×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگسئو نکات مهم و فاکتور های سئو داخلی؛ 12 مورد پر اهمیت آن
تاریخ انتشار : 04 دی 1401 زمان مطالعه : نام نویسنده : مرتضی حسینیان

نکات مهم و فاکتور های سئو داخلی؛ 12 مورد پر اهمیت آن

نکات مهم و فاکتور های سئو داخلی؛ 12 مورد پر اهمیت آن

سئو داخلی فرآیند اصلاح محتوا، تگ‌ها و لینک‌های داخلی صفحه به منظور بهبود رویت‌پذیری جستجو است. در این مطلب 12 فاکتور سئو داخلی برای به حداکثر رساندن وضعیت شما آورده شده است.

هیچ نقطه‌ای وجود ندارد که شما بتوانید بنشینید و استراحت کنید و فکر کنید محتوایی که به خاطر آن سایت شما در رتبه برتر صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دارد، همیشه در آن جایگاه باقی می‌ماند.

ممکن است امروز به اوج رسیده باشید، اما کار یک متخصص سئو هرگز پایان نمی‌یابد.

هرگونه تغییر در الگوریتم گوگل یا محتوای رقبا می‌تواند جایگاه اول را از شما بگیرد، به همین دلیل باید همیشه با تغییرات خود را تطبیق دهید.

این بدان معنی است که سئو داخلی شما باید همیشه در نقطه اوج باشد. اما قبل از این که این مسئله را بررسی کنیم، مهم است که یک نمای سطح بالا از نحوه کار گوگل و سایر موتورهای جستجو ارائه دهیم.

اصول موتور جستجو

موتورهای جستجو خزنده‌ها یا ربات های خود را برای جستجو در اینترنت ارسال می‌کنند. آن‌ها لینک‌ها را از یک سایت به سایت دیگر دنبال کرده و با استفاده از محتوا ها صفحات را ایندکس می کنند.

در فرایند کاوش سایت‌ها، این خزنده‌ها همچنین محتوای آن‌ها را ارزیابی می‌کنند تا تعیین کنند حاوی چه نوع اطلاعاتی هستند.

این داده‌ها سپس توسط الگوریتم موتور جستجو برای تعیین میزان مرتبط بودن محتوا با جستارهای جستجویی خاص کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هرچه پاسخگویی به یک جستار بهتر باشد، رتبه آن در SERP بالاتر خواهد بود. در تلاش بی پایان گوگل برای ارائه نتایج بهتر به کاربران،‌ الگوریتم‌های آن به طور مستمر بروز می‌شوند.

این امر موجب تغییراتی در رتبه‌بندی‌ها می‌شود که سپس نیازمند بهینه‌سازی وبسایت‌ها به منظور بهبود رتبه‌بندی خود است.

نکات مهم و فاکتور های سئو داخلی

سئو داخلی On-Page SEO چیست و چرا اهمیت دارد؟

سئو داخلی که گاهی اوقات سئو درون سایت نیز نامیده می‌شود، فرآیند اصلاح محتوا، تگ‌ها و لینک‌های داخلی یک صفحه به منظور بهبود رویت‌پذیری جستجو و افزایش ترافیک است.

به عبارت دیگر، بهینه‌سازی وبسایت به منظور کمک به درک بهتر وبسایت شما توسط موتورهای جستجو است. و این به نوبه خود با مجموعه‌ای از مزایا همراه است. اولین مزیت آن در میزان ترافیک است.

پنج نتیجه ارگانیک اول در یک صفحه جستجو 67 درصد از کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

پنج نتیجه بعدی تنها 3 درصد را تشکیل می‌دهند و این روند نزولی ادامه می‌یابد. بنابراین، اگر می‌خواهید ترافیک داشته باشید، باید نزدیک به رتبه‌های بالا باشید.

دوما، سایت‌هایی با رتبه بالا نرخ کلیک (CTR) بهتری دارند. اولین نتیجه جستجوی موبایل گوگل دارای میانگین CTR ارگانیک 26 درصد است.

حال در نظر بگیرید که 92 درصد از کاربران اینترنت که در گوشی‌های همراه خود به دنبال چیزی در همان نزدیکی می‌گردند، همان روز به آن کسب و کار مراجعه می‌کنند و شما می‌توانید تاثیر سئو ارگانیک بر نتیجه خود را مشاهده کنید. بهینه‌سازی داخلی یک فاکتور مهم در رتبه‌بندی ارگانیک است.

امیدواریم تا این مرحله، اهمیت سئو داخلی را درک کرده باشید. اکنون زمان آن رسیده است که شروع کنیم.

12 مورد از مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی On-Page SEO

سئو داخلی را می‌توان به طور کلی به سه دسته تقسیم‌بندی کرد:

  • محتوا
  • HTML
  • معماری وبسایت

هر یک را جداگانه بررسی می‌کنیم.

محتوا

قبلا هم این را شنیده‌اید: محتوا پادشاه است.

سئو بدون آن به مانند یک ماشین اسپرت جدید زیبا بدون موتور است که اگرچه ظاهری زیبا دارد، اما به هیچ جا نمی‌رسد. اما همه محتواها یکسان ایجاد نمی‌شوند.

در اینجا فاکتورهای محتوایی که باید برای به حداکثر رساندن سئو داخلی سایت در نظر بگیرید، آورده شده است:

نکات مهم و فاکتور های سئو داخلی

1. E.A.T

یکی از روش‌هایی که گوگل سایت شما را ارزیابی می‌کند بر اساس E-A-T یا تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن است.

در 175 صفحه از راهنمای کیفیت جستجو گوگل، این مورد 135 بار ذکر شده است که باید نشانه‌ای از این باشد که نقش مهمی در الگوریتم‌های موتور جستجو ایفا می‌کند.

در حالی که گوگل تنها چند المان E-A-T (رتبه صفحه و لینک‌ها) را تایید کرده است، به طور کلی در زمینه سئو پذیرفته شده است که سیگنال‌های روی صفحه نقش مهمی در ارزیابی آن دارند.

2. کلمات کلیدی

ساده‌ترین روشی که می‌توانید به آن‌ها بگویید محتوا ی وبسایت شما به پرسش کاربر پاسخ می‌دهد ازطریق زبانی است که استفاده می‌کنید.

صفحاتی که حاوی کلمات کلیدی مورد استفاده در یک جستار هستند، چه در متن، چه در عناوین و چه در هر دو، به احتمال زیاد با جستجو مرتبط خواهند بود.

گاهی اوقات تشخیص آن ساده است. اگر یک وبسایت فروشگاه مبلمان خانگی را بهینه می‌کنید، به احتمال زیاد باید کلمات کلیدی مانند مبل، ست اتاق ناهارخوری و میز را در محتوای خود وارد کنید.

اگر یک فروشگاه تخصصی مبلمان هستید، باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی دم بلند مانند بوفه‌های هنری مدرن را درج کنید.

به طور خلاصه، شما باید بدانید که مشتریان هدف شما به دنبال چه چیزی هستند و محتوایی ایجاد کنید که شامل آن کلمات کلیدی باشد. همیشه ایده خوبی است که کمی تحقیق کنید تا هیچ فرصتی را از دست ندهید.

3. تولید محتوا طبق اصول سئو

تولید محتوایی که هم موتورهای جستجو را در اولویت قرار می‌دهد و هم بازدیدکنندگان انسان را به سایت شما هدایت می‌کند، چیزی شبیه به یک هنر است.

مگر این که این کار را قبلا انجام داده باشید، نوشتن محتوایی که خوانایی خوبی دارد و در عین حال پایبند به شیوه‌های سئو باشد، بسیار چالش‌برانگیز است.

چند نکته اصول سئو در تولید محتوا :

  • بر خوانایی تاکید کنید: محتوای شما باید به راحتی قابل بررسی باشد تا کاربران بتوانند به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.
  • از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید: این تکنیک که به عنوان کیورد استافینگ نیز شناخته می‌شود، در گذشته توسط متخصصان سئو برای دور زدن سیستم مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه گوگل نسبت به سایت‌هایی که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، دید ضعیفی دارد. اگر در حال انجام این کار هستید، رتبه صفحه شما ممکن است در SERP کاهش یابد یا حتی به طور کلی حذف شود.
  • جملات و پاراگراف‌ها را مختصر نگه دارید: اگر تا به حال بر روی یک صفحه وب کلیک کرده‌اید و با یک متن طولانی مواجه شده‌اید، می‌دانید که خواندن پاراگراف‌های طولانی از محتوا چقدر سخت است. با کوتاه نگه داشتن جملات و پاراگراف‌های خود از دور کردن کاربران خودداری کنید.
  • از عنوان‌های فرعی استفاده کنید: عناوین فرعی به دلیل اندازه خود مهم هستند و توجه افرادی را که صفحه شما را بررسی می‌کنند به خود جلب می‌کنند. از مقدار کافی در محتوای خود استفاده کنید تا خوانندگان را به پایین صفحه هدایت کنید.
  • از فهرست‌های بولت‌دار استفاده کنید: بکارگیری فهرست‌های بولت‌دار راه خوبی برای تجزیه اطلاعات به بخش‌های به راحتی قابل هضم هستند. هر زمان که منطقی امکان‌پذیر است از آنها استفاده کنید.

4. دارایی‌های بصری

استفاده از تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک‌ها بیشتر از جذاب کردن صفحه برای کاربر اهمیت دارند. همچنین به شما امکان افزایش سئو را می‌دهند.

بیش از 36 درصد از مصرف‌کنندگان از جستجوی بصری برای خرید آنلاین استفاده می‌کنند که به این معنی است اگر شما از ان‌ها استفاده نمی‌کنید، ترافیک زیادی را از دست می‌دهید.

اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان متن را همراه با دارایی‌های بصری بهینه کنید. برای جلوگیری از بارگذاری کند، از اندازه فایل‌های تصویری خود آگاه باشید. تصاویر خود را قابل اشتراک‌گذاری کنید تا فرصت‌های بک لینک را از دست ندهید، که می‌تواند به تقویت E-A-T شما کمک کند.

HTML

زبان نشانه‌گذاری HyperText یا HTML کدی است که برای ساختار صفحات وب و محتوای آن‌ها استفاده می‌شود. این کد به مرورگر کاربر می‌گوید چه چیزی را نشان دهد و کجا نشان دهد. به موتورهای جستجو نیز می‌گوید صفحه در مورد چیست و باید چه رتبه‌ای برای آن داشته باشد.

در اینجا فاکتورهای HTML سئو داخلی که باید مد نظر داشته باشید، آورده شده است:

نکات مهم و فاکتور های سئو داخلی

5. تگ‌های عنوان Title Tags

یکی از زمینه‌هایی است که تمرکز بر جزئیات آن بسیار مهم است. این اسنیپت کد به شما اجازه می‌دهد تا برای یک صفحه وب عنوان انتخاب کنید و به خودی خود باعث بالا رفتن رتبه شما نخواهد شد.

اما همراه با سایر المان‌های دورن صفحه، می‌تواند در ایجاد زمینه و نشان دادن ارتباط وبسایت شما موثر باشد.

6. توضیحات متا Meta Description

در این نقطه، یک متخصص سئو کهنه‌کار به سمت صفحه نمایش اشاره می‌کند و می‌گوید «همه می‌دانند که توضیحات متا یک فاکتور رتبه‌بندی سئو محسوب نمی‌شوند.» او تا حدودی درست می‌گوید. اگرچه مدارک زیادی علیه توضیحات متا به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی وجود دارد، اما در مورد این که همه می‌دانند در اشتباه است.

اجازه ندهید که این نگاه منفی مانع از این شود که توضیحات متا را به محتوای خود اضافه کنید.

علیرغم استفاده کم از آن‌ها در سئو، دو مزیت کلیدی دارند: آن‌ها می‌توانند به گوگل در درک این که صفحه شما در مورد چیست کمک کنند و از همه مهم‌تر تاثیر به سزایی بر نرخ کلیک یا همان CTR دارند.

توضیحات متا بهتر به جستجوکنندگان درک بهتری از صفحه شما می‌دهند که به نوبه خود منجر به کلیک بیشتر خواهد شد. بنابراین، از آن‌ها غافل نشوید.

7. بهینه‌سازی تصویر

قبلا به طور خلاصه اهمیت دارایی‌های بصری بر صفحه را بررسی کردیم، اما الان وقت آن رسیده است که از جنبه تکنیکی‌تر آن را مورد بررسی قرار دهید.

در اینجا چند نکته برای کمک به بهینه‌سازی شما آورده شده است:

  • تگ‌ alt یا جایگزین تصویر را در نظر بگیرید.
  • فرمت و اندازه فایل مناسب را برای بارگذاری سریع انتخاب کنید.
  • به جای استفاده از چیزی مانند IMG_08759، نام فایل‌ها را سفارشی کنید.
  • مطمئن شوید که تصاویر شما برای موبایل مناسب هستند.
لوکال سئو؛ ژئو تگینگ یا نشان‌گذاری جغرافیایی (برای جستجوی محلی)

8.لوکال سئو؛ ژئو تگینگ یا نشان‌گذاری جغرافیایی (برای جستجوی محلی)

ممکن است اقتصاد جهانی باشد، اما بیشتر کسب و کارها همچنان در سطح محلی به کار خود ادامه می‌دهند. با بهینه‌سازی سئو محلی داخلی با افراد در نزدیکی کسب و کار خود ارتباط برقرار کنید.

در حالی که این برای شرکت‌های بزرگ مانند جی ام سی یا پپسی اهمیت کمتری دارد، اما برای مشاغل کوچک و متوسط، بسیار حائزاهمیت است.

سه تاکتیک اصلی SEO وجود دارد که باید هنگام تمرکز بر ترافیک محلی در نظر بگیرید:

  • بهینه‌سازی فهرست‌ها و نقل‌قول‌های محلی از جمله نام، آدرس و شماره تلفن، URL وب‌سایت، و توضیحات کسب و کار، استفاده از برنامه‌های شخص ثالث و دریافت نظرات.
  • بهینه‌سازی محتوای محلی خود، از جمله تطبیق با جستجوهای «نزدیک به من»، ارائه محتوای مبتنی بر مکان، یا خرید یک وبسایت یا وبلاگ محلی.
  • بهینه‌سازی و لینک‌سازی با سایر مشاغل و سازمان‌های محلی.

اطمینان حاصل کنید که نام محل جغرافیایی هدف خود را در کلمات کلیدی ذکر می‌کنید و آن را در جای مناسب در محتوا درج کنید.

معماری وبسایت

داشتن یک وبسایت با معماری درست به دو دلیل بسیار مهم است:

  • اول، وبسایتی که به شیوه‌ای منطقی طراحی شده است به طور موثرتر توسط موتورهای جستجو کراول خواهد شود
  • دوم، این که تجربه کاربری غنی‌تری ایجاد می‌کند.

در اینجا فاکتورهایی وجود دارد که باید هنگام بهینه‌سازی معماری سایت خود در نظر بگیرید:

9. سرعت سایت

سایتی که به کندی بارگذاری می‌شود بازدیدکننده را دفع می‌کند و در واقع رتبه جستجوی شما آسیب می‌بیند.

مجله موتور جستجو (searchenginejournal) نگاهی دقیق به تاثیر زمان بارگذاری یک صفحه بر سئو انداخته است و تایید می‌کند که سرعت صفحه یک فاکتور رتبه‌بندی برای موتورهای جستجو است.

با این وجود، حداقل سرعتی که سایت شما باید داشته باشد به طور مداوم در حال تغییر است.

در حال حاضر می‌توان با رسیدن به آستانه حداقل Core Web Vitals Google برآورده کرد. اگر سایت شما در حال حاضر این استانداردها را ندارد، چندین مرحله وجود دارد که می‌توانید انجام دهید، از جمله:

  • فعال کردن فشرده‌سازی
  • کاهش ریدایرکت‌ها
  • بهینه‌سازی تصاویر
  • استفاده از حافظه پنهان مرورگر

10. طراحی تعاملی

در سال 2016، حجم جستجوی موبایلی برای اولین بار از حجم جستجو بر روی دسکتاپ پیش گرفت. در سال‌های بعد، این روند همچنان ادامه داشته است.

در حال حاضر موبایل بیش از 56 درصد از کل مصرف اینترنت را به خود اختصاص داده است و تبلت ها 2 درصد دیگر را به خود اختصاص داده‌اند.

از آنجایی که کاربران بیشتری از گوشی‌های موبایل برای جستجو استفاده می‌کنند، گوگل این مسیر منطقی را دنبال کرده و شروع به اولویت‌بندی سایت‌ها با طراحی‌های تعاملی در رتبه‌بندی جستجو موبایلی کرده است.

این بروزرسانی موبایل پسند یا موبایل فرندلی تنها بر نتایج جستجو انجام شده بر دستگاه‌های موبایل تاثیرگذار است و با توجه به این که امکان رتبه‌بندی در این نتایج بدون طراحی تعاملی وجود ندارد، گوگل به شدت توصیه می‌کند که سایت‌ها یک نسخه سازگار با موبایل داشته باشند.

11. ساختار URL

زمانی بود که URL نقش بسیار مهمی در سئو ایفا می‌کرد. متخصصان با اطمینان حاصل کنند که کلمات کلیدی آن‌ها در آدرس‌های وب گنجانده شده‌اند تا به رتبه‌های بالاتری دست یابند.

اما گوگل با انجام کاری که همیشه انجام می‌دهد، الگوریتم را تغییر داده است. آنچه زمانی برای رتبه‌بندی بسیار مهم بود، اکنون نقش بسیار کمرنگ‌تری ایفا می‌کند.

این بدان معنا نیست که مهم نیست. موتورهای جستجو هنوز آدرس‌های اینترنتی شما را در امتیاز کلی شما لحاظ می‌کنند، اما آن‌ها همان اهمیتی که قبلا داشتند را ندارند.

با این وجود، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها در رتبه‌بندی اولیه وبسایت نقش دارند و برخی از متخصصان بر این باورند که آن‌ها به گروه‌بندی صفحات کمک می‌کنند.

این بدان معنی است که اگرچه ساختار URL نباید اولویت اول شما در سئو باشد، اما نباید آن را نادیده بگیرید.

نکات مهم و فاکتور های سئو داخلی

12. لینک‌ها

آیا E-A-T را از ابتدای این مقاله به یاد می‌آورید؟

یکی از بهترین روش‌هایی که وبسایت شما می‌تواند تخصص، اعتبار و اعتماد را بدست آورد ازطریق لینک‌هایی از سایت‌های معتبر است.

به این فکر کنید: ترجیح می‌دهید چه کسی به شما اعتماد کند – مشاور مالی که پورتفولیوی وارن بافت را مدیریت می‌کند یا پسر عموی‌تان که در زیرزمین عمه شما زندگی می‌کند؟

پسر عموی‌تان ممکن است کار خوبی انجام دهد. او به طور بالقوه می‌تواند حتی از نماینده بافت بهتر عمل کند. اما او اعتباری را که شما به آن نیاز دارید در اختیار ندارد.

لینک‌ها به همین صورت کار می‌کنند.

سه نوع اصلی وجود دارد که باید در مورد سئو بدانید:

  • لینک‌های داخلی – یا لینک‌هایی که به صفحه دیگری در وبسایت شما هدایت می‌شوند.
  • لینک‌های خروجی – که به عنوان لینک‌های خارجی نیز شناخته می‌شوند، این‌ها لینک‌هایی هستند که از سایت شما به یک سایت دیگر در دامنه متفاوتی اشاره می‌کنند.
  • لینک‌های ورودی – که گاهی اوقات بک لینک نامیده می‌شوند، اینها لینک‌هایی از وب‌سایت‌های دیگر هستند و به صفحه و سایت شما اشاره می‌کنند.

از بین سه لینک بالا، لینک‌های ورودی به مراتب مهم‌ترین هستند. آن‌ها بیشترین مزیت را برای سئو دارند، اما دستیابی به آن‌ها نیز از همه دشوارتر است.

روش‌های مختلفی وجود دارد که متخصصان سئو برای تولید لینک‌های ورودی با کیفیت از آن استفاده می‌کنند، از جمله استفاده از رسانه‌های اجتماعی، ایجاد اینفوگرافیک‌های قابل اشتراک‌گذاری و حتی درخواست بک لینک.

اما مراقب باشید: همه لینک‌های ورودی مفید نیستند. برخی، به‌ویژه آنهایی که از مزارع لینک، پست‌های انجمن و پست های مهمان می‌آیند، می‌توانند برای تقلب در سیستم رتبه‌بندی باشند. اگر این موارد را حذف نکنید، می‌تواند به رتبه شما آسیب برساند.

تفاوت سئو داخلی در مقایسه با سئو خارجی

ما در مورد سئوی داخلی بسیار صحبت کرده‌ایم، اما چیزی به نام سئوی خارجی نیز وجود دارد. تفاوت، همانطور که احتمالاً از روی نام‌ها می‌توانید متوجه شوید، این است که در کجا اتفاق می‌افتد.

سئوی داخلی هر کاری است که می‌توانید در داخل سات خود انجام دهید تا رتبه خود را افزایش دهید، از جمله بهینه‌سازی کلمات کلیدی، توضیحات متا، تگ‌های عنوان، متن جایگزین و معماری وبسایت.

سئوی خارجی همه اقداماتی است که در خارج از سایت اتفاق می‌افتد و بر رتبه سایت شما تأثیر می‌گذارد. شامل بک لینک، E-A-T، سئوی محلی، منشن رسانه‌های اجتماعی و پرداخت به ازای کلیک می‌شود.

بدیهی است که شما کنترل بسیار بیشتری بر سئو داخلی خود دارید، اما مهم است که سئوی خارجی را نیز در نظر داشته باشید؛ برای دستیابی به هدف باید هر دو را داشته باشید.

ابتدا باید روی ساختن یک صفحه وب خوب و مرتبط که کاملاً برای موتورهای جستجو بهینه شده است، تمرکز کنید؛ قبل از اینکه منابع زیادی را برای ساخت لینک و تبلیغ سایت خود مصرف کنید.

سئو داخلی یک فرآیند مستمر است

در پایان روز، بهینه‌سازی موتورهای جستجو به یک چیز خلاصه می‌شود: یافتن بهترین روش برای ارائه اطلاعات ارزشمند به جستجوگران و اطمینان از این که وبسایت شما در رتبه برتر SERP قرار می‌گیرد.

هدف شما ارائه تجربیات غنی‌تر به کاربران است و در عین حال ارزش خود را به موتورهای جستجو نشان می‌دهد. خوشبختانه این دو در کنار هم هستند و با بهینه‌سازی داخلی شروع می‌شوند.

با آنچه می‌توانید کنترل کنید شروع کنید، سایت فعلی خود را برای نقاط ضعف و فرصت‌های رشد ارزیابی کنید.

تمام گزینه‌های خود را در یک جا جمع نکنید و نتایج را مشاهده خواهید کرد؛ ازجمله بهبود ارگانیک در فاکتورهای خارجی.

فقط به یاد داشته باشید که سئو هرگز به پایان نمی‌رسد. به خواندن و تلاش کردن ادامه دهید و نتایجی که لیاقتش دارید را دریافت خواهید کرد.

تبلیغات و بهبود سئو خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و گوگل ادز. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد. از این طریق علاوه بر جذب مشتری سئو خود را هم بهبود می بخشید

منبع : searchenginejournal

بیشتر بخوانید :

تفاوت سئو SEO و بازاریابی موتور جستجو SEM و کدام بهتر است

ترافیک ارگانیک چیست؛ فواید، استراتژی ها و 5 ترفند ایجاد آن

روش‌ های بهینه‌ سازی نرخ تبدیل در قیف بازاریابی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید