×
صفحه اصلی تبلیغات چگونه تبلیغات گسترده اینترنتی داشته باشیم
تاریخ انتشار : 14 اسفند 1401 زمان مطالعه : 20 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

چگونه تبلیغات گسترده اینترنتی داشته باشیم

چگونه تبلیغات گسترده اینترنتی داشته باشیم

استفاده از اینترنت همچنان روز به روز در سراسر جهان افزایش می یابد. در واقع، تا سال 2022 بیش از 95/4 میلیارد نفر در سراسر جهان کاربر اینترنت هستند.

بازاریابی به معنی دسترسی به مشتریان در جایی است که حضور دارند و همیشه نیز اینگونه بوده است. تبلیغات تلویزیونی، تبلغیات چاپی و بیلبوردها همگی سعی دارند این کار را انجام دهند.

اینترنت مزایای منحصر به فردی را نسبت به سایر پلتفرم ها ارائه می دهد؛ دامنه دسترسی، گزینه شخصی سازی محتوا و فرصت ایجاد روابط گسترده با مشتریان تنها چند مورد از این مزیت هاست.

اینترنت می تواند موجودیتی فراگیر باشد که مملو از ویدئوها، دستور پخت ها و مقالات جدید و سایت های تجارت الکترونیک است. در فضای شلوغ اینترنت، چگونه باید کسب و کار خود را از سایرین متمایز کنید تا به مخاطب درست دسترسی یابید؟

پاسخ به این سوال بازاریابی اینترنتی است.

بازاریابی اینترنتی از کانال های دیجیتالی، ازجمله ایمیل، رسانه اجتماعی، وبسایت ها و موتورهای جستجو برای رسیدن به مخاطب هدف استفاده می کند.

برخلاف بیشتر پلتفرم های تبلیغات سنتی مانند تبلیغات چاپی، اینترنت تعامل دوطرفه بین کسب و کار و مخاطب را فراهم می سازد که در حالت ایده آل، حفظ مشتری طولانی تری را به ارمغان می آورد.

اجتناب از آن وجود ندارد: بازاریابی اینترنتی برای موفقیت کسب و کار شما در آینده بسیار مهم است.

با وجود تمام ترفندها و نکات، تشخیص بردهای کوتاه مدت از استراتژی های بلند مدت موثر می تواند دشوار باشد، به همین دلیل است که ما یک راهنمای نهایی ایجاد کرده ایم.

در این راهنما، ما همه چیز از استراتژی های بازاریابی گرفته تا نمونه های واقعی را پوشش می دهیم تا اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما از میان چهار میلیارد نفر به افراد درستی دسترسی پیدا می کند.

چگونه تبلیغات گسترده اینترنتی داشته باشیم

بازاریابی آنلاین/اینترنتی چیست؟

بازاریابی آنلاین که با نام های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات وب نیز شناخته می شود، شکلی از بازاریابی است که از اینترنت برای ارائه پیام های تبلیغاتی به مشتریان ازطریق کانال های دیجیتال مانند موتورهای جستجو، ایمیل، وبسایت ها و رسانه اجتماعی استفاده می کند.

استراتژی های بازاریابی آنلاین عبارتند از طراحی وب، سئو، ایمیل، رسانه اجتماعی، PPC و سایر روش های مرتبط با اینترنت.

نقش بازاریابی اینترنتی چیست؟

به بیان ساده، نقش بازاریابی اینترنتی کمک به کسب و کارها در دسترسی، جذب و تبدیل مخاطبان آنلاین است. بیایید به دو هدف مجزا در بازاریابی اینترنتی بپردازیم و نیز روش های ضروری که برای دستیابی به اهداف به آن ها نیاز دارید را بررسی کنیم.

بازاریابی اینترنتی برای جذب مشتریان جدید

شما می توانید از استراتژی های بازاریابی آنلاین برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید. برای انجام این کار، شما باید در وهله اول بر تبلیغات پولی رسانه اجتماعی، موتورهای جستجو و طراحی وب متمرکز شوید.

به عنوان مثال، ممکن است با یک اینفلوئنسر رسانه اجتماعی همکاری کنی تا تصاویر محصولات شما را برای مخاطبان خود تبلیغ کند.

رسانه های اجتماعی پولی می توانند مشتریان جدیدی را برای برند یا محصول شما جذب کنند، اما باید از قبل سرمایه گذاری بیش از حد بر روی یک کانال رسانه اجتماعی بر روی تحقیق بازار و تست A/B تمرکز کنید.

برای جذب مشتریان جدید، باید حضور قدرتمندی در سئو داشته باشید. با توجه به این که 81% از خریداران قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد خرید از اینترنت برای تحقیق استفاده می کنند، ضروری است که کسب و کار شما برای کلمات کلیدی مرتبط در معرض دید مخاطب قرار گیرد.

حضور سئو قوی به صورت خریدهای بیشتر در فروشگاه نیز تفسیر می شود؛ در واقع، 78% از جستجوهای محلی موبایل منجر به خرید آفلاین می شوند.

در نهایت، بسیار مهم است که زمان و منابع خود را صرف طراحی وبسایت کسب و کار خود کنید.

وقتی این مشتریان وبسایت شما را پیدا کردند، اگر وبسایت شما گیج کننده یا غیرمفید باشد به احتمال زیاد از اعتماد به برند شما و خرید محصول منصرف خواهند شد. به همین دلیل، مهم است برای ساخت یک وبسایت کاربرپسند (سازگار با موبایل) وقت بگذارید.

بازاریابی اینترنتی برای پرورش وفاداری برند

بازاریابی اینترنتی چیزی فراتر از یافتن مشتریان جدید است؛ برای حفظ یک پایگاه مشتریان وفادار و بلندمدت حیاتی است.

شما می توانید از تکنیک های ایمیل، وبلاگ نویسی و رسانه اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند، ایجاد یک جامعه آنلاین قوی و حفظ وفاداری مشتری استفاده کنید.

برای تحت تاثیر قرار دادن یا الهام بخشیدن به مشتریان قبلی، ایمیل های شخصی سازی شده ارسال کنید. برای مثال، ممکن است تخفیف هایی را بر اساس آنچه قبلاً خریداری کرده اند برایشان ارسال کنید، تولدشان را تبریک بگویید یا رویدادهای آینده را به آنها یادآوری کنید.

علاوه بر این، ممکن است از رسانه اجتماعی برای نمایش شخصیت برند و شنیدن مستقیم صدای مشتریان استفاده کنید. میزبانی از یک چت توییتر، پست گذاشتن نظرسنجی در اینستاگرام یا تولید محتواهای سرگرم کننده در فیسبوک را مد نظر قرار دهید.

چگونه تبلیغات گسترده اینترنتی داشته باشیم

بازاریابی اینترنتی در مقایسه با بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و بازاریابی اینترنتی استراتژی های بسیار شبیه به هم هستند که برای جذب لید و مشتریان احتمالی به سایت و در نهایت تبدیل ترافیک وب به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند. با این وجود، تفاوت های اندکی بین این دو استراتژی وجود دارد.

بازاریابی محتوا زیر سقف بازاریابی آنلاین/اینترنتی به حیات خود ادامه می دهد؛ به این معنی که بازاریابی آنلاین/اینترنتی استراتژی گسترده تر و فراگیرتر است و بازاریابی محتوا یکی از فرآیندهای درون این استراتژی است.

بازاریابی محتوا فقط برای فرآیند تولید و توزیع محتوا برای دستیابی به مخاطبان اعمال می شود.

از طرف دیگر، بازاریابی آنلاین شامل به اشتراک گذاری محتوا ازطریق ایمیل، موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی است و نیز تبلیغات پولی، ریتارگتینگ و طیف وسیعی از استراتژی هایی که برای دسترسی به مخاطبان آنلاین خود بکار می گیرید را شامل می شود.

در حالی که بیشتر استراتژی هایی که در زیرمجموعه بازاریابی اینترنتی یا آنلاین قرار می گیرند با تولید محتوا سروکار دارند، اما بازاریابی آنلاین همچنین به وظایف تولید محتوا در بازاریابی اینترنتی مربوط می شود: مانند پیشنهاد PPC یا طراحی وبسایت.

استراتژی بازاریابی اینترنتی

ما از 1067 متخصص بازاریابی جهانی که در شرکت‌های B2B و B2C کار می کنند، نظرسنجی کردیم تا دریابیم کدام ترندها را بکار می گیرند، چه کانال هایی که استفاده می کنند و چالش هایی که با آنها روبرو هستند و همچنین برنامه ها و انتظارات آنها برای سال 2022 چیست.

بر اساس تحقیقات ما، 16 استراتژی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از موفقیت در بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

1. تیک تاک را به خاطر داشته باشید

بدون شک، محبوبیت تیک تاک با همه گیری کرونا و ماندن افراد در خانه و نیاز آن ها برای تعامل و سرگرم شدن، افزایش یافت. انتظار نمی رود که از میزان این محبوبیت به این زودی ها کاسته شود.

در حالی که لینکدین، فیسبوک و اینستاگرام بالاترین بازگشت سرمایه را برای مشاغل B2B دارند، تیک تاک به سرعت تبدیل به اپلیکیشنی برای سرمایه گذاری می شود.

از طریق تحقیقات خود، متوجه شدیم که در حالی که تنها 40 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی B2B از تیک تاک استفاده می کنند، 65 درصد از کسانی که این کار را انجام می دهند برای افزایش سرمایه گذاری خود در سال 2022 برنامه ریزی می کنند که بالاترین افزایش در بین تمام پلتفرم های اجتماعی است.

2. برای برقراری ارتباط استفاده از پادکست ها و چت روم های صوتی را در نظر داشته باشید

پادکست ها توجه بیشتری را به خود جلب کرده اند زیرا اینفلوئنسرها، افراد مشهور و کمدین ها همچنان وارد این پلتفرم می شوند. علیرغم ROI پایین، سرمایه گذاری در پادکست و سایر محتواهای صوتی افزایش خواهد یافت.

51 % از کسانی که قبلاً از پادکست ها یا سایر محتوای صوتی استفاده می کنند، بیشتر سرمایه گذاری می کنند و 43 درصد نیز قصد دارند به همین میزان سرمایه گذاری کنند. علاوه بر این، 26% از بازاریاب های محتوا قصد دارند برای اولین بار از پادکست ها یا سایر محتوای صوتی استفاده کنند.

اساساً، اگر از پادکست ها و چت روم های صوتی در استراتژی بازاریابی خود استفاده نکنید، به احتمال زیاد رقیب شما این کار را خواهد کرد.

3. از محتوا ویدئویی فرم کوتاه استفاده کنید

با افزایش محبوبیت تیک تاک، مخاطبان بیشتر به سمت ویدئوهای کوتاه متمایل می شوند. ویدئوهای فرم کوتاه معمول هستند زیرا اینستاگرام و یوتیوب نیز از قابلیت های مشابه ای به نام های Reels و Shorts استفاده می کنند.

ما دریافتیم که 31% از بازاریاب ها در حال حاضر از ویدئو فرم کوتاه استفاده می کنند و 29% برای اولین بار قصد استفاده از آن ها را دارند.

4. محتوا را در کانال های مختلف توزیع کنید

استفاده مجدد از محتوا به این معنی است که محتواهای موجود خود را دوباره بکار بگیرید و آن را با یک فرمت جدید ارائه دهید تا طول عمر و دسترسی مخاطبان افزایش یابد.

یک نظرسنجی به این نتیجه دست یافت که 23% از بازاریاب هایی که از این روش استفاده می کنند می گویند، استفاده مجدد از محتوا یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی محتوا است. نمونه هایی از استفاده مجدد محتوا عبارت است از:

  • به اشتراک گذاری پست های وبلاگ قدیمی با اطلاعات جدید، داده های تازه و محتوای ویدیویی به روز کرده اید
  • استفاده از کلیپ های ویدیویی از جلسات ضبط پادکست در اینستاگرام برای ایجاد هیاهو و هیجان در یک قسمت آینده.

5. روی محتوا دائمی رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

محتوا دائمی رسانه های اجتماعی به محتوایی گفته می شود که برخلاف عکس ها و ویدئوها در استوری های اینستاگرام یا اسنپ چت، بعد از گذشت مدت زمان معینی از بین نمی رود.

ما دریافتیم که 33% از بازاریاب ها در حال حاضر از محتوا دائمی رسانه اجتماعی استفاده می کنند. نظرسنجی ما همچنین نشان می دهد که 85% از بازاریاب ها به سرمایه گذاری خود ادامه خواهند داد یا مقدار این سرمایه گذاری را افزایش می دهند.

چگونه تبلیغات گسترده اینترنتی داشته باشیم

6. یک سایت کاربرپسند را طراحی کنید

ابتدا باید یک وبسایت کاربرپسند و سازگار با موبایل طراحی کنید. طراحی سایت شخصیت برند شما را نشان می دهد و باعث تمایز کسب و کار شما با سایر کسب و کارهای آنلاین خواهد شد. اما این چیزی بیشتر از یک ظاهر خوب است؛ یک ساختار سایت تمیزتر و منظم تر می تواند بر رتبه شما در سرپ (SERPS) تأثیر بگذارد.

7. سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید (سئو)

در مرحله بعد، شما باید وبسایت خود را برای کلمات کلیدی در موتورهای جستجو بهینه کنید (سئو) و کلمات کلیدی را انتخاب کنید که مرتبط با کسب و کار شما باشد

8. از بازاریابی ایمیلی یا کمپین های ایمیل استفاده کنید

بازاریابی ایمیلی یا کمپین های ایمیلی یکی از موثرترین استراتژی های بلندمدت برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و پرورش وفاداری برند هستند.

9. بیانیه های مطبوعاتی آنلاین بنویسید

نوشتن بیانیه های مطبوعاتی آنلاین یک راه اضافی برای افزایش پوشش آنلاین کسب و کار شما از منابع دیگر است که بر رتبه شما در SERP تأثیر مثبت خواهد گذاشت. بعلاوه، اگر یک خبرگزاری محلی کسب و کار شما را پوشش دهد، مخاطبان آنها را بدست خواهید آورد که در غیر این صورت ممکن است به آن‌ها دسترسی نداشته باشید.

10. یک وبلاگ بسازید

ممکن است متعصبانه به نظر بیاید، اما وبلاگ نویسی یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطبان زیاد برای سایت، متمایز کردن کسب و کار به عنوان یک رهبر فکری در صنعت مد نظر و اثبات مفید و به روز بودن برند شما است.

نوشتن پست های وبلاگی به خصوص برای ارائه فرصت های مختلف برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو موثر است؛

به عنوان مثال، شاید وبسایت فروشگاه عینک شما در صفحه سوم از نتایج گوگل برای عبارت جستجویی «عینک» باشد، اما پست وبلاگی شما تحت عنوان «بهترین عینک های سال 2018» در صفحه اول ظاهر شود و در نتیجه حجم جستجویی بالایی را جذب کند (با گذشت زمان، این پست وبلاگی می تواند وبسایت شما را به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برساند).

11. مسابقات و کمپین های رسانه های اجتماعی را توسعه دهید

مسابقات و کمپین های رسانه اجتماعی فرصت های استثنایی برای تعامل با مخاطب آنلاین، از برقراری ارتباط با مشتریان گرفته تا آشنایی با شخصیت خریدار شما هستند.

چگونه تبلیغات گسترده اینترنتی داشته باشیم

12. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک را بکار بگیرید

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا PPC، یک مدل تبلیغاتی است که در آن تبلیغ کنندگان تنها زمانی هزینه پرداخت می کنند که فردی ازطریق نمایش یا کلیک بر روی تبلیغ با آن ها تعامل پیدا کند.

PPC بیشتر در موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد و به کسب و کار شما کمک می کند تا برای جستجوهای مربوط به محصولات یا خدمات در نتایج جستجو ظاهر شود. مانند: گوگل ادز .

این به خصوص برای کلمات کلیدی رقابتی تر حائز اهمیت است، یعنی وقتی که بدست آوردن رتبه بالاتر در برابر وبسایت هایی با اعتبار دامنه بیشتر کار دشواری است.

لازم به دکر است که PPC جایگزین استراتژی سئو نمی شود، بلکه مکمل آن است. به عنوان مثال، اگر سعی دارید برای عبارت «طراح وبسایت» رتبه کسب کنید، طبق گفته Ahrefs، دشواری کلمه کلیدی «فوق العاده سخت» است. با این وجود، کلمات کلیدی طولانی نیز وجود دارند که ممکن است در کسب رتبه برای آن ها موفق باشید، ازجمله «یک طراح وبسایت کیست؟» یا «بهترین طراحان وبسایت برای تجارت الکترونیکی».

اگر می خواهید «طراح وبسایت» را هدف قرار دهید، باید برای تبلیغ پیشنهاد ارائه دهید و از PPC برای متمایز شدن در برابر رقبا استفاده کنید.

13. سایت خود را برای تبدیل بهینه کنید

خوب، خوانندگان را به وبسایت یا وبلاگ خود جذب کرده اید، اما حالا چه؟

در نهایت، باید منابع خود را بر بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) متمرکز کنید. اگر این کار را نکنید، نمی توانید ترافیک جذب شده را به لیدهای باکیفیت و در نهایت به مشتریان تبدیل کنید.

چهار بخش از وبسایت شما وجود دارد که می توانید از CRO بهره مند شوید. اینها شامل

در یک وبلاگ، یک استراتژی CRO ممکن است شامل افزودن فراخوان به اقدام (کال تو اکشن) مناسب در سراسر متن، یا دعوت از خوانندگان برای ارسال ایمیل خود در ازای یک کتاب الکترونیکی باشد.

در صفحه قیمت گذاری، یک استراتژی CRO ممکن است شامل اسلایدی باشد که خوانندگان را دعوت می کند با یک نماینده فروش وقت رزرو کنند یا یک دمو را تماشا کنند.

بهینه سازی سایت برای نرخ تبدیل یک مولفه مهم از هر استراتژی بازاریابی اینترنتی قوی است.

14. ویدیوها را در یوتیوب یا سایر شبکه های اجتماعی ارسال کنید

بازاریابی ویدئویی یک فرصت غیرقابل انکار قدرتمند است برای دسترسی به مخاطبان جدید و تبدیل لیدها به مشتریان است.

در واقع، 86% از بازاریاب های ویدئویی می گویند ویدئو به تولید لید به آن ها کمک کرده است و 88% از مردم می گویند بعد از تماشای یک ویدئو از برند متقاعد شده اند که از محصولات یا خدمات آن برند خریداری کنند.

آیا متقاعد شده اید؟ اگر نه، این حقیقت را در نظر بگیرید که یوتیوب توسط 88% از بازاریاب های ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرد، که به این معنی است که حتی اگر در این کانال پست نمی گذارید، رقبای شما این کار را می کنند. می خواهید نوع محتوایی که تولید می کنید را متنوع کنید تا مخاطبانی را جذب کنید که ویدیو را به متن یا یوتیوب را به توییتر ترجیح می دهند.

15. اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید تا با برند شما همکاری کنند

اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی روابط قوی و معناداری را با فالوورهای خود ایجاد می کنند. فالوورهای آن ها معمولا به آن ها اعتماد دارند تا راهنمایی های واقعی و قابل اعتمادی را در مورد موضوعات مرتبط با تخصص اینفلوئنسر فراهم نمایند.

به همین دلیل است که بازاریابی اینفلوئنسر می تواند یک فرصت موثر برای افزایش آگاهی از برند برای مخاطبان جدید باشد.

اگر فکر می کنید اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند یک گزینه خوب برای کسب و کار شما باشد، میکرواینفلوئنسرها را به عنوان یک گزینه کارآمدتر در نظر داشته باشید (و اغلب مقرون به صرفه تر).

میکرواینفلوئنسرها اغلب نرخ تعامل بالاتری نسبت به مگااینفلوئنسرها دارند و پیش بینی می کنیم که میکرواینفلوئنسرها تاثیر بیشتری نسبت به افراد مشهور داشته باشند.

علاوه بر این، یافتن اینفلوئنسر(های) مناسب برای برند شما می تواند گران و زمان بر باشد. اگر می‌خواهید روی این استراتژی سرمایه‌گذاری کنید، در درازمدت با همین چند اینفلوئنسر کار کنید – که شرکت شما را قادر می سازد تا روابط قوی تری با فالوورهای اجتماعی خود ایجاد کند.

16. یک گروه فیسبوکی یا تلگرامی ایجاد کنید

یک گروه فیسبوکی یا تلگرامی، برخلاف یک صفحه فیسبوک، یک گروه اختصاصی و شخصی است که به شما این امکان را می دهد تا حس جامعه پیرامون برند خود را تقویت کنید.

یک گروه فیسبوکی یا تلگرامی لزوما برای کسب و کار شما ضروری نیست، اما اگر به درستی انجام شود می تواند در ایجاد ارتباط قوی تر بین شما و مشتریانتان راه طولانی را بپیماید. از همه مهم تر، می تواند به تقویت ارتباط بین مشتریان شما کمک کند.

از آنجایی که داشتن یک جامعه قوی می تواند به ایجاد وفاداری برند کمک کند، مهم است که به دنبال فرصت های منحصر به فرد برای تعامل مستقیم با مشتریان خود باشید. اگر یک گروه برای کسب و کار شما ایده جالبی به نظر نمی رسد، روش های دیگری نیز برای ایجاد حس جامعه مانند ازطریق رسانه اجتماعی یا ازطریق خبرنامه برند وجود دارد.

چگونه تبلیغات گسترده اینترنتی داشته باشیم

چگونه بازاریابی آنلاین انجام دهید؟

روش های مختلفی برای بازاریابی آنلاین وجود دارد که می توانید برای افزایش تعامل برای برند خود آن ها را امتحان کنید، مانند:

1. از محتوای باکیفیت خود در چندین کانال استفاده مجدد کنید

همانطور که قبلا گفتیم، استفاده مجدد از محتوا صرفا به معنی دوباره استفاده کردن از محتوای قبلی اما در فرمت جدید است.

ویدئویی که در تیک تاک به اشتراک گذاشتید را می توانید به صورت یک ریلز نیز در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اگر کپشن را در ریلز تغییر دهید، می توانید از ان در کانال های دیگر نیز استفاده کنید.

2. از محتوای دائمی رسانه های اجتماعی که محدودیت زمانی ندارند، استفاده کنید

نمونه هایی از محتوای دائمی رسانه های اجتماعی شامل توییت ها، ویدیوهای یوتیوب و ویدیوهای تیک تاک است. محتوایی مانند ویدیوهای اسنپ چت یا استوری های اینستاگرام دائمی نیستند و پس از مدتی ناپدید می شوند.

3. کلمات کلیدی درست را انتخاب کنید و سایت خود را برای جستجو بهینه کنید

استفاده از کلمات کلیدیبه موتورهای جستجو به خصوص گوگل کمک می کند تا محتوای شما را دسته بندی کرده و به مخاطب درست دست یابید. همچنین به مخاطب هدف شما کمک می کند تا وبسایت و سرویس های شما را ساده تر بیابند.

به منظور بهینه سازی سایت خود با کلمات کلیدی درست، از برنامه هایی مانند Ahrefs استفاده کنید که برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی مناسبی که مخاطبان شما جستجو می کنند، طراحی شده اند.

4. یک سایت بهینه شده برای موبایل ایجاد کنید

روش های زیادی برای بهینه سازی بهتر وبسایت برای کاربران موبایل وجود دارد، ازجمله فشرده سازی تصاویر به منظور کاهش زمان بارگذاری صفحه، نقشه برداری از سفر مشتری یا ساخت یک اپلیکیشن موبایلی.

5. به طور منظم پست های وبلاگی منتشر کنید

وبلاگ نویسی منظم دارای مزایای زیادی است. این کار باعث به روز نگه داشتن وبسایت شما با محتواهای تازه و حفظ علاقه مخاطبان می شود.

همچنین یک روش عالی برای به نمایش درآمدن وبسایت بر روی صفحه اول نتایج جستجو است. هرچه بیشتر پست مرتبط منتشر کنید، محتوای بیشتری برای رتبه بندی در اختیار موتورهای جستجو قرار می گیرد.

6. کمپین های بازاریابی ایمیلی اجرا کنید

در نظرسنجی اخیر ما برای پیش بینی ترندهای بازاریابی متوجه شدیم که بازاریابی ایمیلی هنوز یک رویکرد مفید برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما است. طبق نظرسنجی ما، سه استراتژی بازاریابی ایمیلی موثر عبارتند از تقسیم بندی مشترکین، شخصی سازی پیام و کمپین های اتوماسیون ایمیل.

7. گفتگو را در حساب های رسانه های اجتماعی تشویق کنید

رسانه اجتماعی مکانی است که در آن ارتباطات ساخته می شوند و مکالمات رخ می دهند. کاربران رسانه اجتماعی نمی خواهند فقط با برندها تعامل داشته باشند، بلکه می خواهند انسانیت پشت نام و لوگوی بزرگ را ببینند.

یک روش عالی برای ایجاد ارتباطات معنی دار با انسان این است که مکالمه با مشتریان را تسهیل می بخشد.

8. انتشار بیانیه های مطبوعاتی آنلاین

مانند وبلاگ نویسی، انتشار بیانیه های مطبوعاتی آنلاین حضور شما را در موتورهای جستجو افزایش می دهد و آگاهی از برند شما را بهبود می بخشد.

هنگام نوشتن بیانیه های مطبوعاتی، به یاد داشته باشید که به «چه کسی»، «چه»، «کجا» و «چرا» برند خود پاسخ دهید. و مطمئن شوید که از زبان ساده و قابل فهم و همچنین نقل قول استفاده می کنید.

9. کمپین های پولی رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

ایده پرداخت هزینه برای تبلیغات کمی دلهره آور به نظر می رسد، اما تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی یکی از کم هزینه ترین انواع تبلیغات هستند.

تبلیغات پولی رسانه اجتماعی به لطف مدل منقاصه ای و سیستم قرعه کشی که در برخی از پلتفرم ها برای ارسال تبلیغات به فیدهای خبری و جدول زمانی کاربران از آن استفاده می کنند، می توانند از یک دلار شروع شوند.

پلتفرم هایی که امکان تبلیغات پولی را فراهم می کنند عبارتند از:

  • فیسبوک
  • توییتر
  • اینستاگرام
  • تیک تاک

10. از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک برای کلمات کلیدی رقابتی استفاده کنید

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و سئو مانند کره بادام زمینی و ژله سازگار هستند. بهینه سازی وبسایت شما برای کلمات کلیدی قطعا می تواند به ظاهر شدن برند شما در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک کند. با این حال، این به زمان نیاز دارد و اگر برای کلمات بسیار رقابتی بهینه سازی می کنید، ممکن است هفته ها یا ماه ها نتایجی را مشاهده نکنید.

اما با استفاده از PPC، می توانید با پیشنهاد دادن تبلیغ در میان رقبا متمایز شوید.

11. ویدئوهایی را در یوتیوب یا سایر کانال های اجتماعی به اشتراک بگذارید

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در اینترنت است و 81% از آمریکایی ها از یوتیوب در سال 2021 استفاده کرده اند. بنابراین، می توانید مطمئن شوید که مخاطبان شما به طور منظم از این سایت بازدید می کنند.

وقتی برای یوتیوب محتوا تولید می کنید، محتوای خود را متنوع سازید تا مخاطبانی که ویدئو را به متن ترجیح می دهند را جذب کنید. همچنین می خواهید درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید که بتوانید محتوای خود را برای آنها بهینه کنید و در عنوان، توضیحات و برچسب ‌های ویدیوی خود از آنها استفاده کنید.

12. برای دستیابی به مخاطبان جدید با میکرواینفلوئنسرها همکاری کنید

در اپلیکیشن هایی مانند تیک تاک، برندها همچنان در تلاش برای یافتن جایگاه خود هستند. با این وجود، بازاریابی اینفلوئنسر ثابت شده است که یک ابزار قدرتمند در کمک به برندها برای ارتقای حضور انلاین و یافتن مخاطب جدید است.

57% از بازاریاب های اینفلوئنسر این روش را به عنوان یکی از موثرترین ترندهای مورد استفاده گزارش می دهند. همچنین 86% از بازاریاب ها قصد دارند سرمایه گذاری خود در این حوزه را ادامه دهند یا حتی آن ها را افزایش دهند.

برای تبلیغات و فروش بیشتر در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند 

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع : blog.hubspot.com

بیشتر بخوانید :

5 راه تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؛ 8 فایده تبلیغ آنلاین

9 گام موثر برای ایجاد استراتژی بازاریابی در رسانه ­های اجتماعی

چگونه شرکت خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید