×
صفحه اصلی محتوا محتوای با کیفیت چیست و چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم
تاریخ انتشار : 02 اسفند 1401 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

محتوای با کیفیت چیست و چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم

محتوای با کیفیت چیست و چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم

نوشتن محتوای با کیفیت باید یک جنبه کلیدی از هر استراتژی سئو باشد. اما چه زمانی محتوای شما با کیفیت در نظر گرفته می شود؟ و آیا با کیفیت برای کاربران و گوگل معنای یکسانی دارد؟

در این مقاله، ما در مورد این که محتوای با کیفیت چیست و چگونه می توانید مطمئن شوید که محتوای تولیدی شما به موفقیت رسیده است را توضیح می دهیم.

این به مهارت های نوشتاری خلاقانه نیاز دارد. اما نگران نباشید، نیازی نیست همینگوی بعدی باشید. با تمرکز بر چیزهای درست، می توانید محتوای با کیفیت با رتبه بالا تولید کنید که کاربران با خوشحالی آن را می خوانند.

محتوای با کیفیت چیست؟

این یک سوال میلیون دلاری است. دانستن این که چگونه محتوای خوب بنویسید به شما کمک می کند بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، نرخ پرش کاهش یابد و نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید.

اما چه کسی کیفیت محتوای شما را تعیین می کند؟ پاسخ آسان این است: کاربران شما. با این وجود، این باعث می شود تولید محتوای درست و مناسب سخت تر شود.

زیرا هر کاربری متفاوت است و هدف جستجوی متفاوتی را دنبال می کند. با این وجود، آن ها در یک چیز اشتراک دارند. هر کاربر می داند که چه می خواهد. در همین حال، شما هنوز در حال کشف این موضوع هستید که مخاطبان شما می خواهند در مورد چه چیزی بخوانند!

انتظار ندارید یک مقاله در مورد نوشتن محتوای با کیفیت اینگونه شروع شود، اینطور نیست؟ نگران نباشید، قطعا هنوز کار ما تمام نشده است! اگرچه کیفیت محتوا در نهایت توسط کاربران تعیین می شود، اما اقداماتی وجود دارند که می توانید برای تولید محتوایی خوانا، جذاب و هدفمند انجام دهید.

به عبارت دیگر، تولید محتوایی که توسط کاربران و موتورهای جستجو با کیفیت در نظر گرفته شود. و بله، این مدتی طول می کشد. اما به ما اعتماد کنید، این زمان ارزشش را دارد. فقط آنچه را که قبلاً گفتم در مورد آنچه می توانید با نوشتن محتوای عالی به دست آورید، به خاطر بسپارید.

محتوای با کیفیت چیست و چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم

چرا کیفیت محتوا اهمیت دارد؟

اول و مهم تر از همه، شما باید محتوای خوب برای کاربران خود تولید کنید. افرادی که از وبسایت شما بازدید می کنند، اگر با محتوای بدی روبرو شوند مدت زمان طولانی در وبسایت شما نمی مانند.

اما این تنها دلیل نیست: محتوای بی کیفیت برای سئو نیز مضر است. گوگل همیشه هوشمندتر از قبل می شود و ادعا می کند که روشی برای یافتن و تشخیص محتوای بی کیفیت را پیدا کرده است.

با بروزرسانی محتوای مفید، گوگل می خواهد اندازه گیری تعداد صفحات بی کیفیت در وبسایت شما را شروع کند. اگر کیفیت کلی به اندازه کافی خوب نباشد، تمام صفحات شما رتبه پایین تری می گیرند. بنابراین شما باید بیشتر از هر وقت دیگری بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید.

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنید؟

محتوای با کیفیت چیست و چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم

1. برای خوانندگان خود محتوا بنویسید، نه خودتان

اگر یک سایت فروشگاهی دارید، می خواهید خوانندگان در مورد محصولات یا خدماتی که می فروشید بدانند. اگر یک وبلاگ نویس هستید، می خواهید خوانندگان شما و موضوعاتی که پوشش می دهید را بشناسند.

با این وجود، در نظر گرفتن آنچه خوانندگان واقعا به دنبالش هستند بسیار مهم است. آن ها چه علایقی دارند؟ چه رویدادها و اخباری را دنبال می کنند که می تواند به کسب و کار شما مرتبط باشد؟ و در تلاش برای حل چه مشکلاتی هستند که باعث شده است وارد وبسایت شما شوند؟

اولین گام در تولید محتوای با کیفیت این است که اطمینان حاصل کنید که محتوا حاوی اطلاعاتی باشد که خواننده به دنبالش است. برای دانستن این که کاربران به دنبال چه اطلاعاتی می گردند، باید تحقیقات کلمات کلیدی خوب انجام دهید.

این به شما کمک می کند تا مشخص کنید به دنبال چه موضوعاتی هستید و مخاطبان شما از چه کلماتی استفاده می کنند. تحقیق کلمات کلیدی همچنین به رتبه بندی شما کمک می کند، زیرا بازدیدکنندگان بیشتر و نرخ پرش پایین تر به گوگل می گوید که صفحه شما نتیجه خوبی برای نمایش در نتایج جستجو است.

2. محتوای خود را خوانا و تعاملی کنید

اگر می خواهید پیام خود را به دیگران منتقل کنید و مطمئن شوید که خوانندگان کل پست وبلاگی یا صفحه شما را مطالعه می کنند، خواندن مطلب خود را آسان کنید.

این به چه معناست؟ به این معنی است که در مورد ساختار متن و کلماتی که استفاده می کنید، فکر کنید. متن زیاد بدون هیچ گونه عنوان یا پاراگراف بندی خوانند را می ترساند، بنابراین حتما از آن ها استفاده کنید.

آن ها به خوانندگان کمی فضا می دهند. علاوه بر این، استفاده از کلمات دشوار را محدود کرده و مراقب طولانی بودن جملات خود باشید.

این ها درک مطلب شما را سخت تر می کنند، در نتیجه خواننده کندتر مطلب را می خواند. در نهایت، به متن خود تنوع بدهید تا جذاب شود. از مترادف ها استفاده کنید و جملات طولانی تر را با جملات کوتاه تر جایگزین کنید.

نکته مهم دیگری که باید روی آن تمرکز کنید: هنگام نوشتن از آن لذت ببرید! و در نوشتن خود رویکرد شخصی داشته باشید.

این به شما کمک می کند محتوای با کیفیت بنویسید که از رقبا متفاوت است و به کاربران کمک می کند برند شما را بشناسند.

3. در مورد قصد و هدف جستجو فکر کنید

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. هدف جستجو به چه معناست؟

هدف جستجو دلیلی است که چرا برخی از افراد یک جستجوی خاص را انجام می دهند. این اصطلاحی است که توصیف هدف آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال، آیا آن ها سوالی دارند که باید به آن پاسخ داده شود؟ آیا می خواهند چیزی را آنلاین بخرند؟ هدف جستجوی افراد در نحوه در نظر گرفتن کیفیت محتوای شما تفاوت ایجاد می کند.

اگر در آن لحظه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، مدت زمان بیشتری در صفحه باقی خواهند ماند. اما اگر به پاسخی برای یک سوال نیاز داشته باشند و صفحه ای که در آن قرار می گیرد فقط سعی کند محصولات را به آنها بفروشد، قبل از اینکه شما متوجه شوید از آن خارج خواهند شد.

هنگام تولید محتوا برای یک صفحه خاص مهم است که هدف جستجو را مد نظر قرار دهید. به همین دلیل است که به شما توصیه می کنم اهداف خود را با اهداف جستجویی متفاوت کاربران تطبیق دهید.

آیا یکی از اهداف شما این است که اشتراک بیشتری برای خبرنامه خود بدست آورید؟ پس باید آن دکمه اشتراک را به صفحاتی اضافه کنید که کاربران دارای هدف اطلاعاتی در آنجا فرود می آیند.

آیا بازدیدکننده قصد معامله دارد (یعنی می خواهد چیزی خریداری کند؟) مطمئن شوید که آن ها در صفحه فرود درست می آیند؟ اگر کسی عبارت «محصول x» را جستجو کرد، نمی خواهید در یک پست وبلاگ در مورد موضوعی مرتبط با آن محصول بحث کند.

در حالت ایده‌آل، شما می خواهید آنها در صفحه ای که به «محصول x» اختصاص داده شده است، بیایند. با این حال، صفحه دسته بندی زمانی که چندین تنوع از «محصول x» دارید نیز کار می کند.

البته، تجربه به ما می گوید که هیچ چیز سیاه و سفید نیست. با این حال، خوب است هدف جستجو کاربران خود را در نظر بگیرید.

این به شما کمک می کند تمرکز محتوای خود را مشخص کنید و می خواهید چه فراخوان به اقدامی را برای اضافه کردن به یک صفحه یا پست خاص اضافه کنید.

یک راه عالی برای شروع، اتخاذ یک ذهنیت طراحی محتوا است. این ذهنیت به شما کمک می کند محتوای کاربر محور بر اساس نیازهای واقعی تولید کنید.

همچنین، برای برخی افراد، توصیه می کنم برای ایجاد محتوای عالی به نتایج جستجو نگاهی بیندازید.

وقتی فرد وارد صفحه شما می شود، ایجاد اعتماد بسیار مهم است. به خصوص زمانی که با وبسایت شما آشنا نیستند.

باید به مخاطب خود نشان دهید که قابل اعتماد هستید. چگونه؟

ابتدا با نوشتن به روشی کاربر محور و شفاف شروع کنید.

دوما، سعی کنید از عکس های موجودی دوری کنید، زیرا عکس های واقعی اعتماد بیشتری ایجاد می کنند و به سایت شما احساس خاص بودن می دهند.

همین امر در مورد صفحه «درباره ما» نیز صدق می کند. سعی کنید از عکس های واقعی تیم خود استفاده کنید.

سوم، رتبه بندی را به گوگل اضافه کنید، گواهینامه ها را به صفحات مناسب اضافه کنید و HTTPS را راه اندازی کنید.

این به کاربران و گوگل کمک می کند تا متوجه شوند سایت شما به یک کسب و کار و شخصی حقیقی تعلق دارد، که به آنها اجازه می دهد تا با خوشحالی و خیال راحت سایت شما را مرور کنند.

5. محتوای خود را به روز نگه دارید

یکی دیگر از المان های کلیدی نوشتن محتوای با کیفیت، اطمینان از به روز بودن و مرتبط بودن آن است. این بدان معنی است که شما باید محتوای خود را هرازچندگاهی بروز کنید تا مطمئن شوید افراد می توانند اطلاعات مناسب را بیابند.

اما چرا این مهم است؟ زیرا به کاربران شما نشان می دهد که از پیشرفت های جدید مطلع هستید و می توانید همیشه اطلاعات دقیقی را در اختیار آن ها قرار دهید.

به عبارت دیگر: اعتماد ایجاد می کند و باعث می شود مخاطب شما به وبسایت شما بازگردد. به روز نگه داشتن وبسایت و پست های وبلاگی برای سئو نیز مهم است، زیرا به گوگل نشان می دهد که وبسایت شما به روز و مرتبط است. بنابراین، مطمئن شوید که در زمانی برنامه ریزی کرده اید که محتوای خود را به طور منظم به روز کنید.

در ساختار سایت سرمایه گذاری کنید

در ساختار سایت سرمایه گذاری کنید

پنج مرحله ای که در این مقاله توضیح دادیم به شما کمک خواهد کرد تا محتوایی خوانا و کاربرمحور تولید کنید.

در مرحله بعد، می خواهم بر روی یک گام اضافی تاکید کنم که به همان اندازه مهم است: بر روی ساختار سایت خود کار کنید. این مهم است زیرا به کاربران و موتورهای جستجو اجازه می دهد تا محتوای با کیفیت شما با پیدا کنند.

ساختار سایت به نحوه سازماندهی محتوای سایت اشاره دارد. این بخش حیاتی از هر استراتژی سئو قوی است.

وقتی سایت خود را به خوبی ساختاربندی کنید، موتورهای جستجو می توانند بهتر URLها را ایندکس نمایند. این به گوگل کمک می کند تا اهمیت صفحات مجزا شما و اینکه کدام صفحات به یکدیگر مرتبط هستند را تعیین کند.

علاوه بر این، یک ساختار سایت خوب به کاربران اجازه می دهد به راحتی مسیر خود را در سایت پیدا کنند. همین امر به آن ها کمک می کند محتوای با کیفیت شما را در موتورهای جستجو و نیز وبسایت بیابند.

به همین دلیل است که تکمیل ساختار سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خلاصه ای سریع در مورد محتوای با کیفیت

اگرچه محتوای خوانا و به خوبی ساختاریافته فورا شما را به جایگاه برتر در گوگل نمی رساند، اما قطعا تاثیر مثبتی بر سئو شما در درازمدت خواهد داشت.

بنابراین، قبل از شروع انتشار پست (یا صفحه بعد از صفحه)، ارزش آن را دارد که چند مرحله را در نظر بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که برای خوانندگان خود می نویسید،‌ محتوای خود را خوانا بنویسید، هدف جستجو را با اهداف خود منطبق کنید، قابل اعتماد باشید، محتوای خود را به روز نگه دارید و بر روی ساختار سایت خود کار کنید.

نتیجه نهایی: محتوای جذابی خواهد بود که خوانندگان آن را تحسین خواهند کرد. این تاثیر مثبتی بر تعداد بازدیدکنندگان، نرخ پرش و نرخ تبدیل خواهد داشت.

تولید محتوا خود را به ما بسپارید

در دنیای رقابتی آنلاین، با مخاطبانی باهوش و هدفمند روبه‌رو هستید که زمان نیز برایشان ارزشمند است. به همین دلیل مهم است که پیام یا خبر خود را دقیق و آنقدر جذاب بیان کنید که مخاطب جذب پیام شود و به صدای شما گوش دهد. اگر محتوای تان را درست بیان کنید مخاطب یک مرحله فراتر از خواندن محض می رود.

ما در آژانس تبلیغات مگنت به شما چه کمکی می‌کنیم؟

  • برنامه‌ریزی محتوایی : از آنجا که ارتباط شما با مخاطب در فضای آنلاین باید همیشگی باشد، برنامه‌ریزی منسجم به این منظور برای شما انجام می‌شود.
  • سوژه‌پردازی‌ خلاقانه : سوژه پردازی‌های خلاقانه و دقیق متناسب با هدف شما و درباره برند، خدمات و محصولات تان انجام انجام می‌شود.
  • قالب‌های محتوایی : قالب‌های محتوایی مختلف و سفارشی، متناسب با سوژه‌ها شامل خبر، گزارش، مقاله، گفت‌وگو و … نگارش می‌شود.
  • ویرایش محتوا : محتوای نهایی، از نظر نگارشی و ادبی بازبینی و در صورت نیاز ویرایش بر روی آن انجام می‌شود.

برای مشاوره با ما تماس بگیرید

منبع : yoast

بیشتر بخوانید :

چگونه تولید محتوا کنیم؛ ایده پردازی، برنامه ریزی و تولید

راهنمای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی؛ ۷ گام موثر

وظایف کارشناس تولید محتوا چیست و چه مدرکی نیاز دارد

اصول سئو در تولید محتوا و نحوه تقویت محتوا

دیدگاهتان را بنویسید