×
صفحه اصلی تبلیغات سفیر برند چیست، نحوه انتخاب و سفیر برندهای معروف
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

سفیر برند چیست، نحوه انتخاب و سفیر برندهای معروف

سفیر برند چیست، نحوه انتخاب و سفیر برندهای معروف

ما در عصر برندها و مصرف‌گرایی زندگی می‌کنیم. هر روز بر تعداد کسب و گارها و تولیدکنندگان اضافه می‌شود و برای خرید از آنها تبلیغات بیشماری انجام می‌شود.

در عصر مصرف‌گرایی مردم به دنبال خرید از فروشگاه‌های اصی هستند، چرا که با مصرف قصد خاص شدن دارند و حالا که همه مردم توانایی خرید دارند، وجه تمایز خرید از یک فروشگاه خاص یا برند خاص است.

کسب‌وکارها نیز برای پاسخ دادن به این نیاز مشتری‌ها از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و اینفلوئنسرها و سفیران برند استفاده می‌کنند.

سفیر برند چیست؟

سفیر برند شخصی است که از موقعیت خود استفاده می‌کند تا محصولات یا خدمات یک شرکت را مثبت نشان دهد و فروش آن را بالا ببرد.

سفیران برند می‌توانند شهرت و جذابیت شرکت‌ها را به روش‌های مختلف افزایش دهند؛ از مشارکت در کمپین‌های بازاریابی گرفته تا حضور در رویدادهای برجسته وارتباط و تعامل مستقیم با مصرف‌کننده از طرف برند.

در حالی که در عمل سفیران برند در حال ساختن هویت یک شرکت عمل می‌کنند، هدف نهایی یک سفیر برند بسیار ساده و  ایجاد فروش برای شرکت است. با توجه به فعالی‌های یک شرکت، سفیر برند ممکن است از طریق تعدادی از عوامل میانجی، از جمله افزایش در موارد زیر انجام شود:

_ آگاهی از برند

_ تقاضای محصول

_ تعامل با مشتری

_ اعتبار برند

_ وفاداری و حفظ مشتری

یک سفیر برند چه کاری انجام می‌دهد؟

ایجاد و تحکیم یک رابطه پایدار بین دو فرد پیچیده است و این فرآیند زمانی که بین یک شرکت و مخاطبان آنها باشد دشوارتر می‌شود.

سفیران برند به شروع، حفظ و حتی ترمیم روابط بین شرک‌ ها و بخش های مختلف مصرف کننده آنها کمک می‌کنند.

یکی از مزایای کلیدی سفیران برند این است که به گسترش بازاریابی شرکت کمک می‌کنند. آنها به وسیله رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها، ایمیل، موتورهای جستجو، شبکه های تبلیغاتی و نشریات به این مهم کمک می‌کنند.  برای مثال:

_ سفیران برند در رویدادها یا نمایشگاه‌های بزرگ به عنوان نماینده برند شرکت کنید تا بر مشتریان و شرکای بالقوه تأثیر بگذارند

_ وبلاگ، ویدئو و پست‌های رسانه های اجتماعی منحصر به فرد ایجاد کنند تا خود را در کنار محصولات یا خدمات برند به نمایش بگذارند

_ نمایش‌های محصول یا نمونه‌هایی از محصولات جدید را به مخاطبان جدید ارائه دهند

_ از طریق کمپین‌های بازاریابی به سبک اینفلوئنسر، آگاهی نسبت به برند را افزایش دهند

_ با سایر سفیران برای ایجاد محتوای تبلیغاتی متقابل همکاری کنند

_ برای تقویت روابط با مشتری و ایجاد جامعه، رویدادها یا جلسات حضوری را میزبانی کنند

_ به فالوئرای خود تخفیف محصولات و خدمات ارائه دهد

نمونه از کمپین‌های موفق سفیر برند

اکنون که ایده بهتری از وظایف خاص سفیران برند دارید، بیایید به سه نمونه برجسته از کمپین های موفق سفیران برند نگاهی بیندازیم.

1) برد پیت و برند دی لونگی

سفیر برند چیست، نحوه انتخاب و سفیر برندهای معروف

شهرت برد پیت به عنوان فردی شیک، پیچیده و کیفیت گرا، او را به سفیری عالی برای برند قهوه ساز سطح بالا DeLonghi تبدیل کرده است. جذابیت جهانی او به عنوان یک سلبریتی به دلونگی اجازه می‌دهد تا تصویر خود را در عموم مردم تغییر دهد و بر طیف وسیع‌تری از بخش‌های مصرف کننده تأثیر بگذارد.

شهرت پیت به عنوان یک شخصیت آگاه اجتماعی نیز به خوبی با تعهد دلونگی به شیوه‌های تولیدی که هم اخلاقی و هم پایدار هستند همخوانی دارد. این امر کلیدی است زیرا مصرف کنندگان به برندهایی که برای کاهش اثرات زیست محیطی خود تلاش می‌کنند، اولویت می‌دهند.

2) سرینا ویلیامز و Michelob Ultra

سفیر برند چیست، نحوه انتخاب و سفیر برندهای معروف

مایکلوب اولترا، برند نوشیدنی کم کالری و کم کربوهیدرات است و توانستهسفیر مناسبی برای مصرف کنندگان خود به سلامت اهمیت می‌دهند، پیدا کند. علاوه بر محبوبیت گسترده‌ سرینا ویلیامز، او برنده چند دوره گرند اسلم، تعدادی از ویژگی‌ها و ارزش‌های مفید برای برندی را که گزینه‌ای برای نوشیدنی‌های سالم ارائه می‌دهد، به مخاطب نشان می‌دهد.

شهرت ویلیامز به عنوان یک ورزشکار موفق و کارآمد که به تناسب اندام معروف است، کاملاً با ارزش های برند Michelob Ultra و مخاطبان هدف او همسو است و او را به سفیر برند ایده آل برای شرکت نوشیدنی تبدیل می‌کند.

3) خابی و برند  Boss

سفیر برند چیست، نحوه انتخاب و سفیر برندهای معروف

هر سفیر برند لزوما نباید یک ورزشکار معروف یا بازیگر سرشناس سینما باشد. Khaby Lame ستاره TikTok نمونه کاملی از این نوع است. اگرچه Khaby اکنون یکی از برجسته‌ترین TikTokers است، اما او به معنای سنتی یک سلبریتی نیست.

او به‌خاطر مجموعه‌های ویروسی TikTok خود که دیگران را مسخره می‌کند و هر ویدیو را با حرکت دست خود امضا دار کرده، معروف شده است. خابی با افزایش تعداد فالوئرهای، پیشنهادهای اسپانسری از چندین برند برجسته، از جمله برند پوشاک لوکس Hugo Boss را دریافت کرد.

ستاره TikTok اخیراً بخشی از یک کمپین عظیم هفته مد با چند سفیر بود که در یک بازه زمانی 4 روزه بیش از 4 میلیارد بازدید از هوگو باس به دست آورد.

چگونه یک سفیر برند برای شرکت خود پیدا کنید؟

با وجود تعداد سفیران بالقوه برند در فرهنگ پاپ، ورزش، تجارت و رسانه‌های اجتماعی، ایجاد استراتژی برای یافتن سفیر برند ایده‌آل شما می‌تواند بسیار راحت است.

مهمترین تمرکز یک شرکت در هنگام جستجوی سفیر برند، اطمینان از همسویی فرد با مخاطبان هدف، ارزش‌ها و پیام کلی برند است. در زیر برخی از روش‌هایی که شرکت‌ها می‌توانند برای یافتن سفیران بالقوه برند برای همکاری با آنها استفاده کنند، آورده شده است، از جمله:

رسانه‌های اجتماعی

پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب مکان‌های عالی برای شناسایی اولیه سفیران بالقوه برند هستند. شرکت‌ها می‌توانند به سرعت افرادی را که دنبال‌کنندگان قابل‌توجهی هستند شناسایی کنند و سپس ارزیابی کنند که آیا سبک پیام‌رسانی، مخاطبان و ارزش‌های آن‌ها با برند همخوانی دارد یا خیر.

نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری

نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌ها و رویدادهای دیگر راهی عالی برای یافتن سفیران بالقوه برند با تجربه خاص دامنه و همسویی با مخاطبان و برند شرکت هستند.

تبلیغات

شرکت‌ها همچنین می‌توانند به دنبال افرادی با تصویر عمومی مقبول و دوست داشتنی در اخبار روز بگردند و در صورتی که برندشان از وضعیت خوبی برخوردار باشد و با شرکت همخوانی داشته باشد، به آنها نزدیک شوند.

کارمندان و برندها

شرکت‌ها همچنین می‌توانند به کارمندان خود مراجعه کنند و از آن‌ها بپرسند که چه پروفایل‌های برجسته‌ای را دنبال می‌کنند که با ارزش‌ها، مخاطبان هدف و برند شرکت همخوانی دارد.

رصد کردن اجتماع و تحلیل مخاطب

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن اینفلوئنسرهای بالقوه، استفاده مستقیم از رفتار و وابستگی‌های بخش‌های مختلف مصرف‌کننده برندتان با استفاده از رصد کردن اجتماع و ابزارهای تحلیل مخاطب است. این روش به شما امکان می‌دهد رفتار رسانه‌های اجتماعی را در پلتفرم هایی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام جمع آوری کنید تا پروفایل هایی را که در میان مردم محبوب هستند را پیدا کنید.

سفیر برند چیست، نحوه انتخاب و سفیر برندهای معروف

چگونه می‌توان یک سفیر مناسب انتخاب کرد؟

 همکاری برندها با سفیرها بسیار پرخرج است و باید سفیر را دقیق انتخاب کرد و برندها باید رویکردی استراتژیک و مبتنی بر بینش برای انتخاب شرکای حمایتی خود داشته باشند. در اینجا برخی از سوالاتی وجود دارد که می توانید برای ارزیابی اینکه آیا کسی سفیر برند خوبی برای برند شما خواهد بود یا خیر بپرسید:

آیا برند فرد با ارزش ها و ماموریت شرکت شما همسو است و آیا آنها می توانند این ارزش ها را به طور موثر به دیگران منتقل کنند؟

آیا علایق، عادات خرید و سایر ویژگی های مهم دنبال کنندگان سفیر با پروفایل شرکت شما هم‌خوانی دارد؟

آیا این فرد در نمایندگی برند شما اصیل و معتبر خواهد بود یا صرفاً برای منافع مالی تبلیغ می کند؟

آیا فرد سطح بالایی از تعامل با فالوئرهای خود دارد؟

آیا فرد مایل به همکاری با برند در کمپین ها، رویدادها و تبلیغات است؟

آیا فرد می تواند نشان دهد که چگونه برند را نمایندگی می کند و چه نوع محتوایی را ایجاد می‌کند؟

آیا فرد می تواند انعطاف پذیر و سازگار با تغییرات باشد، زیرا کمپین ها و استراتژی ها ممکن است در طول زمان گسترش پیدا کنند؟

در حالی که معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید در انتخاب سفیر برند استفاده کنید، تصمیم گیری در نهایت باید به چند سوال کلیدی ختم شود:

آیا ارزش‌های آنها با ارزش های برند همخوانی دارد؟

آیا آنها می‌توانند به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنند و با آنها تعامل داشته باشند؟

آنها چقدر می‌توانند به طور موثر برند را تبلیغ کنند؟

با داشتن این اطلاعات، می‌توانید سفیر مناسب برای مجموعه خود را انتخاب کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

توسعه برند چیست و چگونه است؛ دلیل اهمیت + مثال

داستان برند چیست؛ نحوه ساخت و ایجاد آن + مثال

برندینگ (برندسازی) چیست؛ انواع و المان های اساسی آن

اصول مدیریت برند؛ ۱۰ اصل کلیدی در مدیریت برند

دیدگاهتان را بنویسید