×
صفحه اصلی تبلیغات انواع تبلیغات از لحاظ محتوا و نحوه اجرای آنها مرحله به مرحله
تاریخ انتشار : 13 شهریور 1402 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

انواع تبلیغات از لحاظ محتوا و نحوه اجرای آنها مرحله به مرحله

انواع تبلیغات از لحاظ محتوا و نحوه اجرای آنها مرحله به مرحله

بازاریابی محتوا به چه معناست و چرا امروزه برای کسب و کارها ضروری است؟ چه مراحلی که برای اجرای استراتژی محتوا باید طی کرد؟ اما چه چیزی آن را از سایر انواع بازاریابی که ممکن است با آنها آشنا باشید متمایز می‌کند؟ تبلیغات محتوایی چیست؟

تبلیغات محتوا به ایجاد محتوایی اشاره دارد که از طریق کانال های توزیع پولی مانند مکان های حمایت شده، تبلیغات و کمپین های پرداخت به ازای کلیک تبلیغ می شود.

تمرکز اصلی آن ایجاد آگاهی از برند با قرار دادن محتوای شما در مقابل مخاطبانی است که آن را جذاب یا قانع کننده می یابند که به آن مخاطبان هدف شما می گویند.

بازاریابی محتوا چیست؟

 بازاریابی محتوا فرآیند برنامه ریزی، ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط (مانند وبلاگ ها، ویدیوها، قسمت های پادکست، کتاب های الکترونیکی) با هدف جذب مخاطب خاص است.

برندها و بازاریابان سؤالات و نیازهای اطلاعاتی مشتریان ایده آل در مورد صنعت، محصولات یا خدماتشان تحقیق می کنند سپس محتوایی را برای پاسخ به این سوال‌ها ایجاد می‌کنند، به آن سؤالات پاسخ می دهند و آن اطلاعات را ارائه می دهند.

در ادامه با گذشت زمان، همانطور که مشتری بالقوه با نام تجاری درگیر می شود، محتوای آن را می خواند و با آن تعامل می کند، اعتماد و وابستگی آنها به برند افزایش می یابد.

در نهایت وفاداری مشتری منجر به هدف نهایی هر استراتژی بازاریابی محتوا می شود مانند فروش یا سایر اقدامات سودآور به نفع برند.

تفاوت بازاریابی محتوا و بازاریابی سنتی

تفاوت بازاریابی محتوا و بازاریابی سنتی در چیست؟ از نظر بازگشت سرمایه، بازاریابی محتوا هزینه کمتری نسبت به بازاریابی سنتی برای حفظ آن دارد، اما سه برابر بیشتر سرنخ می‌آورد. هر روزه افراد بیشتری تبلیغات سنتی را رها می‌کنند و تبلیغات اینترنتی را جایگزین می‌کنند.

بازاریابی سنتی از روش‌های برون‌گرا برای انتقال پیام برند و محصولات/خدمات به مشتریان استفاده می‌کند. این همان بازاریابی است که هر روز از زندگی خود می‌بینید. اما روش‌های بزاریابی و بازاریابی محتوایی اکنون به شکل‌های جدید است:

  • تبلیغات تلویزیونی
  • تابلوهای تبلیغاتی
  • تبلیغات چاپی (به عنوان مثال در مجلات و روزنامه ها).
  • نمایش تبلیغات (به تبلیغات بنری یا پاپ آپ در وب سایت ها فکر کنید).
  • نمایشگاه های تجاری
  • فروش درب منزل.

برخلاف بازاریابی سنتی بازاریابی محتوا یک روش درونگرا است، به این معنی که برندها با این امید که از طریق کنجکاوی، علاقه و تعامل، مشتریان بالقوه را به طور ارگانیک به سمت آنها جذب کند، محتوا را ایجاد و منتشر می کنند.

بازاریابی محتوا به معنای قرار دادن مخاطبان در معرض محتوای مناسب در زمان مناسب است. بازاریان در این روش به آرامی آنها را پرورش می‌دهد تا آگاهی خود را از برند ایجاد کنند، تعامل خود را افزایش دهند و آنها را عمیق تر به قیف بازاریابی برند و به سمت اقدامات سودآور (مانند خرید) بکشاند.

چرا از بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

 صرف نظر از اینکه در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارید و بازاریابی محتوا استفاده می‌کنید یا خیر، مزایای سرمایه گذاری در محتوا بسیار بالا است:

۱. تولید سرنخ

بازاریابی محتوا فقط سه برابر بیشتر از بازاریابی سنتی سرنخ به ارمغان نمی آورد. علاوه بر این، سرنخ‌های محتوا اغلب واجد شرایط هستند (یعنی احتمال خرید در نهایت بیشتر است) به دلیل ماهیت محتوا. محتوای ثابت و خوب که آموزش، اطلاع رسانی یا الهام بخش است، به مخاطبان کمک می کند تا در طول زمان ارتباط خود را با یک نام تجاری افزایش دهند.

این ارتباط اعتماد به تخصص برند را تقویت می کند و یادآوری نام تجاری را ایجاد می کند. خود را جای مشتری بگذارید زمانی که قصد خرید دارد. زمانی که آنها برای خرید آماده شوند، به چه کسی مراجعه خواهند کرد؟ برندی که آنها به آن اعتماد دارند همچنین به فروشنده و کسب و کاری اعتماد می‌کند که در مورد آن اطلاع بیشتری داشته باشد و بتواند اعتماد کند.

۲. مقرون به صرفه تر و پایدارتر است

فضای تبلیغات صرف نظر از اینکه کجا تبلیغ می کنید هزینه بالایی دارد به خصوص در بازاریابی سنتی هزینه‌ها بالاست. در بازاریابی محتوا اما سرمایه‌گذاری طولانی مدت است. شما اگر حتی خودتان نتوانید تولید کنید می‌توانید هزینه کنید تا کسی دیگر این کار را برای شما انجام دهد.

بسته به محتوا، ممکن است لازم باشد به یک نویسنده/ویرایشگر، یک طراح گرافیک، یک ویرایشگر ویدیو یا حتی یک انیماتور پول پرداخت کنید. اما هنگامی که محتوا ایجاد و منتشر می شود، امکانات بی پایان است. اگر موضوع و محتوای درستی تولید کنید می‌تواند نقطه مهمی برای سئو شما باشد و سال‌‌ها از ترافیک ایجاد شده نفع ببرید

۳.  مصرف کنندگان چه چیزی ترجیح می دهند

مصرف کنندگان از بازاریابی سنتی (مانند تبلیغات) اجتناب می کنند و آنها را نادیده می گیرند. فقط برخی از استراتژی هایی که مردم برای جلوگیری از آنها استفاده می کنند عبارتند از:

  • مسدود کننده های تبلیغات
  • تغییر عادات رسانه ای خود برای دیدن تبلیغات کمتر.
  • پرداخت برای اشتراک هایی که وعده تبلیغات صفر می دهند.

استراتژی هایی که توسط کاربران اینترنت در سراسر جهان برای اجتناب از تبلیغات استفاده می شود . اما مصرف کنندگان بازاریابی محتوا را ترجیح می دهند؟ مردم می‌خواهند محتوای مرتبط را از برندهایی که دوست دارند ببینند، و در حین حرکت در چرخه فروش، از آگاهی گرفته تا توجه به تصمیم، فعالانه به دنبال آن هستند.

در نهایت، از آنجایی که مصرف‌کنندگان در مورد تاکتیک‌های فروش عاقل‌تر از همیشه هستند، ملاقات با آنها در جایی که با محتوا مواجه هستند، صرفاً یک بازی هوشمندانه است.

انواع تبلیغات محتوایی

در اینجا چند نمونه از تبلیغات محتوایی که معمولاً هنگام وبگردی با آن مواجه می شوند آورده شده است:

موتور جستجو

یک جستجوی ساده در گوگل می تواند خوانندگان را به سمت تبلیغات پولی که در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند هدایت کند. این تبلیغات اغلب محتوای ارزش افزوده ارائه می دهند و اغلب با مزایایی مانند راهنماها یا ابزارهای رایگان به بازدیدکنندگان پاداش می دهند. تبلیغات کلیکی در این دسته جای می‌گیرند.

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی هنوز یک راه عالی برای تبلیغات هدفمند هستند. گاهی اوقات، بسته به ترجیحات، سابقه مرور و سایر عوامل، ممکن است یک آگهی مرتبط یا هدفمند در فید شما ظاهر شود.

انواع تبلیغات از لحاظ محتوا و نحوه اجرای آنها مرحله به مرحله

مشارکت با ناشران

یکی از رایج ترین انواع محتوای مورد استفاده در تبلیغات محتوا، مشارکت ناشر است. ناشران آنلاین نه تنها تبلیغات محتوا را ارائه می دهند، بلکه محتوا و کشف محتوا را نیز ایجاد می کنند.

پست الکترونیک

خبرنامه ها یک راه محبوب برای تبلیغات محتوا هستند. ناشران اغلب در خبرنامه‌های خود، به‌ویژه در خبرنامه‌هایی با مخاطبان متمرکز، مکان‌های پولی ارائه می‌کنند.

نحوه اجرای بازاریابی محتوا

برای شروع بازاریابی محتوا آماده اید؟ شما به یک استراتژی نیاز دارید تا مطمئن شوید به نتایجی که می خواهید می رسید. در اینجا اولین گام هایی که برای پیاده سازی استراتژی بازاریابی محتوا و سئو باید بردارید آورده شده است.

مرحله 1: اهداف خود را مشخص کنید

ابتدا مشخص کنید که امیدوارید از بازاریابی محتوا چه چیزی به دست آورید. یک یا دو هدف خاص را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که چگونه آنها را ردیابی و اندازه گیری کنید.

برای برندهای تثبیت شده، برای ایجاد واقعی اهدافی که باعث پیشرفت کسب و کار شما (یا کسب و کار مشتری شما) می شود، ممکن است نیاز داشته باشید که یک وب سایت و ممیزی محتوا انجام دهید تا مشخص کنید در کجا ایستاده اید و چه کاری باید انجام دهید تا هر دو عملکرد بهینه داشته باشند.

برای برندهای جدید، به یاد داشته باشید که بازاریابی محتوا به زمان و ثبات نیاز دارد تا نتیجه دهد. تعیین اهداف به این معنی است که با منابعی که در اختیار دارید چه چیزی قابل دستیابی است. در اینجا برخی از اهداف رایج بازاریابی محتوا و انواع محتوای مرتبط با آنها آورده شده است:

  • ترافیک بیشتر: بازاریابی محتوا و سئو را با وبلاگ های بهینه سازی شده برای کلمات کلیدی ترکیب کنید تا ترافیک مرتبط بیشتری را از گوگل جذب کنید.
  • سرنخ های بیشتر: از ترافیک موجود در سایت خود با پرورش بازدیدکنندگان با ایجاد محتوای ثابت در موضوعات مرتبط (وبلاگ های هدفمند، ویدیوها، قسمت های پادکست، راهنماها، گزارش ها) بهره ببرید.
  • فروش بیشتر: محتوایی را با هدف اثبات ارزش کسب و کار خود (توصیه ها، مطالعات موردی، مقالات سفید) برای مشتریان بالقوه در مرحله تصمیم ایجاد کنید.

مرحله 2: مخاطب خود را مشخص کنید

در مرحله بعد، مطمئن شوید که دقیقاً می دانید برای چه کسی محتوا ایجاد می کنید. شما باید علایق، ترجیحات، چالش ها و نقاط درد آنها را درک کنید تا واقعاً محتوایی ایجاد کنید که آنها را پرورش دهد.

تنها راه برای جمع آوری این همه اطلاعات؟ پژوهش. به ویژه، تحقیقات شخصیت به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه کسی از سایت شما بازدید می‌کند، چه کسی به آنچه شما/مشتری شما می‌فروشد علاقه دارد و چه چیزی باعث می‌شود آن‌ها را انتخاب کنند.

مرحله 3: بستر و قالب های محتوای خود را انتخاب کنید

تا زمانی که متوجه نشدید مخاطبان شما به صورت آنلاین کجا جمع می شوند و چه قالب های محتوایی را ترجیح می دهند، به مرحله بعدی نروید. بازاریابی محتوای خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. مثلاً آیا وبلاگ تولید می کنید؟ پادکست؟ فیلم؟ کجا منتشر خواهید کرد؟ تمرکز اصلی شما بر چه پلتفرمی خواهد بود؟

به یاد داشته باشید که برای موفقیت لازم نیست در هر پلتفرمی حضور داشته باشید. چند مورد را انتخاب کنید که بتوانید تلاش خود را در آنها متمرکز کنید، و نتایج بسیار بهتر از زمانی خواهد بود که بخواهید در همه جا ظاهر شوید.

مرحله 4: موضوعات را با کلمات کلیدی را برنامه ریزی کنید

یکی از قوانین طلایی بازاریابی محتوا این است که داده ها را دنبال کنید. به همین دلیل، موضوعات محتوای خود را برنامه ریزی کنید و آنها را با تحقیق تأیید کنید (یا اول تحقیق کنید و دوم ایده بگیرید). دریابید که مخاطب شما واقعاً می خواهد چه چیزی را بخواند، تماشا کند یا گوش دهد … و سپس آن را ایجاد کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع، برخی از بهترین موضوعات محتوا مستقیماً از تحقیقات مخاطبان شما می آیند. از این موضوعات برای ایجاد محتوای قانع کننده استفاده کنید که مستقیماً به سؤالات آنها پاسخ می دهد و مشکلات آنها را حل می کند.

در نهایت، موضوعات محتوای خود را با کلمات کلیدی مرتبطی که می توانید در موتورهای جستجو برنده شوید، ترسیم کنید. از تاکتیک‌های سئو برای بهینه‌سازی محتوای خود برای آن کلمات کلیدی استفاده کنید و افراد را با مشکلات و سؤالاتی که مطرح می‌کنید مستقیماً به محتوایی که به آنها پاسخ می‌دهد (شما) می‌آورید.

مرحله 5: تصمیم بگیرید که چه کسی بنویسد

برای اینکه محتوا کار کند، به بالاترین کیفیتی که می توانید دریافت کنید نیاز دارید. این بدان معناست که محتوای شما مخاطبان شما را راضی می کند و اعتبار شما را حفظ می کند و در عین حال اعتبار شما را ایجاد می کند.

این یک سفارش طولانی است، و احتمالاً برای انجام آن به کمک نیاز خواهید داشت. در این مرحله، برندها ممکن است نیاز به استخدام یک خالق (یا دو یا سه، بسته به مقیاس) داشته باشند تا بیشترین کار را انجام دهند.

تصمیم بگیرید که چه کارهایی به برون سپاری نیاز دارند (نویسندگی؟ ویرایش؟ ویرایش ویدیو؟ طراحی گرافیک؟) و برنامه ریزی کنید که چگونه تولید محتوا به طور کلی واگذار می شود.

مرحله 6: برنامه زمان بندی انتشار محتوای خود را برنامه ریزی کنید

آخرین چیزی که باید برنامه ریزی کنید، برنامه زمان بندی انتشار محتوا است. با این حال، یک اشتباه رایج این است که میزان محتوایی را که می‌توانید به طور منظم منتشر کنید، بیش از حد تخمین می‌زنید. به یاد داشته باشید: ثبات و کیفیت به اندازه کمیت اهمیت دارد.

اگر اولی به دلیل انجام کارهای بیش از حد شما رنج می برد، این به استراتژی و نتایج شما آسیب می زند. نکته کلیدی این است که تعادل خوبی پیدا کنید که در آن هر هفته (یا هر هفته یا هر ماه) محتوای با کیفیت بالا تولید می کنید. در حالی که داشتن محتوای بیشتر در سایت شما با ترافیک بیشتر مرتبط است، اگر آن محتوا بی کیفیت باشد، کار خود را برای جذب، پرورش و تبدیل انجام نمی دهد.

انواع تبلیغات از لحاظ محتوا و نحوه اجرای آنها مرحله به مرحله

در پایان

بازاریابی محتوا یک بازاریابی هوشمند، ساده و ساده است. این در مورد برنامه ریزی، ایجاد و توزیع محتوای عالی است که مخاطبان را جذب می کند، علاقه آنها را جلب می کند، اعتماد آنها را تقویت می کند و در نهایت به آنها دلیلی برای خرید می دهد.

در مقایسه با بازاریابی سنتی، مقرون به صرفه تر است، سرنخ های واجد شرایط بیشتری را به همراه می آورد و نگهداری آن آسان تر است.

همچنین این چیزی است که مصرف کنندگان ترجیح می دهند از مارک هایی که دوست دارند ببینند و با آنها تعامل داشته باشند. همچنین شروع با بازاریابی محتوا سخت نیست. تا زمانی که یک برنامه بازی داشته باشید و به یک استراتژی پایبند باشید.

با مواد مناسب، تلاش‌های بازاریابی محتوای شما با سرنخ‌های بهتری که به مدت طولانی‌تری در سایت باقی می‌مانند و به مرور زمان به مشتری تبدیل می‌شوند، نتیجه خواهد داد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

لزوم استفاده از تبلیغات محتوا محور

دیدگاهتان را بنویسید