×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ محیط و مسیر کاری شغل دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟
تاریخ انتشار : 27 فروردین 1402 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

محیط و مسیر کاری شغل دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

محیط و مسیر کاری شغل دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

ما امروزه نمی‌توانیم در حوزه‌های حرفه‌ای و شخصی دنیا را بدون اینترنت تصور کنیم. اگر شما فردی هستید که به دنبال ایجاد حرفه‌ای در فضای دیجیتال هستید، دیجیتال مارکتینگ شاید محبوب‌ترین گزینه‌ای باشد که با آن برخورد کرده‌اید.

طبق نظرسنجی CMO، پیش‌بینی می‌شود که بازاریابان 57 درصد از کل بودجه را به فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال اختصاص دهند و احتمالاً در هر سال هزینه‌های خود را تا 16 درصد افزایش خواهند داد.

اگر شما توسط یک محیط کاری سریع که قدرت تغییر یک کسب و کار را از طریق تعامل دارد فریفته شده‌اید، بازاریابی دیجیتال یک مسیر شغلی آینده‌نگر برای شما است. بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم به این که این مسیر شغلی چه چیزی را در بر می‌گیرد و محیط کاری آن چگونه است؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در عصر فعلی بازاریابی پلی است که برندها را با مشتریان مناسب و بالعکس پیوند می‌دهد. بازاریابی سنتی عمل ترویج خدمات یا یک محصول برای افزایش فروش است.

از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین، فرآیند تبلیغ محصولات از طریق رسانه‌های دیجیتال مانند رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، ایمیل‌ها و پیام‌های چند رسانه‌ای است. این شامل ایجاد راه حل‌های مبتنی بر وب به منظور بازاریابی برند ها و کمک به آنها در ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق کمپین‌های بازاریابی دیجیتال است.

به عبارتی دیگر دیجیتال مارکتینگ شامل ارتقای محصولات و خدمات از طریق کانال‌های دیجیتالی متنوع، با استفاده از اینترنت و فناوری موبایل است.

تکنیک‌های بازاریابی فشاری و کششی به کار گرفته می‌شوند و مصرف‌کنندگان را هم به‌طور مستقیم و هم غیرمستقیم هدف قرار می‌دهند.

در نقش بازاریاب دیجیتال، شما در توسعه استراتژی‌های ارتباطی چند کانالی سازمان مشارکت خواهید داشت و بسته به اندازه و نیازهای کارفرمای‌تان، ممکن است در چندین حوزه کار کنید یا در چند مورد تخصص داشته باشید.

روش‌های محبوب دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یک استراتژی جامع بازاریابی دیجیتال شامل ترکیبی از ابزارها و تکنیک‌هایی است که یک کمپین بازاریابی موفق را تشکیل می‌دهد.

با توجه به دامنه وسیع بازاریابی دیجیتال امروزه، راه‌های مختلفی برای تعامل با مشتریان و ایجاد آگاهی از برند وجود دارد. در اینجا چند روش محبوب بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی: به عنوان یک مدیر بازاریابی دیجیتال، می توانید بر کسب ترافیک و بهبود آگاهی از برند در پلتفرم های رسانه های اجتماعی تمرکز کنید. کار شما شامل ارسال محتوای مرتبط با مخاطبان برای بهبود تبدیل و هدایت آنها از طریق قیف فروش است.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO): به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، شما همچنین می‌توانید در بهبود بهینه سازی موتور جستجو برای ایجاد ترافیک برای کارفرمای خود تخصص داشته باشید.

تاکتیک‌ها باید سرنخ‌های با کیفیت ایجاد کنند و نرخ تبدیل را بهبود بخشند. همچنین می‌توانید از بازاریابی موتورهای جستجو برای ایجاد آگاهی از برند استفاده کنید.

محیط و مسیر کاری شغل دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

بازاریابی ایمیلی: بازاریابی ایمیلی شامل ارسال ایمیل های بازاریابی و تبلیغاتی به مشتریان بالقوه و فعلی است که برای دریافت خبرنامه، اطلاعات مربوط به فروش و سایر محتواها از طریق ایمیل مشترک می‌شوند. شرکت‌ها بسته به نیاز شرکت می توانند به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه خبرنامه تولید کنند.

آنها اغلب شامل اخبار شرکت، تبلیغات اخیر، برنامه های آینده برای شرکت و اطلاعاتی در مورد جدیدترین محصولات یا خدمات آن هستند.

بازاریابان ایمیل همچنین می توانند وبلاگ ها، مقالات، کتاب های الکترونیکی یا سایر مطالب را از طریق ایمیل ارسال کنند. بازاریابی ایمیلی همچنین می‌تواند بر پاسخ به سؤالات مشتریان تکی یا انتخاب محتوای ارسالی بر اساس خریدهای گذشته، اطلاعات جمعیتی مشترک و سایر داده‌ها تمرکز کند.

بازاریابی محتوا: برخی از مدیران بازاریابی دیجیتال در بازاریابی محتوا تخصص دارند که شامل ایجاد محتوا و داستان برای ارائه اطلاعات به مخاطبان هدف است. شغل شما شامل ایجاد رابطه با مشتریان بالقوه از طریق ارائه محتوای مرتبط و ارزشمند است.

بازاریابی موتورهای جستجو: بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که برای افزایش دید وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می شود. در حالی که اصطلاح صنعتی زمانی به فعالیت‌های جستجوی ارگانیک مانند بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و پولی اشاره می‌کرد، اکنون تقریباً منحصراً به تبلیغات جستجوی پولی اشاره می‌کند.

بازاریابی موتورهای جستجو به طور متناوب به عنوان جستجوی پولی یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) نیز شناخته می شود.

تبلیغات وابسته، تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل، بازاریابی درون برنامه‌ای و تبلیغات تجارت الکترونیک نیز از جمله دیگر زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است.

برخی از مشاغل محبوب در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بیشتر بازاریابان دیجیتال، حرفه خود را با نقش‌های شغلی سطح پایه مانند مدیران حساب دیجیتال شروع می‌کنند. در نهایت به سمت‌های مدیریتی می‌روند. برخی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مشاغل بازاریابی دیجیتال امروزه عبارتند از:

  • مدیر بازاریابی دیجیتال
  • بازاریاب رسانه های اجتماعی
  • متخصص SEO یا SEM
  • طراح تجربه کاربری (UX).
  • کارشناس ایمیل مارکتینگ
  • توسعه دهنده واقعیت مجازی (VR).
  • استراتژیست محتوا
  • متخصص هوش مصنوعی (AI).

وظیفه یک دیجیتال مارکتر چیست؟

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، شما باید:

_نوشتن و ارسال کمپین های بازاریابی ایمیلی

_ارائه گزارش‌ها و تحلیل های دقیق به مشتریان و مدیریت شرکت برای نشان دادن بازگشت موثر سرمایه (ROI)

_فرصت‌های جدید رسانه‌های آنلاین را بررسی کنید که ممکن است برای کسب‌وکار مفید باشد، از جمله موبایل، رسانه‌های اجتماعی، توسعه وبلاگ‌ها و انجمن‌ها

_طراحی بنرهای وب سایت و کمک به تصاویر وب

_با مشتریان، شبکه های وابسته و شرکای وابسته ارتباط برقرار کنید

_انجام تحقیقات کلمات کلیدی و گزارش آمار وب

_به تعامل در رسانه های اجتماعی و کمپین های آگاهی از برند کمک کنید

_از نرم افزار تجزیه و تحلیل وب برای نظارت بر عملکرد وب سایت های مشتری و ارائه توصیه هایی برای بهبود استفاده کنید

_به وبلاگ های شرکت و صنعت کمک کنید و ارتباطات الکترونیکی را مدیریت کنید

_کمک به رسانه های پولی، از جمله برقراری ارتباط با آژانس های تبلیغات دیجیتال

_توسعه و ادغام استراتژی های بازاریابی محتوا

-با روندهای دیجیتال فعلی به روز باشید

-مدیریت پایگاه داده تماس و کمک به فعالیت های تولید سرنخ

_برای دستیابی به بهترین قیمت برای مشتریان، با تامین کنندگان رسانه مذاکره کنید.

میانگین حقوق یک بازاریاب دیجیتال چقدر است؟

عواملی مانند مدارک تحصیلی، موقعیت مکانی، عنوان شغلی، مهارت‌ها و سال‌ها تجربه کاری احتمالا بر مقیاس دستمزد بازاریابان مشتاق تأثیر می‌گذارند.

در خارج از ایران به گفته talent.com، حقوق اولیه برای بازاریابان دیجیتال از 49480 دلار شروع می‌شود و برای متخصصان با تجربه به 105354 دلار می‌رسد.

در حالی که میانگین حقوق یک بازاریاب دیجیتال در ایالات متحده آمریکا 65917 دلار است. طبیعتا این دستمزدها در داخل ایران متفاوت است و میزان درآم به شرایط مختلفی بستگی دارد.

چشم انداز شغلی برای دیجیتال مارکتینگ

طبق نظرسنجی اخیر CMO، امروزه فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال به سرمایه‌گذاری کلیدی برای بازاریابان تبدیل شده است.

آنها به عنوان رهبری تحولات دیجیتال در 73٪ از شرکت‌ها شناخته شده‌اند. در واقع، 77.4 درصد از مشاغل در حال حاضر در بهینه سازی وب سایت و 69 درصد در رسانه های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آینده برای افراد شاغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ روشن به نظر می‌رسد زیرا رقابت فزاینده بین مشاغل مبتنی بر داده به تقاضای فزاینده برای متخصصان ماهر در این زمینه کمک می‌کند.

آیا تقاضای زیادی برای مشاغل دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟

تا آوریل 2022 نزدیک به پنج میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود دارد. از آنجایی که بیش از 63 درصد از جمعیت جهان به طور گسترده از اینترنت استفاده می‌کنند، شکی وجود ندارد که چرا تقاضا برای بازاریابان دیجیتال ماهر وجود دارد.

در واقع، طبق گزارش اخیر لینکدین، بازاریابی دیجیتال در میان ده مهارت مورد تقاضای برتری است که کارفرمایان به دنبال آن هستند. نیاز فزاینده ای به متخصصان بازاریابی با مهارت‌های سخت مناسب برای ایفای نقش‌های خاص بازاریابی دیجیتال وجود دارد.

به عنوان مثال، مهارت‌هایی مانند ارائه تبلیغات و تجزیه و تحلیل بازاریابی به ترتیب 84.6 درصد و 46.1 درصد رشد کرده‌اند. از آنجایی که جنبه‌های زیادی در بازاریابی دیجیتال و شکاف آشکار در مهارت های دیجیتال وجود دارد، اکنون زمان خوبی برای شروع یک حرفه در این زمینه است.

محیط و مسیر کاری شغل دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

نکاتی برای شروع یادگیری دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یک مسیر شغلی پرسود است که به طور مداوم در حال تغییر است، که می‌تواند برای مبتدیان ترسناک باشد. ما هفت نکته را گردآوری کرده ایم که به شما کمک می کند تا به راحتی وارد این حوزه شوید:

  • 1. در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید
  • 2. یک تخصص را انتخاب کنید
  • 3. گواهینامه Google Ads را دریافت کنید
  • 4. گوگل آنالیتیکس را یاد بگیرید
  • 5. یک متخصص سئو شوید
  • 6. بازاریابی و تجزیه و تحلیل داده ها را درک کنید
  • 7. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) را بیاموزید

اگر شما یک حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستید که خلاق هستید و از یک محیط کاری سریع لذت می‌برید، ممکن است شغل شما در بازاریابی دیجیتال باشد. ایجاد یک شغل در چنین زمینه رقابتی بسیار مستلزم آن است که با مجموعه مهارت‌های مناسب به خوبی آماده باشید.

برای ورود و دیده شدن بیشتر در دنیای دیجیتال به ما اعتماد کنید

دیجیتال مارکتینگ این روز ها که همه از اینترنت استفاده می کنند اهمت زیادی دارد. و کسب کار ها برای تجربه فروش بهتر جدا از بازار سنتی به بازار دیجیتال هم نیاز دارند. دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین به هم گره خورده اند.

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید :

فواید دیجیتال مارکتینگ؛ ۹ فایده طلایی برای کسب و کارها

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها (آینده ایی مطمئن)

معرفی چند نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ ایرانی


					

دیدگاهتان را بنویسید