×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی ریلز اینستاگرام (Reels) چیست؛ نحوه استفاده و الگوریتم ریلز
تاریخ انتشار : 23 خرداد 1402 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

ریلز اینستاگرام (Reels) چیست؛ نحوه استفاده و الگوریتم ریلز

ریلز اینستاگرام (Reels) چیست؛ نحوه استفاده و الگوریتم ریلز

مسلما کار راحتی است که اطلاعات مربوط به ریلزها در اینستاگرام را دید و از امکان جدید اینستاگرام استفاده کرد. هر کسی می‌تواند با نگاه کردن به Reels در فید خود تشخیص دهد که یک ریلز چقدر بازدید و لایک دارد.

اما اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که می‌خواهید از این فرمت محتوا استفاده کنید و می‌خواهید عمیق‌تر به تعامل و دستیابی به آمار بپردازید تا تصویر کاملی از اینکه چگونه Reels به شما کمک می‌کند؟ و چگونه از آن استفاده کنید؟ به دست بیاورید، این مطلب را حتما بخوانید.

ریلز چیست؟

ریلز اینستاگرام یک ویدیوی عمودی تمام صفحه است که در اپدیت جدید اینستاگرام می‌تواند تا 90 ثانیه ویدئویی را نمایش دهد. خواه به دنبال ایجاد محتوای سرگرم کننده و جذاب برای ارتباط با مخاطبان خود باشید، یا به سادگی یک استراتژی بازاریابی جدید در اینستاگرام را امتحان کنید.

Reel  ابزاری همه کاره است که می‌تواند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند. ریلز به سازندگان این امکان را می‌دهند که از طریق مجموعه گسترده‌ای از ابزارهای ویرایش از جمله فیلترها، زیرنویس‌ها، برچسب‌ها، پس‌زمینه‌ها، و غیره ویدئو مورد علاقه خود را بسازند و آن را منتشر کنند.

فراموش نکنید که ریلز با استوری در اینستاگرام یکسان نیست. تفاوت اصلی بین این دو فرمت آنهاست که ریلز پس از 24 ساعت غیب نمی‌شوند بلکه مانند یک پست در پیج اصلی باقی می‌مانند و تا زمانی که سازنده نخواهد آن را از صفحه حذف کند، در دسترس باقی می‌ماند. اما ریلز در کجا قرار گرفته است؟ کاربران اینستاگرام می‌توانند Reels را با کلیک روی نماد Reels در پایین صفحه اصلی اینستاگرام پیدا کنند.

مزایای کلیدی Reels

_ تعامل را تسریع می‌کند

_ برای مصرف‌کنندگان اعتماد ایجاد می‌کند

_ فرصت‌های داستان گویی ایجاد می‌کند

_ شخصیت برند را نشان می‌دهد

_ آگاهی از برند را بهبود می‌بخشد

_ در دسترس مخاطبان جدید قرار می‌گیرد

_ فرصت‌ جدیدی برای تنوع دادن به محتوا ایجاد می‌کند

چگونه از Reels استفاده کنیم؟

استفاده از ریلز اینستاگرام بسیار آسان است. ابتدا به دوربین اینستاگرام بروید و روی Reels که در پایین صفحه شما قرار دارد، ضربه بزنید. سپس به قسمت Audio رفته و آهنگ مورد نظر خود را از انتخاب کنید. شما حتی می توانید از صدای اصلی خود به سادگی با ضبط آن در حین ساختن استفاده کنید.

بعد از آن شما می‌توانید از مزایای اضافه کردن یک افکت AR برای اضافه کردن یک پیچ دیگر به ریلز خود واستفاده کنید. علاوه بر این‌ها با تنظیم تایمر برای ضبط ویدیوها فرآیند ساده‌تر نیز خواهد شد.

همچنین می توانید سرعت قسمت‌های مختلف صوتی یا تصویری را کم یا زیاد کنید.

ریلز اینستاگرام (Reels) چیست

الگوریتم ریلز اینستاگرام چگونه است؟

مانند اکثر محتوای اینستاگرام، Reels بر اساس الگوریتم اینستاگرام رتبه‌بندی می‌شوند. این الگوریتم بر اساس تعدادی از عوامل مختلف است که شامل تعامل پست، طول، محتوا و موارد دیگر است. چیزی که باید در مورد الگوریتم به خاطر بسپارید این است که هیچ ترفندی برای کسب رتبه بالاتر در فیدهای کاربران وجود ندارد.

در حالی که کاربران اینستاگرام وجود دارند که ممکن است از طریق روش هایی مانند مسابقه و هدایا سعی در جلب مشارکت بالایی داشته باشند، این تاکتیک ها لزوما به موفقیت طولانی مدت منجر نمی‌شوند.

اما کاری که می توانید انجام دهید تا محتوای Reel خود را به الگوریتم Reels جلب کند این است که این نکات را در نظر داشته باشید:

_ محتوایی ایجاد کنید که کوتاه، شیرین و مرتبط با زمان اجتماعی فعلی باشد.

_ به طور منظم پست کنید تا اینستاگرام بتواند از شما انتظار داشته باشد که مقدار ثابتی از محتوای Reel تولید کنید.

_ محتوای خلاقانه تولید کنید

_ از ابزارهای اینستاگرام برای ویرایش و بهبود ویدیوهای خود استفاده کنید.

_ هشتگ های ویژه اینستاگرام را که مربوط به محصولات، خدمات و پایگاه شما هستند اضافه کنید.

صبور باشید چرا که با کمی خلاقیت و جهت گیری تولید، می‌توانید در کمترین زمان به یک خبره Reel تبدیل شوید.

نحوه مشاهده Reels Insights در برنامه اینستاگرام

برای بررسی و تجزیه و تحلیل ریلزهای اینستاگرام خود، به صفحه پروفایل خود در برنامه تلفن همراه بروید، سپس روی دکمه Insights در زیر بیوگرافی خود ضربه بزنید. توجه داشته باشید که Insights فقط برای حساب‌های حرفه‌ای در دسترس است. اما می‌توانید در تنظیمات خود به حساب Creator یا Business تغییر دهید و زمان لازم برای این تغییر فقط یک دقیقه است.

پس از آن در بخش نمای کلی به Accounts Reached بروید. تجزیه و تحلیل ریل‌ها در تفکیک Reach گنجانده شده است. طبق گفته اینستاگرام، این تفکیک کردن به این منظور است که به کاربران اینستاگرام درک بهتری از نحوه کمک Reels بدهد.

همچنین برای مشاهده اطلاعات آماری فقط برای ریلزها، در صفحه نمای کلی Insights به حلقه‌ها بروید و روی پیکان سمت راست در کنار تعداد ریلزهای خود ضربه بزنید. در اینجا، می‌توانید تمام معیارهای عملکرد Reels خود را در یک مکان ببینید. علاوه بر این برای بررسی عملکرد یک ریل خاص، ریل را از پروفایل خود باز کنید، سپس روی نماد سه نقطه در سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید، سپس روی Insights ضربه بزنید.

چرا تجزیه و تحلیل Reels مهم است؟

تجزیه و تحلیل ریلزها فرآیند ردیابی، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای درک عملکرد بسیار مهم است. تجزیه و تحلیل عمیق می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات خلاقانه‌تری بگیرید و استراتژی‌های محتوای جذاب تری بسازید.

در سطح بالاتر، این کار می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید و زمان و هزینه خود را به تاکتیک هایی اختصاص دهید که برای آنها مفید است.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؛ آموزش رفتن پست به اکسپلور

آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

ادمین تبلیغات اینستاگرام کیست و چه کار هایی انجام می دهد

دیدگاهتان را بنویسید