×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی معرفی سامانه رصد و تحلیل شبکه های اجتماعی ایرانی و خارجی
تاریخ انتشار : 30 مرداد 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

معرفی سامانه رصد و تحلیل شبکه های اجتماعی ایرانی و خارجی

معرفی سامانه رصد و تحلیل شبکه های اجتماعی ایرانی و خارجی

چگونه متوجه می‌شوید که مشتریان شما در مورد شما در رسانه های اجتماعی چه دیدگاهی دارند؟  ابزارهای رسانه های اجتماعی فوق العاده زیاد ایرانی و خارجی وجود دارد. در میان آنها ابزارهایی هستند که به طور خاص برای کمک به انتخاب مکالمات مرتبط در رسانه های اجتماعی، ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی ساخته شده اند.

برخی از این ابزارها به شما این امکان را می‌دهند که چندین پروفایل رسانه های اجتماعی را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف از یک مکان مشاهده کنید.

حتی از آنها به شما امکان می دهند روندها و کلمات کلیدی رسانه های اجتماعی را زیر نظر داشته باشید. در چند سال سامانه رصد و تحلیل شبکه‌های اجتماعی ایرانی نیز طراحی و اجرا شده‌اند که توانسته‌اند مخاطبان خود را به دست بیاورند.

رصد و تحلیل بر رسانه های اجتماعی چیست؟

نظارت بر رسانه های اجتماعی فرآیند گوش دادن به مکالمات رسانه های اجتماعی مرتبط با برند شما است. شما ممکن است به دلایل مختلفی در نظارت بر رسانه های اجتماعی شرکت کنید، مانند:

  • _ برای ارتباط با مشتریان خود
  • _ پشتیبانی مشتری را ارائه دهد
  • _ دسترسی به رسانه های اجتماعی خود را اندازه گیری کنید
  • _ روند رسانه های اجتماعی را درک کنید

بهترین ابزار رصد و تحلیل رسانه های اجتماعی

ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی هر کدام کارآمدی و فایده خود را دارد و نیازهای خاصی را بر طرف می‌کنند. به عنوان مثال، برخی ابزارهای نظارتی مستقل هستند، در حالی که برخی دیگر آن را به عنوان یک ویژگی در ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی دارند.

برخی از آنها اشاره‌ها و پیام های رسانه های اجتماعی را جمع آوری می کنند، در حالی که برخی دیگر محتوا و روند رسانه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل می کنند. در ادامه تعدادی از این سامانه‌های رصد شبکه‌های اجتماعی ایرانی و غیرایرانی را معرفی می‌کنیم:

معرفی سامانه رصد و تحلیل شبکه های اجتماعی

1. هوت سوئیت

سامانهرصد شبکه های اجتماعی Hootsuite بخشی از کل بسته ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی آن است. اگر قرار بود در یکی از طرح‌های آن‌ها مشترک شوید، می‌توانید از ویژگی‌های دیگری مانند زمان‌بندی و تجزیه و تحلیل نیز بهره‌مند شوید.

با Hootsuite، می‌توانید جریان‌های نامحدودی از محتوای رسانه‌های اجتماعی را بر اساس نام‌گذاری‌ها، کلمات کلیدی انتخابی، هشتگ‌ها یا مکان‌هایتان تنظیم کنید. علاوه بر این، Hootsuite با بیش از 100 برنامه ادغام می شود تا به شما کمک کند کارهای بیشتری را از داشبورد خود انجام دهید. قیمت: 30 روز آزمایشی رایگان؛ برنامه های پرداخت شده از 99 دلار در ماه شروع می شود.

2. Sprout Social

مشابه Hootsuite، ابزارهای نظارت و تعامل Sprout Social بخشی از نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی آن است.

Sprout Social دو ویژگی مجزا برای نظارت و تعامل اجتماعی دارد. در صندوق ورودی هوشمند، همه اشاره‌ها و پیام‌های رسانه‌های اجتماعی خود را دریافت خواهید کرد.

با قابلیت اکتشاف، می‌توانید کلمات کلیدی خاصی را در توییتر یا اینستاگرام جستجو کنید (به عنوان مثال، وقتی شخصی نام تجاری شما را بدون برچسب‌گذاری نمایه رسانه‌های اجتماعی شما ذکر می‌کند). قیمت: 30 روز آزمایشی رایگان؛ برنامه های پرداخت شده از 249 دلار در ماه شروع می شود

3. آگورا پالس

با این سامانه می‌توانید کشف کنید که مردم واقعاً در مورد کسب و کار شما چه می گویند. علاوه بر این یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی همه در یک با ویژگی های زمان بندی، نظارت، تعامل و تجزیه و تحلیل است. صندوق ورودی آن تمام اشاره‌های رسانه‌های اجتماعی شما را جمع‌آوری می‌کند، در حالی که ویژگی گوش دادن به شما امکان می‌دهد با بازخوردهای مرتبط درگیر شوید.

Agora Pulse همچنین به شما امکان می دهد نظرات را در تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام خود نظارت کنید. قیمت: 30 روز آزمایشی رایگان؛ برنامه های پولی از 59 دلار برای هر کاربر در ماه شروع می شود

4. Zoho Social

با این سامانه به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ از مخاطبان خود دریافت کنید. یک داشبورد مدیریت رسانه های اجتماعی است که در آن می توانید پست ها را منتشر و زمان بندی کنید، فعالیت های اجتماعی را نظارت کنید و عملکرد رسانه های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کنید.

در داشبورد Zoho Social، به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ درباره نحوه تعامل مردم با برندهای شما دریافت خواهید کرد. من این را برای رویدادهایی که ممکن است بخواهم پست‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط را زیر نظر بگیرم و با شرکت‌کنندگان درگیر باشم، عالی است. قیمت: آزمایش رایگان 15 روزه؛ برنامه های پرداخت شده از 15 دلار در ماه شروع می‌شود.

معرفی سامانه رصد و تحلیل شبکه های اجتماعی

5. Brand24

نظارت هوشمند رسانه های اجتماعی برای مشاغل در این سامانه بی نظیر است.Brand24 ابزاری قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه برای کسانی است که می خواهند عمیقاً در نظارت بر رسانه های اجتماعی غوطه ور شوند. علاوه بر پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی، Brand24 همچنین وبلاگ‌ها، انجمن‌ها و سایر سایت‌ها را برای ذکر نام تجاری شما نظارت می‌کند.

Brand24 علاوه بر جمع‌آوری نام‌های شما و اجازه پاسخ دادن به شما، دسترسی شما به رسانه‌های اجتماعی، تعاملات، احساسات و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل می‌کند. قیمت: 14 روز آزمایشی رایگان؛ برنامه های پرداخت شده از 79 دلار در ماه شروع می شود.

6. Mention

 Mention چیزی بیش از یک ابزار نظارتی برای رسانه های اجتماعی است. همچنین اشاره‌های نام تجاری شما را در سراسر وب، مانند Yelp، Booking.com، Tripadvisor، و Amazon نظارت می‌کند. در طرح شرکت سفارشی آن، می‌توانید بینش‌ها و گزارش‌های عمیقی از ذکر نام تجاری خود دریافت کنید. اگر نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی خود را به Mention وصل کنید، می‌توانید مستقیماً در منشن به نام‌ها پاسخ دهید. قیمت: 14 روز آزمایشی رایگان؛ برنامه های پرداخت شده از 49 دلار در ماه شروع می شود.

7. پرتوتک

پرتوتک سامانه‌ای ایرانی است که با استفاده از بسترهای متن باز شرایطی را ایجاد کرده که به شما کمک می‌کند تا این فرآیند رصد شبکه‌های اجتماعی را به راحتی انجام دهید.

این سامانه که روی سیستم عامل لینوکس پیاده سازی شده، یک موتور جستجوگر کاملا بومی است و به RSS نیز وابسته نیست. از دیگر قابلیت‌های این سامانه می‌توان به تخمین میزان بازدید و بازنشرهای یک موضوع اشاره کرد.

مضاف بر اینکه می‌تواند اطلاعات تکراری را نیز نشان داده و حجم اطلاعات بسیاری را رصد کند. به این ترتیب شما دیگر برای تهیه تحلیل‌های آماری نیازی به استفاده از نیروی انسانی و اتلاف وقت در این زمینه نداشته و روابط عمومی شرکت‌ها و نهادها نیز هزینه کمتری را جهت اطلاع رسانی خواهند پرداخت.

8. لایف وب

لایف وب نیز ایرانی است و می توانید از آن در جهت پیشبرد اهداف خود و گسترده کردن شرایط کاری خود استفاده کنید، می‌توان به لایف وب اشاره کرد. کاربران محتواهای درج شده در برنامه‌ها و پلتفرم‌های مختلف را می‌بینند، می‌خوانند و نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند.

بر همین اساس چنانچه از پلتفرم‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند، استفاده کنید، همواره می‌توانید از تصوری که مردم در مورد سازمان شما دارند، مطلع شده و شرایطی را فراهم کنید که بتوانید خدمات و عملکرد بهتری را در آینده به آن‌ها ارائه کنید.

از جمله خدمات این سایت می‌توان به رصد مداوم رسانه‌ها در فضای آنلاین و آفلاین اشاره کرد. همان طور که می‌دانید رصد رسانه‌های مختلف وظیفه بخش روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌ها است. به همین منظور لایف وب شرایطی را مهیا کرده که با استفاده از محصولات آن می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

9. نیوز باکس

از دیگر ابزارهای مانیتورینگ که برای رصد شبکه‌‎های اجتماعی در ایران طراحی شده می‌‎توان به ابزار نیوزباکس اشاره کرد. نیوز باکس می‌تواندبه پایش و بررسی کلمات مهم و کلیدی در شبکه‎‌های اجتماعی مختلف بپردازد.

از جمله ویژگی‎‌ها و مزایایی که این برنامه دارد، امکان پایش و بررسی تلگرام است. نکته دیگری که استفاده از این ابزار را برای کاربران ساده کرده، پایش کلمات کلیدی مهم به حالت‎های مختلف بافاصله، با نیم‌فاصله و بدون فاصله است.

با استفاده از این ابزار می‎‌‌توانید شبکه‎‌های اجتماعی مختلفی از جمله توئیتر، کانال تلگرام، صفحات اینستاگرام و … را مورد بررسی قرار دهید. این برنامه برای گوشی‎‌های اندروید و آی او اس طراحی شده است.

معرفی سامانه رصد و تحلیل شبکه های اجتماعی

10. دیتاک

این ابزار ایرانی برای رصد فضای مجازی طراحی شده است و می‌تواند اطلاعات دقیقی را از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد در اختیار کاربران قرار دهد.

برای کسب موفقیت بیشتر در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی، لازم است اطلاعات دقیقی از کاربران به دست آورید، یعنی بدانید که آن‎ها دقیقا چه می‎خواهند و به دنبال چه هستند؟ در این صورت است که می‎توانید ارتباط بهتری را با آن‎ها برقرار کرده و آن چه که نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهید.

همچنین می‌‎توانید از آینده فعالیت کاری خود تصویر بهتری داشته باشید. لازم به ذکر است دیتاک که از جمله ابزارهای رصد شبکه ‎های اجتماعی به شمار می‎آید، برای زبان فارسی طراحی شده است. بنابراین کار با آن آسان بوده و شما می‎توانید به راحتی از نظرات کاربران ایرانی مطلع شوید.

در پایان

در حالی که ابزارهای بالا همه ابزارهای نظارت و رصد و تحلیل بر رسانه های اجتماعی هستند، اما از جنبه های ظریف و بزرگ متفاوت هستند و نیازهای مختلفی را برآورده می کنند. تلاش کنید با معیارهایی که برای شما مناسب است سامانه نظارت بر رسانه های اجتماعی خود را انتخاب کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید