×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؛ 4 گام کاربردی
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؛ 4 گام کاربردی

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؛ 4 گام کاربردی

برای دستیابی به مراحل آسان ما برای تولید محتوای عالی برای فید (اکسپلور) خود همراه ما باشید.

اگر می خواهید کسب و کار خود را با اینستاگرام گسترش دهید، تولید محتوای با کیفیت و تعاملی در اینستاگرام بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

چرا؟ زیرا نه تنها رقابت بیشتری در دنیای اینستاگرام وجود دارد، بلکه مخاطبان ما به آنچه دوست دارند و نمی خواهند در فید خود ببینند، بسیار هماهنگ هستند.

علاوه بر این، الگوریتم اینستاگرام دیده شدن برندها را دشوارتر کرده است.

این بدان معنی است که به منظور تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام، شما باید یک برنامه و استراتژی عملیاتی برای برنامه ریزی، عکسبرداری، ویرایش و پست محتوا داشته باشید.

چرا محتوای باکیفیت اینستاگرام بسیار مهم است؟

بیایید در مورد الگوریتم اینستاگرام صحبت کنیم. این الگوریتم شهرت بدی به دست آورده است و از زمانی که تغییر کرده است، رشد کسب و کارها در این پلتفرم دشوارتر شده است. اما درک این نکته مهم است که الگوریتم مانع رشد شما نمی شود، بلکه فقط شیوه رشد را تغییر می دهد.

داشتن محتوای باکیفیت در اینستاگرام بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. اگر به سال های آغازین شروع به کار اینستاگرام فکر کنیم، افزایش فالوور یا تصاویر بی کیفیت و پست های پراکنده بسیار آسان تر بود.

اما در حال حاضر، ثبات کلید موفقیت است و شما باید بتوانید به طور منظم محتوایی را تولید کرده و پست کنید که مخاطب آن را دوست دارد و با آن ارتباط برقرار می کند.

به محض این که الگوریتم تشخیص داد که شما در حال تولید محتوایی متناسب با مخاطب خود هستید، شما و پست هایتان را در جایگاه بهتری قرار می دهد و در معرض دید مخاطبان جدید قرار خواهید گرفت.

دلیل دیگر اهمیت تولید محتوای باکیفیت برای اینستاگرام این است که فرصت دیگری برای کسب درآمد از حساب کاربری خود در اختیار خواهید داشت.

بسیاری از برندها و کسب و کارها می خواهند با اینفلوئنسرهای اینستاگرام و بلاگرها برای تولید محتوا برای وبسایت یا حساب اینستاگرام همکاری کنند.

بنابراین، اگر بتوانید بهترین کار خود را در حساب کاربریتان به نمایش بگذارید، می تواند یک نمونه کار عالی برای مهارت های شما باشد و فرصت های کار با برندهای بزرگ، همکاری در پروژه های رسانه اجتماعی و کسب درآمد برای محتوای اینستاگرام را برای شما به همراه داشته باشد.

اما تولید محتوای عالی برای اینستاگرام یک شبه به دست نمی آید‍! برای این کار باید زمان، تلاش و خلاقیت خرج دهید تا نتیجه بخش باشد.

برنامه ریزی محتوا اینستاگرام

گام 1: برنامه ریزی محتوا اینستاگرام

قبل از شروع باید این دو سوال را از خود بپرسید:

چه نوع محتوایی با برند شما همخوانی دارد؟ و مخاطب شما می خواهد چه چیزی ببیند؟

اینکه بتوانید سوالات دقیقاً چه کسی، چه چیزی و چرا در مورد برند اینستاگرام خود را مشخص کنید، یک گام واقعا مهم برای برنامه ریزی محتوا برداشته اید.

اگر بدانید برند شما در مورد چیست و مخاطبان شما چه نوع محتوایی را دوست دارند، واقعاً می‌توانید از همان ابتدا محتوای مناسب را تولید کنید.

پیدا کردن جایگاه برند و تلاش در آن حوزه برای شما نتیجه بخش خواهد بود. بسیاری از حساب های اینستاگرام با ارسال محتواهای خارج از محدوده و مخاطب هدف جایگاه خود را از دست می دهند و این می تواند رشد کسب و کار را آرام کند.

بنابراین اگر یک کسب و کار در حوزه مواد غذایی هستید، محتوای خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که 100% در مورد غذا باشد (نه سلفی از تعطیلات). این سطح از هدف گذاری و دور نشدن از حوزه کاری خود بسیار مهم است.

وقتی به این دو سوال پاسخ دادید، می توانید محتوا را برای هفته پیش رو برنامه ریزی کنید.

با تهیه فهرستی از همه چیزهایی که می خواهید در صفحه اینستاگرام خود در این هفته پست کنید شروع کنید (یا اگر احساس می کنید فوق العاده سازماندهی شده اید!). فقط مطمئن شوید که در محتوای هفته خود تنوع دارید.

به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ نویس مد هستید، ممکن است بخواهید در این هفته 4 عکس لباس و 3 عکس فلت لی داشته باشید که بتوانید آنها را با هم ترکیب کنید.

یکی از بهترین نکات برای صرفه جویی در زمان این است که عکاسی خود را برای یک روز خاص برنامه ریزی کنید و برای پست های چند روز در اینستاگرام محتوا بدست آورید. به عنوان مثال در روز دوشنبه، می توانید عکس های لباس را بگیرید و در روز جمعه، زمان خود را به عکاسی فلت لی اختصاص دهید.

این که بتوانید عکس هایتان را به صورت مجموعه با هم بگیرید باعث صرفه جویی در زمان می شود، زیرا محتوایی را جمع آوری می کنید که ممکن است هفته ها بعد در اینستاگرام پست شود.

هرچه وقت خود را بیشتر سازماندهی کنید، محتوای اینستاگرام شما بهتر خواهد بود!

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؛ 4 گام کاربردی

گام 2: عکس های محتوای اینستاگرام را خودتان بگیرید

یکی از وسایلی که برای تولید محتوا در اینستاگرام به آن نیاز دارید، دوربین عکاسی است. اما اگر یک دوربین فانتزی DSLR در بودجه شما نیست (و تمام لوازم جانبی همراه آن مانند جعبه نور، سه پایه و لنزها!)، نگران نباشید.

حساب های اینستاگرام شگفت انگیزی وجود دارند که تمام عکس های خود را با دوربین گوشی همراه گرفته اند و دلیل شگفت انگیز بودن آن ها این نیست که از گران ترین دوربین عکاسی موجود استفاده می کنند!

آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است، محتوا و ترکیب بندی آن با عکس هاست. بنابراین اگر امکانش را ندارید، برای خرید دوربین عکاسی گران قیمت سرمایه گذاری نکنید اما همیشه از قبل برنامه ریزی کنید که عکس هایتان چگونه خواهند بود.

به زوایایی که عکس گرفته می شود، به موقعیت خود نسبت به دوربین، نوردهی و ترکیب بندی ها توجه کنید. وقتی نوبت به عکاسی برای محتوای اینستاگرام می رسد، خلاقیت خود را به کار بگیرید.

یک نکته که باید در عکاسی بعدی خود به آن توجه کنید این است که تا حد ممکن عکس بگیرید. در مورد تغییر ترکیب بندی، فاصله از دوربین، ژست، استفاده از نمای نزدیک یا تغییر زاویه عکاسی فکر کنید. همه این تغییرات جزئی به این معنی است که شما تنوع خوبی از عکس ها را بدست خواهید آورد.

این نه تنها بدان معنی است که مجموعه ای متنوع برای انتخاب بهترین عکس برای پست اینستاگرام خود در اختیار خواهید داشت، بلکه محتوای بیشتری برای آینده دارید.

به عنوان مثال اگر یک بلاگر غذایی هستید، ممکن است بخواهید عکسی از دستور پخت شگفت انگیز خود به اشتراک بگذارید و بعد از چند هفته، بخواهید به مخاطبان خود همان دستور غذا را یادآوری کنید. بنابراین داشتن عکس های تفاوت از یک سوژه عکاسی به این معنی است که شما می توانید این کار را بدون نیاز به تکرار محتوا انجام دهید.

محتوای اینستاگرام خود را ویرایش کنید

گام 3: محتوای اینستاگرام خود را ویرایش کنید

اگر به برخی از موفق ترین حساب های اینستاگرام نگاهی بیاندازید، متوجه می شوید که یک چیز مشترک دارند؛ یک زیبایی شناسی قوی در اینستاگرام که به آن پایبند هستند.

داشتن یک ظاهر ثابت واقعا به مخاطب شما کمک می کند تا برند و زیبایی شناسی کلی آن را بشناسد. یک بازدیدکننده جدید می تواند در عرض 3 ثانیه تصمیم خود را در مورد برند شما بگیرد، بنابراین اگر می خواهید تاثیر اولیه خوبی بر روی مخاطب داشته باشید، ایجاد یک ظاهر و احساس ثابت در تمام عکس هایی که استفاده می کنید مفید است.

یکی از ساده ترین روش ها برای دستیابی به این هدف ازطریق Adobe Lightroom است. این یک نرم افزار فوق العاده است (و یک اپلیکیشن موبایل رایگان) که به شما اجازه می دهد از پیش تنظیمات Lightroom روی عکس های خود استفاده کنید.

پیش تنظیمات یا Presets، ابزارهای ویرایش عکس با یک کیلیک هستند که اغلب به صورت مجموعه با کیفیت رنگی یا ظاهر زیبایی شناسی یکسان در دسترس قرار می گیرند و با استفاده از ان ها سرعت ویرایش عکس ها افزایش می یابد. اگر می خواهید عکس هایتان ظاهری حرفه ای تر داشته باشند، پیش تنظیمات Lightroom واقعا به شما کمک خواهند کرد.

یکی دیگر از نکات عالی برای صرفه جویی در زمان این است که محتوای هفته را در یک جلسه ویرایش کنید. با کنار گذاشتن زمان صرفا برای ویرایش، نه تنها به شما کمک می‌کند ببینید عکس های نهایی شما در هفته چگونه خواهد بود، بلکه به شما کمک می کند تا برای گام 4: پست کردن سازماندهی بیشتری داشته باشید!

پست کردن محتوای اینستاگرام

گام 4: پست کردن محتوای اینستاگرام

اکنون که محتوای خود را برنامه ریزی کرده، عکس های آن را آماده و ویرایش کرده اید، زمان آن رسیده است که محتوا را منتشر کنید.

اگر می خواهید یک حساب اینستاگرام موفق داشته باشید، باید یک استراتژی پست گذاری داشته باشید و از زیبایی شناسی نهایت استفاده را ببرید.

وقتی محتوای خود را برنامه ریزی می کنید، از گذاشتن عکس های مشابه در کنار هم اجتناب کنید زیرا ممکن است مخاطبان از دیدن محتواهای تکراری شما خسته شوند.

وقتی از ظاهر پست اینستاگرمی خود راضی بودید، باید آن را زمان بندی و منتشر کنید.

اما اگر می خواهید حساب اینستاگرام خود را گسترش دهید، کار در اینجا متوقف نمی شود و شما نیز باید تعامل داشته باشید. برای هر نظری که زیر عکس دریافت می کنید، به کاربر پاسخ دهید، از حساب کاربری آن ها بازدید کرده و با پست های آن ها تعامل برقرار کنید.

این دو هدف را دنبال می کند: اول این که به الگوریتم اینستاگرام می گوید که شما با این فالوور رابطه دارید، محتوای یکدیگر را دوست دارید و می خواهید بیشتر از او ببینید. همین امر موجب می شود تا محتوای شما در جایگاه بالاتری در فید او ظاهر شود.

ثانیا، همچنین به شما کمک می کند تا فالوورهای خود را بشناسید و با آنها روابط قوی و وفاداری ایجاد کنید، چیزی که جامعه اینستاگرام در مورد آن است!

کلام آخر

همین است! 4 گام ساده و آسان که می توانید از امروز روی آن کار کنید تا محتوای باکیفیت برای اینستاگرام تولید کرده و حساب خود را رشد دهید.

با متعهد بودن به حوزه کاری و مخاطب خود و صرف زمان برای برنامه ریزی، عکاسی، ویرایش و پست گذاری، رشد واقعی در حساب اینستاگرام خود را مشاهده خواهید کرد.

بعد از اینکه محتوای خود را تولید کردید و پستهای خود را منتشر کردید می توانید برای افزایش بهره‌‌وری و افزایش فالور از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید.

برای این کار می توانید روی ما حساب کنید. آژانس تبلیغاتی مگنت با همکاری بهترین پیج ها و داشتن پلتفرم تبلیغات اینستاگرام می تواند در مرتبط ترین آنها برای شما تبلیغات کند تا تبدیل بالاتری داشته باشد و بازخورد خوبی از تبلیغات خود بگیرید.

ما در آژانس تبلیغاتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را نیز ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب، تبلیغات در گوگل و تبلیغات موبایلی. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع: later

بیشتر بخوانید :

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست

ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال

ایده تولید محتوا در اینستاگرام؛ ۶ ایده که همیشه جواب می دهد

دیدگاهتان را بنویسید