×
صفحه اصلی محتوا ایده تولید محتوا در اینستاگرام؛ 6 ایده که همیشه جواب می دهد
تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 7 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

ایده تولید محتوا در اینستاگرام؛ 6 ایده که همیشه جواب می دهد

ایده تولید محتوا در اینستاگرام؛ 6 ایده که همیشه جواب می دهد

اگر عضوی از جامعه‌ی بزرگ اینستاگرام هستید، باید اهمیت تعداد فالوئرها را بدانید. برای افراد و برندهای مختلف، تعداد فالوئرها بسیار حائز اهمیت است و همه در آرزوی افزایش فالوئر هستند.

تعداد فالوئرها نشانه‌ای از ارتباط، محبوبیت و اهمیت هر پیج اینستاگرامی دارد. اما مخاطبان به چه شیوه‌ای بیشتر می‌شوند و تا چه حد تولید محتوا در این قضیه اهمیت دارد؟

در هر روز تعدا بی‌شماری محتوای متنی و تصویری در پیج‌های اینستاگرام قرار داده می‌شود. در اینستاگرام و با توجه به وجود پیچ‌های مختلف اگر محتوای تولید شده برای مخاطبان به حد کافی جذاب نباشد، فالوئری به دست نخواهد آمد و مهم‌تر این است که بتوانید محتوایی تولید کنید که همیشه جذاب باشد و تا بتوانید در مسیر جذب فالوئر بیشتر قدم بردارید.

گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که ایده‌ای برای تولید محتوا در اینستاگرام ندارید و به بن‌بست رسیده‌اید یا محتوای شما در حال تکرار شدن است. ادامه مطلب را بخوانید تا با نکاتی آشنا شوید که می‌تواند شما را از بن‌بست فکری نجات دهد و فالوئر بیشتری برای شما به دست آورد.

در روزهای تعطیل، پرکارتر شوید

یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها برای کار کردن در اینستاگرام و جذب فالوئر فعالیت در روزهای تعطیلی و زمانی است که اکثر پیج‌های اینستاگرامی فعالیت ندارند. کمپین‌های خود را برای روزهایی برنامه‌ریزی کنید که تعطیلات پیش روی شماست و با این روش می‌توانید، در یک روز ترافیک بیشتری به دست بیاورید و مخاطبان جدید را جذب کنید.

از روزهای تعطیل به درستی استفاده کنید چرا که روزهایی هستند که بیشترین پتانسیل را برای برندها دارند تا خودی نشان دهند. صرف نظر از نوع فعالیت یا جامعه هدف، در روزهایی که رسانه‌های اجتماعی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، فرصتی برای بروز خلاقیت در تولید محتوا است و به برندها اجازه داده می‌شود که خلاقیت داشته باشند و خارج از چارچوب فکر کنند.

ایده تولید محتوا در اینستاگرام؛ 6 ایده که همیشه جواب می دهد

روزهای مناسبتی را جدی بگیرید

روزهای مناسبتی در تقویم‌ها فرصت خوبی است که بتوانید محتوایی هم آهنگ با کسب  دکار یا برند خود تولید کنید و مخاطبان خاص را جذب کنید.

طبیعتاً یک کافه در روز بین المللی قهوه پست می‌گذارد، اما یک لباس فروشی نیازی نیست در این روز پستی متناسب منتشر کند.

فراموش نکنید که در زمان تولید محتوای برای یک رویداد خاص حتما از هشتگ استفاده کنید، چرا که افرادی در اینستاگرام با هشتگ به دنبال پیج‌های مرتبط می‌گردند.

یادتان باشد که تقویم مناسبت‌های خاص مربوط به فعالیت خود را در طول سال علامت گذاری کنید تا به آن مراجعه کنید و هرگز فرصت محتوای اینستاگرام با مناسبت خاص را از دست ندهید.

پشت صحنه را نشان دهید

انسان‌ها کنجکاو هستند که داستان همه چیز را بدانند؛ از پشت صحنه فیلم‌ها و ویدئوها با خبر شوند و درباره زندگی مردم و صاحبان برندها اطلاعات بیشتری داشته باشند.

اگر می‌خواهید ایده‌های جدیدی در پست و استوری اینستاگرام داشته و آنها را پیاده کنید و در عین حال نمی‌خواهید عکس‌های پرهزینه و حرفه‌ای بگیرید و تهیه کنید، بهتر است دیوار بین خود و مخاطبانتان را بشکنید.

از محتوایی فیلمبرداری کنید که چیزی شخصی در مورد تیم، تجارت و فرهنگ شرکت یا شخص شما نشان می‌دهد.

خلاقیت داشته باشید و نیاز نیست خیلی سخت گیر باشید. یک عکس از همکارتان در حال نوشیدن از یک لیوان به فالوئرهای شما این فرصت را می‌دهد که ببینند شما چه کسی هستید یا چه چیزی دارید.

در نتیجه اگر به دنبال تولید محتوای خلاقانه هستید و گیر افتاده‌اید، مجموعه‌ای از عکس‌ها یا ویدیوهایی را که می‌توانید تهیه کنید در نظر بگیرید که داستان افراد شرکت شما و نحوه کار شما را بیان می‌کند.

این نوع محتوا ارتباط شما با مخاطبتان را برقرار می کند و احتمالاً جامعه شما را در اینستاگرام گسترده‌تر می‌کند.

ایجاد تصاویر مبتنی بر متن

راه راحتی دیگر پیش روی شماست که می‌توانید به جای اینکه ایده های عجیب در اینستاگرام را پیاده کنید یا به تصاویر تکراری متوسل شوید، از یک پست نقل قول استفاده کنید تا روند تکراری همیشگی خود را تغییر دهید و چیز متفاوتی را به مخاطبان خود ارائه دهید.

پست‌های متنی بی پایان است هستند و محتوای آنها می‌تواند طنز، آموزنده، احساسی یا به سادگی تایپوگرافی زیبا باشند و بهترین بخش این است که هر برندی می‌تواند از این ایده پست اینستاگرام استفاده کند و آن را به مخاطبان خود مرتبط کند.

مسابقه اینستاگرامی را میزبانی کنید

مسابقه همیشه برای همه جذاب است. پس بهتر است دست به کار شوید و به ایده‌ای برای ایجاد یک مسابقه فکر کنید.

این ایده نیاز به برنامه ریزی دارد اما منتظر بازدهی بالا باشید. رقابت‌ها و انتخاب هدایا یکی از موثرترین تاکتیک ها برای افزایش سریع تعامل و رشد مخاطبان است.

پست‌های مسابقه‌ای مخاطب را بیشتر از حد معمول درگیر می‌کند و برای مخاطبان انگیزه‌ای برای لایک کردن و نظر دادن ایجاد می‌کند. در مسابقات، مخاطبان شما دوستان خود را تگ می‌کنند و بدین ترتیب دسترسی به پست شما (مسابقه) افزایش پیدا می‌کند.

برای انجام یک مسابقه موفق اینستاگرام، مطمئن شوید که یک جایزه مناسب آماده کرده‌اید، مراحل واضحی را برای شرکت در آن ارائه دهید، یک ضرب الاجل تعیین کنید و تصمیم بگیرید که چگونه برنده را انتخاب کنید.

ایده تولید محتوا در اینستاگرام؛ 6 ایده که همیشه جواب می دهد

جذابیت حیوانات خانگی در اینستاگرام

کاربران اینستاگرام حیوانات خانگی را دوست دارند. وقتی ایده‌های تولید محتوا در اینستاگرام را برای شما به اتمام رسید، نترسید و به روشی متفاوت برای انتقال پیام خود فکر کنید.

بهترین چیز در مورد گنجاندن حیوانات خانگی در کمپین های بازاریابی دیجیتال شما این است که آنها در تمام صنایع و مخاطبان موثر هستند. همچنین جنبه انسانی و دوست‌ داشتنی یک برند را نشان می‌دهد.

استفاده از غذا

یکی از معدود چیزهایی که کل جهان را متحد می‌کند؛ غذا است. همه ما نیاز به غذا خوردن داریم. عکس ها و فیلم های غذا در اینستاگرام بسیار خوب عمل می کنند زیرا بازار هدف همه مردم هستند.

نکته مهم در مورد استفاده از غذا به عنوان ایده تولید محتوا در اینستاگرام این است که راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد. می توانید برنامه ریزی کنید که یک پست غذایی در آخر هفته و تعطیلات منتشر کنید.

در پایان

اگر تعداد فالوئرهای اینستاگرام شما به اندازه کافی نیست، بهتر است راه‌های گفته شده را امتحان کنید و هدف خود را برای افزایش تدریجی نفوذ خود در مخاطبانتان قرار دهید.

جامعه اینستاگرام روز به روز بزرگتر می شود. زمان آن رسیده است که دنبال کنندگان بیشتری در آن جذب کنید، در غیر این صورت فرصت های بسیاری را از دست خواهید داد. به یاد داشته باشید، هرچه مخاطبان اینستاگرام شما بیشتر باشد، فرصت های بیشتری به دست خواهید آورد و رشد بیشتری خواهید داشت.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های فروش بیشتر تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید :

صفر تا صد تبلیغات در اینستاگرام و ایده های تبلیغات در آن

ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا در اینستاگرام

بررسی اینسایت اینستاگرام و شاخص‌های پراهمیت‌ آن

دیدگاهتان را بنویسید