×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ خبرنامه ایمیلی چیست؛ بهترین شیوه ها، نحوه ایجاد و نوشتن
تاریخ انتشار : 19 دی 1401 زمان مطالعه : 15 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

خبرنامه ایمیلی چیست؛ بهترین شیوه ها، نحوه ایجاد و نوشتن

خبرنامه ایمیلی چیست؛ بهترین شیوه ها، نحوه ایجاد و نوشتن

اگر کسب و کار شما در حال حاضر خبرنامه ایمیلی ندارد، باید به فکر راه اندازی آن باشید. کمپین های بازاریابی ایمیلی با پشتوانه یک استراتژی قوی می توانند نرخ بازگشت سرمایه (ROI) ثابتی را همراه با سایر ارزش های افزوده ارائه دهند.

خبرنامه ایمیلی چیست؟

خبرنامه ایمیلی ابزاری است که توسط کسب و کارها و سازمان ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مرتبط و ارزشمند با شبکه مشتریان، مشتریان احتمالی و مشترکین مورد استفاده قرار می گیرد.

خبرنامه به شما دسترسی مستقیم به صندوق ورودی مخاطبان می دهد، این امکان را فراهم می کند تا محتوای جذاب به اشتراک بگذارید و فروش و ترافیک ورودی به وبسایت خود را تقویت کنید.

علاوه بر این، سنجش کمپین های ایمیلی بسیار آسان است، که به این معنی است که شما می توانید پیشرفت خود را ردیابی کنید و تنظیمات معناداری برای دستیابی به موفقیت بیشتر اعمال کنید.

1. بهترین شیوه های خبرنامه ایمیلی

خبرنامه سنگ بنای هر استراتژی بازاریابی ایمیلی است. شرکت ها و کسب و کارهای کوچک هر دو می توانند به یک اندازه از یک خبرنامه ماهانه سود ببرند. به منظور به حداکثر رساندن نتایج، شما باید اطمینان حاصل کنید که خبرنامه برای دسترسی به مخاطبان هدف تنظیم شده است.

خبرنامه ایمیلی چیست؛ بهترین شیوه ها، نحوه ایجاد و نوشتن

سه رکن یک خبرنامه عالی: طراحی، محتوا و ارزش

هر خبرنامه عالی با طراحی شروع می شود. بدون یک استراتژی طراحی پاسخگو و درخشان، جذابیت و ارزش محتوایی که تولید می کنید به چشم نخواهد آمد.

پیمایش خبرنامه شما باید آسان باشد و دعوت به اقدام واضحی در آن وجود داشته باشد تا خوانندگان را به سمت وبسایت شما هدایت کند و آن را با صفحات لندینگ شما درگیر نماید. المان های کلیدی یک خبرنامه چشم نواز عبارتند از:

  • عناوین: مانند صفحات جذاب یک مجله، خبرنامه شما باید دارای عنوان اصلی باشد که نشان دهنده برند شما است و مخاطبان شما را تشویق به ادامه مطالعه کند.
  • لوگوها: لوگوی برند شما باید لحن طرح رنگ را تعیین کند و به خوانندگان یادآوری کند که چه کسی مسئول محتوای ارزشمند در صندوق ورودی است.
  • تصاویر: بسته به برند شما، خبرنامه شما باید شامل عکس های پر جنب و جوش، تصاویر زنده یا ترکیبی از این دو باشد.
  • چیدمان محتوا: استفاده از عناوین و زیرعنوان ها این اطمینان را ایجاد می کند که خوانندگان می توانند به راحتی خبرنامه را پیمایش کرده و در یک نگاه محتوا را درک کنند.
  • محتوای شخصی سازی شده: در صورت امکان، عناصر شخصی سازی را بگنجانید، مانند آدرس دادن خبرنامه به نام هر مشترک. برای ایجاد این امکان، باید داده های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) خود را به هم متصل کنید.

محتوای داخل خبرنامه شما باید بسیار مرتبط با مخاطب شما باشد و ارزش فوری را به آن ها انتقال دهد. این بدان معنی است که محتوا باید به نحوی به خوانندگان کمک کند، چه ازطریق آگاه نگه داشتن آن ها از آخرین ترندها و اخبار صنعت یا با ارائه نکات و بینش هایی در مورد یک موضوع خاص.

ایجاد یک فهرست قوی از مشتریان

هر خواننده ای که به فهرست مشترکین خود اضافه می کنید، یک فرصت جدید برای تبدیل یک لید به یک مشتری است.

بعد از ایجاد خود خبرنامه، توسعه یک استراتژی برای بدست آوردن مشترکین مهم ترین گام بعدی است که باید در استراتژی خود در نظر بگیرید. در اینجا برخی از تاکتیک هایی که می توانید برای شروع گسترش فهرست مشترکین خبرنامه خود مورد استفاده قرار دهید، آورده شده است:

  • ایجاد یک صفحه لندینگ قفل دار: محتوای قفل دار مانند کتاب های الکترونیکی و وایت پیپرها برای به دست آوردن مشترکین ایمیل بسیار مفید هستند. یک صفحه لندینگ ایجاد کنید که دارایی با ارزش بالا را پیش نمایش می دهد و در ازای دانلود، آدرس ایمیل بازدیدکنندگان را بخواهید.
  • از فراخوان برای اقدام مبتنی بر تصویر استفاده کنید: افزودن CTA های چشم نواز به پست های وبلاگ شما بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا در فهرست شما ثبت نام کنند. از تصاویر و زبان عمل گرا برای جلب توجه خوانندگان وبلاگ استفاده کنید.
  • هنگام تسویه حساب، آدرس ایمیل را بخواهید: افرادی که امروز محصولات شما را خریداری می‌کنند، در مقایسه با لیدهای جدید، احتمال خرید بیشتری از شما در آینده دارند. آدرس ایمیل مشتریان خود را دریافت کنید تا رسیدها، به روز رسانی ها و خبرنامه ها را برای آنها ارسال کنید.
  • از دوره‌های آزمایشی استفاده کنید: بسیاری از کسب و کارهای خدمات نرم افزاری (SaaS) از دوره های آزمایشی برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید کامل استفاده می کنند. هنگامی که بازدیدکنندگان برای آزمایش رایگان ثبت نام می کنند، یک انتخاب خبرنامه درج کنید.
  • یک رویداد را میزبانی یا حمایت مالی کنید: وبینارها، کارگاه ها و رویدادهای شبکه ای بسترهای مناسبی برای ایجاد پایگاه مشترک شما هستند. برای تشویق ثبت نام، یک محتوای رایگان مانند یک محتوای با ارزش ارائه دهید.
  • امضای ایمیل خود را به روز کنید: اگر فروشندگان شما مرتباً از طریق ایمیل با مشتریان بالقوه تماس می گیرند، می توانید با افزودن یک CTA کوچک به امضای ایمیل، مشترکین بیشتری را به دست آورید.
  • فالوورهای رسانه های اجتماعی خود را به مشتری تبدیل کنید: اگر شخصی شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کند، احتمال بیشتری وجود دارد که علاقه مند به به روز ماندن برند شما از طریق ایمیل باشد. مزایای خبرنامه خود – مانند محتوای انحصاری – را در چند پست اجتماعی هر ماه تبلیغ کنید.

اطمینان از قابلیت تحویل دهی حداکثری

آیا می دانستید که به طور متوسط، 6/27 درصد از ایمیل های ارسالی به آدرس های کسب و کار هرگز به صندوق ورودی نمی رسند؟

بین پروتکل های اسپم (ISP) ارائه دهنده خدمات اینترنتی، الگوریتم های ارائه دهنده خدمات ایمیل و تنظیمات شخصی حسب کاربری، ایمیل هایی با هدف تجاری با نوعی مانع دیجیتالی برای رسیدن به صندوق ورودی گیرنده روبرو می شوند. این بدان معنی است که احتمال نرسیدن ایمیل به دست مخاطب شما یک به چهار است.

به منظور افزایش قابلیت تحویل دهی ایمیل ها، باید چند مرحله ساده و در عین حال مهم را رعایت کنید:

  • شهرت خود را بسازید: اگر هرگز ایمیل های بازاریابی ارسال نکرده اید و سپس سیلی از پیام ها را به مشترکین خود ارسال کردید، ISP شما می تواند حساب شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کند. آهسته شروع کنید و اعتماد ایجاد کنید.
  • فهرست خود را مرتب نگه دارید: رعایت نظم فهرست برای موفقیت شما بسیار مهم است. به طور منظم فهرست های خود را برای آدرس های تکراری، اشتباهات تایپی و حساب هایی که ایمیل ها را به شما باز می گرداند، مرتب کنید.
  • به خوانندگان امکان خروج بدهید: بر اساس قانون CAN-SPAM در سال 2003، شما از نظر قانونی موظف هستید به خوانندگان این امکان را بدهید که در هر زمانی اشتراک شما لغو کنند. این معمولاً به معنای قرار دادن پیوند لغو اشتراک در پاورقی هر ایمیل است.
  • ایمیل های خود را با موبایل سازگار کنید: اکثر ایمیل ها در گوشی های موبایل تلفن همراه باز می شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که قالب های خبرنامه شما به خوبی روی صفحه های کوچک نمایش داده می شوند. ایمیل‌های Html به خوبی در گوشی های همراه همراه نمایش داده می شوند، اما مطمئن شوید که کد شما مرتب است تا به عنوان هرزنامه علامت گذاری نشود.
  • مدیریت فهرست ایمیل خود را برون سپاری کنید: مدیریت فهرست مشترکین ایمیل شما می تواند به سرعت به یک شغل تمام وقت تبدیل شود. به عنوان یکی از مهم ترین دارایی های بازاریابی، نباید توسط یک ISP به عنوان هرزنامه برچسب گذاری شوید.
  • مدیریت فهرست، که شامل حذف آدرس های از بین رفته است، حداکثر قابلیت تحویل دهی را تضمین می کند. برون سپاری این کار معمولی می تواند به شما زمان بیشتری برای تمرکز بر رشد کسب و کارتان بدهد.
خبرنامه ایمیلی چیست؛ بهترین شیوه ها، نحوه ایجاد و نوشتن

2. خبرنامه ایمیلی ماهانه (ارسال اطلاعات تکرار)

هر چند وقت یکبار باید خبرنامه خود را ارسال کنید؟ شما نمی خواهید مشترکین خود را آزار دهید، اما می خواهید آن ها را درگیر نگه دارید.

بنابراین، بهترین تعداد تکرار ارسال چند وقت یکبار است؟ خبرنامه ماهانه رایج ترین مورد است، زیرا نه مخاطب را آزار می دهد و در عین حال محتوای تازه ای را در اختیار او قرار می دهد.

با این وجود، برخی از برندها موفقیت را در ارسال ایمیل های هفتگی یا حتی روزانه می بینند.

در نهایت، این به ماهیت مدل تجاری شما و اولویت های مخاطبانتان بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید که چه تعداد تکرار برای شما مناسب است، گزینه های پیشنهادی را در نظر بگیرید. وقتی خوانندگان در فهرست شما ثبت نام می کنند، به آن ها این امکان را بدهید تا ایمیل های روزانه، هفتگی یا ماهانه دریافت کنند.

این کار به شما این امکان را می دهد تا مخاطبان خود را بر اساس سطح علاقمندی تقسیم بندی کنید و راه دیگری برای تنظیم دقیق پیام های خود به شما ارائه می دهد. اکثر پلتفرم های بازاریابی ایمیلی ویژگی های اتوماسیون را برای اطمینان از ارسال به موقع پیام های شما ارائه می کنند.

خبرنامه ایمیلی چیست؛ بهترین شیوه ها، نحوه ایجاد و نوشتن

3. چگونه یک خبرنامه ایمیلی ایجاد کنید

اولین گام در ایجاد یک خبرنامه ایمیلی، تعیین اهداف است. ایا خبرنامه شما برای تبدیل مشتریان تهیه می شود یا صرفا قصد دارد برند شما را در ذهن آن ها نگه دارد؟ سپس، چند معیار را برای سنجش میزان موفقیت خود انتخاب کنید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).

با تعیین اهداف، شما درک واضحی از انواع محتواهایی که باید تهیه کنید خواهید داشت. از آنجا، شما می توانید یک قالب ایمیل تهیه کنید که متناسب با برندینگ شما باشد. از رنگ های برند خود استفاده کنید، لوگوی خود را بکار ببرید و پیمایش خبرنامه خود را آسان کنید.

در این مرحله بهتر است با یک طراح گرافیک و یک توسعه دهنده وب کار کنید تا مطمئن شوید خبرنامه شما در دستگاه های مختلف به درستی به نمایش درمی آید.

هنگام ایجاد خبرنامه خود، ابزارهای زیادی وجود دارند که به شما در ایجاد یک قالب و ارائه محصول نهایی به مشترکین کمک می کنند. نمونه هایی از برخی از ابزارهای محبوب عبارتند از:

  • Mailchimp
  • Pardot
  • Marketo
  • ActiveCampaign
  • Campaign Monitor

4. نامگذاری خبرنامه ایمیلی

در نام یک خبرنامه چیست؟ برای شروع، عنوان خبرنامه شما باید درک سریعی از آنچه داخل آن است به خواننده بدهد. خبرنامه آژانس مگنت با نام کانتنت مارکتینگ را به عنوان مثال در نظر بگیرید. شما دقیقا می دانید که چه چیزی بدست خواهید آورد و هیچ جایی برای اشتباه و سردرگمی وجود ندارد.

اگرچه یک نام هوشمندانه می تواند جذاب باشد، اما مهم است که توصیفی باشد. شما زمان محدودی برای متقاعد کردن خوانندگان وبسایت خود برای ثبت نام در خبرنامه دارید. ممکن است درک یک نام هوشمندانه زمان بر باشد و درنتیجه بخشی از مشترکین را از دست دهید.

اگر خبرنامه شما به صورت منظم ارسال می شود، می توانید آن را در نام درج کنید. به عنوان مثال، «اسکوپ روزانه» یا «نبض هفتگی» مشخص می کند که خوانندگان هر چند وقت یکبار خبرنامه را در صندوق ورودی خود دریافت می کنند.

فهرستی از نام های محبوب خود درست کنید و سپس از همکاران، دوستان و مشتریان خود سوال کنید کدام عنوان را انتخاب می کنند. دریافت بازخورد به شما کمک می کند تا آسان تر تصمیم بگیرید.

خبرنامه ایمیلی چیست؛ بهترین شیوه ها، نحوه ایجاد و نوشتن

5. چگونه یک خبرنامه ایمیلی بنویسید

اگر تابحال برای وب محتوا تولید کرده باشید، به احتمال زیاد مشکلی در نوشتن مقالات برای خبرنامه خود نخواهید داشت.

همان قوانین اینجا نیز حکمفرما هستند. خبرنامه شما باید عناوین جذاب، زیرعنوان های گیرا و پاراگراف های کوتاه و ساده داشته باشد. از انجایی که بیشتر خبرنامه ها در گوشی های موبایل خوانده می شوند، باید از پاراگراف های کوتاه، بولت و جملات ساده استفاده کنید.

متن اصلی خبرنامه را مختصر نگه دارید. به یاد داشته باشید، هدف هدایت ترافیک به سمت وبسایت است. یک پیش نمایش را در متن اصلی خبرنامه بگنجانید، سپس از یک CTA برای ترغیب مخاطبان به مطالعه بقیه مطلب استفاده کنید.

هرچه سریع تر بتوانید خوانندگان را از صندوق ورودی ایمیل خارج کنید، کمتر مجبور خواهید شد با سایر کمپین های ایمیلی رقابت کنید.

6. چگونه از یک خبرنامه ایمیلی برای هدایت اهداف بازاریابی و کسب و کار خود استفاده کنید

خبرنامه های بازاریابی معمولا در میانه قیف فروش قرار می گیرند. مشترکین از قبل به برند شما علاقه نشان داده اند و ممکن است خریدی انجام داده یا نداده باشند.

به عنوان یک ابزار در میانه قیف، خبرنامه ها ترافیک را به ابزار بازاریابی شماره 1 شما باز می گرداند: وبسایت شما.

اگر هدف شما تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان احتمالی است، خبرنامه شما باید به خوانندگان کمک کند تا به سمت صفحات فرود هدایت شوند.

به عنوان مثال، اگر خبرنامه خود را به صورت خلاصه ای از بهترین پست های وبلاگی خود طراحی کرده اید، جریان کلیک چیزی شبیه به این خواهد بود:

  1. خواننده خبرنامه شما را باز می کند.
  2. خواننده روی لینکی به یک وبلاگ کلیک می کند.
  3. خواننده روی CTA در وبلاگ کلیک می کند و به صفحه تبدیل می رود.
  4. خواننده به مشتری پرداخت کننده تبدیل می شود یا از صفحه دیگری بازدید می کند.

وقتی محتوا خبرنامه را تولید می کنید، قیف فروش را در خاطر داشته باشید. از خود سوال کنید که چگونه خبرنامه می تواند به سفر خریدار کمک کند. اگر محتوای شما خوانندگان را به سمت وبسایت هدایت می کند، نصف راه را پیموده اید. از آنجا، استراتژی بازاریابی محتوا کنترل همه چیز را در دست گرفته و مسیر را ادامه می دهد.

7. پیگیری عملکرد یک کمپین خبرنامه ایمیلی

سنجش کمپین های خبرنامه به شما کمک می کند تا اصلاحاتی به منظور به حداکثر رساندن ROI خود ایجاد کنید. برای پیگیری عملکرد کمپین خبرنامه خود باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • نرخ پرش: درصد ایمیل هایی که به صندوق ورودی خواننده نمی رسند. نرخ پرش بالا می تواند حساب شما را به عنوان اسپم علامت گذاری کند.
  • نرخ تحویل دهی: برعکس نرخ پرش، این درصد ایمیل هایی است که با موفقیت به صندوق ورودی خوانندگان شما تحویل داده می شوند.
  • رشد فهرست: نرخ مشترکین جدید، منهای لغو اشتراک و حساب‌های ایمیل مرده. رشد فهرست می تواند به صورت رشد کسب و کار تفسیر شود.
  • نرخ باز شدن ایمیل: سهم ایمیل هایی که باز می شوند. این معیار نشان می دهد که عناوین موضوعی شما چقدر خوب نوشته شده است و کدام موضوعات بیشتر مورد علاقه مشترکین شما هستند.
  • نرخ کلیک: درصد خوانندگانی که از خبرنامه به وبسایت شما کلیک می کنند. این معیار برای اهداف فروش شما بسیار مهم است.

8. ایده های خبرنامه ایمیلی

یک خبرنامه در ابتدا یک تعهد بزرگ به نظر می آید و ممکن است نگران این باشید که محتوای ارزشمند برای ارائه ماهانه در اختیار نداشته باشید.

با این وجود، هنگامی که قطار ایده ها حرکت خود را آغاز کند، حفظ شتاب آن آسان تر می شود. در اینجا مواردی آورده شده است که باید در نظر بگیرید:

  • جمع بندی وبلاگ: مقالات با عملکرد برتر خود در ماه را با پیش نمایش هر مقاله به اشتراک بگذارید.
  • اخبار صنعت: اخبار مرتبط را از سراسر وب جمع آوری کنید تا با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
  • داستان های مشتری: خوانندگان را تشویق کنید تا داستان ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند تا در خبرنامه شما نمایش داده شوند. شما همچنین می توانید مطالعات موردی رسمی تری را نیز بگنجانید.
  • تبلیغات: قبل از عمومی شدن تبلیغات، پیشنهادها و معاملات انحصاری را به مشترکین خود ارائه دهید.

9. بهترین نمونه های خبرنامه ایمیلی

آموختن از بهترین ها به شما کمک خواهد کرد تا موفقیت بیشتری در خبرنامه خود به دست آورید. بهترین خبرنامه های شرکت ها به خوانندگان خود الهام می بخشند و منجر به فرصت های تبدیل بیشتری می شوند.

با این وجود، یک رویکرد جامع وجود ندارد که برای همه کارساز باشد. نگاهی به نمونه های مختلف خبرنامه، ایده هایی برای بهترین نحوه جذب مخاطب به شما می دهد.

در اینجا فهرست کوتاهی از محبوب ترین آن ها در سراسر وب برای شما جمع آوری کرده ایم:

  • The Hustle: این خبرنامه ایمیلی روزانه بهترین داستان های روز را به علاقه مندان به فناوری ارائه می دهد. این یک نمونه عالی از یک خبرنامه ساده است که تأثیر زیادی دارد.
  • Moz: ما مدتی است که از طرفداران بزرگ Moz هستیم. Moz Top 10 یک خبرنامه شش ماهه است که 10 مقاله ارزشمند در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال را به اشتراک می گذارد. ارزش فوری ارائه می دهد و صندوق ورودی شما را پر نمی کند.
  • NYTimes: The Morning Briefing از نیویورک تایمز یکی از محبوب ترین خبرنامه های روزانه است. این خبرنامه مطالعه سریع را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهد تا به مشترکین کمک کند تا از رویدادهای جاری در هنگام صرف قهوه صبحگاهی یا در رفت و آمد روزانه خود مطلع شوند.

همین امروز ایجاد خبرنامه خود را شروع کنید

خبرنامه ها ابزارهای ضروری برای تبدیل لیدهای جدید به مشتریانی هستند که خرید می کنند. با ارسال محتوای ارزشمند برای مخاطبان هدف خود، می توانید اعتماد آن ها را جذب کنید و آن ها را وادار کنید که به وبسایت شما بازگردند.

نویسندگان محتوایی حرفه ای، محتوا خبرنامه با کیفیت را بر اساس پرسونای مشترکین، اطلاعات دموگرافیک و دانش عمیق از سفر خریدار توسعه می دهند. چه بر روی پرورش مشتریان متمرکز باشید یا مشتریانی را که برای اولین بار به طرفداران وفادار تبدیل شوند، خدمات خبرنامه نویسی آژانس مگنت می تواند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند.

فراتر از فرآیند نوشتن، استراتژیست ها و مدیران پروژه آژانس مگنت به شرکت ها و کسب و کارهای کوچک در جمع آوری و تقسیم بندی فهرست های مشترکین، سنجش کمپین ها و اصلاح استراتژی به منظور به حداکثر رساندن ROI کمک می کنند.

برای اطلاعات بیشتر هم اکنون تماس با ما بگیرید

منبع : brafton

بیشتر بخوانید :

6 استراتژی موثر ایمیل مارکتینگ

اپلیکیشن مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

بازاریابی پیامکی یا sms مارکتینگ برای تجارت الکترونیک!

دیدگاهتان را بنویسید