×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت
تاریخ انتشار : 20 بهمن 1401 زمان مطالعه : 20 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

بحران اقتصادی ایجاد شده توسط همه گیری کووید-19 به طور قابل توجهی تغییر در فضای دیجیتال را شتاب بخشیده است و چشم انداز کسب و کارها را متزلزل کرده است.

در حالی که این یک بررسی واقعی برای مشاغلی بود که تمایلی به پذیرش تحول دیجیتال نداشتند، در همان زمان بسیاری از صنایع عواقب آن را در پیش گرفتند.

بعد از کووید، جدا از صنعت تجارت الکترونیک، بسیاری از کسب و کارهای B2B و B2C اکنون به اهمیت داشتن یک استراتژی دیجیتال پی برده اند.

از این رو، کسب و کارها جایگاه و تمرکز خود بر افزایش فروش آنلاین را تقویت کرده اند.

انتظار می رود تعداد خیره کننده 120 میلیون مشتری آنلاین در خال حاضر، خریداران آنلاین تا سال 2025 به بیش از 200 میلیون نفر برسند.

جدا از حضور در جایی که مشتریان احتمالی شما فعال هستند، دلیل دیگر تمرکز بر استراتژی دیجیتال این است که بازاریابی هدفمند را به شیوه ای که بازاریابی سنتی قادر به انجام آن نیست، انجام می دهد.

با این حال، آنلاین شدن به این راحتی نیست. برای افزایش فروش آنلاین باید یک استراتژی بازاریابی مناسب برنامه ریزی کنید.

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

15 استراتژی برای تقویت فروش آنلاین برای وبسایت

داشتن یک استراتژی تعامل با مشتری دیجیتال که به درستی اجرا می شود، می تواند بر چالش های درآمد پایین غلبه کند و به طرز قابل توجهی فروش آنلاین را افزایش دهد.

ما چند مورد از استراتژی های کلیدی را بیان می کنیم که به ارائه یک تجربه کاربری عالی و افزایش فروش آنلاین کمک می کنند.

1. اهداف فروش خود را مشخص کنید

وقتی 10 تا 20 از فروشندگان هدف را گم می کنند، ممکن است مشکل از فروشندگان باشد. اما وقتی این اتفاق برای بیشتر فروشندگان رخ می دهد، مشکل از اهداف است.

اولین و مهم ترین گام برای افزایش فروش آنلاین، شناسایی اهداف فروش است. این به معنی درصدی از رشد بر اساس استراتژی های خاصی است که مورد هدف قرار داده اید و با اهداف درآمدی شما همراستا هستند.

تعریف اهداف درآمد در هر مرحله از کسب و کار بسیار مهم است. قبل از هرچیز نگاه به گذشته بهترین راه برای به دست آوردن یک ایده پایه برای تعیین اهداف فروش جدید برای آینده است.

  • تحقیقات بازار را انجام دهید. درک بازار اولین گام در جهت توسعه یک برنامه فروش خوب است. تحقیقات کامل به شما کمک می کند تا بخش های بازار هدف، اهداف آن ها، نقاط ضعف و الگوهای خرید را به منظور دستیابی به یک برنامه کارآمد درک کنید.
  • پرسونای خریدار ایجاد کنید. تحقیق ارزشمند از بازار به شما کمک می کند تا پرسونای خریدار ایجاد کنید و محتوایی برای هدف گیری بهتر مشتری ایده آل خود تولید کنید. پرسونای خریدار شما را بر رسیدگی به اولویت ها، خواسته ها و نیازهای مشتری متمرکز نگه می دارد.
  • استراتژی بازاریابی خود را تعریف کنید. بر اساس تجزیه و تحلیل تحقیقات و پرسونای خریدار، باید استراتژی خود را ترسیم کنید و برای افزایش تبدیل فروش آنلاین آن را به خوبی اجرا کنید.

2. روی پیام های واضح برند تمرکز کنید

مهم است که برای مخاطب هدف خود ارزش تولید کنید زیرا آن ها به سرعت شما را قضاوت خواهند کرد، به طوری که یک بازدیدکننده به طور متوسط تنها 15 ثانیه در صفحه شما می ماند.

پیام برند، گزاره ارزشی منحصر به فردی است که به مشتریان منتقل می شود تا به آن ها انگیزه لازم برای خرید محصول را بدهد.

هرچه پیام شما منسجم تر باشد، برندینگ شما منسجم تر خواهد بود؛ فرقی نمی کند که ازطریق کلمات، طراحی، پیشنهادها یا دیدگاه ها باشد. برند شما باید آگاهی ایجاد کند و باعث ایجاد اعتماد و وفاداری میان مشتریان شود.

در اینجا بهترین روش ها برای افزایش فروش آنلاین آورده شده است:

  • بر روی کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی) فروش تمرکز کنید. بسیار مهم است که مصرف کنندگان را متقاعد کنید تا محصول یا خدمات شما را خریداری کنند. شما می توانید کپی فروش را به صورت پاراگراف، فهرست یا روی یک تصویر ایجاد کنید. بهترین کپی های فروش بر روی این که چگونه مصرف کننده نهایی از خرید محصول شما سود خواهند برد، تمرکز دارند.
  • به صفحات تبدیل ویدئو اضافه کنید. اضافه کردن ویدئو به صفحات فرود می تواند منجر به افزایش نرخ تبدیل به طور متوسط 86% شود. اطلاعات بصری تاثیر سریع تری نسبت به متن دارند و بازدیدکنندگان وب می توانند اطلاعات موجود در ویدئو را بهتر از خواندن یک متن دریافت کنند.
  • گزاره ارزش خود را شفاف توضیح دهید. یک گزاره ارزش خوب باعث ارتقای ارزش محصولات یا خدمات شما می شود. این گزاره باید توضیح دهد که چگونه محصول مشکل مشتری را حل می کند، چه فواید خاصی دارد و چرا باید آن را از شما خریداری کنند.
استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

3. برای بهبود نرخ تبدیل فروش، چت زنده را اجرا کنید

چت زنده یکی از محبوب ترین کانال های ارتباطی مشتریان است. 79 درصد از مصرف کنندگان چت زنده را ترجیح می دهند زیرا نیاز نیست منتظر پاسخ تیم پشتیبانی بمانند. این منجر به افزایش 48% در درآمد به ازای هر ساعت چت و افزایش 40% در نرخ تبدیل می شود.

استفاده از چت زنده برای تولید لید به مشتریان کمک می کند تا با نمایندگان فروش ارتباط برقرار کرده و راه حل های فوری برای تصمیم گیری سریع خرید دریافت کنند.

در اینجا روش های کلیدی که چت زنده می تواند باعث افزایش فروش آنلاین شود، آورده شده است:

  • بازدیدکنندگان از وبسایت را به لید تبدیل می کند. اجرای چت زنده به حداکثر رساندن لیدها و بهینه سازی بازگشت سرمایه (ROI) کسب و کار کمک می کند. همچنین در ارائه کمک فروش در زمان واقعی و درآمد بیشتر موثر است.
  • کاهش چرخه فروش. برخلاف کانال های دیگر مانند ایمیل یا تلفن، چت زنده به شکایت مشتریان رسیدگی می کند تا پاسخ سریع تری دریافت کنند و درنتیجه روند فروش راحت تر شود.
  • چت های فروش را به تیم های درست هدایت می کند. مسیریابی هوشمند به هدایت خودکار مکالمات فروش به تیم های درست کمک می کند. همچنین در بهبود زمان شفاف سازی و افزایش نرخ فروش موثر است.
  • نرخ پرش را کاهش می دهد. می توانید در صورتی که مدت زمان مشخصی را در صفحه محصول یا قیمت گذاری صرف کنند، به طور فعال به مشتریان خود کمک کنید. این به آنها کمک می کند تا تصمیمات فروش را سریع تر بگیرند و در نتیجه نرخ پرش کاهش می یابد.

4. روی تجربه کاربری وبسایت خود تمرکز کنید

به طور خلاصه، یک طراحی وبسایت با ساختار مناسب در ارائه بهترین تجربه کاربری به خوبی عمل می کند. BMW، اپل و نایکی میلیون ها دلار را به خودی صرف طراحی وب نمی کنند.

آن ها می دانند که این کار به فروش بهتر کمک می کند. در واقع، این که چگونه به نظر می رسد و چگونه کار می کند از دلایل کلیدی خرید هستند.

طراحی یک وبسایت عالی نیازمند درک عمیق چالش هایی است که بازدیدکنندگان با آن روبرو هستند. از آنجایی که وبسایت ها به ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش آنلاین تبدیل شده اند، تمرکز بر طراحی وبسایت با در نظر گرفتن اجزای کلیدی بسیار مهم است.

در ادامه اجزای کلیدی که می توانند به شما در افزایش فروش کمک کنند، آورده شده اند:

  • قرار دادن کال تو اکشن (CTA) در محل درست. اگر یک CTA خیره کننده داشته باشید اما آن را در پشت صفحه فرود با منوی پیمایش قرار دهید، بی فایده خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که CTA اولین چیزی باشد که مشتری آن را می بینید زیرا او را به اقدام ترغیب می کند.
  • بهبود پیمایش وبسایت. ارائه پیمایش ساده از صفحات داخلی وبسایت برای مشتریان و بازدیدکنندگان آن ها را تشویق می کند تا اطلاعات دقیقی که به دنبالش هستند را پیدا کنند و احتمال تبدیل فروش آنلاین افزایش می یابد.
  • از هدینگ های جذاب استفاده کنید. هدینگ ها، کاربران را در وبسایت هدایت می کنند، جستجو و یافتن محتوایی که مستقیما با آن ها صحبت می کند را راحت تر می کنند. هدینگ ها باید بر اساس آنچه مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند هدایت شوند.
استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

5. ربات های چت را برای تبدیل های فروش 24×7 مستقر کنید

هوش مصنوعی به یک متحد قوی برای سازمان هایی با حجم بالایی از فرصت ها و تولید لید تبدیل شده است، به خصوص به این دلیل که پشتیبانی سریع و دقیقی را برای مراحل مختلف فروش فراهم می کند.

کسب و کارها به شدت بر روی استفاده از ربات های چت برای فروش و تولید لید با هدف بالا سرمایه گذاری می کنند. ربات ها می توانند نرخ تبدیل فروش آنلاین را تا 30% هنگام جذب مشتریان احتمالی و لیدها افزایش دهند.

ربات چت KLM Royal Dutch Airlines به گونه ای طراحی شده است تا مردم بتوانند از طریق مسنجر برای دریافت تأییدیه رزرو، اعلان ورود، کارت پرواز و به‌روزرسانی وضعیت پرواز شرکت کنند.

چگونه ربات های چت به کسب و کارها برای تقویت فروش آنلاین کمک می کنند:

  • سفارش کتاب. ربات های چت غذا، الکترونیکی یا پوشاک در رسیدگی به سفارش های آنلاین سریع هستند. از هر 5 مصرف کننده، 1 نفر به خرید کالاها و خدمات از ربات چت فکر می کند.
  • اتوماسیون پشتیبانی فروش. یک ربات مجهز به هوش مصنوعی با ارائه پاسخ های سریع حتی زمانی که تیم فروش شما در دسترس نیست، بازدیدکنندگان و مشتریان را به صورت 24×7 درگیر می کند.
  • لید فروش واجد شرایط خودکار. یک ربات چت با طراحی خوب کمک می کند تا مشتریان احتمالی را از قبل تعیین کنید، حتی زمانی که نمایندگان فروش شما با کمک یک پرسشنامه از پیش تعیین شده مشغول هستند.
  • قرار ملاقات ها را برنامه ریزی کنید. هنگامی که لیدها واجد شرایط شدند، برای تبدیل فوری به تیم فروش هدایت می شوند یا برای یک قرار ملاقات یا جلسه مدیر فروش برنامه ریزی می کنند.

یک نسخه آزمایشی رایگان از نرم افزار پشتیبانی مشتریان را امتحان کنید و به مشتریان ارزشی که شایسته آن هستند را ارائه دهید.

6. برای افزایش فروش آنلاین تبلیغات پولی اجرا کنید

انجام تبلیغات پولی یکی دیگر از راه های دسترسی به مشتریان است. شما باید کانال هایی که در آن ها مخاطب هدف شما حضور دارد را شناسایی کرده و با آن ها تعامل داشته باشید. تبلیغات پولی یک روش موثر برای قرار دادن برند در معرض یک مخاطب گسترده و کمک به افزایش ترافیک وبسایت است.

شما می توانید برای بهبود فروش آنلاین، گوگل ادز یا تبلیغات پولی را در رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک یا اینستاگرام اجرا کنید. رسانه اجتماعی یک ابزار تبلیغات دیجیتال عالی برای هر کسب و کاری است که می خواهد بازگست سرمایه بهتری داشته باشد.

چگونه تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام به افزایش فروش آنلاین کمک می کند؟

  • شما می توانید یک پنجره فروشگاه برای خریداران آنلاین خود ایجاد کنید. فیسبوک انواع مختلفی از تبلیغات را برای محصولات شما ارائه می دهد، مانند Canvas، Collection Ads و Carousel Ads. (متاسفانه این خدمات در ایران فعال نیست)
  • از هدف ترافیک فروشگاه فیسبوک و اینستاگرام یا سایز شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش آفلاین استفاده کنید. از آنجایی که تبلیغات فیسبوک اغلب با فروش آنلاین همراه است، شما یک تبلیغ دیجیتالی ایجاد می کنید که به فروشگاه آنلاین شما منتهی می شود، جایی که مشتریان خرید می کنند.
  • تست A/B به شما امکان می‌دهد تعیین کنید چه چیزی کارساز است، برای چه کسی کارساز است، و چگونه می توانید کمپین خود را بهتر کنید تا بتوانید به مشتریانی دست پیدا کنید که به احتمال زیاد به تبلیغات شما پاسخ می دهند. وقتی میزان اثربخشی کمپین خود را می سنجید، برای تست A/B مهم است.

7. ارائه نسخه آزمایشی رایگان بدون تعهد

به طور کلی،‌ مشتریان نسبت به خرید یک محصول به صورت آنلاین تردید دارند زیرا به برندها اعتماد نمی کنند. آنها به دلیل خطرات مرتبط با به اشتراک گذاشتن برخی از جزئیات شخصی یا انجام تعهدات، از خرید آنلاین می ترسند.

ارائه یک نسخه آزمایشی برای یک بازه زمانی 10 الی 15 روزه یا یک محصول رایگان می تواند یک استراتژی عالی برای بهبود فروش آنلاین باشد. 62% از شرکت ها حدود 10% یا بیشتر کسب و کارهای خود را ازطریق همین دوره های آزمایش رایگان بدست می آوردند.

چگونه ارائه نسخه آزمایشی رایگان به افزایش تبدیل فروش آنلاین کمک می کند؟

  • نرخ تبدیل را بهبود می بخشد. ارائه نسخه آزمایشی رایگان ترس از تعهد قبل از خرید را از ذهن مشتری دور می کند. وقتی دوره آزمایشی به پایان رسید، مشتری می تواند به نسخه پولی ارتقا پیدا کند که همین فروش را بیشتر می کند.
  • ارزش برند را بازگو می کند. وقتی مشتریان از نسخه های آزمایشی رایگان استفاده می کنند، ارزش واقعی محصولات و خدمات شما به آن ها انتقال می یابد.
  • اعتماد مشتری را جذب می کند. محصولات رایگان خریداران مردد را تشویق می کند تا خرید کنند. در نهایت، تردید خرید آنلاین را از بین برده و باعث ایجاد اعتماد بین مشتری و برند می شود.
افزایش فروش آنلاین با تایید اجتماعی

8. افزایش فروش آنلاین با تایید اجتماعی

تایید اجتماعی نقش مهمی را در تصمیم خرید خریداران ایفا می کند. وقتی شخصی در حال بررسی خرید است یا تلاش می کند بین دو برند مختلف تصمیم بگیرد، اغلب به راهنمایی افرادی که از آن محصول استفاده کرده اند رجوع می کند.

از هر 10 مشتری، 9 نفر قبل از تصمیم به خرید، نظرات را مطالعه می کنند. برای متقاعد کردن مشتریان برای تصمیم گیری سریع تر برای خرید، بررسی دقیق محصول بسیار مهم است.

تایید اجتماعی چگونه به افزایش فروش آنلاین کمک می کند؟

  • بر تصمیمات مشتری تاثیر می گذارد. بررسی نظرات مشتریان قدرت تاثیرگذاری بر تصمیمات خریداران را دارد، اما می توان اعتبار شرکت را نیز تقویت کند. 68% از خریداران آنلاین با کسب و کارهایی که نظرات مثبت در مورد آن ها ثبت شده است، تعامل برقرار می کنند.
  • اعتماد مشتری را تقویت می کند. نظرات مثبت می تواند اعتماد مشتری را جلب کند و آن ها را به تعامل با مشتری تشویق می کند. تعامل با مشتری در نهایت منجر به بهبود سودآوری از کسب و کار می شود.
  • تعامل بهتر با مشتری. استفاده از نظرات مشتریان فرصتی را برای کسب و کارها و مشتریان فراهم می کند تا یک رابطه سالم را با هم ایجاد کنند. نشان داده شده است که یک ارتباط عاطفی با مشتریان، 23 درصد درآمد بیشتری نسبت به مشتریان غیرمتعهد به وجود می آورد.

9. با استفاده از رسانه های اجتماعی ترافیک مرتبط را هدایت کنید

رسانه اجتماعی یک ابزار ارزشمند برای کسب و کارها است و در هدایت ترافیک به سمت وبسایت ها از روش های سنتی پیشی می گیرد. آن ها فرصت های زیادی را برای جذب بازدیدکنندگان در اختیار کسب و کارها قرار داده و فروش آنلاین را افزایش می دهند.

گزارش فوربس نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از کاربران رسانه های اجتماعی صفحات برند را دنبال می کنند، که بر تصمیم گیری خرید نهایی آنها از خرده فروشی های و فروشگاه های آنلاین تأثیرگذار است.

بدیهی است که پتانسیل فروش از طریق کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام افزایش می یابد.

نکاتی که می توانید با استفاده از آن ها استراتژی تولید لید رسانه اجتماعی خود را بهبود بخشید:

  • از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده کنید. شما می توانید محتوای تولید شده توسط کاربر را با اشتراک گذاری پست های اوریجینال از مشتریان خود در پلتفرم های رسانه اجتماعی بدست آورید. به عنوان مثال، یک تصویر از یک مشتری که از قهوه خود در کافه شما عکس گرفته است.
  • همکاری با اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی. مردم به اینفلوئنسرها اعتماد دارند و تبلیغ برند و محصولات ازطریق اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی می تواند باعث افزایش فروش شود. نشان داده شده است که در برخی موارد ROI تا 600% بالا می رود.
  • محتوای ارزشمند برای جذب مشتریان تولید کنید. رسانه اجتماعی یک پلتفرم عالی برای برندها به منظور فراهم کردن محتوا برای مخاطبانشان است. محتوای تولیدی باید با مخاطب هدف ارتباط برقرار کند و به اندازه کافی قانع کننده باشد تا آن ها را ترغیب به خرید کند.
  • از تبلیغات اشانتیون لید تولید کنید. تبلیغات اشانتیون را برای تولید لیدهای جدید برای کسب و کار خود امتحان کنید. مطمئن شوید که تبلیغات نیازمند یک صفحه ثبت نام باشد. گزینه ای را برای دریافت خبرنامه به عنوان یک انگیزه مضاعف در اختیار کاربر قرار دهید.

10. تصاویر و ویدیوهای باکیفیت از محصول خود قرار دهید

بسیار مهم است که تصاویر باکیفیت و جذاب از محصولات داشته باشید و آن ها را به شیوه ای بکار گیرید که متناسب با مشتریان احتمالی شما باشند. 90% از اطلاعات ارسال شده به مغز بصری است و افراد اولین برداشت خود را در عرض نیم میلی ثانیه کسب می کنند.

به طور کلی، این بدان معنی است که تصاویر محصول کمک می کند تا مشتریان احتمالی را برای خرید متقاعد کنید. شما می توانید با تصاویر و ویدیوهای باکیفیت محصول که برای کمک به افزایش فروش آنلاین طراحی شده اند، بهترین عملکرد را داشته باشید.

در اینجا چند روش ساده برای استفاده از تصاویر و ویدئوهای باکیفیت از محصول به منظور تقویت نرخ تبدیل آنلاین آورده شده است:

  • از تصاویر با بهترین کیفیت استفاده کنید. برای فروش محصولات خود تصاویری با رزولوشن بالا را انتخاب کنید. کیفیت بالا باعث می شود تصاویر دیده شوند و توجه بازدیدکننده را به خود جذب می کند.
  • ویدئوهای محصول را جاسازی کنید. گنجاندن ویدئوهای محصول در وبسایت به جذب مشتریان کمک خواهد کرد. Insivia دریافت که وبسایت ها اگر دارای ویدئو باشند، 53 برابر بیشتر احتمال دارد که به صفحه اول گوگل برسند. برای افزایش قابل توجه فروش آنلاین، ویدیوها را اضافه کنید.
  • زمینه ایجاد کنید. زمینه اهمیت دارد. فقط خود محصول را نمایش ندهید؛ زمینه را نیز نشان دهید. به عنوان مثال، یک کاناپه را در یک اتاق کاملا مبله در نظر بگیرید.
  • کاربرد واقعی محصول را نشان دهید. وجود یک انسان در تصاویر چارچوب مرجعی به مشتریان می دهد و به آن ها اجازه می دهد برآورد کنند که محصول شما چقدر کوچک یا بزرگ است.

11. ارائه ضمانت بازگشت وجه

آیا تابحال این تجربه را داشته اید که محصول خریداری شده واقعا کار نکند؟ حتی یک خرید کوچک نیز می تواند خطر پشیمانی خریدار را با خود همراه داشته باشد. پس چرا باید محصول شما را خریداری کنند؟

داشتن ضمانت بازگشت وجه می تواند این مشکل را حل کند. وقتی تلاش می کنید تا خطر تصمیم مشتری احتمالی را کاهش دهید، احتمال خرید از شما بیشتر می شود. عاقلانه است که هر چیزی را که می تواند مشتریان بالقوه را از خرید منصرف کند، حذف کنید.

به بیان ساده، خطر کمتر برای آنها، فروش بیشتر برای شما.

Zappos، FedEx و Domino’s Pizza همگی شرکت های معروفی هستند که از ضمانت های PERFECT برای مشتریان خود استفاده می کنند و کسب و کارهای میلیارد دلاری ساختند.

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت3

12. از اختلاف در صفحات پرداخت خودداری کنید

علیرغم رشد سریع در فروش آنلاین، تبدیل پرداخت ها همچنان یک چالش بزرگ برای بسیاری از خرده فروشان است.

این یکی از دلایلی است که کسب و کارها فروش خود را از دست می دهند. از این رو، مهم است که المان هایی که باعث آزار و مشکل برای مشتری می شوند را از بین ببرید.

برندهای تجارت الکترونیک هر سال 18 میلیارد دلار از درآمد فروش خود را به دلیل رها شدن سبد خرید از دست می دهند. اگر فرآیند پرداخت خیلی پیچیده باشد، 26 درصد از خریداران آن را ترک خواهند کرد.

چگونه نرخ رها شدن سبد خرید الکترونیکی را کاهش و فروش آنلاین را افزایش دهیم؟

  • فرآیند پرداخت را تا حد امکان کم و بدون مشکل انجام دهید تا مشتریان شما بتوانند فرآیند پرداخت را بدون هیچ گونه مشکلی تکمیل کنند.
  • با استفاده از چت زنده یا ربات چت که نرخ تبدیل فروش آنلاین را افزایش می دهد، به مشتریان کمک فروش در زمان واقعی ارائه دهید.
  • شما باید گزینه های پرداخت متعددی را برای افزایش راحتی برای مشتریان خود ارائه دهید.

نکته: ادغام راه حل های مختلف پرداخت در قیف به خرده فروشان این امکان را می دهد تا گزینه های پرداخت را در چندین نقطه تماس ارائه دهند، که می توان از آن برای نگه داشتن مشتری، اطلاع رسانی مشتریان در مورد قدرت خرید و تسهیل نرخ تبدیل بالاتر استفاده کرد.

13. پیشنهادات و تخفیف های عالی ارائه دهید

قیمت مهم ترین فاکتور در صمیم گیری برای خرید هر محصول یا خدماتی است. قیمت پایین می تواند نشانگر کیفیت پایین یک محصول در ذهن مشتری باشد. قبل از اجرای هر استراتژی قیمت گذاری، باید بدانید مشتریان نسبت به محصول شما چه حسی دارند تا تغییر در قیمت رفتار بازار مد نظر شما را برآورده سازد.

چگونه با تخفیف و تعداد عرضع محدود فروش آنلاین را افزایش دهید؟

  • تصمیم گیری فوری: تخفیف های خوب قدرت زیادی برای تأثیرگذاری بر تصمیم خرید دارند. مشتریان دوست ندارند تخفیف هایی با دوره محدود را از دست بدهند.
  • تبدیل مشتریان حساس به قیمت: ارائه تخفیف می تواند مشتریان حساس به قیمت را تشویق کند زیرا فرصت خرید ویژه ای را برای مشتریان ایجاد می کند.
  • افزایش فروش: بسته بندی محصولات و خدمات مکمل می تواند منجر به افزایش فروش بدون هزینه های سربار اضافی شود.

14. از جوامع برای افزایش فروش آنلاین استفاده کنید

انجمن های یکی از بهترین کانال ها هستند که مجموعه ای از جستارها و موضوعات مورد علاقه را به صورت رایگان و ارزشمند در اختیار بازاریاب ها قرار می دهند.

با فعالیت و بهره برداری از گستردگی کاربران و اطلاعاتی که در انجمن ها ارائه می شود، شما می توانید شیوه تعامل با مشتریان خود را متحول کنید.

Quora یک انجمن اجتماعی است که بر اساس عملکرد پرسش و پاسخ ساخته شده است. این یک منبع عالی برای یافتن اینکه مخاطب هدف شما در مورد چه چیزی سردرگم است یا با آن مشکل دارد، است.

چگونه با کمک انجمن ها فروش آنلاین خود را افزایش دهید؟

  • درک مشکلات مشتری. وقتی مشکلاتی که مشتریان با آن مواجه هستند را شناسایی کنید، می توانید به راحتی راه حل ها را ارائه دهید. دریافت رزولوشن مناسب آنها را تشویق می کند تا برند شما را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.
  • مرحله تحقیق محصول را کوتاه کنید. زمانی را که مشتریان برای بازدید از صفحات دیگر با اطلاعات غیر ضروری صرف می کنند، کاهش می دهد. شانس خرید مصرف کنندگان را افزایش می دهد، زیرا همه چیزهایی که برای تصمیم گیری نیاز دارند در سایت شما وجود دارد.
  • روابط بلندمدت خود را حفظ کنید. ارائه یک انجمن برای پرسیدن سوالات و ارائه بازخورد به مشتریان باعث می شود که احساس کنند صدای آنها شنیده می شود، به خصوص پس از دریافت پاسخی که آنها را تایید می کند. این به آنها انگیزه می دهد که به طور منظم برای تعامل با کسب و کار شما و سایر مشتریان برگردند.

15. ایمیل های بازدیدکنندگان خود را ثبت کنید

روش های مختلفی برای دسترسی به مشتریان فعلی و جدید وجود دارد. یکی از دلایلی که افراد در رسانه های اجتماعی شما را دنبال می کنند، برای دریافت خبرنامه شما ثبت نام می کنند یا وارد برنامه وفاداری شما می شوند این است که به معاملات انحصاری که به خاطر وفاداری آن ها داده می شوند، دست یابند.

ارسال خبرنامه های شخصی سازی شده برای مشارکت مجدد نه تنها به افزایش فروش آنلاین کمک می کند، بلکه بر مشتریانی که وبسایت را ترک کرده اند نیز تاثیر می گذارد.

اکنون برندها اتوماسیون ایمیل شخصی سازی شده را اجرا می کنند تا مشتریان را بر اساس رفتارهایشان با محتوای مناسب برای بهبود بهتر تبدیل فروش دنبال کنند.

هر چند وقت یکبار تخفیف های انحصاری را ترتیب دهید تا کسب و کار شما در ذهن خریداران باقی بماند و مطمئن شوید که هر وقت فروش ویژه دارید آن ها را مطلع می کنید.

شما همچنین می توانید از ایمیل استفاده کنید تا مشترکین را از پست های جدید وبلاگ و سایر محتوای سایت که ممکن است برایشان جالب باشد، مطلع کنید.

نکات کلیدی در مورد چگونگی افزایش فروش آنلاین

استراتژی های زیادی برای افزایش درآمد یک کسب و کار وجود دارند، اما با در نظر گرفتن سناریوی همه گیری استفاده از استراتژی دیجیتال مارکتینگ می تواند یک روش عالی برای تقویت فروش آنلاین برای رشد کلی کسب و کار باشد.

کانال های مختلفی برای بهبود فروش آنلاین توسط کسب و کارها مورد استفاده قرار گرفته اند که از بین آن ها می توان به رسانه های اجتماعی، ترافیک ارگانیک، تبلیغات پولی و غیره اشاره کرد.

با این وجود، کسب و کارها باید به طور پیوسته با گوش دادن به مشتریان استراتژی های فروش خود را بازآفرینی کنند تا با پارادایم دائما در حال تغییر منطبق شوند. ثبت نام کنید تا کسب و کار خود را با پیشرفته ترین ابزارهای تعامل با مشتری غنی کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

هر یک از استراتژی های بالا می توانند تاثیر چشمگیری بر افزایش فروش آنلاین داشته باشند و تحت شرایط خاص درآمدزایی بالایی ایجاد کنند، اما انتخاب های بهینه برای شرکت شما به درک شما از مخاطب هدفتان بستگی دارد.

آیا برای شروع آماده هستید؟

دیجیتال مارکتینگ برای ساخت یک کسب و کار موفق الزامی است. فرقی نمی کند که می خواهید برند خود را گسترش دهید یا فروش را بیشتر کنید، هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

با درک آنچه در فضای دیجیتال رخ می دهد، می توانید از آن بهره ببرید و آینده هر کسب و کاری را تضمین کنید.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

ما در آژانس تبلیغاتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب، تبلیغات در گوگل و تبلیغات موبایلی. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع : revechat

بیشتر بخوانید :

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؛ نحوه طراحی + کانال ها

بازاریابی آنلاین چیست؛ مزایا، ابزارها و نحوه شروع

قیف فروش چیست؛ نحوه ساخت و بهینه سازی + مثال

تبلیغات CPO (هزینه به‌‌ازای خرید) و افزایش فروش محصولات

دیدگاهتان را بنویسید