×
صفحه اصلی تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ تبلیغات رایگان در گوگل؛ 20 روش هوشمندانه
تاریخ انتشار : 27 بهمن 1401 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

تبلیغات رایگان در گوگل؛ 20 روش هوشمندانه

تبلیغات رایگان در گوگل؛ 20 روش هوشمندانه

وقتی کلمه تبلیغات به گوش شما می رسد، به احتمال زیاد روش های پولی به ذهن شما خطور می کنند. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، افیلیت مارکتینگ، استخدام یک متخصص سئو و غیره. ممکن است تعجب کنید اگر بشنوید که همه روش های تبلیغات پولی نیستند؛ حتی بر روی گوگل. در این پست، قصد داریم 20 روش هوشمندانه تبلیغات رایگان در گوگل و سایر بسترها را چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین معرفی کنیم.

در ابتدا به روش های رایگان قرار گرفتن در معرض دید در گوگل، سپس در رسانه های اجتماعی نگاهی می اندازیم و در نهایت با تاکتیک های رایگان اضافی که می توانند به شما در تبلیغات آنلاین و آفلاین کمک کنند، بحث را خاتمه می دهیم.

نحوه دریافت تبلیغات رایگان در گوگل

با بیش از 5/3 میلیارد جستجو در روز، گوگل یک کانون برای مصرف کنندگان است. گوگل با نتایج غنی و مختص موقعیت مکانی، به عنوان ابزاری برای زندگی روزمره ما تبدیل شده است و همه چیز از آب و هوا گرفته تا خرید بلیت، یافتن محصولات، خدمات بررسی، پاسخ دادن به سوالات سریع یا بررسی باز بودن یک مرکز محلی را شامل می شود.

در این بخش، استراتژی هایی را پوشش می دهیم که کسب و کار محلی شما می تواند برای دسترسی رایگان به این موتور جستجوی بسیار پرفروش، پیاده‌سازی کند.

1. محتوای مفید تولید کنید

شاید بهترین شکل از تبلیغات رایگان در گوگل، تولید محتوای مفید باشد. پست های وبلاگی و صفحات وبسایت را به صورت منظم منتشر کنید تا به سوالات رایجی که مشتریان احتمالی از شما می پرسند، پاسخ دهید و از بهترین شیوه های سئو برای کمک به بالا رفتن رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو استفاده کنید.

این صفحات به کسب و کار شما کمک می کنند تا در معرض افرادی قرار گیرید که در مورد کسب و کار شما نمی دانند. هرچه بیشتر اطلاعات مورد نیاز آن ها را تامین کنید، آن ها بیشتر به شما اعتماد کرده و احتمال این که در صورت نیاز محصول یا خدمات شما را انتخاب کنند، افزایش می یابد.

2. ویژگی های ذکر شده در نظرات را دریافت کنید

اگر کسب و کار شما خدمات محبوب یا منحصر به فردی را ارائه می دهد، کاری کنید که ارزش نوشتن در موردش را داشته باشد! در مثال زیر، وقتی در گوگل عبارت «استراحتگاه پاسیویی نزدیک من» را جستجو می کنید، ابتدا رستوران هایی ظاهر می شوند که در نظرات به صندلی هایی پاسیویی آن ها اشاره شده است.

شما می توانید از این تاکتیک تبلیغات ساده و رایگان برای سایر ویژگی های کسب و کار خود مانند پاسیو گرم، خدمات یک روزه یا تعمیرات فوری نیز استفاده کنید.

3. در بخش توضیحات Google My Business، ویژگی های خاص خود را ذکر کنید

یکی دیگر از روش هایی که می توانید کسب و کارتان را به صورت رایگان در معرض دید قرار دهید، ذکر ویژگی های خاص و محبوب در توضیحات Google My Business است. در مثال زیر مشاهده خواهید کرد که South Street Diner برای عبارت «صبحانه تمام روز نزدیک من»، در نتایج گوگل رتبه نخست را دارد. به همین دلیل تصادفی نیست که توضیح آن شامل عبارت «بیست و چهار ساعته» است.

تبلیغات رایگان در گوگل

4. ویژگی های خاص را در وبسایت خود بنویسید

علاوه بر فهرست کسب و کار گوگل، ذکر ویژگی های خاص در وبسایت می تواند تبلیغات رایگانی را در صفحه اول گوگل برای شما به همراه داشته باشد. در مثال زیر، Miss Ricky’s برای عبارت جستجویی «صبحانه در کل روز در مرکز شهر شیکاگو» در رتبه اول قرار دارد زیرا وبسایت آن ها به سادگی ذکر کرده است که تمام طول روز صبحانه آماده است.

تبلیغات رایگان در گوگل

5. انجام سئو محلی

سئو محلی مسیر سعی و خطا برای تبلیغان رایگان در گوگل است. اگر کلمات کلیدی مبتنی بر موقعیت مکانی در محل مناسب در وبسایت درج شوند، می توانید برای جستجوهایی که شامل محصول یا خدمات همراه با موقعیت مکانی هستند، رتبه برتر را در نتایج جستجوی ارگانیک بدست آورید.

در مثال زیر، ABA Appliance Repair, Inc. در نتایج محلی رتبه اول را دارد (بعد از فهرست اسپانسر شده Sears) و وبسایت آن ها در نتایج ارگانیک رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. واضح است که آن ها وبسایت خود را برای «عبارت جستجویی مرتبط + austin tx» بهینه کرده اند.

تبلیغات رایگان در گوگل

6. کسب و کار خود را در دایرکتوری ها فهرست کنید

به غیر از Google My Business، دایرکتوری های زیادی در گوگل وجود دارند. در واقع، دایرکتوری هایی مانند Yelp و Trip Advisor که مدت هاست کار خود را شروع کرده اند مورد اعتماد گوگل هستند و صفحات آن ها اغلب در صفحه اول گوگل به نمایش درمی آید.

به عنوان مثال، اگر «بهترین خیاطان در پورتسموث nh» را جستجو کنید، خواهید دید که دو نتیجه ارگانیک اول صفحات Yelp هستند که 10 خیاط برتر در پورتسموث را فهرست می‌کنند. توضیحات متا برای آن صفحات شامل Erana، Terri’s Tailor Shop، Mr. Carl’s Custom Tailoring، Finesse Cleaners & Tailoring، و All Stitched Up می شود. همه این پنج کسب و کار به سادگی با داشتن فهرست های Yelp، تبلیغات رایگان در گوگل دریافت کرده‌اند.

نمونه های دیگر از دایرکتوری های محلی رایگان که به شما کمک می کنند تا در گوگل ظاهر شوید، عبارتند از Trip Advisor، Angie’s List، HomeAdvisor و Yellowpages.

تبلیغات رایگان در گوگل

7. محتوای منحصر به فرد در مورد داده های داخلی خود منتشر کنید

طی سه ماه گذشته، چه چیزی از داده های داخلی خود آموخته اید؟ آیا بینش ارزشمندی در مورد فروش، بازاریابی، منابع مالی یا انسانی دریافت کرده اید؟ اگر چنین است، آنچه را که دریافت کرده اید با هدف کمک به دیگران به اشتراک بگذارید. با این کار اعتماد خوانندگان خود را جلب خواهید کرد.

8. یک پست وبلاگ در یک سایت با اعتبار (اتوریتی) بالا ارسال کنید

آیا نظر یا مقاله رهبری فکری نوشته اید؟ یک پست اطلاعاتی خاص صنعت؟ اگر چنین است، ارزش ارسال به یک سایت معتبر با مخاطبان گسترده را دارد. مطمئن شوید که یک سایت معتبر و شناخته شده در صنعت خود انتخاب کنید که در حال حاضر در معرض دید قابل توجهی در گوگل قرار گرفته باشد.

9. فهرست کسب و کار گوگل خود را بهینه کنید

هیچ روش بهتری برای تبلیغ کسب و کار خود در گوگل به صورت رایگان بهتر از فهرست بهینه شده Google My Business نیست. در واقع، به طور متوسط فهرست های Google My Business 7 برابر کلیک بیشتری دریافت می کند و 50 درصد بیشتر از فهرست های خالی به خرید منجر می شود.

همانطور که در مثال زیر می بینید، فهرست Red Lantern’s Knowledge Panel (که از Google My Business استخراج شده است) اطلاعات زیادی را ارائه می دهد که مشتریان احتمالی را تشویق می کند تا آن ها را انتخاب کنند.

آنها تمام اطلاعات تماس خود، بیش از 450 بررسی، توضیحات قانع کننده، توانایی رزرو جدول، پاسخ ها در بخش پرسش و پاسخ، رویدادهای فهرست شده، و با سایر پلتفرم های سفارش آنلاین همگام سازی شده اند.

مشتریان احتمالی می توانند عکس هایی از فضای داخلی و خارجی رستوران را نیز مشاهده کنند. همچنین متوجه خواهید شد که وبسایت، صفحه پروفایل Yelp، صفحه OpenTable و صفحات TripAdvisor در Google قابل مشاهده است:

تبلیغات رایگان در گوگل

10. مشاوره های رایگان ارائه دهید

اگر خدماتی ارائه می دهید که می توانید مشاوره، دوره های آزمایشی، کلاس یا ارزیابی های رایگان را نیز ارائه دهید، از آن برای قرار گرفتن در معرض گوگل استفاده کنید.

کال تو اکشن خاصی را بر روی وبسایت خود ایجاد کنید و صفحات فرود بسازید که «مشاوره رایگان» را هدف قرار می دهند (یا هر سرویس رایگانی که ارائه می دهید).

این به رتبه بندی صفحه شما در گوگل برای افرادی که به دنبال مشاوره رایگان در منطقه خود هستند کمک می کند.

سایر روش ها برای دریافت تبلیغات رایگان – آنلاین یا آفلاین

1. در رسانه های اجتماعی پست بگذارید

پلتفرم های رسانه اجتماعی رایگان هستند. از فیسبوک برای تبلیغ پست های وبلاگی آموزنده و ترویج پرسش و پاسخ در نظرات استفاده کنید.

از اینستاگرام برای ارائه راهکارهای کوتاه و نمایش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. از لینکدین برای انتشار مطالب رهبری فکری و ایجاد شبکه با سایر کسب و کارها استفاده کنید. شما در معرض دید مخاطبان مناسب قرار خواهید گرفت و در عین حال ترافیک وبسایت و اعتبار خود را افزایش می دهید.

2. به گروه های آنلاین بپیوندید و فعال بمانید

از انجمن ها و گروه ها در فیسبوک، لینکدین و سایت های خاص به نفع خود استفاده کنید. شما مجبور نیستید محصول خود را به اجبار به مشتریان بفروشید یا دائما در مورد کسب و کار خود صحبت کنید (در واقع، بهتر است این کار را انجام ندهید).

کافی است در گفتگوهای مرتبط شرکت کنید و دانش خود را به رایگان به اشتراک بگذارید. تبدیل شدن به یک فرد قابل اعتماد می تواند به جذب لیدهای احتمالی و دیده شدن توسط شرکا کمک کند.

3. با یک اینفلوئنسر همکاری کنید

همکاری با یک اینفلوئنسر محترم در صنعت خود می تواند باعث شود به صورت رایگان در معرض دید مخاطبان مرتبط زیادی قرار گیرید.

از آن ها بخواهید محصول یا خدمات شما را امتحان کنند و در وبسایت، وبلاگ یا رسانه اجتماعی خود در مورد آن نظر بگذارند. یا از آن ها بخواهید یک پست مهمان در وبلاگشان منتشر کنید. این فرصت ها به غیر زمان هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت و علاوه بر تبلیغات رایگان، شبکه ارتباطات شما را نیز تقویت می کند.

4. یک جایزه یا مسابقه در رسانه های اجتماعی برگزار کنید

جوایز و مسابقه در رسانه های اجتماعی باعث ایجاد هیجان می شوند. آن ها باعث می شوند تا افراد در مورد شما صحبت کنند و حتی شما را تگ کنند.

آن ها معمولا شما را برای دوستان و اعضای خانواده ای که علایق مشترکی دارند، تگ می کنند. این می تواند یک روش عالی برای تبلیغ رایگان کسب و کار باشد. حتی ممکن است از فالوورهای خود بخواهید که شخص دیگری را برای واجد شرایط بودن برای جایزه تگ کنند.

5. محتوای تولید شده توسط کاربر را تقویت کنید

تشویق ارسال محتوای تولید شده توسط کاربر در واقع تبلیغات مضاعف است، زیرا این نوع محصول معمولا نه تنها منجر به تگ گذاری می شود، بلکه به اشتراک گذاری زیادی نیز منجر می شود که خود دسترسی به کسب و کار شما را افزایش می دهد.

فالوورهای شما به احتمال زیاد محتوایی که برای شما تولید کرده اند را در حساب های خود به اشتراک خواهند گذاشت. علاوه بر این، فالوورهای شما ممکن است محتوای تولید شده توسط کاربر را که در حساب های خود به اشتراک می گذارید، مجدداً ارسال کنند. این مقدار زیادی تبلیغات رایگان است!

6. بروشورها یا پوسترها را روی تابلوهای اعلانات آویزان کنید

آیا یک مرکز اجتماعات یا چیزی شبیه به آن در نزدیکی خود دارید؟ اگر این چنین است، از تابلو اعلانات آن نهایت استفاده را ببرید.

پوسترها و بروشورهای جذاب و گیرایی را برای افزایش آگاهی از برند خود بر تابلو اعلانات بزنید. افراد زیادی برای رویدادهای مختلف در چنین مراکزی حضور می یابند. شما این فرصت را دارید تا توجه آن ها را به کسب و کار خود جلب کنید. برای انجام این کار، پیامی ارائه دهید که بسیار مرتبط با نوع افرادی است که در آنجا ملاقات می کنند.

7. از جامعه محلی خود حمایت کنید

وقتی بر روی ایجاد تاثیر مثبت بر روی جامعه خود تلاش می کنید، تبلیغات رایگان یک نتیجه طبیعی است. فعال و مفید بودن باعث می شود نام شما به گوش همه برسد، که ممکن است به فروش مستقیم منجر شود. همچنین، تصویر شما را بهبود می بخشد.

وقتی مردم دید مثبتی از کسب و کار شما داشته باشند، دیگران را به شما ارجاع خواهند داد. از یک مدرسه یا تیم ورزشی حمایت مالی کنید. برای یک کار مهم داوطلب شوید. گروهی را راه اندازی کنید که به نوعی به جامعه شما ارزش می بخشد.

8. یک بیانیه مطبوعاتی به روزنامه محلی خود ارسال کنید

آیا اطلاعات جالب و ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن دارید؟ اگر این چنین است، فرصت انتشار این خبر را از دست ندهید.

برای روزنامه محلی یک بیانیه مطبوعاتی ارسال کنید. این معمولا هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت و کسب و کار شما را در معرض دید افرادی قرار می دهید که در غیراینصورت به آن ها دسترسی نخواهید داشت.

9. مصاحبه ها

مصاحبه کردن یک مزیت دارد. مردم در تماس اولیه بیشتر از بسیاری از موارد دیگر درباره شما می آموزند. شما این شانس را دارید که واقعاً آنها را هیجان زده کنید و از نظر احساسی در کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

علاوه بر این، می توانید مصاحبه های خود را به روش های مختلفی توزیع کنید. می توانید آنها را در روزنامه، به عنوان ویدیو در کانال یوتیوب شرکت خود، در وبلاگ ها، در رسانه های اجتماعی و غیره به اشتراک بگذارید. همچنین فراموش نکنید که می توانید با یک فرد محبوب یا تأثیرگذار در بین مخاطبان هدف خود مصاحبه کنید.

10. یک برنامه ارجاعی را اجرا کنید

چه در فروشگاه و چه به صورت آنلاین، برنامه ارجاعی بازاریابی دهان به دهان یا شفاهی را تشویق می کند، که همیشه شکلی موثر از تبلیغات رایگان است. مشوق هایی مانند تخفیف، معاملات و سایر امتیازات را به ارجاع دهنده یا هم به ارجاع دهنده و هم داور ارائه دهید.

کلام آخر

فرقی نمی کند که به دنبال جلب توجه بیشتر در گوگل، رسانه اجتماعی یا جامعه هستید، استراتژی های معرفی شده در این مقاله به شما کمک می کنند که به این هدف دست یابید.

تبلیغات خود را به ما بسپارید

بهتر است تبلیغات خود را به یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغاتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را نیز ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب، تبلیغات در گوگل و تبلیغات موبایلی. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع : localiq

بیشتر بخوانید :

چگونه یک صفحه فرود (Landing Page) مؤثر طراحی کنیم؟

اپلیکیشن مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؛ فواید، ملزومات و معرفی بهترین پلتفرم ها

دیدگاهتان را بنویسید