×
صفحه اصلی محتوا نمونه متن تبلیغاتی برای فروش + نکات نوشتن آن
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1401 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

نمونه متن تبلیغاتی برای فروش + نکات نوشتن آن

نمونه متن تبلیغاتی برای فروش + نکات نوشتن آن

به چه روشی می‌توان متن تبلیغاتی را از یک متن ساده متمایز و برای مخاطب چشم‌نواز و جذاب کرد؟ از تبلیغات بروشوری تا تبلیغات بنری بخش اصلی و تفکیک نشده آن متن است.

هر متن از از کنار هم قرار گرفتن تعدادی کلمه به وجود آمده است اما چه چیزی متن‌ها را از یکدیگر تفکیک می‌کند؟

نویسندگان متن چه مواردی را رعایت می‌کنند تا بتوانند مخاطب را جذب کنند؟ و برای نوشتن متن تبلیغاتی باید چه اصولی را رعایت کرد؟ ادامه متن را بخوانید تا به پاسخ این سوالات برسید.

دستورالعمل‌ های متنی برای همه تبلیغات

فرقی نمی‌کند برای چه قالبی می‌خواهید متن تبلیغاتی را آماده کنید. برای هر قالبی باید اصولی را رعایت کرد. هر پیامی به مخاطب را شما باید ساده و با عبارات واضح انتقال دهید حتی اگر پیامی طولانی داشته باشید اما ساده و واضح صحبت کردن می‌تواند شما را به هدف خود نزدیک کند.

علاوه بر این باید تمامی عناصر دیگر در متن در خدمت پیام و کلمات شما باشند. این عناصر شامل تمام تصاویر و طرح‌های رنگی است. عنصر مهم دیگر که باید در تمام متون تبلیغاتی در نظر بگیرید فونتی است که در متن خود استفاده می‌کنید.

سه قسمت اصلی یک متن تبلیغاتی

هر متن تبلیغاتی سه بخش مورد نیاز و ضروری دارد که باید آنها را رعایت کرد تا بتوان یک تبلیغ متنی موثر ایجاد کرد که به افزایش نرخ تبدیل شما کمک می‌‌کند.

1. نمایش URL

نشانی اینترنتی نمایش آدرس وب است که در یک آگهی متنی نشان داده می‌شود. داشتن یک URL نمایشی دقیق و مرتبط با URL مقصد، که همان صفحه وب واقعی است که آگهی به آن منتهی می‌شود، مهم است.

URL نمایشگر نیز باید کوتاه باشد و به راحتی قابل به خاطر سپردن باشد. گنجاندن پروتکل https:// در URL نمایشی نیز بهترین روش است، زیرا به نشان دادن امن بودن وب سایت کمک می‌کند. همه این عوامل هنگام ایجاد یک تبلیغ متنی مهم است که در نظر گرفته شود، زیرا URL نمایشی نقشی کلیدی در اثربخشی و نرخ کلیک تبلیغ دارد.

2. عنوان

عنوان آگهی مهم‌ترین بخش یک تبلیغ متنی است زیرا اولین چیزی است که مشتریان بالقوه می‌بینند. یک عنوان موثر باید واضح، مختصر و جلب توجه باشد. همچنین باید محتوای آگهی را به طور دقیق منعکس کند تا خوانندگان بدانند چه انتظاری دارند.

گنجاندن دعوت به اقدام (کال تو اکشن) در عنوان نیز اغلب مؤثر است، زیرا خوانندگان را تشویق می‌کند تا قدم بعدی را بردارند. به طور کلی، عنوان کلیدی برای جذب مشتریان بالقوه برای خواندن بقیه آگهی است، بنابراین مطمئن شوید که کمی بیشتر به آن فکر کنید.

3. متن اصلی

متن اصلی باید مختصر باشد و جزئیات بیشتری در مورد آنچه ارائه می‌دهید ارائه دهد. لحن کلی توضیحات آگهی باید مثبت و متقاعد کننده باشد. فراخوان برای اقدام (CTA) باید به خواننده بگوید که می‌خواهید بعداً چه کاری انجام دهد، مانند «برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.»

چند نمونه متن تبلیغاتی برای فروش

اصول اولیه و نکته‌های مهم یک متن تبلیغاتی در بالا گفته شد. برای درک بهتر این موضوع بهتر است چند نمونه متن تبلیغاتی را ببینیم:

۱) سلام از اینکه در به‌روزرسانی‌های پیامک شرکت ما  شرکت کردید، متشکریم! لطفا برای تایید با Y پاسخ دهید. برای لغو اشتراک، در هر زمان STOP را پیامک کنید.

۲) سلام از اینکه برای به روز رسانی پیامک ما ثبت نام کردید متشکریم. 15% تخفیف برای اولین سفارش خود با کد WELCOME دریافت کنید.

۳) سلام به دنبال لباس تابستانی جدید هستید؟ 25% تخفیف برای مجموعه جدید ما دریافت کنید. ثبت سفارش قبل از یکشنبه

۴) خبر خوب برای مدت محدود، همه اقلام روز ولنتاین ما 20٪ ارزان تر هستند! عزیزان خود را با یک هدیه ویژه غافلگیر کنید، پیشنهاد تا تاریخ 02/10 اعتبار دارد.

۵) سلام دوست داریم در جشن افتتاحیه فصلی ما به ما بپیوندید! برای دریافت 20 درصد تخفیف، قبل از نیمه‌شب، بلیت‌های زودرس خود را دریافت کنید.

۶) سلام معامله با زمان محدود: همین امروز یک میز در رستوران ما رزرو کنید تا از 10٪ تخفیف در کل منو بهره مند شوید. با ما تماس بگیرید +123456 یا بازدید کنید.

۷) مشتری عزیز، هفته آینده فروش سالانه ما در راه است. برای تشکر از وفاداری شما، ما قبلاً برخی از بهترین معاملات را برای شما باز کرده ایم. اکنون بررسی کنید.

۸) خوشحالیم که این مدت طولانی با ما بودید. در اینجا چیزی برای روشن کردن روز شما وجود دارد. هدیه خود را اینجا بگیرید.

۹) آیا وقت شما برای استفاده از …  تمام شده است؟ برای دریافت 50 اعتبار آزمایشی دیگر در حساب خود با بله پاسخ دهید.

۱۰) دوره آزمایشی رایگان شما رو به پایان است. 15% تخفیف در ماه اول خود با کد FIRST15 دریافت کنید.

نمونه متن تبلیغاتی برای فروش + نکات نوشتن آن

نکات حرفه‌ای برای نوشتن تبلیغات متنی

هر کمپین تبلیغاتی موفقی بر اساس یک نسخه عالی ساخته شده است. چه یک کهنه کار با تجربه در تبلیغات آنلاین باشید و چه تازه شروع کرده‌اید، نوشتن تبلیغات متنی جذاب می‌تواند یک چالش باشد.

با این حال، وقتی نوبت به نوشتن تبلیغات متنی می‌رسد، چند نکته حرفه‌ای وجود دارد که می‌تواند به شما در نوشتن سرفصل‌ها و توضیحاتی کمک کند که توجه را جلب کرده و به نتیجه برسید.

ذهن خوانی مخاطب

حتی قبل از شروع نوشتن، کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که می‌خواهید به چه کسی برسید. نیازها و نقاط درد آنها چیست؟ چه نوع زبانی با آنها طنین انداز خواهد شد؟ هرچه مخاطبان خود را بهتر درک کنید، نوشتن یک نسخه متقاعدکننده آسان تر خواهد بود.

سرفصل‌های جذاب

یکی از مهم ترین نکات استفاده از تیترهای جذاب است. تیترهایی که خسته کننده یا بی اطلاع هستند کمتر توجه خوانندگان را به خود جلب می کنند، بنابراین مهم است که برای ایجاد یک عنوان جالب و دقیق وقت بگذارید.

متن مناسب در بستر مناسب

مطمئن شوید که تبلیغ شما برای موبایل مناسب است. از آنجایی که افراد بیشتری از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های خود برای مرور وب استفاده می‌کنند، مهم است که مطمئن شوید تبلیغ شما به راحتی در یک صفحه نمایش کوچک قابل مشاهده است.

متن بهینه

هنگامی که تبلیغ خود را ایجاد کردید، مهم است که آن را آزمایش و بهینه سازی کنید تا از عملکرد هرچه بهتر آن اطمینان حاصل کنید. تست کردن متن به شما امکان می‌دهد نسخه‌های مختلف تبلیغ خود را آزمایش کنید تا ببینید کدام بهترین عملکرد را دارد.

سعی کنید مواردی مانند عنوان، توضیحات، پیشنهاد یا فراخوان اقدام خود را تغییر دهید تا ببینید چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است. با آزمایش و بهینه سازی تبلیغات خود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که آنها به افراد مناسب دسترسی پیدا می‌کنند و بهترین نتایج را برای کسب و کار شما ایجاد می‌کنند.

تاثیر انتخاب فونت در متن تبلیغاتی

یکی از راه‌های آسان برای تبدیل آگهی‌تان از متنی خشک و غیرجذاب به متنی جذاب، توجه به استفاده و انتخاب فونت است. اندازه و سبک متن، نسبت متن به تصویر و انتخاب رنگ هر کدام می‌تواند در موفقیت تبلیغ شما تفاوت ایجاد کند. در ادامه چند نکته وجود دارد که برای هر نوع تبلیغات اگر اعمال ‌شود با تغییراتی جزئی می‌توان نتایج خوبی به دست آورد:

_ با محدوده سازمان خود مطابقت دهید. انواع فونت و رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با هدف کلی شرکت شما (و همچنین پیام هر تبلیغ) مطابقت داشته باشد.

_ از یک یا دو فونت یکسان در تمام برندسازی و تبلیغات خود استفاده کنید تا مشتریان راحت‌تر برند شما را تشخیص دهند.

_از کنتراست استفاده کنید. رنگ متنی را انتخاب کنید که کنتراست بالایی با پس زمینه تبلیغ شما داشته باشد. کنتراست خوب چشم نواز است و خوانایی را افزایش می‌دهد.

دستورالعمل‌های متنی برای تبلیغات بیلبورد

در بیلبوردها؛ متن شما با رنگ، فونت با هم ارتباط دارند و به سرعت در خدمت انتقال پیام هستند. رانندگان فقط چند ثانیه فرصت دارند تا با تبلیغ شما تعامل داشته باشند، بنابراین پیام شما باید بسیار مختصر و واضح باشد. در واقع، انتخاب متن و فونت ممکن است در بیلبوردها بیش از هر نوع تبلیغات دیگری مهم باشد. موارد زیر را برای متون بیلبوردها مد نظر داشته باشید:

1. قانون پنج تا هفت

از پنج تا هفت کلمه استفاده کنید. شما باید اصل پیام خود را چکش‌وار به مخاطب انتقال دهید. بررسی‌ها و پژوهش‌ها در حوزه تبلیغات نشان می‌دهد که اکثر مردم خواندن تبلیغات بیلبورد را در حدود پنج کلمه متوقف می‌کنند.

2. انتخاب فونت مناسب

فونت‌هایی را انتخاب کنید که تاثیرگذار باشند. این به معنای فونت‌های زیبا و هوشمندانه نیست. بهتر است فونتی انتخاب کنید که وزن و خوانایی داشته باشد. فونت‌های شکسته و حروف باریک سخت‌ترین فونت ها برای خواندن در بیلبورد هستند.

3. ایجاد کنتراست

کنتراست بالا ایجاد کنید. شما نمی‌توانید چیزی را که نمی‌بینید بخوانید، به خصوص وقتی در یک بزرگراه در حال حرکت هستید.

تضاد رنگ واضح متن شما را برجسته می‌کند. چاپ ریز را بی‌خیال شوید چرا که اطلاعات شما گم می‌شوند و حتی ممکن است هدف اصلی تبلیغ شما را کمرنگ کند.

نمونه متن تبلیغاتی برای فروش + نکات نوشتن آن

کلام آخر

برای هر گونه متن تبلیغاتی نگرش «کمتر، بیشتر» را در نظر بگیرید. مردم به سرعت در فیدهای خبری خود پیمایش می کنند، بنابراین مهم است که به همان سرعت توجه آنها را جلب کنید.

برای دریافت آن کلیک‌ها و تبدیل‌ها، استفاده از یک طرح و پیام بسیار واضح ضروری است. در اینجا نحوه استفاده از کپی رایتینگ و فونت شما می تواند کمک کند و اینجاست که انتخاب متن دقیق می‌تواند به شدت به کمک شما بیاید.

پیام خود را با کمترین کلمه‌ها و ساده بیان کنید برای مثال اگر می‌توانید در یک بروشور چیزهای بیشتری بگویید، استفاده از متن کمتری که ممکن است هنگام ارائه پیام خود ایده خوبی است و به خاطر بسپارید که از قانون 20 درصد استفاده کنید.

بر اساس تحقیقات فیس بوک، مصرف کنندگان تبلیغاتی را که از نسبت متن 20 درصد یا کمتر استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند و بیشتر روی آنها کلیک می‌کنند.

برای تبلیغات بیشتر در کنارتان هستیم

برای بیشتر دیده شدن نیاز به تبلیغات دارید و بهتر است کار تبلیغات پولی خود را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

طراحی بنر در کمپین‌های تبلیغاتی موفق

چگونه تبلیغات گسترده اینترنتی داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید