×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها (آینده ایی مطمئن)
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1401 زمان مطالعه : 14 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها (آینده ایی مطمئن)

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها (آینده ایی مطمئن)

استراتژی های بازاریابی تکامل یافته اند. کسب و کارها هر روز بیشتر به دیجیتال مارکتینگ به جای پیروی از روش های سنتی بازاریابی متکی می شوند. و چرا نباید این کار را بکنند؟

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در این حقیقت نهفته است که ارزان است و گزینه های زیادی را در ارتباط با مشتریان احتمالی در سراسر جهان ارائه می دهد. بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه اجتماعی همگی به افزایش آگاهی از برند و آگاه سازی مشتریان از محصولات/خدمات شما کمک می کنند.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، ازجمله تبلیغات پولی، استراتژی های لینک سازی و غیره به افزایش رویت پذیری وبسایت شما در اینترنت کمک می کنند. در نتیجه، شما می تواند سفارش های زیادی را از مکان های مختلف بدون صرف هزینه برای تیم فروش بدست آورید.

چند سال پیش، خرید و فروش آنلاین یک امر لوکس در نظر گرفته می شد. ممکن است وقتی به شما گفته شد که ازطریق اینترنت مشتریان خود را بیابید و کسب درآمد کنید، به نظرتان مسخره آمده باشد.

اما قبل از این که به شما بگوییم دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد، بیایید نگاهی به اعداد و ارقامی بیاندازیم که نشان می دهند چگونه دیجیتال مارکتینگ همه چیز را تغییر داده است.

  • 2/3 میلیارد نفر، یعنی حدود 42 درصد از جمعیت، هر روز در پلتفرم های رسانه های اجتماعی فعال هستند.
  • در تجزیه و تحلیل انجام شده توسط Global World Index، مشخص شد که یک فرد به طور متوسط حدود 2 ساعت و 22 دقیقه را در اینترنت می گذراند.
  • 98 درصد از نمایندگان فروش با استفاده از شبکه های اجتماعی به سهمیه فروش خود می رسند.
  • 51 درصد از مصرف کنندگان برندها و اقلام موجود در بازار را با استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود شناسایی می کنند.

امروزه، دیجیتال مارکتینگ به یک بخش عادی از بازاریابی تبدیل شده است. به عنوان یکی از موثرترین و متمایزترین روش ها برای ایجاد آگاهی از برند، چگونگی دسترسی به مشتریان احتمالی و حفظ ارتباط با مشتریان فعلی اهمیت دارد.

حال که تعریف اصلی دیجیتال مارکتینگ مشخص شد، بیایید اهمیت دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

اهمیت و مزایای دیجیتال مارکتینگ

دسترسی بهتر

امروزه، بسیاری از مردم در سراسر جهان وقت خود را به صورت آنلاین سپری می کنند. آن ها در اینترنت جستجو می کنند و به دنبال محصولات جدید هستند. به منظور بهره برداری از این پایگاه عظیم مخاطب، باید حضور آنلاین خود را به حداکثر برسانید.

اینجاست که دیجیتال مارکتینگ وارد صحنه می شود. دیجیتال مارکتینگ در مورد دسترسی به افراد درست در زمان درست است. از این رو، برای شروع، باید یک فروشگاه آنلاین تعاملی با امکان پیمایش آسان برای بهبود دسترسی به مخاطب خود ایجاد کنید.

در این فرآیند، رسانه های مختلف در دیجیتال مارکتینگ می توانند به ایجاد برند شما کمک کنند؛ بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی رسانه اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو (سئو)، بازاریابی محتوا و غیره.

رقابت با شرکت های بزرگ

تحلیل رقبا یکی از فعالیت های کلیدی در دیجیتال مارکتینگ است. این فعالیت برای همگام شدن با رقبا به خصوص در میان برندهای در حال رشد سریع مانند Myntra، Amazon، Big Basket، Walmart ضروری است.

کسب و کار سعی می کنند با بازاریابی چندکانالی که شامل PPC، سئو، رسانه اجتماعی و بسیاری دیگر از پلتفرم هاست، جایگاه خود را ارتقا دهند. این رویکرد هم به کسب و کارهای کوچک و هم کسب و کارهای بزرگ کمک می کند تا به اهداف مربوطه خود دست یابند و زمینه را فراهم می کند.

افزایش آگاهی از برند برای کسب و کارهای کوچک

دیجیتال مارکتینگ یک موهبت برای کسب و کارهاست. شرکت های بزرگ از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند تا در محیط رقابتی ثبات خود را حفظ کنند.

در مقابل، کسب و کارهای کوچک از بازاریابی آنلاین برای پیشرفت در بازار پر رونق و ایجاد آگاهی از برند در میان شرکت های بزرگ تر استفاده می کنند.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

افزایش فروش

یکی از جنبه های کلیدی اهمیت دیجیتال مارکتینگ این است که شما می توانید CRO (بهینه سازی نرخ تبدیل) را در زمان واقعی اندازه گیری کنید.

این داده می تواند به شما کمک کند تا درصد کلی جستجوهایی که با خرید محصولات به لید تبدیل می شوند را درک کنید. PPC، بازاریابی رسانه اجتماعی، خدمات سئو، افیلیت مارکتینگ برخی از کانال های فعال برای برقراری ارتباط و دریافت نرخ تبدیل بالا هستند.

بازگشت سرمایه

اگر می خواهید ارزش رسانه اجتماعی را بدانید،‌ به معیارهای اندازه گیری سود و زیان برای کسب و کار خود نگاهی بیاندازید.

بازگشت سرمایه (ROI) در دیجیتال مارکتینگ ارزش کمپین های بازاریابی را تعریف می کند. به عنوان مثال، در مقایسه با رسانه های دیگر مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا، PPC، کمپین های رسانه های اجتماعی؛ تصور بر این است که سئو ROI بالاتری ایجاد می کند.

از معیارهای اساسی مانند جلسات و نرخ پرش، ترافیک ارگانیک تولید شده توسط سئو 40 درصد بیشتر از هر استراتژی بازاریابی دیگری رشد درآمد را نشان می دهد.

حفظ شهرت برند

ایجاد یک شهرت برند قوی در دنیای آنلاین بسیار مهم شده است زیرا شهرت برند توانایی باقی ماندن در بازار را پیدا می کند. بنابراین، اهمیت دیجیتال مارکتینگ در این جنبه نیز تکرار می شود.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

مشتریان شما آنلاین هستند

اینترنت به یک ضرورت اساسی برای زندگی روزمره ما تبدیل شده است و در سراسر جهان بیش از 66/4 میلیارد کاربر وجود دارد.

مشتریان شما، مشتریان هدف و تمام رقبای شما آنلاین هستند و به دنبال کسب و کارهایی مانند شما می گردند، اگر نتوانند شما را پیدا کنند، این احتمال وجود دارد که با رقبای شما آشنا شوند. در صورتی که حضور انلاین نداشته باشید و مشتریان به صورت آنلاین شما را پیدا نکنند،‌ خطر از دست دادن آن ها وجود دارد.

کسب و کار آنلاین شما وقتی اهمیت دیجیتال مارکتینگ را متوجه می شود که به نوع مناسبی از قرار گرفتن در معرض دید برای ایجاد لید و بهبود فروش نیاز داشته باشید.

وقتی مشتریان شما را به صورت آنلاین پیدا نکنند، این احتمال وجود دارد که ارزشی برای محصولات و خدمات شما قائل نشوند.

می توانید مخاطب ایده آل را هدف قرار دهید

تصور کنید، دستیابی به مخاطب درست برای حوزه کاری خود یک فرصت عالی به شمار می آید. این دقیقا همان چیزی است که دیجیتال مارکتینگ برای شما فراهم می کند.

شما می توانید رفتار مخاطب خود را به صورت آنلاین تحلیل کنید و اقداماتی را برای بهینه کردن آن انجام دهید. وقتی به گروه مخاطب مناسب برسید، ترافیک بیشتری را جذب می ‌کنید و این منجر به کمپین ‌های بهتر می ‌شود.

از رقبای خود پیشی بگیرید

بازار دیجیتال وقتی صحبت از کسب و کار آنلاین به میان باشد، بسیار رقابتی است. از این رو، شما می خواهید مشتریان احتمالی شما را با بهترین بررسی ها و سایر اقداماتی که توسط خدمات مختلف بازاریابی دیجیتال آغاز شده است، پیدا کنند. این اقدامات باعث می شوند تا شما و مشتری در نهایت به سمت اهداف تجاری درست کار کنید.

همچنین، برای هر کسب و کار موفقی، فرد باید فعالیت های رقیب خود را تحت نظر داشته باشد. آن ها چگونه با مشتریان ارتباط برقرار می کنند؟

چه چیزی باعث می شود منحصر به فرد شوند؟ تحلیل رقبا می تواند به شما در درک تمام جستارهای انجام شده کمک کند و استراتژی هایی را توسعه دهید که بهترین کارکرد را دارند.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

کانال های مختلف برای افزایش ترافیک

شما می توانید از روش های مختلفی برای موفقیت کسب و کار خود در دنیای بازاریابی استفاده کنید. صاحبان کسب و کار این آزادی را دارند تا از خدمات سئو، خدمات PPC، خدمات بازاریابی محتوا و حتی کمپین های تبلیغات در رسانه اجتماعی برای تقویت ترافیک وبسایت خود استفاده کنند.

تعامل با مشتریان موبایلی

ما خود را درگیر یک دنیای قابل حمل می کنیم، زیرا این روزها مردم دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی های همراه و لپ تاپ ها را با خود به همه جا حمل می کنند.

بعد از اولین بروزرسانی گوگل برای گوشی های موبایل،‌ تقریبا تمام وبسایت ها به شیوه ای توسعه یافته اند که به راحتی در گوشی های موبایل نیز قابل دسترسی هستند.

شاید، کاربران تلفن همراه در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری رواج یافته اند و این احتمال وجود دارد که کاربران تلفن همراه خرید کنند.

همچنین می توانید از تبلیغات موبایلی هم استفاده کنید.

کسب و کار خود را بین المللی کنید

اهمیت دیجیتال مارکتینگ وقتی که صحبت از دسترسی کسب و کارها به خارج از کشور به میان باشد، اهمیت زیادی پیدا می کند.

به کمک سرویس های دیجیتال مارکتینگ، شما می توانید با مشتریان بین المللی ارتباط برقرار کنید و با آن ها همکاری کنید تا کسب و کار خود را توسعه دهید.

تغییر ثابت است! دامنه دیجیتال مارکتینگ با انعطاف پذیری باورنکردنی و تکنولوژی های رقابتی همچنان در حال توسعه است.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه و سریع تر هستند

برای هر کسب و کاری، مقرون به صرفه بودن یکی از اولویت های اصلی است. برخلاف بازاریابی سنتی، دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه است. علاوه بر این،‌ کسب و کارهای کوچک اهمیت دیجیتال مارکتینگ را احساس می کنند زیرا نتایج سریع تری را با بودجه نسبتا کمتری به همراه دارد.

علاوه بر این، دیجیتال مارکتینگ این قابلیت را دارد که صرف نظر از موقعیت مکانی به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشد.

شما همچنین می توانید با توسعه استراتژی های بازاریابی متعدد برای گروه های مصرف کننده خاص، به بازار هدف گسترده تری دسترسی داشته باشید.

اجرای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ بودجه بسیار کمی نیاز دارد و در عین حال ROI آن بالاتر است. همیشه بهتر است که روش های سنتی را با راه حل های دیجیتال مارکتینگ ترکیب کنید تا به یک برنامه بازاریابی بهینه برای کسب و کار خود دست یابید.

به ردیابی و انجام اقدامات لازم کمک می کند

یکی از رایج ترین مشکلاتی که بازار با آن روبرو می شود،‌ یافتن روش هایی برای ردیابی و اندازه گیری نرخ موفقیت پلتفرم های مختلف دیجیتال مارکتینگ است. اما ابزارهایی مانند Google Search Console، Google Analytics، Ads و غیره وجود دارند که داده ها را جمع آوری می کنند و به سنجش عملکرد کمپین های موتور جستجو در بین مخاطبان مختلف کمک می کنند.

همچنین، ابزارهای مختلفی وجود دارند که به تعریف معیارهای قابل اندازه گیری برای کمک به ردیابی عملکرد و انجام اقدامات لازم کمک می کنند.

نمونه های بارز چنین ابزارهایی عبارتند از Screaming Frog، Ahrefs، SEMrush. این ابزارها به تحلیل فعالیت رقبا کمک می کنند و داده هایی را ارائه می دهند که به کسب وکارها در تصمیم گیری آگاهانه تر کمک می کند.

مقرون به صرفه است

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به طرز قابل توجهی ارزان تر از بازاریابی آفلاین است. مورد دوم شامل هزینه کردن برای بیلبوردهای بزرگ، تبلیغات در روزنامه و استخدام کارمندان بخش بازاریابی است.

اما در دیجیتال مارکتینگ، شما تنها کافی است بر چند ابزار که اشتراک سالانه دارند، سرمایه گذاری کنید. ابزارهای رایگان مختلفی نیز وجود دارند که می ‌توانید از آنها برای جذب لیدهای با کیفیت و بهبود فروش استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید در استخدام یک شرکت سئو برای دستیابی به نتایج مطلوب سرمایه گذاری کنید.

ارتباط با مشتری بهتر

استراتژی های مختلفی در دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرند. تولید محتوا،‌ اجرای پادکست ها، وبینارها و غیره همگی برای بیان نقاط ضعف مشتریان و ایجاد ارتباط با آن ها ضروری هستند.

یکی دیگر از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، بکارگیری چت بات ها در وبسایت است. این یک استراتژی است که سایت شما را کاربرپسند کرده و پیمایش آن راحت می شود.

علاوه بر این به شما کمک می کند تا با مشتریانی که از سایت شما بازدید می کنند اما بدون خرید آن را ترک می کنند، ارتباط برقرار کنید.

رقبا این کار را انجام می دهند

اگر در مورد اهمیت دیجیتال مارکتینگ تردید دارید، به یاد بیاورید که رقبای شما این کار را انجام می دهند و از آن نتیجه می گیرند.

شما به راحتی بسیاری از همتایان خود را خواهید یافت که یک وبسایت با طراحی خوب، کانال های رسانه های اجتماعی مناسب و غیره ایجاد کرده اند.

رقبای شما محتوای همیشه سبز ایجاد می کنند و آن را به دو روش پولی و ارگانیک به بازار عرضه می کنند. اهمیت دیجیتال مارکتینگ همچنین در این واقعیت باقی می ماند که به افزایش دسترسی شما و به دست آوردن چشم اندازهای جدید کمک می کند؛ دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است.

سوالات متداول

اهمیت دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر می خواهید به عنوان یک برند شکوفا شوید، امروزه دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است. دیجیتال مارکتینگ سعی دارد لیدهایی را ازطریق کانال های آنلاین مختلف مانند رسانه اجتماعی، وبسایت ها و یوتیوب تولید کند. این به تقویت روابط با مشتری از طریق محتوای جذاب، حل سؤالات از طریق چت بات ها، برگزاری وبینارها و غیره کمک می کند.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای متخصصان و دانشجویان شاغل چیست؟

در سطح جهانی،‌ دیجیتال مارکتینگ در حال گسترش است. فرصت های زیادی برای یادگیری و رشد از نقطه نظر شغلی فراهم می کند. در اینجا نکاتی وجود دارد که اهمیت دیجیتال مارکتینگ را برجسته می کند.
– حرفه ای که در دیجیتال مارکتینگ امنیت شغلی را فراهم می کند.
– با توجه به نیاز شدید به متخصصان دیجیتال مارکتینگ و رقابت کم، برای یافتن شغلی با حقوق خوب مشکلی ندارید.
– بازاریابی آنلاین در طول زمان تکامل می یابد، بنابراین شروع در زمان مناسب شما را برای آینده آماده می کند.
– بهبود مهارت های بازاریابی آنلاین شما ممکن است به شما کمک کند بدون زحمت به نقش های کارآفرینی تبدیل شوید.
– به شما امکان می دهد تا با روندهای صنعت همراه باشید.

آیا کسب و کارهای کوچک به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟

شرکت های کوچک به طور معمول فاقد منابع مالی برای سرمایه گذاری در استارت آپ های آفلاین در موقعیت های مکانی مختلف هستند. در چنین شرایطی، دیجیتال مارکتینگ یک روش مقرون به صرفه تر برای ارتباط با مشتریان احتمالی در بازارهای جدید و بین المللی است. دیجیتال مارکتینگ می تواند به تقویت آگاهی از برند، اعداد و ارقام مربوط به فروش، درآمد و رویت پذیری آنلاین کمک کند.

آیا برای شروع آماده هستید؟

دیجیتال مارکتینگ برای ساخت یک کسب و کار موفق الزامی است. فرقی نمی کند که می خواهید برند خود را گسترش دهید یا فروش را بیشتر کنید، هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد.

با درک آنچه در فضای دیجیتال رخ می دهد، می توانید از آن بهره ببرید و آینده هر کسب و کاری را تضمین کنید.

ما در آژانس تبلیغاتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی دیجیتال را ارائه می‌دهیم مانند تبلیغات وب و گوگل ادز. خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع: infidigit

بیشتر بخوانید :

کمپین تبلیغاتی آنلاین چیست؛ اهمیت و اصول راه اندازی

فواید دیجیتال مارکتینگ؛ ۹ فایده طلایی برای کسب و کارها

محیط و مسیر کاری شغل دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید