×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی چگونه کانال یوتیوب را وریفای کنیم؛ تمام مراحل + ویژگی ها
تاریخ انتشار : 02 شهریور 1402 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه کانال یوتیوب را وریفای کنیم؛ تمام مراحل + ویژگی ها

چگونه کانال یوتیوب را وریفای کنیم؛ تمام مراحل + ویژگی ها

تأیید حساب YouTube کار آسانی است و به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. شاید به این فکر کنید چه نیازی به این کار است؟ مخصوصا بعد از زمانی که توییتر با اندکی پول تیک‌های آبی بسیاری به کاربران خود داده و دیگر اهمیت تیک‌های آبی کاربران در آن از دست رفته است.

اما کانال یوتیوب با توییتر تفاوت جدی دارد و با وریفای شدن کانال یوتیوب مزایای بسیاری به آنها داده می‌شود. ادامه مطالب را بخوانید تا با مراحل وریفای کردن کانال یوتیوب از طریق دسکتاپ و تلفن همراه آشنا شوید.

همچنین در این مطالب به شما درباره مزایای یک کانال وریفای شده یوتیوب خواهیم گفت. در همین ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که آیا با شماره ایرانی می‌توان کانال یوتیوب را وریفای کرد که پاسخ به این سوال مثبت است.

تأیید حساب YouTube چیست؟

راستی‌آزمایی یوتیوب فرآیندی است که به مالک کانال YouTube به رسمیت شناخته می‌شود و صحت آنها را تأیید می‌کند. حساب‌های تأیید شده YouTube با یک علامت خاکستری تأیید شده که در کنار نام کانال در نتایج جستجو ظاهر می‌شود، علامت‌گذاری می‌شوند.

راستی‌آزمایی کانال به ایجاد مشروعیت کمک می‌کند و نشان می‌دهد که کانال متعلق به یک نهاد حاضر است و اداره می‌شود. یک حساب YouTube تأیید شده از جعل هویت جلوگیری می کند و از کانال‌های شما در برابر صاحبان حساب جعلی که سعی در فریب بینندگان دارند محافظت می‌کند.

همچنین تأیید حساب به محتوای کانال منحصر به فرد می‌افزاید و اعتماد بینندگان و حامیان مالی و همکاران بالقوه را افزایش می‌دهد. علاوه بر این ها کانال‌های تایید شده به ویژگی‌های خاصی از جمله قابلیت سفارشی‌سازی طرح‌بندی، پخش زنده و کسب درآمد از طریق برنامه شریک دسترسی دارند.

چند ویژگی مثبت وریفای شدن کانال یوتیوب

۱. محدودیت آپلود خود را افزایش دهید

YouTube مدت زمان یک ویدیو را در صورت تأیید نشدن کانال به 15 دقیقه محدود کرده است. اما اگر می خواهید ویدیویی را بیش از 15 دقیقه آپلود کنید، به یک حساب YouTube تأیید شده نیاز دارید.

افزایش محدودیت خود به شما کمک می کند تا ویدیوهای طولانی مدت و ارزشمند در YouTube ایجاد کنید. هیچ محدودیتی در خلاقیت شما وجود نخواهد داشت و می توانید ویدیوی خود را گسترش دهید تا پیام خود را به طور کامل منتقل کنید.

2. تصاویر سفارشی را اضافه کنید

اگر با YouTube تأیید شده باشید، آزادی اضافه کردن تصاویر کوچک سفارشی را خواهید داشت. این ویژگی به شما کمک می کند تصاویر را ایجاد کرده و اضافه کنید که کاربر وسوسه می شود روی آنها کلیک کند.

برعکس، اگر کانال شما تأیید نشده باشد، نمی‌توانید تصاویر جدیدی اضافه کنید و باید از بین سه تصویر کوچک پیش‌فرض ایجاد شده توسط YouTube یکی را انتخاب کنید.

اگر یک تصویر پیش‌فرض را انتخاب کنید، این احتمال وجود دارد که آنها به اندازه کافی جذاب نباشند و کاربران را جذب نکنند که روی ویدیوی شما کلیک کنند. بازدیدهای ویدیوی شما کاهش می یابد و در نهایت، همه اعداد تعامل کاهش شدیدی خواهند داشت.

۳. دسترسی به پخش زنده

داشتن قابلیت پخش زنده در یوتیوب به الگوریتم یوتیوب کمک می کند و دامنه برند شما را افزایش می دهد. الگوریتم یوتیوب به سمت ویدیوهای زنده جذب می شود و به پخش زنده کمک می کند. پخش‌های زنده سه برابر بیشتر از سایر اشکال محتوا در YouTube مشارکت می‌کنند. اگر این اعداد خیره کننده را برای ویدیوها و کانال خود می خواهید، باید کانال خود را در YouTube تأیید کنید.

4. درخواست تجدیدنظر برای ادعاهای Content ID

اگر کانال YouTube خود را تأیید کنید، می‌توانید برای ادعای شناسه محتوا درخواست تجدیدنظر کنید. اگر YouTube ادعای شناسه محتوا را اعمال کند، می‌توانید اعتراضی را مطرح کنید. YouTube به شما یک بازه زمانی 30 روزه برای پاسخ دادن می‌دهد و اگر فکر می‌کنید ادعا اشتباه است، می‌توانید آن را محدود کنید.

اما اگر فکر می‌کنید اشتباه نیست، می‌توانید آن قسمت را به راحتی با استفاده از ویرایشگر داخلی YouTube از ویدیو حذف کنید. اما اگر کانال خود را تأیید نکنید، نمی‌توانید برای ادعای شناسه محتوا درخواست تجدیدنظر کنید. اینها برخی از مزایای مهم تأیید کانال YouTube شما هستند.

مراحل تأیید کانال YouTube با استفاده از دسکتاپ

1. به youtube.com بروید و روی “تنظیمات” کلیک کنید

اولین قدم برای تأیید کانال خود، دسترسی به وب سایت YouTube از دسکتاپ و باز کردن گزینه های تنظیمات است. می توانید دکمه تنظیمات را در نوار کناری سمت چپ پیدا کنید. برای ایده گرفتن به تصویر زیر نگاه کنید.

چگونه کانال یوتیوب را وریفای کنیم؛ تمام مراحل + ویژگی ها

۲. روی Additional Settings کلیک کنید

هنگامی که پنجره تنظیمات ظاهر شد، باید View Additional Features واقع در بخش «کانال شما» را انتخاب کنید. تنظیمات اضافی دارای تمام ویژگی هایی هستند که به شما کمک می‌کنند وضعیت دستورالعمل های انجمن و وضعیت حق نسخه برداری خود را مشاهده کنید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید حساب YouTube خود را تأیید کنید.

چگونه کانال یوتیوب را وریفای کنیم؛ تمام مراحل + ویژگی ها

۳. روی Verify کلیک کنید

پس از کلیک بر روی پیوند ویژگی های اضافی، عنوان وضعیت و ویژگی ها را مشاهده خواهید کرد و در زیر عنوان، می توانید عکس پروفایل و نام کانال خود را مشاهده کنید. درست در زیر نام کانال خود، روی دکمه تأیید کلیک کنید تا روند تأیید YouTube شما شروع شود.

چگونه کانال یوتیوب را وریفای کنیم؛ تمام مراحل + ویژگی ها

۴. کد تأیید را دریافت کنید

تأیید حساب YouTube شما شامل دو مرحله دیگر است. باید کشور خود را از جایی که در حال حاضر در آن ساکن هستید انتخاب کنید و از حساب YouTube خود استفاده کنید. سپس باید یکی از گزینه های دریافت کد تایید از یوتیوب را انتخاب کنید تا شما را به عنوان یک یوتیوبر واقعی و نه یک ربات تایید کند.

شما می توانید کد را از طریق تماس یا پیامک در دستگاه تلفن همراه خود دریافت کنید. پس از آن، همچنین باید زبان پیام یا تماسی که می خواهید دریافت کنید را انتخاب کنید. تنظیمات زبان پیش فرض به عنوان انگلیسی (ایالات متحده) تنظیم شده است.

شما می توانید آن را تغییر دهید. سپس شماره تلفن همراه معتبر خود را وارد کنید تا مراحل اولیه فرآیند تأیید انجام شود. پس از انتخاب تمامی گزینه های ایده آل، روی دکمه تایید کلیک کنید تا کد تایید از یوتیوب دریافت شود.

چگونه کانال یوتیوب را وریفای کنیم؛ تمام مراحل + ویژگی ها

۵. کد را تایید کنید

مرحله دوم شامل وارد کردن کد شش رقمی دریافتی در کادر محاوره ای است. کد معتبر را وارد کرده و روی دکمه ارسال کلیک کنید.

چگونه کانال یوتیوب را وریفای کنیم؛ تمام مراحل + ویژگی ها

YouTube کد شما را تأیید می کند و یک پنجره بازشو از تأیید موفقیت آمیز کانال YouTube خود دریافت خواهید کرد. اکنون می توانید از تمام ویژگی های YouTube در دسترس برای کانال های تأیید شده استفاده کنید. حالا بیایید ببینیم چگونه با استفاده از یک برنامه تلفن همراه YouTube به همان نتیجه دست یابیم.

مراحل تأیید کانال YouTube با استفاده از برنامه تلفن همراه

1. برنامه YouTube دسترسی داشته باشید

برنامه YouTube را از دستگاه Android یا iOS خود باز کنید و در گوشه بالا سمت راست، روی عکس نمایه خود ضربه بزنید. این کانال شما را بارگذاری می کند. هنگامی که کانال شما بارگذاری شد، نماد دوربین را در کنار نماد جستجو در بالا ببینید و روی آن ضربه بزنید.

۲. روی Go Live کلیک کنید

گزینه ضبط یا اجرای زنده به شما ارائه می شود. روی Go Live کلیک کنید. نگران نباش پخش زنده نخواهید شد زیرا هنوز یک حساب YouTube تأیید شده ندارید. به صفحه بعدی بروید، که می‌گوید: «قبل از پخش زنده، باید هویت شما را با یک شماره تلفن تأیید کنیم. ممکن است 24 ساعت طول بکشد تا به این ویژگی ها دسترسی پیدا کنید. برای مراحل تأیید بیشتر روی «شروع به کار» ضربه بزنید.

چگونه کانال یوتیوب را وریفای کنیم؛ تمام مراحل + ویژگی ها

3. تأیید را شروع کنید

صفحه ای را برای انتخاب کشور خود مشاهده می کنید، شماره تلفن خود را اضافه می کنید و می‌توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید پیامکی دریافت کنید یا تماس تلفنی. پس از پر کردن تمام گزینه ها، روی Submit کلیک کنید.

چگونه کانال یوتیوب را وریفای کنیم؛ تمام مراحل + ویژگی ها

۴. کد تأیید را وارد کنید

یک کد تأیید شش رقمی از YouTube دریافت خواهید کرد. باید آن را تایید کنید و کد را وارد کنید و ارسال کنید. یک پاپ آپ دریافت خواهید کرد که نشان می دهد حساب شما تأیید شده است.

اما به یاد داشته باشید، 24 ساعت طول می کشد تا YouTube حساب شما را تأیید کند. پس از انجام، اعلانی از YouTube برای دسترسی به همه ویژگی‌های موجود دریافت خواهید کرد.

چگونه کانال یوتیوب را وریفای کنیم؛ تمام مراحل + ویژگی ها

در پایان

اکنون اهمیت تأیید کانال YouTube خود را می‌دانید و می‌دانید که چگونه می‌توانید آن را انجام دهید. چه در حال حاضر یک کاربر تأیید شده باشید یا به دنبال واجد شرایط شدن در YouTube باشید، می‌خواهید حضور خود را در این پلتفرم بهبود بخشید.

اگر به دنبال راه های بیشتری برای افزایش حضور خود در YouTube هستید، نکات و ترفندهای ما را در مورد چگونگی بهبود استراتژی بازاریابی YouTube خود بررسی کنید.

به یاد داشته باشید، بهترین محتوا را به مخاطبان خود ارائه دهید، ثابت قدم باشید و بینندگان خود را فریب ندهید. ایجاد یک پایگاه فالوور زمان می برد اما به محض شروع، همه چیز در جای خود قرار می گیرد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

ویدئو مارکتینگ (بازاریابی ویدئویی) چیست اهمیت و انواع آن

دیدگاهتان را بنویسید