×
صفحه اصلی تبلیغات هزینه تبلیغات در سایت چگونه و بر چه اساسی است؟
تاریخ انتشار : 22 اسفند 1401 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

هزینه تبلیغات در سایت چگونه و بر چه اساسی است؟

هزینه تبلیغات در سایت چگونه و بر چه اساسی است؟

اگر این تصور را دارید که رشد کسب و کار از طریق تبلیغات در فضای آنلاین کاری راحت است، به بیراهه رفته‌اید. این کار هرگز آسان نبوده و نیست. اما به معنای عملی نشدن هم نیست اما باید با شناخت دقیق به این حوزه ورود کرد.

تبلیغات در فضای آنلاین تنها به اینستاگرام یا تلگرام محدود نمی‌شود و اکنون وب‌سایت‌ها بخش بزرگی از این تبلیغات را برعهده دارد.

انجام تبلیغات در هر پلتفرم آنلاین نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد و ده ها فرمت تبلیغات، انواع کمپین و معیارهای عملکردی وجود دارد که تبلیغ کنندگان باید در نظر بگیرند.

با این حال یک سوال اساسی همیشه وجود دارد این که؛ کدام تبلیغ از لحاظ کارایی و هزینه بهتر است؟ در ادامه به انواع تبلیغات سایت و عملکرد و هزینه آن می پردازیم.

مدل قیمت‌گذاری تبلیغات در سایت بر چه اساسی است؟

هنگام تبلیغات در سایت‌ های پربازدید به این سه روش قیمت‌گذاری آشنا خواهید شد:

هزینه به ازای هر کلیک (CPC) – فقط زمانی پرداخت کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند. بهترین گزینه برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین که هدف شما جذب ترافیک به وب سایت شماست.

قیمت گذاری هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) – پرداخت برای بازدید از آگهی (مناقصه برای هزار بازدید). بهترین گزینه برای کمپین های آگاهی از برند است که در آن می خواهید تبلیغ شما تا حد امکان توسط مخاطبان هدف شما دیده شود.

قیمت گذاری هزینه به ازای خرید (CPA) – یک CPA هدف تعیین کنید و زمانی که تبلیغ شما منجر به تبدیل شد، پرداخت کنید. اگر هدف نهایی شما فروش یا سایر معاملات آنلاین است از این گزینه استفاده کنید.

چگونه هزینه‌ تبلیغات در سایت را کنترل کنیم؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند هزینه‌های خود را برای تبلیغات کاهش دهند. اولین مورد، تکنیکی است که به عنوان روز سپری کردن یا زمان‌بندی تبلیغات شناخته می‌شود.

این به شما امکان می‌دهد پنجره های زمانی را در طول روز مشخص کنید که تبلیغات شما می‌تواند نمایش داده شود.

به عنوان مثال، یک کسب و کار خرده فروشی آجر و ملات ممکن است بخواهد ترافیک پیاده به مکان‌های فیزیکی خود را به حداکثر برساند و استفاده از روز سپری کردن به تبلیغ کنندگان این امکان را می‌دهد که تبلیغات را به ساعات یا روزهایی که فروشگاه باز است محدود کنند.

یکی دیگر از راه‌های کنترل بودجه از طریق هدف‌گذاری جغرافیایی است. برای مثال کسب‌وکاری که امیدوار است ترافیک پیاده‌روی را به یک فروشگاه فیزیکی جذب کند، احتمالاً بازده چندانی در تبلیغات نمایش داده شده به کاربرانی که خارج از منطقه خدمات آن کسب‌وکار زندگی می‌کنند، نخواهد داشت.

هدف گذاری جغرافیایی به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد مکان‌هایی را که احتمالاً بیشترین تأثیر را دارند، هدف قرار دهند.

روش دیگری که می‌توانید برای کنترل بودجه تبلیغاتی خود در استفاده کنید، هدف‌گذاری دستگاه است. هدف‌گیری به این شکل است که جستجوهای انجام‌ شده در دستگاه‌های تلفن همراه، پیشنهادهای مشخصی ارائه خواهد شد.

چرا تبلیغات در سایت پربازدید مهم است؟

تبلیغات در سایت‌های پر بازدید برای موفقیت بیشتر مشاغل آنلاین بسیار مهم است. کارآفرینان و بازاریابان می‌توانند از این رسانه تبلیغاتی در حال توسعه برای رشد پایگاه مشتریان خود، ایجاد سرنخ، گسترش دامنه بازاریابی و افزایش سود خود استفاده کنند.

مقرون به صرفه

مقرون به صرفه بودن تبلیغات سایت یکی از مهم‌ترین مزایای آن است. در مقایسه با روش‌های سنتی، معمولاً هزینه کمتری برای تبلیغ محصولات و خدمات یک کسب‌وکار است. بازاریابی آنلاین اغلب راهی مقرون به صرفه برای بازاریابان برای تبلیغ کسب و کارشان است.

مخاطب هدف

تبلیغات سایت می‌تواند به شما در شناسایی و جذب علاقه مندترین مشتریان بالقوه کمک کند.

درگیری مشتریان

سایت‌ها یکی از مؤثرترین بسترها برای دستیابی به مخاطبان هدف شماست. انجام تحقیقات گسترده بر روی مخاطبان هدف می تواند به شما کمک کند تا محصولات و خدماتی را که آنها به دنبال آن هستند تعیین کنید و درک آنها از محصولات خود را درک کنید. سپس می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.

هزینه قرار دادن تبلیغات در سایت چگونه و بر چه اساسی است؟

دسترسی به داده‌ها

با کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل در وب سایت‌ها، می‌توانید تعیین کنید که کدام استراتژی برای یک محصول یا خدمات خاص مؤثرتر است.

می‌توانید داده‌های مشتری، مانند داده‌های کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید و زمینه‌هایی را برای بهبود در تبلیغات و استراتژی تبلیغات خود شناسایی کنید. همچنین می‌توانید برای ارزیابی اثربخشی کمپین، تبدیل‌ها را به راحتی ردیابی کنید.

مزایای تبلیغات بنری در سایت‌ها

تبلیغات بنری به دور از اینکه یک یادگار عصر اطلاعات باشد که وب‌گردها بدون توجه به آن نگاهی می‌اندازند، اما همچنان ابزار قدرتمندی برای شناخت برند هستند.

در کتاب «تاثیر دیجیتال: دو راز موفقیت در بازاریابی آنلاین»، نویسندگان ویپین مایار و جف رمزی گزارش دادند که تبلیغ‌کنندگان در طول سال 2010 نزدیک به 5.9 میلیارد دلار برای تبلیغات بنری هزینه کردند. این نوع تبلیغات در وب‌سایت‌های پربازدید مزایایی دارد.

تنوع در تبلیغات

شما فقط به یک تصویر ثابت در تبلیغات خود محدود نمی شوید. می‌توانید رسانه‌های غنی مانند انیمیشن‌ها، نمایش‌های اسلاید و رسانه‌های جریانی را به بنرهای خود اضافه کنید تا تأثیری به یاد ماندنی در بازدیدکنندگان صفحه وب بگذارید.

ابزارهای فشرده‌سازی امروزی می‌توانند اندازه رسانه‌های غنی را به حداقل برسانند و به شما این امکان را می‌دهند که بدون کاهش قابل توجه زمان بارگذاری صفحه، تبلیغاتی چشم نواز ایجاد کنید.

اگر تصمیم می‌گیرید رسانه‌های غنی را در بنرهای خود بگنجانید، به خاطر داشته باشید که مدیران وب‌ سایت‌ ها معمولاً روی اندازه فایل تبلیغاتی که می‌ پذیرند، محدودیتی قائل می‌ شوند، بنابراین قبل از خرید فضای صفحه، تأیید کنید که آگهی شما با معیارها مطابقت دارد.

استفاده از ظرفیت بلاقوه

در حالی که تبلیغات بنری به طور ایده‌آل باعث فروش فوری می‌شود، نقش آن در ایجاد شناخت برند، تبلیغات را به ابزار بازاریابی مفیدی تبدیل می‌کند، حتی زمانی که وب‌گردها روی بنر کلیک نمی‌کنند.

ویلیام چیتی و همکارانش در کتاب خود به نام “ارتباطات بازاریابی یکپارچه” نشان می‌دهند که تبلیغات بنری در پیشبرد مشتری بالقوه از ناآگاهی از محصول یا خدمات شما به آگاهی “بالاترین” که در آن برند شما نقش مهمی دارد، موثر است.

قیمت‌گذاری منعطف

به طور سنتی، فروشندگان فضای تبلیغاتی بر اساس تعداد بازدیدکنندگانی که روی تبلیغ کلیک می‌کنند، هزینه‌ای را از تبلیغ‌کننده دریافت می‌کنند.

در حالی که این ساختار قیمت هنوز رایج است، برخی از طرح‌ها به شما امکان می‌دهند برای هر نتیجه مشخص هزینه‌ای را بپردازید، مانند تکمیل نظرسنجی توسط مشتری یا مشتری.

انجام خرید تبلیغ‌کنندگان همچنین می‌توانند از طریق مناقصه بی‌درنگ فضا را بخرند، و به آنها فرصتی می‌دهد تا فضای تبلیغاتی اصلی را با قیمت پایین خریداری کنند، در حالی که کنترل کاملی بر وب‌سایت‌هایی که بنرهایشان در آن ظاهر می‌شود را فراهم می‌کنند.

هدف گذاری موثر مخاطب

با جمع‌آوری داده‌ها از کوکی‌های یک مرورگر، مکان‌های تبلیغاتی می‌توانند به اطلاعات مرورگر برای نمایش آگهی‌های مربوط به علایق قبلی مرورگر دسترسی پیدا کنند، و به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا جمعیت‌ شناسی خاصی را هدف قرار دهند. بنابراین، نرم‌افزار کارگزار تبلیغاتی وابسته می‌تواند آگهی‌ای را نمایش دهد که مشتری به احتمال زیاد روی آن کلیک می‌کند.

بیشتر بخوانید : تبلیغات ریتارگتینگ (هدف‌گیری مجدد)؛ انواع و اشتباهات رایج آن

هزینه قرار دادن تبلیغات در سایت چگونه و بر چه اساسی است؟

چگونه می توانم به صورت رایگان در اینترنت تبلیغ کنم؟

کسب و کارهای کوچک به اشتباه معتقدند که هر نوع تبلیغات آنلاین برای آنها بسیار گران است. ما می خواهیم این افسانه را از بین ببریم. فرمت های تبلیغاتی موثر زیادی وجود دارد که نیازی به سرمایه گذاری ندارند.

سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. مردم در سراسر جهان هر ثانیه در گوگل جستجو می‌کنند. آنها به دنبال اخبار، محصولات، دستور العمل ها، راهنماها، نکات خانه داری و موارد دیگر هستند.

شما می توانید علاقه آنها را برآورده کنید و مشتریان جدید بیاورید. برای شروع سئو خود، برخی از تحقیقات اولیه کلمات کلیدی را انجام دهید و سؤالات کم رقابت را انتخاب کنید.

ارسال کمپین های ایمیلی با کمک آنها می‌توانید به مشتریان خود آموزش دهید، محصولات خود را تبلیغ کنید، اخبار و به روز رسانی ها را به اشتراک بگذارید، مشتریان را از سفارشات خود مطلع کنید و شناخت برند را افزایش دهید.

پست های مهمان را بنویسید وبلاگ های معتبر با مخاطبان زیادی را پیدا کنید که ممکن است به محصولات شما علاقه‌مند باشند. محتوای ارزشمندی را به آنها ارائه دهید، نکاتی را به اشتراک بگذارید، مطالعات موردی ارائه دهید و مشاوره بدهید. به وب‌سایت خود پیوند دهید و اعتبار دامنه خود را تقویت خواهید کرد. به این ترتیب، پیام خود را به مخاطبان هدف منتقل می کنید و آگاهی از برند خود را افزایش می‌دهید.

از قدرت رسانه‌ های اجتماعی استفاده کنید. حداقل دو دلیل وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید: بیشتر پلتفرم‌ها رایگان هستند و مردم در شبکه‌های اجتماعی به دنبال مارک‌ها می‌گردند. اگر بودجه کمی دارید، کمپین های تبلیغاتی ضروری نیستند.

پروفایل برند خود را ایجاد کنید، عکس‌ها و ویدیوهای محصولات خود را اضافه کنید، اخبار مربوط به به‌روزرسانی‌های اخیر را به اشتراک بگذارید و بازخورد مشتریان را بخواهید.

وبلاگ خود را راه اندازی کنید. وبلاگ مکانی است که در آن می توانید تخصص خود را نشان دهید و همزمان برند خود را تبلیغ کنید. برای به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به شرکت خود، آموزش به مخاطبان، ارائه نکات تخصصی و نمایش برخی از پشت صحنه ها، به طور مرتب پست کنید. حتی می توانید با ارسال محتوای با کیفیت از سایر شرکت‌ها که ممکن است برای مخاطبان شما مفید باشد، از وبلاگ خود درآمد کسب کنید.

برای تبلیغات بیشتر در کنارتان هستیم

برای بیشتر دیده شدن نیاز به تبلیغات دارید و بهتر است کار تبلیغات پولی خود را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

۵ راه تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

دیدگاهتان را بنویسید