×
صفحه اصلی تبلیغات شرایط انجام اس ام اس مارکتینگ چیست و انواع متن پیام
تاریخ انتشار : 29 فروردین 1402 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

شرایط انجام اس ام اس مارکتینگ چیست و انواع متن پیام

شرایط انجام اس ام اس مارکتینگ چیست و انواع متن پیام

پیامک فقط یک راه راحت برای چت کردن با دوستان نیست بلکه یک ابزار قدرتمند بازاریابی تلفن همراه برای مشاغل کوچک است.

اکثریت قریب افراد صاحب تلفن همراه هستند و بیشتر آنها از تلفن خود برای ارسال و دریافت پیامک استفاده می‌کنند که به آن پیامک نیز می‌گویند.

مهمتر از آن، کاربران تلفن همراه بیشتر از سایر راه‌های بازاریابی تلفن همراه، مانند ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی، درگیر پیام‌های SMS هستند.

اکثر کاربران تلفن همراه هر زمان که پیامک جدیدی دریافت می‌شود به آنها هشدار دهد و اکثر این پیام‌ها در عرض چند دقیقه پس از تحویل خوانده می‌شوند.

از دید بسیاری از افراد بازاریابی پیامکی قدیمی، غیرشخصی و غیرمفید است، اما برخی از بازاریابان برند، پیامک را به‌عنوان کانالی مؤثر برای ایجاد و تعمیق روابط با مشتریان می‌دانند.

اس ام اس مارکتینگ چیست؟

طبق تعریف، بازاریابی پیامکی به معنای بازاریابی خدمات پیام کوتاه است. این یک تکنیک بازاریابی است که از پیام های متنی برای برقراری ارتباط پیشنهادات، به روز رسانی‌ها و یادآوری‌ها به مشتریان استفاده می‌کند.

این ارتباط ممکن است یک مکالمه دو طرفه بین یک کارمند و مشتری باشد، می‌تواند یک متن خودکار باشد که توسط یک اقدام مشتری ایجاد می‌شود، یا حتی می‌تواند بخشی از یک متن انبوه باشد که به گروهی از مشتریان ارسال شده است. سوال اصلی این است که آیا بازاریابی پیامکی واقعا کار می‌کند؟

چرا اس ام اس مارکتینگ مهم است؟

آلیسیا توماس، مدیر انجمن پست اسکریپت، شرکتی که محصولات بازاریابی پیامکی آن توسط بازرگانان Shopify استفاده می‌شود، می‌گوید: «به اطراف نگاه کنید، همه همیشه در تلفن خود هستند و باید از این فرصت استفاده کرد».

همچنین یکی از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی پلتفرم بازاریابی پیامکی Subtext، گفته است: «ارسال پیامک این توانایی را دارد که غوغای خبرنامه‌های ایمیل را کاهش دهد و واقعاً یک رابطه معنادار ایجاد کند.»

در اهمیت اس ام اس مارکتینگ  باید گفت که در بدترین حالت، بازاریابی پیامکی می‌تواند یک نوتیف برای کاربر باشد اما در بهترین حالت، می‌تواند ارتباط قوی بین برندها و طرفداران برقرار کند.

نرخ مشارکت بالا

نرخ مشارکت پیامکی بالا است. اکثر ایمیل‌ها قبل از خواندن حذف می‌شوند. گزارش‌ها حاکی از آن است که میانگین نرخ باز شدن ایمیل‌های بازاریابی حدود 20 درصد است، یعنی حدود 80 درصد از آنچه بازاریابان ایمیل می‌گویند انجام نمی‌شود.

در صورتی که برای بازاریابی پیامکی، این عدد بسیار بیشتر است. بسته به منبع، نرخ باز شدن پیامک بین 82 تا 98 درصد است و حدود 85 درصد از پیام‌ها در عرض یک ساعت پس از ارسال باز می‌شوند. فراموش نکنید که ایمیل می‌تواند به قسمت هرزنامه برود اما پیامک، مستقیما به گوشی‌ها می‌رود و باز می‌شود.

تشویق به خرید

بازاریابی پیامکی اغلب برای تشویق به خریدهای تکراری استفاده می‌شود و به مشتریان اطلاع می‌دهد که محصولی که در گذشته خریداری کرده‌اند با رنگ جدیدی در دسترس است یا اینکه محصول جدیدی که با علایق آنها مرتبط است در شرف سقوط است.

با استفاده از داده‌های تاریخچه سفارش، ابزارهای بازاریابی پیامکی می‌توانند به مشتریان هشدار دهند که زمان آن رسیده است که موجودی خانه‌شان را دوباره پر کنند.

همچنین می تواند راهی را برای مشتریان فراهم کند تا بدون اصطکاک بارگیری یک برنامه یا ورود به یک وب سایت، دوباره سفارش دهند.

شرایط و نحوه اجرای اس ام اس مارکتینگ

ابتدا یک پلت فرم پیام متنی را پیدا کنید که برای شرکت شما مناسب باشد. شرایط هر پلت فرم برای ارسال پیامک می تواند متفاوت باشد برای راحت بودن و پیدا کردن پلتفرم مناسب می توانید در گوگل جستجو کنید و مقاله های مرتبط با این موضوع را مطالعه کنید تا بهترین را برای شرایط خود بیابید.

در مرحله بعد، می‌توانید شروع به جذب مشتریان فعلی و بالقوه برای انتخاب پیام‌های متنی کنید.

کال تو اکشن (CTA) را به سایر مطالب بازاریابی دیجیتال و چاپی خود اضافه کنید که از افراد دعوت می‌کند برای پیشنهادها یا اطلاعات به شماره شما پیامک ارسال کنند.

پلتفرم‌های پیام‌رسانی شما را تشویق می‌کنند تا با تیم موفقیت مشتری کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که پیامک را به هر شکل ممکن در تجارت خود پیاده‌سازی می‌کنید.

انواع پیامک‌های تبلیغاتی

از چه راه هایی می توانید از بازاریابی پیامکی در کسب و کار خود استفاده کنید؟ بیایید به نمونه‌هایی نگاه کنیم. حالا می‌دانید که بازاریابی پیامکی چیست و چرا اینقدر سودمند است. در اینجا چند نمونه از بازاریابی پیامکی آورده شده است:

1. تبلیغات

به عنوان مثال «فقط این آخر هفته از 50 درصد تخفیف برای تمام تجهیزات فضای باز استفاده کنید.»

2. یادآوری

مثال: «صورت حساب شما به مبلغ 1111 در روز چهارشنبه به موعد پرداخت رسید.»

3. اطلاعیهها

مثال: «در قسمت شماره 675582 فراخوانی صورت گرفته است، برای اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید.»

4. پرداخت‌های متنی

مثال: «ممنون که امروز اومدی! لینک پرداخت واریز در زیر آمده است.»

5. تاییدیه ها

مثال: «از خرید شما متشکریم، برای لوازم جانبی که ممکن است مورد علاقه شما باشد پیوند زیر را دنبال کنید.»

6. درخواست بررسی آنلاین

مثال: «ما امیدواریم که شما یک تجربه عالی با ما داشته باشید، اگر می‌توانید بررسی خدمات ما را برای ما بگذارید، بسیار سپاسگزار خواهیم بود.»‌

7. به روز رسانی خدمات

مثال: «ما قطعه شکسته را تعویض کردیم، وسیله نقلیه شما اکنون آماده تحویل است.»

شرایط انجام اس ام اس مارکتینگ چیست و انواع متن پیام

چرا باید از بازاریابی پیامکی استفاده کرد؟

با این حال، برخی از صاحبان مشاغل در پذیرش پیام کوتاه به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مردد هستند و معتقدند این پلت فرم ناکارآمد است.

در واقع، بهترین خدمات بازاریابی پیامکی مقرون به صرفه و آسان برای استفاده هستند و ارزش زیادی را ارائه می دهند. در اینجا برخی از مهمترین دلایلی که باید امروز در نظر بگیرید از بازاریابی پیامکی برای تجارت کوچک خود استفاده کنید، آورده شده است:

1. این امکان را به مشتریان می دهد که شرکت کنند

بسیاری از روش‌های سنتی تبلیغات برای موفقیت به قانون اعداد زیاد متکی هستند. با انتشار پیام بازاریابی خود برای مخاطبان گسترده ای که ممکن است، شانس بیشتری برای دستیابی به مشتریان احتمالی دارید. این نوع تبلیغات شما را ملزم می کند که برای پیام های بازاریابی هزینه کنید که بسیاری از مصرف کنندگان به سرعت فراموش می کنند یا به سادگی نادیده می گیرند.

2. این امکان را به مشتریان می‌دهد که انصراف دهند

در امور کسب و کارهای کوچک، رقابت بسیار زیاد است و مشتریان شما بخشی از این بار را به دوش می کشند. احتمالاً، شرکت شما تنها شرکتی نیست که مرتباً با هر مشتری خاصی با تبلیغات، تبلیغات و سایر محتواها تماس می‌گیرد.

مشتری شما نمی تواند کار زیادی برای فرار از این چرخه بی پایان انجام دهد، اما می‌تواند از متون بازاریابی شما صرف نظر کند. مانند بازاریابی ایمیلی، اکثر ابزارهای بازاریابی پیامکی امکان انصراف را برای کاربران نسبتاً آسان می کنند.

3. تعامل با مشتری را بهبود می بخشد.

اگر شما هم مانند اکثر مصرف‌کنندگان هستید، احتمالاً نمی‌توانید منتظر بمانید تا پیام متنی را هنگام ورود به صندوق ورودی خود بخوانید.

در واقع، اکثر پیامک ها تنها در عرض چند دقیقه پس از دریافت خوانده می‌شوند. مصرف کنندگان عادت کرده‌اند که صندوق پستی ایمیل آنها مملو از هرزنامه و تبلیغات ناخواسته باشد و بسیاری از مصرف کنندگان بیش از یک یا دو بار در روز صندوق ورودی ایمیل خود را برای پیام های جدید بررسی نمی‌کنند.

در مقابل، صندوق‌های پیامک عمدتاً برای پیام‌هایی که نیاز به خواندن دارند در حال حاضر رزرو شده‌اند.

4. می‌توان آن را به سرعت تحویل داد

بخش عمده‌ای از جذابیت بازاریابی پیامکی مختصر بودن آن است، هم برای تبلیغ کننده و هم برای مصرف کننده. برخلاف تبلیغات طولانی ایمیل، پیام‌های اس ام اس معمولاً فقط یک یا دو جمله هستند و گاهی اوقات شامل پیوندی به یک وب سایت با جزئیات بیشتر در مورد تبلیغات می‌شوند.

مصرف کنندگان به احتمال زیاد کل پیام ها را می خوانند، فقط به این دلیل که بسیار کوتاه هستند. پیام‌های اس ام اس را می‌توان در صورت تمایل مصرف‌کننده خواند، بنابراین به اندازه پنجره‌های بازشو وب یا تماس‌های تلفنی مزاحم نیستند.

مختصر بودن پیامک‌ها به نفع صاحب مشاغل کوچکی است که وقتشان کم است. برنامه ریزی و اجرای تبلیغات از طریق پیامک سریع و آسان است و به برنامه ریزی اولیه بسیار کمتری نسبت به تبلیغات سنتی نیاز دارد.

5. مقرون به صرفه است

به ویژه صاحبان مشاغل کوچک می توانند از بازاریابی پیامکی بهره ببرند زیرا مقرون به صرفه است. ارسال یک پیام کوتاه بسیار ارزان تر از قرار دادن یک آگهی کامل در مقابل یک مصرف کننده بالقوه است.

قیمت‌ها متفاوت است، اما بسیاری از پلتفرم‌ها به کسب‌وکار شما اجازه می‌دهند هر کدام فقط با چند سنت پیام ارسال کنند. در همین حال، بسته‌های انبوه به شما امکان می‌دهند صدها یا هزاران پیام را هر ماه با نرخ نسبتاً پایین و ثابت ارسال کنید.

6. تعامل را ترویج می‌کند

تبلیغ پیام کوتاه تعاملی راه خوبی برای سرگرم کننده و جذاب کردن پیام شما است و راه‌های زیادی برای انجام آن وجود دارد. قرار دادن پیام خود به عنوان بخشی از یک نظرسنجی یا نظرسنجی، مخاطبان هدف شما را تشویق می‌کند تا با دقت بیشتری مطالعه کنند و شرکت کنندگان فعالی شوند.

ارائه گزینه پاسخ پیامک رایگان یک انگیزه اضافی برای کاربران برای تعامل با برند شما است. در همین حال، از جمله پیوند به یک ویدیو یا تصاویر سرگرم کننده با جزئیات بیشتر در مورد تبلیغ شما، کاربران را تشویق می کند تا بیشتر تحقیق کنند.

همه تلفن های همراه توانایی اتصال به اینترنت را ندارند، اما با فراگیر شدن گوشی های هوشمند، صاحبان مشاغل عاقلانه هستند که عناصر بصری و تعاملی را در تلاش های بازاریابی پیامکی خود در نظر بگیرند.

7. مخاطب گسترده

تقریباً همه این روزها یک تلفن همراه دارند، اگر تلفن هوشمند نباشد، بنابراین پیام‌های متنی شبکه گسترده‌ای را ایجاد می‌کنند. به این ترتیب، شبیه بازاریابی ایمیلی است تقریباً همه اکنون یک آدرس ایمیل دارند اما متن‌ها اغلب ضروری‌تر از ایمیل‌ها هستند.

آیا پیامک مستقیماً به شماره تلفن شما، که فقط افراد زیادی آن را می دانند، بسیار ضروری تر از ایمیل نیست؟ این فوریت مبتنی بر متن می‌تواند به حفظ شرکت و پیشنهادات آن در ذهن مشتریان شما کمک کند.

همچنین به این معنی است که شما از این بسته متمایز خواهید شد، زیرا محتوای تبلیغاتی در متن‌های افراد بسیار کمتر از صندوق ورودی ایمیل آنها رایج است.

8. با سایر کانال‌های بازاریابی ادغام می‌شود

بازاریابی متنی به طور یکپارچه با سایر نرم افزارهای بازاریابی ادغام می‌شود. این ادغام‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا از دیگر تاکتیک های بازاریابی خود بهترین استفاده را ببرید.

به عنوان مثال، اگر مشتری از وب سایت شما بازدید می کند و کالایی را در سبد خرید خود باقی می گذارد، می توانید متنی را که به طور خودکار از طریق پلت فرم اتوماسیون بازاریابی شما ارسال می شود، پیگیری کنید. این متن ممکن است یادآوری باشد که مشتری شما برای خرید نیاز دارد.

9. وفاداری مشتری را تقویت می‌کند

مشتریان ممکن است عادت داشته باشند که صندوق‌های ایمیلشان با ایمیل‌های بازاریابی انباشته شده است. تازگی ارائه محتوای شخصی‌شده و تخفیف‌ها از طریق متن می‌تواند به شما کمک کند پیوندی قوی با مشتریان خود ایجاد کنید.

صندوق‌های ایمیل اغلب به برگه‌های اصلی، اجتماعی و تبلیغات تقسیم می‌شوند و ایمیل‌های بازاریابی در شلوغی آن بخش آخر گم می‌شوند.

تلفن ها چنین تقسیم بندی برای متون دریافتی ندارند. این بدان معناست که وقتی پیامی را برای مشتری ارسال می‌کنید که با تبلیغ پاداش وفاداری شروع می‌شود، عملاً تضمین می‌شود که آن را ببیند.

اگر این پیشنهاد چیزی است که آنها برایشان ارزش قائل هستند، شما در راه جلب اعتماد آن مشتری هستید، زیرا آنها متوجه خواهند شد که شما فقط با محتوایی که آنها ارزشمند می دانند به آنها پیام می دهید. این می تواند منجر به تبدیل شدن آن ها به مشتریان مکرر وفادار شود.

شرایط انجام اس ام اس مارکتینگ چیست و انواع متن پیام

در پایان

بازاریابی پیامکی به شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود به نحوی که ترجیح می‌دهند ارتباط برقرار کنید. ارسال پیامک برای شرکت ها هزینه دارد.

بنابراین به نفع آنهاست که کارآمد باشند. به همین دلیل است که شرکت‌ها فهرست‌های مشترکان پیام کوتاه خود را بر اساس چندین نقطه داده، مانند تاریخچه سفارش، موقعیت جغرافیایی، داده‌های رفتاری و پاسخ به سؤالات یا نظرسنجی‌هایی که شرکت به آنها پیامک می‌دهد، تقسیم‌بندی می‌کنند.

این به شرکت‌ها اجازه می‌دهد پیام‌های خاصی را در زمان‌های خاص برای مشترکین خاص ارسال کنند. این توانایی را دست کم نگیرید و حداقل برای یک بار هم شده آن را امتحان کنید و اگر ننتایج مثبتی داشت می‌توانید آن را باز هم ادامه دهید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

بعد از ارسال پیامک به مشتریان خود از راه های دیگر دیجیتال مارکتینگ هم می توانید بهره ببرید و بازار یابی خود را قوی تر کنید.

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید:

7 نکته برای استفاده پر قدرت از SMS مارکتینگ و بازاریابی پیامکی!

دیدگاهتان را بنویسید