی که نیاز به انجام دارد و اینکه چگونه می‌دانید موفق هستید به اشتراک می گذارد.

تعیین اهداف SMART برای کمپین تبلیغاتی B2B شما کمک زیادی می‌کند، زیرا می‌توانید حدس و گمان‌ها و کلیات را حذف کنید، زمان پایان روشنی تعیین کنید، پیشرفت را پیگیری کنید و اهداف از دست رفته را شناسایی کنید.

شما همچنین می‌توانید هدف اصلی خود را به یک سری اهداف کوچکتر تقسیم کنید تا بتوانید موفقیت آنها را آسانتر ارزیابی کنید. به عنوان مثال، می توانید اهداف زیر را تعیین کنید:

در هر ماه X دنبال کننده جدید به دست آورید

تا پایان ماه ترافیک وب سایت را X٪ افزایش دهید

در 3 ماه آینده ثبت نام در لیست ایمیل را X٪ افزایش دهید.

برنامه ریزی داشته باشید

مردم اغلب می‌گویند: “شکست در برنامه ریزی به معنای برنامه ریزی برای شکست است.” مهمترین جنبه هر کمپین تبلیغاتی موفق B2B این است که به جای اینکه کورکورانه وارد عمل شوید، یک برنامه محکم در جای خود داشته باشید.

مطمئن شوید که اهداف تبلیغاتی خود را به وضوح مشخص کرده اید، چه می خواهید سرنخ ایجاد کنید یا ترافیک و تبدیل را افزایش دهید.

سپس مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را بنویسید که شما و کارکنانتان با هم برای رسیدن به اهدافتان کار کنید. علاوه بر این، داشتن یک برنامه زمانی و مکانی که تبلیغات B2B شما باید اجرا شود، و همچنین سایر مراحلی که به شما کمک می کند تا سازماندهی شده بمانید و یک طرح تبلیغاتی ثابت ایجاد کنید.

استراتژی افزایش فروش b2b

مخاطبان هدف خود را بشناسید

هدف گذاری بخشی ضروری از هر کمپین تبلیغاتی است. در ابتدا، یافتن مشتریان تجاری مناسب برای شرکت شما ممکن است سخت و زمان بر باشد.

با این حال، می توانید با استفاده از تحقیقات کمی و کیفی، مانند نظرسنجی های آنلاین یا گفتگوهای حضوری، برای شناسایی مشتریان بالقوه خود شروع کنید.

هنگامی که گروه هدف را شناسایی کردید، می توانید یک شخصیت خریدار شامل جمعیت شناسی کسب و کار ایده آل، نوع کسب و کار، فرهنگ، وضعیت مالی و نیازهای واقعی خود بسازید.

با دانستن اینکه کسب و کار هدف شما چه کسی است، می توانید پیامی ایجاد کنید که مشتریان بالقوه کسب و کار شما را تشویق می کند تا از شما خرید کنند.

به نگرش‌ها، ارزش‌ها و نیازهایی فکر کنید که یاد گرفته‌اید برای پیش‌نویس آگهی‌هایی که ثابت می‌کند چیزی برای کمک به آن‌ها برای مقابله با دردسرهایشان دارید.

بهترین رسانه را برای مشتریان خود انتخاب کنید

تبلیغات برای کسب و کارها و سازمان ها با تبلیغات برای عموم متفاوت است. بنابراین، وقتی نوبت به تعیین نوع رسانه ای می رسد که پیام خود را منتقل کنید، باید به طور کامل در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، می‌توانید با مجلات تجاری بروید، یا از روزنامه‌های عمومی یا محلی استفاده کنید، که در مورد جایگاه و مشاغل شما در آن بحث می‌کنند. یا، هنگام حضور در رویدادهای B2B، فرصت‌های بیشتری پیدا خواهید کرد، که می‌تواند شما را در یک زمان و در یک مکان با بسیاری از مشاغل مرتبط کند.

هر رسانه ای را که انتخاب می کنید، به خاطر داشته باشید که به جایی بروید که مشتریان تجاری شما هستند.

استراتژی افزایش فروش b2b

از شبکه های اجتماعی بهره ببرید

هنگام تنظیم یک برنامه تبلیغاتی B2B، به یاد داشته باشید که استراتژی‌هایی را که می‌توانید در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه وب‌سایت‌های مرتبط با کسب‌وکار مانند لینکدین به کار ببرید، بگنجانید.

ایجاد حضور آنلاین در چنین کانال هایی به شما کمک می کند ارزش ارائه شده و میزان محتوایی که مشتریان B2B شما واقعاً می بینند را افزایش دهید.

حتی اگر فوراً منجر به فروش نشوند، در نهایت می توانند شهرت شما را بهبود بخشند و به شما کمک کنند تا با مشتریان تجاری خود در تماس باشید.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و تولید محتوا. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

9 گام موثر برای ایجاد استراتژی بازاریابی در رسانه ­های اجتماعی

تبلیغات آنلاین چیست؛ چه مزایایی دارد و انواع آن کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید