×
صفحه اصلی تبلیغات روش‌ های جذب مشتری تلفنی؛ 10 روش صحبت با مشتری
تاریخ انتشار : 25 تیر 1402 زمان مطالعه : 6 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

روش‌ های جذب مشتری تلفنی؛ 10 روش صحبت با مشتری

روش‌ های جذب مشتری تلفنی؛ 10 روش صحبت با مشتری

بیشتر ارتباطات خدمات مشتری از طریق تلفن انجام می‌شود. از تبادل ایمیل هم فوری‌تر و هم شخصی‌تر است و معمولا سریع به نتیجه می‌رسد.

بسیاری از این تماس‌های تلفنی برای شروع چندان خوشایند نیستند. مشتریان گیج شده از یک موضوعی به سمت شما می‌آیند و به اطلاعات نیاز دارند و بار سنگینی بر دوش کسی است که باید سریعا با حضور ذهن کامل، پاسخ‌های دقیق دهد.

یک مشتری صحبت با شما باید در یک تماس درباره محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کند. اما چگونه مشتریان خود را از طریق تلفن تحت تاثیر قرار دهید؟ چند راه مطمئن برای ایجاد اولین تاثیر فوق‌العاده از طریق تلفن وجود دارد که در ادامه متن می‌آید.

لبخند

همانطور که مهمانان حضوری می‌توانند لبخند شما را ببینند، تماس گیرندگان نیز می‌توانند آن را از طریق تلفن بشنوند. لبخند زدن به لحن شما کمک می‌کند دوستانه و مفید به نظر برسد و به عنوان یک مزیت اضافه، برای شما در نظر گرفته می‌شود.

سريع باشید

در پاسخگویی سریع باشید. پس از چهار یا پنج زنگ، تماس‌گیرندگان فکر می‌کنند کسی پاسخگوی آنها نخواهد بود یا بدتر از آن، اینکه شما آنقدر مشغول هستید که نمی‌توانید به آنها کمک کنید. همه همیشه عجله دارند.

هیچ کس نمی‌خواهد 20 دقیقه را صرف گوش دادن به آهنگ انتظار شما کند. تا زمانی که آنها به نماینده خدمات مشتری شما یا خود شما برسند، باید کوتاه باشد.

هر کاری می‌توانید انجام دهید تا زمان انتظار مشتریان را قبل از رسیدن به شما کاهش دهید. اگر این به معنای افزودن گزینه های آنلاین بیشتری برای تماس آنها است، می توانید این کار را انجام دهید.

اگر به طور کامل تماس آنها را از دست دادید، آنها ممکن است با یکی از رقبای شما تماس بگیرند. پس بهتر است تلاش کنید همیشه پاسخگوی مشتری باشید. بهتر است در شرکت‌های بزرگ اعضای تیم پاسخگویی به تلفن را بیشتر کنید.

انتظارات معقول تعیین کنید

هنگامی که مشتری در انتظار تلفن بماند، به سرعت ناامید می‌شود. مشتری مطمئن نیست که آیا امروز، این هفته یا هر زمان دیگری با او تماس خواهید گرفت. از این بلاتکلیفی، جلوگیری کنید و تکلیف مشتریان خود را مشخص کنید. بهتر است اگر تماسی را از دست می‌دهید، زمانی که می‌توانید با مشتری صحبت کنید را مشخص کنید و با یک پیام به او خبر دهید.

ارتباطات معنی‌دار ایجاد کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای متمایز کردن کسب‌وکارتان، ایجاد روابط شخصی با مشتریانتان است. دیگران می‌توانند محصولات و خدمات مشابهی ایجاد کنند، اما نمی‌توانند خدمات مشتری شما را تقلید کنند. سعی کنید بهترین رابطه ممکن را  با مشتری ایجاد کنید.

برای مثال اگر درصدد تعیین یک قرار با مشتری هستید و زمانی که مشتری به شما بگوید: «حرف زدن با شما عالی بود! من هفته آینده در سفر هستم و هفته بعدتر از آن برای قرار مناسب است. بهتر است از آنها بپرسید که در تعطیلات کجا می‌روند. یا صحبت را به نوعی صمیمی کنید.

به عنوان مثال اگر صدای پارس سگ را در پس زمینه شنیدید، می‌توانید بپرسید که آنها چه سگی دارند. تبادل داستان در مورد سگ های خود فقط پانزده تا سی ثانیه طول می کشد. اما می تواند با ایجاد اعتماد و تمرکز روی چیزهای مثبت تأثیر زیادی بر احساس مشتری در مورد تماس داشته باشد.

حل مشکلات

هنگام صحبت با مشتریان خود از طریق تلفن، از گفتن “نه” خودداری کنید. همیشه به دنبال راهی برای حل مشکل باشید.

حتی اگر محصولات یا خدمات شما چیزی را که به دنبال آن هستند ارائه نمی‌دهند یا نمی‌توانید به یک سوال خاص پاسخ دهید، در نهایت سعی کنید به چه چیزی دست پیدا کنید.

ببینید آیا راهی وجود دارد که محصولات یا خدمات استارتاپ شما بتوانند به شما کمک کنند. حتی اگر شرکت شما در موقعیتی نیست که به تماس گیرنده در مورد مشکل خاص خود کمک کند، ممکن است بتوانید مشاوره ارائه دهید، آنها را به یک شریک ارجاع دهید یا آنها را به فروشنده قابل اعتمادی که در گذشته از او استفاده کرده‌اید، معرفی کنید.

کمک به آنها برای حل مشکلاتشان، حتی زمانی که درآمد اضافی برای شما به همراه نداشته باشد، راهی عالی برای برقراری روابط با مشتریان احتمالی آینده است.

 شنونده فعالی باشید

همه ما در هر لحظه یک میلیون چیز در ذهن خود داریم. اما زمانی که با مشتری در حال تماس تلفنی هستید، باید آن چیزهای دیگر را کنار بگذارید و روی مکالمه‌ای که در دست دارید تمرکز کنید. مشتریان می‌توانند از پشت گوشی متوجه شوند که توجه کامل شما را ندارند.

در گفتگو شرکت کننده فعال باشید. در صورت و زمانی که مرتبط است، توضیح بخواهید؛ نمی خواهید کسی تمام داستان را مرور کند و بعد بگوید شما متوجه نشدید. در صورت لزوم، یادداشت‌برداری کنید تا بتوانید نکات کلیدی موجود را به خاطر بسپارید تا نیازی به درخواست مجدد از کاربران نداشته باشید.

نکات گوش دادن فعال عبارتند از:

  • _ استفاده از نام مشتری در طول مکالمه
  • _  مرور کردن صحبت‌های مشتری
  • _ صحبت را قطع نکنید و منتظر بمانید تا افکار خود را به پایان برسانند

پیگیر باشید

گاهی اوقات نمی‌توانید یک مشکل را فورا در یک تماس حل کنید. ممکن است نیاز داشته باشید که مشتری مدارک یا فایل هایی را ارسال کند. مراحل خاصی را طی کنید یا منتظر بمانید تا چیزی پردازش شود تا بتوانید درخواست آنها را تکمیل کنید.

اگر اینطور است، از قبل به مشتری اطلاع دهید. سپس توضیح دهید که چرا آنها باید فرآیند چند مرحله‌ای را طی کنند.

همچنین باید به آن‌ها اطلاع دهید که دقیقاً چه چیزی در مرحله بعد مورد نیاز است، چگونه دوباره در تماس باشند و برای مراحل بعدی با چه کسی تماس بگیرند. وقتی مشتریان با کسب‌وکار شما تماس می‌گیرند، راه‌حل‌های سریع اما کامل می‌خواهند ر نتیجه صبور باشید.

کاهش نویز پس زمینه

 اگر می‌خواهید مانند یک شرکت حرفه‌ای به نظر برسید، مطمئن شوید که صداهای غیرحرفه‌ای در پس‌زمینه پخش نمی‌شوند. این بدان معنی است که سگ ها پارس نمی‌کنند، بچه‌ها گریه نمی‌کنند، ماشین‌های چمن زنی، تلویزیون و غیره.

اطلاعات را تکرار کنید

 پس از جمع آوری اطلاعات مشتری، حرفه ای است که به طور واضح و مختصر اطلاعات را برای آنها تکرار کنید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید. به آنها نشان می دهد که شما به دقت متعهد هستید و احتمال خطای اداری را کاهش می دهد.

ارسال ایمیل

 اگر این قابلیت را دارید که پس از اولین مکالمه تلفنی خود با مشتری، یک ایمیل ارسال کنید، باید این کار را انجام دهید. گفتن «ممنون که از روزتان برای صحبت کردن با من وقت گذاشتید» می‌تواند کمک زیادی به شما کند. همچنین یک فرصت عالی برای ارائه سریع اطلاعات تکمیلی اضافی که قول داده اید را در اختیار آنها قرار دهید.

کمک بگیرید

 اگر نمی‌توانید برای تماس‌هایتان سریع، حرفه‌ای، دوستانه، دقیق و مطلع باشید، ممکن است وقت آن رسیده است که فردی را استخدام کنید تا بتواند به شما کمک کند.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بازاریابی موبایلی چیست؛ انواع آن و ابزارهای موبایل مارکتینگ

شرایط انجام اس ام اس مارکتینگ چیست و انواع متن پیام

دیدگاهتان را بنویسید