×
صفحه اصلی تبلیغات انجام و هزینه تبلیغات در بازی‌ های موبایل با مگنت
تاریخ انتشار : 17 آبان 1402 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

انجام و هزینه تبلیغات در بازی‌ های موبایل با مگنت

انجام و هزینه تبلیغات در بازی‌ های موبایل با مگنت

اکثر کاربران موبایل معتقدند که برای استفاده رایگان از بازی ها تبلیغات ضروری می باشد. بنابراین برای انجام بازی به صورت رایگان ترجیح می دهند که تبلیغات را نیز تماشا کنند. اما همه کاربران به مشتری تبدیل نمی شوند و ایجاد تعادل بین جذب و نگه داشتن کاربران و تبدیل آن ها به مشتری قسمت سخت ماجراست.

آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت آن را به بهترین شکل مدیریت می کند و تبلیغات شما را در جهتی هدفمند هدایت می کند و اتلاف زمانی و مالی شما را به حداقل می رساند.

برای اینکه در انجام تبلیغات موفق شوید باید محتوایی را پیاده سازی کنید که کاربرعلاوه بر تماشای آن برای دانلود آن نیز به برنامه ورود کند.

در ادامه شما را با انواع روش های تبلیغات در بازی های موبایل آشنا کرده و به بررسی هزینه تبلیغات نیز بپردازیم. در پایان نیز مگنت را به عنوان یک شبکه تبلیغاتی هوشمند به شما عزیزان معرفی کنیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تبلیغات در بازی‌های موبایل چیست؟

بازی بستری است که می توان از آن برای تبلیغات موبایلی بهره برد. تبلیغ داخل بازی ها نوعی روش کسب درآمد است که توسعه دهندگان بازی برای افزایش درآمد بازی از آن استفاده می کنند. به این صورت که تبلیغات را به صورت بنری، بینابینی یا ویدیویی تولید کرده و در آن به معرفی کسب و کار خاصی می پردازند.

از این طریق علاوه بر معرفی برند به افزایش فروش آن کسب و کار نیز کمک کرده و کمیسیون دریافت می کند. روش های مختلفی برای انجام تبلیغات در بازی های موبایل وجود دارد و هزینه و درآمد حاصل از هریک نیز متفاوت است که در ادامه متن با هم بررسی خواهیم کرد.

انجام و هزینه تبلیغات در بازی‌ های موبایل با مگنت

چگونگی انجام تبلیغات در بازی های موبایل

جهت انجام تبلیغات در بازی های موبایل اول باید با توسعه دهنده و طراح بازی ارتباط برقرار کنید که امری دشوار حتی نشدنی است. پس راه حل چیست؟

بهترین روش استفاد ه از پلتفرم هایی ست که این امکان را برای شما فراهم می کنند که با یک توسعه دهنده بازی یا ناشر تبلیغاتی ارتباط گرفته و همکاری کنید و از این طریق کسب و کار خود را به صورت گسترده به کاربران بیشتری معرفی کنید.

مگنت یک پلتفرم و شبکه تبلیغاتی آنلاین است که ازطریق آن می توانید کسب و کار خود را در بازی های موبایل و اپلیکیشن ها تبلیغ کنید و به میلیون ها نفر معرفی کنید.

خدمات مگنت شامل تبلیغاتی است که در دسته تبلیغات موبایلی قرار دارد و شامل انواع مختلف تبلیغات همسان، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات میان صفحه و جایزه دار است.

با انجام تبلیغات بازی های موبایلی از طریق مگنت می توانید گزارش کاملی از آمار کمپین، میزان بازدید، نرخ کلیک و تعامل را دریافت کنید. پلتفرم مگنت برای تبلیغ دهنده و ناشر تبلیغات در دسترس خواهد بود و به راحتی می توانند از طریق آن درآمد زایی کنند و با اجرای کمپین تبلیغاتی موفق نیز میزان فروش خود را افزایش دهند.

انجام و هزینه تبلیغات در بازی‌ های موبایل با مگنت

انواع تبلیغات در بازی موبایل

تبلیغات استاتیک

تبلیغ استاتیک تبلیغی ارگانیک و واقع گرایانه است که در عناصر بازی ادغام شده و به صورت ثابت در نقطه ای از بازی نمایش داده می شود. این روش می تواند بیشترین نرخ تعامل را به وجود آورد.

تبلیغات داینامیک

در شیوه ی تبلیغاتی پویا یا داینامیک در لحظه مشخص می شود که چه تبلیغی نمایش داده شود و مانند تبلیغات استاتیک شامل یک تبلیغ ثابت نیست و براساس جذابیت و قیمت پیشنهادی تبلیغ دهنده اولویت بندی می شود. این روش طرفداران بیشتری نسبت به تبلبغات استاتیک دارد. هنگام شروع بازی، بین بازی یا پایان آن می تواند نمایش داده شود.

تبلیغات بینابینی

این نوع تبلیغات شامل تبلیغات تمام صفحه است که در زمان های خاصی از بازی، بین دو نقطه از فعالیت کاربر پخش می شود. به طور مثال در پایان مرحله دهم و قبل از شروع مرحله یازدهم این تبلیغ نمایش داده می شود.

روش تبلیغات بینابینی بیشترین نرخ بازدید و تعامل را دارند و برای انجام آن رعایت یکسری نکات باید لحاظ شود تا بتوان به بازدهی مورد انتظار رسید.

بنرهای همسان

این روش نیز یک شیوه تبلیغاتی گسترده است که شبیه تبلیغات بنری در وب سایت ها می باشد. با این تفاوت که به صورت یکپارچه در طراحی بازی ها ادغام می شود.

بنرهای همسان توجه کاربر را جلب کرده و او را ترغیب می کند که روی لینک تبلیغات کلیک کرده و لندینگ پیج را دنبال کند. به صورت تمام صفحه و مزاحم کاربر نیست و می تواند تعامل خوبی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی ایجاد کند.

تبلیغات زمینه‌ای یا Contextual

تبلیغات زمینه ای دارای قالب استاندارد هستند که کاربران مختلف را با توجه به علایق و ترجیحات آن ها مورد هدف قرار می دهند. بازی‌هایی مانند Pokemon Go و Starbucks بهترین نمونه‌های تبلیغات Contextual هستند.

تبلیغات مبتنی بر پاداش

پاداش دادن به کاربر در ازای دیدن هر تبلیغ روش خوبی برای بازدید گرفتن از تبلیغات است. این تبلیغ بسیار طبیعی نمایش داده می شود و مزاحمتی در بازی کاربر به وجود نمی آورد. در این شیوه تبلیغ از کاربر سوال می شود که آیا مایل است در ازای دیدن تبلیغ ستاره بیشتری دریافت کند؟ تبلیغات جایزه دار بیشترین نرخ نمایش و بازدید را به خود اختصاص می دهند.

آفروال‌ها (Offerwalls)

تبلیغات آفروال بسیار شبیه تبلیغات ویدیویی مبتنی بر پاداش است و در هردوی این روش ها این کاربر است که انتخاب می کند تبلیغ را تماشا کند یا خیر؟ آفروال دیواری است که دارای فرصت های مختلف برای دریافت جایزه است.

مانند پر کردن فرم یا انجام یک بازی و…که انجام هر یک از این کارها پاداشی برای کاربر به همراه دارد. البته این روش مدت هاست که توسط شرکت های تبلیغاتی انجام نمی شود و به دلیل آن که کاری که کاربر باید انجام دهد بیشتر از مشاهده یک ویدیو است معمولا سراغ آن نمی رود.

ویدئوی درون بازی

تبلیغات ویدیویی به صورت تمام صفحه هستند و مدت زمان نمایش آن ها 15-30 ثانیه است. اما باید توجه شود که ویدیو در نقطه انتقال طبیعی مشابه تبلیغات بینابینی قرار گیرد تا گیمر تا پایان آن را ببیند.

تبلیغات بازی‌شونده

یکی از شیوه های تبلیغ که به خوبی قابل پیاده سازی در پلتفرم های اندروید وآی او اس است تبلیغات بازی شونده می باشد. این نوع تبلیغ کاربر را تشویق می کند که با فشردن دکمه بازی کن وارد نسخه دموی بازی شده و بازی کند.

پس از آن فراخوانی نمایش داده می شود که کاربر در صورت تمایل بازی را دانلود کند. این روش اثربخشی بالایی دارد و 8 برابر بیشتر از تبلیغات معمولی نیز بازدهی دارد.

Advergaming

این نوع تبلیغ نسبتا جدید بوده و هزینه بالایی را نیز شامل می شود. زیرا از ابتدای اپلیکیشن منظور معرفی و نشان دادن خدمت یا کسب و کار است. به این صورت که تبلیغ دهنده بابت تبلیغ کسب و کار خود داخل یک بازی شناخته شده هزینه ای به تبلیغ کننده پرداخت می کند.

به طور مثال، تبلیغ‌‌های چوپا چوپس (chupa chups) در حین تعدادی از بازی‌های موبایلی از جمله آمیگا زول (amiga zool).

هزینه تبلیغات در بازی های موبایل

امروزه یکی از روش های رایج و موثر بازاریابی، تبلیغات از طریق وسایل الکترونیکی است.مانند تبلیغات موبایلی که با رشد روز افزون استفاده از تلفن همراه پیشرفت قابل توجهی داشته است.

در انجام تبلیغات موبایلی علاوه بر طراحی و شیوه تبلیغ، بحث هزینه تبلیغات نیز مطرح است. این هزینه به روش های مختلفی قابل پرداخت است و باید ببرسی کنید که کدام روش پرداخت مناسب کار شما است و می تواند حداکثر بازدهی را برای شما به همراه داشته باشد.

پرداخت به ازای هر کلیک

روش پرداخت کلیکی علاوه بر تبلیغات موبایلی در تبلیغات سایت ها نیز کاربرد دارد. در این روش کارفرما به ازای هر کلیکی که روی بنر تبلیغاتی اش انجام شود هزینه پرداخت می کند.

پرداخت به ازای تماشای ویدیو

در این روش که به صورت تبلیغات ویدیویی موبایل است تبلیغ کننده به ازای تعداد بازدیدهایی که از ویدیو می شود هزینه دریافت می کند. این روش تبلیغاتی بیشتر در بازی های موبایل مورد استفاده قرار می گیرد.

پرداخت به ازای نمایش

در این روش پرداخت، تبلیغ دهنده درازای هر 1000 بار نمایش بنر، پول می پردازد.

پرداخت در ازای نصب برنامه

این روش برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل قابل استفاده است.به این صورت که به ازای هر نصب که از تبلیغات باشد هزینه پرداخت می شود. نوع دیگری از آن هم به این صورت است که به ازای هر تعداد دانلودی که صورت بگیرد کارفرما پول پرداخت می کند. اگر بخواهیم بین این دو روش یکی را انتخاب کنیم پرداخت به ازای نصب روش معقول تر و به صرفه تری است.

پرداخت در ازای عملیات

هدف برخی از تبلیغات ثبت نام کاربر یا خرید محصول است که روش پرداخت هزینه در ازای انجام عملیات برای این نوع تبلیغات اعمال می شود. به این صورت که تبلیغ دهنده به ازای هر فروشی که بابت تبلیغ انجام می دهد به تبلیغ کننده هزینه پرداخت می کند.

مزایای انجام تبلیغات در بازی های موبایل

موفقیت تبلیغات در بازی های موبایل بستگی به تعامل کاربر دارد. از همین رو شرکت های تبلیغاتی در پی تولید محتوایی هستند که کاربران را تشویق کند ویدیو را کامل ببینند یا روی لینک تبلیغ کلیک کنند. از مزایای انجام تبلیغات در بازی های موبایل به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • امنیت برند

بازی های موبایل بستری امن برای کسب و کارهایی است که قصد دارند دایره کاربران خود را افرایش دهند.

  • تجربه کاربری و مشارکت بالا

تجربه کاربری و مشارکت تبلیغات در بازی های موبایلی از دیگر انواع تبلیغات بیشتر است که یکی از مزایای این روش محسوب می شود.

  • تعامل بالا

طبق تحقیقات، تبلیغات جایزه دار که از طریق تماشای ویدیوی تبلیغاتی پاداشی به کاربر داده می شود تاثیر بسیاری در تعامل کاربر با تبلیغات دارد.

  • بازگشت سرمایه بالا ( ROI )

موفقیت تبلیغ با تعامل کاربر نسبت مستقیم دارد. بنابراین کسب و کارها و تبلیغ کنندگان باید روی معیارهای کلیدی جذب مشتری تمرکز کنند. انجام تبلیغات در بازی های موبایل باعث می شود تا کسب و کارها به روشی متمرکز و هدفمند به کاربر معرفی شده و بازخورد بگیرند.

  • ریچ بالا

بازی های موبایلی مخاطبان زیادی دارند. به همین خاطر تبلیغات موبایلی در بازی ها می توانند بالاترین ریچ و دسترسی را داشته باشد.

  • درآمدزایی سریع

از مهم ترین مزایای تبلیغات در بازی موبایل در آمدزایی و مقرون به صرفه بودن هزینه تبلیغات است که متعلق به تبلیغ دهنده و ناشر تبلیغات خواهد بود. کاربر هر خریدی که انجام می‌دهد منجر به جذب مشتری جدید برای آن کسب و کار و دریافت کمیسیون برای تیم تبلیغ کننده است.

اهمیت انجام تبلیغات در بازی موبایل

تبلیغاتی که به صورت مستقیم در بازی ادغام شده و جزیی از بازی هستند می توانند عملکرد خوبی از خود ارائه دهند. در نتیجه کاربر تعامل بیشتری با تبلیغ نشان خواهد داد. تبلیغات درون بازی موبایل در صورتی که با استراتژی مناسب طراحی و پیاده سازی شوند خریدهای درون برنامه ای را می توانند تا 6 برابر افزایش دهند.

دریافت سکه و ستاره های بیشتر در ازای تماشای یک تبلیغ چند ثانیه ای حس خوبی به کاربر القا می کند و او را تشویق می کند تا ویدیو را به طور کامل ببیند. در واقع اکثر گیمرها به جای پرداخت هزینه بازی ترجیح می دهند ویدیوی تبلیغاتی تماشا کنند.

تبلیغات باعث افزایش تعامل کاربر با بازی نیز می شود و این موضوع برای دو طرف تبلیغ کننده و تبلیغ دهنده سودآور خواهد بود. زیرا علاوه بر کسب درآمد برای کسب و کاری خاص، کاربر تعامل بیشتری نیز با بازی برقرار می کند.

سخن پایانی

در این متن به اهمیت تبلیغات در بازی های موبایل و انواع مختلف تبلیغات پرداختیم. با توجه به اینکه استفاده از اپلیکیشن های موبایل روز به روز در بین کاربران ایرانی در حال گسترش است نمی توان تاثیر چشمگیر تبلیغات را نادیده گرفت. کسب وکارها می توانند نیاز کاربران مختلف را هدف گیری کرده و از این طریق به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند.
گروه تبلیغاتی مگنت ارائه دهنده تبلیغات در بازی های موبایلی است. شما می توانید از طریق اضافه کردن اپلیکیشن خود به شبکه تبلیغاتی مگنت درآمد کسب کنید.

متخصصان ما در این زمینه به شما مشاوره رایگان ارائه خواهند داد و شما را راهنمایی خواهند کرد. جهت افزودن اپلیکیشن خود به شبکه تبلیغاتی مگنت یا انجام تبلیغات در بازی های موبایل با ما تماس بگیرید.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید