×
صفحه اصلی تبلیغات استراتژی تخفیف گذاری برای فروش آنلاین؛ 7 تکنیک مهم
تاریخ انتشار : 18 اسفند 1401 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

استراتژی تخفیف گذاری برای فروش آنلاین؛ 7 تکنیک مهم

استراتژی تخفیف گذاری برای فروش آنلاین؛ 7 تکنیک مهم

تخفیف گذاری اگر به درستی انجام شود،‌ می تواند به طرز قابل توجهی نرخ تبدیل و حفظ مشتری شما را افزایش دهد. اما از طرف دیگر،‌ استراتژی های تخفیف گذاری ضعیف می توانند در درازمدت کسب و کار شما را خراب کنند.

تخفیف گذاری صرفا در مورد کاهش قیمت ها در هر فرصت امکان پذیر نیست. شما باید در رویکردهای تخفیف گذاری خود تاکتیک داشته باشید تا به حداکثر سود دست یابید.

همین امر باعث می شود که این سوال مطرح شود، چه چیزی یک استراتژی تخفیف گذاری موثر را تعریف می کند؟ برای پاسخ به این سوال، ما باید بدانیم که روانشناسی مشتری چگونه کار می کند و چگونه می توانیم با ارائه تخفیف بدون آسیب رساندن به درآمد خود آن ها را جذب کنیم.

این مقاله شما را با برخی از استراتژی های تخفیف گذاری موثر آشنا می کند که ثابت شده اند تبدیل را افزایش می دهند و در عین حال اختلالی در جریان درآمد به وجود نمی آورند.

استراتژی تخفیف گذاری برای فروش آنلاین؛ 7 تکنیک مهم

چگونه تخفیف ها بر روانشناسی مشتریان تاثیر می گذارند؟

قبل از این که وارد مسائل فنی شویم، بیایید نگاهی بیاندازیم به این که مشتریان معمولا به تخفیف ها چه واکنشی نشان می دهند.

وقتی تخفیف های مرحله به مرحله ارائه می دهید، فروش شما افزایش معادلی را تجربه خواهد کرد. با این وجود، وقتی تخفیف های عمده ای ارائه می دهید اثر فلاتی ظاهر می شود. بعد از یک نقطه خاص، تخفیف ها کمک زیادی به فروش شما نمی کنند.

مشتریان تخفیف های هنگفت را مشکوک می دانند و کیفیت محصول و فروشندگان مرتبط با آن ها را زیر سوال می برند. از این رو، انگیزه برای خرید این محصولات تخفیف دار کاهش می یابد و منجر به اثر پلاتو یا فلاتی می شود.

تخفیف ها در انتهای قیف خرید موثرتر هستند. این بدان معنی است که اگر مشتریان خود را از زمان شروع تعامل با کسب و کار با تخفیف ها و کوپن های انحصاری بمباران کنید، آن ها علاقه ای به خرید این پیشنهادات نخواهند داشت. علاوه بر این، شما به عنوان یک نهاد علاقمند به فروش محصولات فروخته نشده خود دیده می شوید.

مهم است به یاد داشته باشید که مشتریان هنگام تصمیم گیری در وهله اول به دنبال راحتی احساسی هستند. تخفیف ها به آن ها کمک می کند تا منطقی عمل کنند.

تخفیف های هنگفت اغلب می تواند باعث ایجاد مشکلات اعتماد قیمت شود و پشیمانی خریدار شود. در نتیجه، نرخ حفظ مشتری ممکن است کاهش یابد.

استراتژی های تخفیف گذاری و زمینه استفاده از آن ها

به طور کلی، کسب و کارها زمانی که به جذب مشتریان جدید، افزایش فروش، فروختن محصولات فروخته نشده، افزایش حفظ مشتری و تبلیغ محصولات جدید نیاز دارند، تخفیف ها را اعمال می کنند. با این وجود، فاکتورهای زمینه ای پویا می توانند پیامدهای گسترده تری برای کسب و کار شما داشته باشند.

شما می توانید از استراتژی های تخفیف زیر برای حفظ نرخ تبدیل بالا ازطریق تخفیف ها استفاده کنید و جریان درآمد را در حاشیه قابل قبول حفظ کنید.

1. به بازدیدکنندگان جدید پیشنهادهای ویژه ارائه دهید

در اوایل، توصیه نمی کردیم که از همان ابتدا برای مشتریان احتمالی تخفیف ارائه دهید. اما در برخی موارد، چینش تاکتیکی تخفیف ها ممکن است به نفع شما باشد.

همه بازدیدکنندگان علاقمند به خردید در اولین بازدید خود نیستند، زیرا این یک تعهد بزرگ است. بنابراین شما باید آن ها را در مسیر درست هدایت کنید.

ارائه یک تخفیف کوچک به ازای آدرس ایمیل می تواند یک ترفند ساده باشد. از یک طرف، بازدیدکنندگان علاقمند می شوند تا در ازای اطلاعات تماس خود آن تخفیف را بگیرند و از طرف دیگر، مسیر جدیدی را برای بازاریابی باز می کنید. در واقع یک تیر و دو نشان است.

مردم همیشه دوست دارند برای کارهایی که انجام می دهند دلیل داشته باشند. ارائه ارزش در مقابل اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهند همان ارزش است. لزوما این پیشنهاد نباید به صورت کاهش قیمت محصول ارائه شود. شما می توانید ارسال رایگان یا حتی یک هدیه کوچک برای اولین خرید را پیشنهاد دهید.

اگر افراد جدید بدانند که تنها با ثبت نام یا عضویت در خبرنامه شما ارزش بیشتری دریافت خواهند کرد، احتمال بیشتری دارد که این کار را انجام دهند. این رویکرد دقیق تر از ارائه تخفیف ها بدون هیچ گونه دلیل خاصی است.

برای اجرای موثر این تاکتیک، رویکرد شما باید بسیار هدفمند باشد. اطمینان حاصل کنید که چنین پیشنهاداتی فقط برای بازدیدکنندگان جدید ظاهر می شوند. علاوه بر این، برای آگاه کردن بخش هدف از انحصاری بودن پیشنهاد، کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی) را شخصی سازی کنید.

2. به وفاداری پاداش دهید

پاداش دادن به مشتریان وفادار نه تنها ارتباط شما با آن ها را مستحکم تر می کند، بلکه طول عمر مشتری را نیز افزایش می دهد.

به عنوان مثال، شما می توانید یک کوپن یا هدیه برای یک تعداد مشخص خرید ارائه دهید. اتخاذ این رویکرد به مشتریان انگیزه می دهد تا بودجه خود را تا رسیدن به حداکثر افزایش دهند. علاوه بر این، آن ها مشتاق هستند تا ازطریق خرید به تخفیف های ارائه شده دست یابند.

اهمیت دادن به مشتریان وفادار برای شما یک مزیت به حساب می آید زیرا شما تاریخچه خرید آن ها را می دانید. شما می توانید از اطلاعات موجود برای سفارشی سازی پیشنهادات برای هر مشتری استفاده کنید. انجام این کار باعث افزایش جذابیت پیشنهادها می شود، به طوری که 76% از خریداران پاداش های شخصی سازی شده را به پاداش های عمومی ترجیح می دهند. این رویکرد احتمال تضمین فروش مرتبط با تخفیف ها را افزایش می دهد.

همچنین می توانید یک استراتژی تخفیف مرحله به مرحله یا تدریجی تنظیم کنید. هرچه مشتریان بیشتر خرج کنند، امتیاز بیشتری جمع می‌کنند که می توانند برای پاداش های بالاتر دست یابند. بنابراین، حجم خرید، حاشیه ای را که در تخفیف ها قربانی می کنید، برابر می کند.

استراتژی تخفیف گذاری

3. ارائه تخفیف در فصل تعطیلات

در فصل تعطیلات موجی از ترافیک مشتری و تبدیل ها را تجربه می کنید. اقدامات استراتژیک در این فصل می تواند برند شما را به عنوان یک جایگزین مناسب تر نسبت به رقبا سر زبان ها بیاورد. تخفیف ها و کوپن ها به شما این امکان را می دهند تا از فرصت ها استفاده کنید.

برای راحتی مشتری، شما می توانید یک صفحه محصول حاوی تمام پیشنهادهای انحصاری ایجاد کنید. وقتی مشتریان وارد صفحه می شوند، می توانند گزینه های موجود را مرور کنند و در نهایت تصمیم نهایی خود را بگیرند. اگر مجبور شوند وبسایت شما را جستجو کنند تا محصولات تخفیف دار را شماهده نمایند، به دلیل طولانی بودن این روند احتمال خرید آن ها کاهش می یابد.

همچنین می توانید از طریق تخفیف های عمده در این فصول، به ویژه در تعطیلات که بر هدیه دادن تأکید دارند مانند کریسمس، عید پاک، هالووین و غیره، مشتریان را به خریدها عمده تشویق کنید.

4. ارائه تخفیف های پیش خرید

وقتی محصول جدیدی را به بازار عرضه می کنید، حتما می خواهید فروش آن را به حداکثر برسانید. اگر منتظر بمانید تا این امر به طور ارگانیک محقق شود، نیروهای بازار پویا ممکن است نتایج غیرقابل قبولی برای شما به همراه داشته باشند.

با این وجود، می توانید با ارائه یک تخفیف رقابتی در پیش خرید این محصولات، از چنین عدم قطعیت هایی عبور کنید.

مشتریان شما در ازای پولی که پرداخت می کنند ارزش بیشتری بدست می آورند و شما حتی قبل از عرضه محصول به بازار فروش آن را تضمین می کنید.

برای اینکه مشتریان با پیشنهادات پیش خرید خود موافقت کنند، باید تصویری قابل اعتماد در میان بخش هدف داشته باشید. خدمات پس از فروش ضعیف و تحویل دیر هنگام می تواند پرچم قرمز را برافراشته و مشتریان را از انجام خرید منصرف کند.

5. ارائه تخفیف برای جلوگیری از رها کردن سبد خرید

57 درصد از خریداران استرالیایی گاهی اوقات یا همیشه سبد خرید خود را رها می کنند. هزینه های ارسال بالا و هزینه ها اضافی ازجمله دلایل این اقدامات هستند. از طرف دیگر،  53% از مشتریان استرالیایی درصورت دریافت تخفیف و پیشنهادهای تبلیغاتی از این کار خود صرف نظر می کنند.

اگر یک مشتری سبد خرید خود را رها کند، شما تمام درآمد مرتبط با آن خرید را از دست می دهید. برای جلوگیری از این اتفاق،‌ وقتی مشتریان آماده خروج از صفحه خرید هستند پیشنهادهایی به آن ها ارائه دهید. حتی با تخفیف، می توانید بخش قابل توجهی از درآمد را بازیابی کنید که در غیر این صورت کاملاً از بین می رفت.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در صورت استفاده مکرر از این تاکتیک، مشتریان تمایل دارند برای دریافت تخفیف، سبد خرید را رها کنند. این می تواند برای همیشه در جریان درآمد شما ضربه ای ایجاد کند.

استراتژی تخفیف گذاری

6. به ارجاعات پاداش دهید

وقتی مشتری شما محصولات یا خدمات شما را به فرد دیگری معرفی می کند، احتمال تبدیل افزایش می یابد. این به این دلیل است که مردم به مشتریان دیگر بیشتر از تلاش های بازاریابی معمولی اعتماد دارند.

حال، اگر مشتریان خود را برای ارجاع تشویق کنید، آنها برای انجام این کار انگیزه پیدا خواهند کرد. به دست آوردن مشتریان جدید از طریق این رویکرد می تواند درآمد شما را افزایش دهد و متوسط هزینه های جذب مشتری را کاهش دهد.

در حالی که بازاریابی ارجاعی برای تبدیل ها به خوبی کار می کند، ممکن است برای حفظ مشتریان چندان موثر نباشد. از آنجایی که کنترلی بر انواع مشتریانی که جذب می کنید ندارید، ادامه خرید از شما با استفاده از تاکتیک های بازاریابی موجود می تواند چالش برانگیز باشد.

7. پیاده سازی تبلیغات مشروط

برخلاف تبلیغات عمومی، تبلیغات مشروط به شما سطح معینی از انعطاف پذیری را می دهند. تخفیف های مشروط در اشکال مختلفی ارائه می شوند.

به عنوان مثال، شما می توانید مشتریان را تشویق کنید که در ازای خرید مقدار معینی از یک محصول یک درصد مشخص تخفیف بگیرند. شما همچنین می توانید مشتریان را مجبور به خرید محصولات خاص با در نظر گرفتن تخفیف های انحصاری مرتبط با آن ها کنید.

ایجاد انگیزه برای پیوستن مشتریان به برنامه وفاداری ازطریق تخفیف های مشروط نیز یک روش موثر دیگر است. اگر مشتریان احتمالی شما ببینند که می توانند با ارائه برخی اطلاعات به خرید خوبی دست پیدا کنند، شانس دنبال کردن شما افزایش می یابد.

جمع بندی

یافتن بهترین تعادل بین استراتژی های تخفیف گذاری یک شبه به دست نمی آید. شما باید فرآیند سعی و خطا را پشت سر بگذارید تا آنچه برای کسب و کار شما مناسب است را بیابید.

اگر می خواهید سودآوری خود را حفظ کنید، اهداف مشخصی را تعیین کنید که به شما امکان می دهند حاشیه امن داشته باشید. دانستن هزینه های جذب مشتری، تاریخچه فروش و روند خرید مرتبط می تواند به شخصی سازی استراتژی های تخفیف گذاری برای مخاطبان هدف شما کمک کند.

تخفیف می تواند یک ابزار موثر برای جذب مشتریان جدید، فروش سریع محصولات موجود و تعامل برند با مشتریان فعلی باشد. به هر جهت، شما باید حواستان به مشکلات باشد و از تاکتیک های مبتنی بر داده برای حفظ جریان درآمدزایی خود استفاده کنید.

همه استراتژی های تخفیف گذاری موثر نیستند و این اشکالی ندارد. اما هنگامی که به آن دست پیدا کردید، استراتژی های شما بازده قابل توجهی را به همراه خواهند داشت.

علاوه بر این، شما نباید خود را محدود به استراتژی های مذکور در این مقاله کنید. از آنجایی که بخش های مختلف مشتریان دارای الزامات و ویژگی های متنوعی هستند، ایجاد تغییرات زمینه ای می تواند بسیار سودمند باشد.

برای تبلیغات بیشتر در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع : webalive.com

بیشتر بخوانید :

استراتژی فروش آنلاین و تقویت فروش آنلاین سایت

چگونه تبلیغات گسترده اینترنتی داشته باشیم

چالش های کسب و کارهای کوچک؛ مالی، بازاریابی و عملیاتی

دیدگاهتان را بنویسید