×
صفحه اصلی تبلیغات چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؛ 10 روش کاربردی و کم هزینه
تاریخ انتشار : 10 اسفند 1401 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؛ 10 روش کاربردی و کم هزینه

چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؛ 10 روش کاربردی و کم هزینه

خوب، به تازگی ساخت سایت خود را به پایان رسانده اید و اکنون زمان آن فرارسیده است که سایت خود را با دنیا به اشتراک بگذارید.

  • به هر حال، اگر کسی از سایت شما بازدید نکند ساخت آن چه فایده ای دارد؟
  • تمام ایده های بازاریابی فهرست شده در این مقاله تضمین می کنند که در هزینه های شما صرفه جویی شوند.

برای کشف 10 مورد از بهترین راه حل ها برای تبلیغ رایگان وبسایت خود، ادامه مطلب را بخوانید.

چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؛ 10 روش کاربردی و کم هزینه

1. سئو وبسایت خود را تقویت کنید

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو یکی از موثرترین روش های تبلیغ یک وبسایت است، زیرا به رتبه بندی سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند. برخلاف تبلیغات پولی، سئو کاملا رایگان است.

رقابت در آن کاملا آزاد است و بر اساس کیفیت محتوایی که منتشر می کنید، سهولت پیمایش که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهید و تعداد لینک هایی که از منابع خارجی دریافت می کنید، رقابت صورت می گیرد.

شما می توانید با قرار دادن کلمات کلیدی و عبارات خاص در وبسایت خود، افزودن متن جایگزین به تصاویر و بهینه سازی عناوین سئو خود را تقویت کنید به گونه ای که وبسایت شما توسط موتورهای جستجو پیدا شود.

از آنجایی که سئو نیازمند زمان و تلاش است، ابزارهای خودکار سئو این فرآیند را کارآمدتر می کنند.

2. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

دلیلی وجود دارد که همیشه به بازاریابی ایمیلی در مقالاتی در مورد نحوه هدایت ترافیک به وبسایت اشاره می شود. چرا؟ زیرا ثابت شده است که یک روش موثر است.

خبرنامه های شکلی موثر از بازاریابی ایمیلی هستند، زیرا شکل مستقیم برقراری ارتباط بین شما و مشتریان احتمالی کسب و کارتان به شمار می روند. آن ها همچنین به شما کمک می کنند مشترکین جدید بدست آورید و ترافیک به وبسایت را افزایش دهید.

برای این که یک خبرنامه جذاب تهیه کنید، باید محتوای قوی و مستقیمی داشته باشید و از کال تو اکشن واضح برای تشویق خوانندگان برای کلیک بر روی لینک استفاده کنید. این امر به محتوای شما کمک می کند تا از دریای خبرنامه های دیگری که ممکن است مشترکان شما دریافت کنند متمایز شود.

به همین دلیل، بازاریابی ایمیلی بخش مهمی از هر برنامه بازاریابی است. سرویس های بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند تا در عرض چند دقیقه خبرنامه ایمیلی حرفه ای و سایر کمپین های بازاریابی ایمیلی بسازید، ارسال کنید و به اشتراک بگذارید.

چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؛ 10 روش کاربردی و کم هزینه

3. یک وبلاگ را راه اندازی کنید.

وقتی نحوه تبلیغ وبسایت خود را در نظر می گیرید، یک روش خوب این است که یک وبلاگ رایگان برای تقویت سئو و افزایش رتبه بندی سایت خود در موتورهای جستجو ایجاد کنید.

وبلاگ نویسی باعث می شود افراد راحت تر وبسایت شما را پیدا کنند و با کسب و کار شما آشنا شوند. علاوه بر این، به شما کمک می کند تا خود را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی کنید و می تواند نرخ تبدیل شما را به طور چشمگیری بهبود بخشد.

نوشتن پست های وبلاگی شما را مجبور می کند تا در مورد بازار تحقیق کنید، در نتیجه دانش و مهارت های حرفه ای شما تقویت می شود.

حتی اگر خیلی اهل نوشتن نیستید، همچنان می توانید از قرار دادن یک وبلاگ در سایت خود نهایت بهره را ببرید، زیرا به افزایش آگاهی از برند و ترافیک وبسایت شما کمک می کند.

4. وبلاگ نویسی مهمان را امتحان کنید.

با همکاری با یک وبلاگ نویس مهمان، تبلیغ وبسایت خود را گسترش دهید. وقتی یک نویسنده دیگر در حوزه کاری شما پستی را در وبلاگ شما می نویسد، دسترسی خود به مخاطب هدف را افزایش داده و لیدهای باکیفیت بیشتری بدست می آورید.

علاوه بر این، ارتباط با نویسندگانی که در این حوزه کاری تثبیت شده اند به شما در تقویت شبکه کاری کمک می کند. این کار باعث می شود بیشتر در معرض مخاطب هدف قرار گیرید و ترافیک و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی افزایش می یابد.

از طرف دیگر، شما می توانید وبسایت خود را با وبلاگ نویسی مهمان تبلیغ کنید. اگر تصمیم دارید این مسیر را انتخاب کنید، شما مقالاتی می نویسید که بر روی وبسایت هایی به غیر از وبسایت خود شما منتشر می شوند.

این یک استراتژی بازاریابی مهم است که مزایای زیادی را با خود به همراه دارد. اول از همه، زمانی که لینکی به سایت خود را در یک پست مهمان یا بیوگرافی نویسنده قرار می دهید:

  • سئوی شما را تقویت می کند.
  • با تشویق مخاطبان جدید به کلیک بر روی سایت شما و مرور، آگاهی از برند شما افزایش می یابد.
چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؛ 10 روش کاربردی و کم هزینه

5. از قدرت رسانه های اجتماعی نهایت بهره را ببرید.

رسانه های اجتماعی فقط راهی برای دوستان دبیرستانی شما نیستند تا تصاویر فرزندان خود را به نمایش بگذارند یا از آنچه برای ناهار خورده اند عکس بگیرند.

بلکه روشی موثر برای تبلیغ یک وبسایت است، زیرا به کسب و کارها کمک می کند تا به مخاطبان متنوعی دست یابند و آگاهی از برند را ایجاد کنند.

فرقی نمی کند که فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام باشد، بازاریابی رسانه اجتماعی برای جذب بازدیدکنندگان مهم است. از همه مهم تر، پست کردن محتواهای قانع کننده احتمال اشتراک گذاشتن آن توسط مخاطبان را افزایش می دهد که یک نوع تبلیغ رایگان محسوب می شود.

هرچه افراد بیشتری بر روی محتوا شما کلیک کنند، احتمال هدایت ترافیک به وبسایت و بهبود نرخ تبدیل افزایش می یابد.

تبلیغات متقابل را فراموش نکنید تا همه شبکه های شما تا حد امکان از محتوای شما بهره مند شوند. به عنوان مثال، می توانید ویدیوی اینستاگرام خود را در توییتر یا آخرین پست وبلاگ خود را در صفحه فیسبوک خود به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید یک نوار اجتماعی به وبسایت خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی پروفایل های اجتماعی شما را پیدا کنند و محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

6. سایت خود را به دایرکتوری های آنلاین اضافه کنید.

علاوه بر بهینه سازی سئو به منظور کمک به کشف افراد جدید در وبسایت، باید سایت خود را در دایرکتوری های آنلاین ثبت کنید.

دایرکتوری های آنلاین باعث می شوند افراد به راحتی URL شما را پیدا کرده و وبسایت شما را پیمایش کنند. بسته به نوع صنعت، ممکن است دایرکتوری برای نوع کسب و کار خاص شما وجود داشته باشد.

اگر یک فروشگاه مصالح ساختمانی دارید، ثبت نام در یک دایرکتوری محلی خیلی هوشمندانه است. سرویس های رایگان مانند Google My Business به شما اجازه می دهد که در مورد کسب و کار خود ادعا کنید.

به طوری که وقتی شخصی برای کسب و کار شما جستجو می کند یک مجموعه کامل از جزئیات شامل وبسایت، ساعات کاری، جزئیات تماس و نقشه مکان بر روی صفحه نتایج به نمایش در می آید.

چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؛ 10 روش کاربردی و کم هزینه

7. در انجمن ها شرکت کنید.

وقتی در مورد تبلیغ وبسایت خود برای یک جامعه جدید تصمیم می گیرید، سعی کنید از انجمن ها استفاده کنید. یک روش این است که یک موضوع را در یک انجمن شناخته شده مانند Reddit شروع کنید و اجازه دهید بقیه تصمیم بگیرند که آیا ارزش رای مثبت دارد یا نه.

گزینه دیگر شرکت در یک بحث و گفتگو و اشاره به وبسایت خود در صورت مرتبط بودن است.

هر رویکردی را که توجه داشته باشید که فقط زمانی باید وبسایت خود را به این پست ها اضافه کنید که به عنوان یک منبع مفید برای تکمیل پاسخی که می دهید باشد. در غیراینصورت، ممکن است به عنوان اسپم در نظر گرفته شوید.

سعی کنید انجمن هایی بیابید که مرتبط با کسب و کار شما هستند تا بتوانید به افرادی دسترسی پیدا کنید که به حوزه کاری شما علاقمندند. اگر نمی توانید انجمنی پیدا کنید که مختص حوزه کسب و کار شماست.

8. با بازاریابی فراگیر ارتباط برقرار کنید.

بازاریابی فراگیر شامل برقراری ارتباط با دیگران در حوزه کسب و کار، ازجمله وبلاگ نویس ها، اینفلوئنسرها و افراد حرفه ای است تا وبسایت خود را تبلیغ کنید.

در حالت ایده آل، شما می توانید یک ارتباط پایدار با این افراد حرفه ای برقرار کنید که موجب می شود رویت پذیری سایت شما افزایش یابد.

این تکنیک با شناسایی اهداف بازاریابی و سپس یافتن افرادی که می توانند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کنند، آغاز می شود. این شامل رسیدن به یک پیشنهاد خاص و پیروی از آن در صورت نیاز است. سعی کنید پیشنهاد خود را ازطریق ایمیل یا پلتفرم های خاص رسانه اجتماعی مانند لینکدین یا توییتر ارسال کنید.

9. آن را با امضای خود ارائه دهید.

امضای ایمیل شما ابزاری کم ارزش اما قدرتمند است که اساسا به عنوان یک کارت ویزیت آنلاین عمل می کند. اطمینان حاصل کنید که امضای ایمیل شما شامل لوگوی کسب و کار شما، لینک هایی به حساب های اجتماعی و وبسایت شما، به علاوه هر گونه اطلاعات تماس دیگر باشد.

این کار مهر برند شما را روی ایمیل های شما می گذارد و وبسایت شما را برای دریافت کنندگان ایمیل تبلیغ می کند.

10. بر روی کیفیت تمرکز کنید.

هنگامی که یاد گرفتید چگونه وبسایت خود را تبلیغ کنید، تمرکز شما باید بر روی انتشار محتوای آموزنده و تخصصی باشد. این صرف نظر از این که کدام یک از استراتژی های بازاریابی را انتخاب می کنید صادق است، فرقی نمی کند که پست گذاشتن در رسانه اجتماعی، نوشتن مقالات وبلاگی یا همکاری با اینفلوئنسرها است.

اگرچه ممکن است مایل باشید بلافاصله به مخاطب خود دست یابید، اما باید کیفیت را بر کمیت اولویت دهید زیرا این به ایجاد اعتماد بین مخاطب و هدایت آن ها در قیف بازاریابی کمک می کند. این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بلند مدت برای کسب و کار خود انجام دهید.

برای تبلیغات سایت تان در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند 

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع : wix

بیشتر بخوانید:

5 راه تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

تبلیغات آنلاین چیست؛ چه مزایایی دارد و انواع آن کدامند؟

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

دیدگاهتان را بنویسید