×
صفحه اصلی تبلیغات تبلیغات دیجیتال چیست؛ انواع و فواید، نکات حرفه ای + مثال
تاریخ انتشار : 16 اسفند 1401 زمان مطالعه : 25 دقیقه نام نویسنده : مرتضی حسینیان

تبلیغات دیجیتال چیست؛ انواع و فواید، نکات حرفه ای + مثال

تبلیغات دیجیتال چیست؛ انواع و فواید، نکات حرفه ای + مثال

تبلیغات دیجیتال یکی از موثرترین روش های برای کسب و کارهایی با اندازه متفاوت برای دسترسی و یافتن مشتریان جدید و تنوع بخشیدن به جریان های درآمدشان است.

البته اگر بتوانید به درستی آن را انجام دهید. هر شبکه تبلیغاتی نقاط قوت منحصر به فرد خود را دارد که اگر می خواهید واقعا از سرمایه گذاری خود درآمد بدست آورید باید با آن بازی کنید.

به همین دلیل است که این راهنما را تهیه کرده ایم! در این راهنما، دنیای پیچیده تبیلغات دیجیتال را به چهار کانال اصلی تقسیم می کنیم و به شما نشان می دهم که چگونه از قدرت هر یک از ان ها برای رشد کسب و کار خود بیشترین بهره را ببرید.

تبلیغات دیجیتال چیست؛ انواع و فواید، نکات حرفه ای + مثال

تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغات دیجیتال به تمام ابزارهای دیجیتالی اشاره دارد. برای این که کسب و کار شما در کانال های آنلاین محبوب مانند موتورهای جستجو، پلتفرم های رسانه اجتماعی، وبسایت ها، اپلیکیشن ها و غیره به نمایش درآید، هزینه پرداخت می کنید.

انواع تبلیغات دیجیتال

چهار کانال اصلی تبلیغات دیجیتال وجود دارد: جستجو، نمایش، اجتماعی و ویدئو.

تبلیغات جستجو

تبلیغات جستجو که با نام تبلیغات پولی، PPC، بازاریابی موتور جستجو، تبلیغات جستجویی یا تبلیغات متنی نیز نامیده می شود.

تبلیغات جستجو، تبلیغات مبتنی بر متن هستند که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) مشاهده می کنید. آن ها بر اساس این که کاربر چه چیزی را جستجو کرده است ظاهر می شوند و ممکن است در بالا، پایین یا گاهی اوقات در کنار صفحه نتایج به نمایش درآیند. شما می توانید تبلیغات جستجو را در گوگل ادز یا بینگ اجرا کنید، اما گوگل بهترین گزینه است.

تبلیغات نمایش

تبلیغات نمایش که با نام تبلیغات بنری نیز شناخته می شوند، تبلیغاتی هستند که بر روی وبسایت ها و اپلیکیشن ها مشاهده می کنید. برخلاف تبلیغات جستجو که مبتنی بر متن هستند، این تبلیغات بر پایه تصویر ساخته می شوند و در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. شبکه های متعددی وجود دارند که تبلیغات نمایش شما را اجرا می کنند.

تبلیغات رسانه اجتماعی

تبلیغات رسانه اجتماعی به تبلیغات در پلتفرم های اجتماعی محبوب مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، تیک تاک و غیره اشاره دارد. مانند تبلیغات نمایشی، آن ها در فرمت ها و مکان های مختلفی ارائه می شوند و طیف وسیعی از خلاقیت ها از تصاویر و ویدئو گرفته تا تجربه های فراگیر در موبایل را شامل می شوند.

تبلیغات ویدئویی

شبکه های نمایشی و اجتماعی از تبلیغات ویدئویی پشتیبانی می کنند، اما منظور ما در اینجا از ویدئو بیشتر به عنوان یک کانال است تا یک فرمت. دنیای پخش ویدئو و OTT می تواند پیچیده باشد، اما کانال ویدئویی چیست؟ یوتیوب و در ایران آپارات. تبلیغات یوتیوب شامل تبلیغات ویدئویی است که قبل، حین و بعد از پخش ویدئو ظاهر می شوند. و همچنین تبلیغات غیرویدئویی روی ویدیوها و در نتایج جستجو ظاهر می شوند.

تبلیغات دیجیتال چیست؛ انواع و فواید، نکات حرفه ای + مثال

مزایای تبلیغات دیجیتال

اول و مهم تر از همه، تبلیغات دیجیتال یک روش مقرون به صرفه است زیرا پرداخت به ازای کلیک است (یا بسته به پلتفرمی که از آن استفاده می کنید، می تواند پرداخت به ازای نمایش، پرداخت به ازای هر بازدید ویدیو و غیره باشد).

این بدان معنی است که تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که اقدام مد نظر کمپین شما انجام شود. از آن بهرت، قابلیت هدف گذاری که در تبلیغات دیجیتال وجود دارد باعث می شود که واجد شرایط ترین افراد را برای اقدام مد نظر خود جذب کنید.

مزایای تبلیغات جستجو

قصد خرید در موتورهای جستجو بالاترین میزان را دارد و از آنجایی که شما کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید، تبلیغات برای افرادی به نمایش درمی آیند که دقیقا آنچه شما عرضه می کنید را جستجو می کنند. در واقع، 89% از سفرهای خرید با یک موتور جستجو آغاز می شود و برای جستارهایی با هدف تجاری، 65% از کلیک ها به تبلیغات پولی اختصاص داده می شود. جای تعجب نیست که ROI بازگشت سرمایه 200 درصد است!

مزایای تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی باعث افزایش آگاهی از برند می شوند، که هدف اصلی برای بیش از 89% از بازاریاب هاست. زیرا در هر کمپین بازاریابی دیجیتال که اجرا می کنید قابل استفاده است؛ از جمله تبلیغات جستجو.

در واقع، یک مطالعه نشان داد که 27% از مصرف کنندگان پس از دیدن تبلیغات نمایشی یک کسب و کار، جستجوی آن را انجام می دهند و زمانی که کاربران جستجوی مربوط به یک تبلیغ نمایشی را انجام می دهند، در تبدیل ها 59 درصد افزایش می یابد.

و ما هنوز در مورد هدف گذاری مجدد صحبت نکرده ایم! 92 درصد از متخصصان بازاریابی می گویند که هدف گذاری مجدد (ریتارگتینگ) تبلیغات نمایشی در همان سطح یا بهتر از بازاریابی جستجو است.

مزایای تبلیغات اجتماعی

در حالی که قصد خرید در موتورهای جستجو در بالاترین حد خود قرار دارد، اما همیشه نباید مخاطب خود را با قصد خرید مورد هدف قرار دهید. تبلیغات اجتماعی جایی است که قصد تعامل و کشف دارید.

مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات رسانه اجتماعی به دلیل دسترسی به شبکه های اجتماعی و قابلیت طراحی خلاقانه، به افزایش آگاهی از برند منجر می شوند. آن ها همچنین دارای کمترین تداخل هستند، زیرا به خوبی با فیدهای کاربران ترکیب می شوند و می توان آنها را لایک کرد، به اشتراک گذاشت و در مورد آنها نظر داد.

نکته مهم دیگر این است که از آنجایی که کاربران اطلاعات دقیقی در مورد خود بر روی این پلتفرم ها به اشتراک می گذارند، تبلیغات رسانه اجتماعی امکان هدف گیری دقیق را فراهم می کند. همین امر باعث می شود تبلیغات رسانه اجتماعی بهترین انگیزه باشد. آنها به شما این امکان را می دهند که وقتی کاربران آماده اقدام هستند، در معرض دید آن ها قرار گیرید.

  • یک کاربر فیسبوک به طور متوسط روی 12 تبلیغ در ماه کلیک می کند.
  • 78 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی از طریق جستجوها در فیسبوک خرید کرده اند.
  • رسانه های اجتماعی دومین کانال محبوب برای تحقیقات آنلاین برند هستند.

مزایای تبلیغات ویدئویی

همه ما می دانیم که محتوای ویدئویی قدرتمند است. ویدئو می تواند ازطریق داستان سرایی خلاقانه فرد را از محصولات و خدمات شما آگاه سازد، پیشنهادهای پیچیده را ساده کند و احساسات مثبت نسبت به برند شما به وجود آورد.

در حالی که می توانید تبلیغات ویدئویی را در آپارات و سایر پلتفرم های نمایشی بکار گیرید. در یوتیوب، کاربران به دنبال تجربه های بصری و شنیداری هستند. این حقیقت را در نظر داشته باشید که یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است. به همین دلیل محلی عالی برای دسترسی به مخاطب با آموزش، سرگرمی و احساسات است.

  • 88 درصد از مردم می گویند که با تماشای ویدیوی یک برند متقاعد شده اند که یک محصول یا خدمات را بخرند.
  • یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است.
  • 70% از مصرف کنندگان پس از دیدن یک نام تجاری در یوتیوب از آن خرید کرده اند.

نکات تبلیغات دیجیتال

هر پلتفرم تبلیغات دیجیتال کمی متفاوت است، بنابراین در اینجا بهترین نکات تبلیغات دیجیتال ما به تفکیک کانال آورده شده است.

تبلیغات دیجیتال چیست؛ انواع و فواید، نکات حرفه ای + مثال

نکات تبلیغات جستجو

اگر در زمینه تبلیغات جستجو تازه کار هستید یا می خواهید اصول اولیه را دنبال کنید‌،‌ این ها مواردی هستند که باید به آن ها توجه کنید:

  • نحوه کار مناقصه گوگل ادز را بدانید. وقتی این را درک کردید، می توانید با استراتژی و ساختار حساب خود تصمیمات بهتری بگیرید.
  • نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی را بیاموزید. تبلیغات جستجو بر اساس کلمات کلیدی است، کلماتی که افراد در گوگل تایپ می کنند.
  • بهترین شیوه های تبلیغات جستجوی واکنش گرا را پیاده سازی کنید. دیگر چیزی به نام تبلیغات جستجوی معمولی وجود ندارد. RSA ها نوع پیش فرض تبلیغات جستجو هستند، بنابراین باید بدانید که چگونه کار می کنند.
  • یاد بگیرید که چگونه اولین کمپین خود را راه اندازی کنید. تفاوت های ظریف در اینجا وجود دارد! آموزش گوگل ادز و راهنمای ردیابی تبدیل ما هر دو شما را تحت پوشش قرار داده است.

اگر در استراتژی تبلیغات جستجوی خود کمی جلوتر رفته اید، در اینجا چند نکته پیشرفته تر برای شما آورده شده است:

1. تفاوت های ظریف امتیاز کیفیت را درک کنید

حفظ امتیاز کیفیت بالا مهم است زیرا گوگل به تبلیغ هایی با کیفیت بالا با جایگاه بالاتر و CPC پایین تر پاداش می دهد (به همین دلیل است که این اولین نکته ماست). شما می توانید این کار را با بالا نگه داشتن نرخ کلیک خود انجام دهید: همراستا کردن دقیق تبلیغات، لندینگ پیج و کلمات کلیدی و بهینه سازی تجربه کاربری لندینگ پیج.

اما یک حساب کاربری سالم گوگل ادز ترکیبی از کمپین هاست و امتیاز کیفیت 10 برای برخی از انواع کلمات کلیدی واقعی نیست. در اینجا چیزی است که یک امتیاز کیفیت خوب برای انواع مختلف کلمات کلیدی در نظر گرفته می شود:

  • کلمات کلیدی برند: 8-10
  • کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا: 7-9
  • کلمات کلیدی با هدف تجاری کم: 7
  • کلمات کلیدی رقیب: 3+

این موارد را هنگام ایجاد کمپین های خود در نظر داشته باشید!

2. گروه های تبلیغاتی خود را موضوع بندی کنید

نحوه سازماندهی کمپین ها و گروه ها بر میزان سهولت مدیریت حساب و نیز تاثیرگذاری تبلیغات شما تاثیر می گذارد، که خود هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

شما می توانید کمپین ها را بر اساس آنچه برای شما بهترین است سازماندهی کنید؛ به عنوان مثال، انواع محصولا یا خدماتی که تبلیغ می کنید یا بر اساس موقعیت جغرافیایی. آنچه مهم تر است این است که گروه های تبلیغاتی در این کمپین ها باید بر اساس موضوع گروه بندی شوند.

این به این دلیل است که شما فقط می توانید یک لندینگ پیج برای هر گروه تبلیغاتی داشته باشید، بنابراین این اطمینان حاصل می کند که تبلیغات و لندینگ پیج شما بسیار مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند (برای بالا نگه داشتن امتیاز کیفیت).

3. کمی شجاع باشید

آنچه تبلیغات جستجو را موثر می کند همان چیزی است که باعث رقابتی بودن آن می شود، بنابراین برای برنده شدن در این رقابت باید حضور فعال داشته باشید!‌ برای شروع، شما می خواهید بر اساس شرایط برند رقبای خود مناقصه بدهید – به احتمال زیاد آنها قبلاً این کار را کرده اند.

همچنین، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رقبا برای یافتن سایر کلمات کلیدی که آن ها برایشان پیشنهاد می دهند، استفاده کنید. شما می توانید برای برخی از آن کلمات کلیدی پیشنهادهای بهتری ارائه دهید. برای کلمات کلیدی دیگری که پیشنهاد شما چندان قوی نیست، از متن تبلیغاتی جذاب استفاده کنید تا خواننده را مجاب به کلیک کردن روی تبلیغ نمایید. ظاهر، اشتیاق و کلمات می فروشند!

نقاط ضعف را فراموش نکنید؛ کلمات کلیدی که رقبا روی آن ها تمرکز ندارند و شما می توانید کلیک آن ها را بدست آورید.

4. یک خبره کلمات کلیدی باشید

در قلب یک کمپین تبلیغاتی موفق گوگل، کلمات کلیدی مناسب قرار دارند. اما این کافی نیست که فقط تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دهید، لیست را در گروه تبلیغاتی خود وارد کنید و آن را یک روز فراخوانی کنید. شما باید به طور منظم لیست کلمات کلیدی را حفظ کنید و به دنبال کلمات کلیدی جدید برای هدف گیری باشید. به اینصورت که:

  • از گزارش عبارات جستجو استفاده کنید: برای یافتن کلمات کلیدی ارزان تر و با تبدیل بالاتری که رقابت کمتری دارند؛ افزودن کلمات کلیدی جدید به تبلیغات خود؛ و کلمات کلیدی منفی برای حذف هزینه هایی که هیچ نتیجه ای ندارند.
  • کلمات کلیدی با امتیاز کیفیت پایین را جدا کنید: کلمات کلیدی با امتیاز کیفیت پایین را حذف کنید و آنها را در گروه تبلیغاتی خود با تبلیغات متمرکز و لندینگ پیج قرار دهید. اگر نمی توانید در آنجا عملکرد بهتری داشته باشید، ممکن است بخواهید آنها را موقتاً متوقف یا حذف کنید، اگر به اندازه کافی برای کسب و کار شما ارزشمند نیستند.
  • هوش تبلیغاتی مایکروسافت را امتحان کنید: تعجب خواهید کرد که با استفاده از این ابزار رایگان چه نوع کلمات کلیدی را می توانید برای Bing و Google Ads پیدا کنید.

5. بودجه کمپین های خود را تامین کنید

اغلب اوقات، حساب هایی را می بینیم که در این سناریو گیر می کنند: میانگین CPCها بیشتر از 10 دلار است، آن ها کلمات کلیدی متمرکز و باکیفیت زیادی دارند اما بودجه روزانه بین 5 الی 10 کمپین پخش می شود. یعنی هر کدام در روز 5 دلار دریافت می کنند که برای جذب یک کلیک نیز کافی نیست.

Google Ads نمایش تبلیغات شما را بر اساس داده های عملکرد زمان واقعی تنظیم و بهینه می کند. اگر بودجه کمپین های خود را کم کنید، تبلیغات شما به اندازه کافی برای ارائه داده های مورد نیاز گوگل برای انجام این بهینه سازی و بازگشت سرمایه نمایش داده نمی شوند.

اگر بودجه کمی دارید و هزینه ها برای شما بسیار اهمیت دارند، روش های زیادی برای صرفه جویی در هزینه در گوگل ادز وجود دارند. اگر همه آن مبانی را در نظر گرفته اید، حساب خود را اولویت بندی کنید. کمپین یا مجموعه کلمات کلیدی را که فکر می کنید بهترین عملکرد را دارد انتخاب کنید، بقیه را غیرفعال کنید و تمام بودجه خود را به آن گروه اختصاص دهید.

بگذارید مدتی اجرا شود و عملکرد را ارزیابی کنید. اگر نتیجه بخش بود، ادامه دهید. اگر نه، آن گروه را متوقف کرده و گروه بعدی را اجرا کنید.

تبلیغات دیجیتال چیست؛ انواع و فواید، نکات حرفه ای + مثال

نکات تبلیغات نمایشی

در اینجا چند نکته اساسی برای شما آورده شده است تا تبلیغات نمایشی خود را به ستاره های افزایش مخاطب و آگاهی از برند تبدیل کنید.

  • در مورد اندازه ها، مشخصات و تنظیمات اطلاعات کسب کنید. شیت ما برای نمایش تبلیغات همه چیزهایی که در این قسمت نیاز دارید را پوشش می دهد.
  • خود را با بهترین روش طراحی و ایده های خلاقانه مجهز کنید: در اینجا مانند تبلیغات جستجو فقط با متن آبی سروکار ندارید. این نمونه های تبلیغات نمایشی اطلاعات و بهترین شیوه های طراحی خلاقانه را در اختیار شما قرار می دهند.
  • با هدف گذاری مخاطب دوست شوید. در حالی که تبلیغات جستجو مبتنی بر کلمات کلیدی هستند، تبلیغات نمایشی مبتنی بر مخاطب هستند. شما باید همه گزینه های مخاطب را بدانید!

اینها فقط اصول اولیه هستند. اگر به دنبال بهینه سازی کمپین های نمایشی خود هستید، نکات زیر را دنبال کنید:

1. با دقت مخاطبان خود را انتخاب کنید

هدف اصلی در تبلیغات نمایشی بدست آوردن ایمپرشن و آگاهی از برند است. اما اگر می خواهید تاثیر واقعی بر سایر کمپین های شما داشته باشد، باید با دقت مخاطب خود را انتخاب کنید. در اینجا منابعی برای کاوش آورده شده است:

  • گزارش ترافیک ارجاعی (گوگل آنالیتیکس): به بخش Acquisition > Referral Traffic بروید تا ببینید کدام وبسایت ها بیشتر به وبسایت شما لینک می دهند. این می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام وبسایت ها به افرادی که می توانند از محصول یا خدمات شما بهره مند شوند، دسترسی دارند
  • گزارش مخاطبان (گوگل آنالیتیکس): به بخش Audience > Interests > Overview بروید تا ببینید بازدیدکنندگان فعلی وبسایت شما در کدام گروه های وابستگی و مخاطبان درون بازار قرار دارند.
  • بینش مخاطبان (گوگل ادز): به Tools>Shared Library>Audience Manager بروید و به وابستگی و ویژگی های موجود در بازار برای هر لیست یا بخش-همه کاربران، همه تبدیل ها، مشترکین وبلاگ و کاربرانی که در سایت وارد شده اند، نگاه کنید. خواهید دید که این موارد بر اساس قسمتی که به آن نگاه می کنید تغییر می کنند.

2. به طور استراتژیک مخاطبان خود را مجدد هدف قرار دهید

با کمپین های ریتارگتینگ یا هدف گذاری مجدد، شما می توانید تبلیغات را بر اساس تعامل قبلی افراد با کسب و کار شما ارائه دهید. به عنوان مثال، بر اساس محصولاتی که قبلا مشاهده کرده اما خریداری نکرده اند، محتوایی که دانلود کرده اند ، راه حل هایی که بررسی کرده اند و سایر تبلیغاتی که در تعامل با آن ها بوده است.

چرا ممکن است این کار را انجام دهید؟ خوب، متوسط نرخ کلیک برای ریتارگتینگ تبلیغات نمایشی 7/0 درصد است، که 10 برابر بیشتر از تبلیغات نمایشی معمولی است. بازدیدکنندگان وبسایتی که با تبلیغات نمایشی مجدداً مورد هدف قرار گرفته اند، 70 درصد بیشتر احتمال دارد که تبدیل شوند.

3. انجام حسابرسی های چینش

یک تبلیغ کننده خوب ابتدا پارامترهای هدف گذاری مخاطب خود را انتخاب می کند و سپس آن ها را فراخوانی می کند. یک تبلیغ کننده خوب نحوه عملکرد چینش پارامترها در میان مخاطب را بررسی کرده و اصلاحات لازم را انجام می دهد.

به عنوان مثال، اپلیکیشن موبایل و بازی معمولا موجب هدر رفت بودجه می شود. شما همچنین متوجه می شوید که برخی از آن ها عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایرین دارند. بنابراین، حسابرسی چینش را انجام دهید تا متوجه شوید که کدام یک بیشترین ارزش را برای شما فراهم می آورند.

4. بدانید چگونه میزان موفقیت آن ها را بسنجید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، بیشتر صنایع تعداد زیادی تبدیل مستقیم را از تبلیغات نمایشی خود بدست نمی آورند. با توجه به آنچه در پشت صحنه رخ می دهد، چگونه می توان میزان موفقیت آن ها را اندازه گیری کرد؟

یک تبلیغ کننده خوب می داند چگونه این کار را انجام دهد.

ساده ترین روش ازطریق تبدیل های مشاهده است. تبدیل مشاهده زمانی رخ می دهد که کاربر تبلیغات نمایشی شما را می بیند، روی آن کلیک نمی کند اما بعد به وبسایت شما بازمی گردد و یک تبدیل را تکمیل می کند.

با توجه به آنچه گفته شد، تنظیمات گوگل ادز خود را به گونه ای شخصی سازی کنید تا شامل تبدیل های مشاهده باشد و از یک پنجره بازبینی کوتاه (مدت زمانی که بین نمایش و تبدیل سپری می شود) استفاده کنید.

این معیار هرگز به اندازه معیار تبدیل های نرخ کلیک مطمئن نیست، اما دلیلی وجود دارد که می توانید به آن اعتماد کنید.

تبلیغات دیجیتال چیست؛ انواع و فواید، نکات حرفه ای + مثال4

نکات تبلیغات اجتماعی

برای موفقیت در تبلیغات رسانه اجتماعی،‌ نکاتی برای شما آورده شده است که باید آن ها را دنبال کنید:

  • راه اندازی کمپین و حساب را بیاموزید. آموزش تبلیغات به شما در ایجاد اولین کمپین خود کمک خواهد کرد.
  • سنجش رویداد تجمیع شده را انجام دهید. این یک بخش اضافی از تنظیمات است که با تغییرات در بخش حریم خصوصی در ارتباط می باشد. از نکات AEM ما برای درک این که آن ها چه هستند و چگونه می توانید رویدادهای خود را اولویت بندی کنید، استفاده کنید.
  • نحوه عملکرد هدف گذاری را مشخص کنید: هدف گذاری مدت هاست که در مرکز توجه بوده است، اما به دلیل سیاست های حفظ حریم خصوصی کمی تغییر کرده است.

1. یک قیف تبلیغات کامل ایجاد کنید

وقتی قرار است هزینه پرداخت کنید، وسوسه می شوید که تنها پیشنهادهای پایین قیف که سود مستقیم به همراه دارند را تبلیغ کنید. اما این می تواند نتیجه معکوس برای شما به همراه داشته باشد. به یاد داشته باشید که همه مخاطبان شما بلافاصله آماده خرید نخواهند بود و مهم نیست چه چیزی برای شما بیشترین ارزش را دارد، بلکه بالاترین ارزش برای مشتریان احتمالی شما در هر مرحله از سفر خرید آن ها حائز اهمیت است.

بنابراین از اهداف کمپین متنوعی در تبلیغات برای تبلیغ پیشنهاداتی که در سراسر قیف شما هستند استفاده کنید. با یک استراتژی تمام قیف، می توانید لیدها را جذب کنید، آنها را پرورش دهید و آنها را با پیشنهادهای با ارزش بالاتر هدف گیری کنید. این می تواند تفاوت چشمگیری در نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه شما ایجاد کند.

2. کمپین های خود را بر اساس هدف سازماندهی کنید

در بسیاری از مواقع، تبلیغ کنندگان کمپین های خود را بر اساس این که چه کسی را هدف قرار می دهند به جای این که هدفشان چیست، ایجاد می کنند. فرض کنید که یک کتاب الکترونیکی سئو برای کسب و کارهای کوچک دارید. سه نسخه مختلف از کتاب الکترونیکی در اختیار شماست؛ یکی برای فیزیوتراپیست ها، یکی برای طراحان داخلی و یکی هم برای وکلا.

به جای ایجاد این کمپین های جداگانه برای هر یک از مخاطبان، روش بهتر این است که یک کمپین برای کتاب الکترونیکی ایجاد کنید و سپس داخل همان کمپین سه مجموعه تبلیغاتی برای آن مخاطبان آماده کنید. این نحوه استفاده از کمپین ها و مجموعه تبلیغات آن است.

با این ساختار مناسب حساب تبلیغاتی می توانید به طور موثرتری تبلیغات خود را مدیریت و بهینه کنید و همچنین تلاش ها و پیشنهادات خود را افزایش دهید.

3. تبدیل های خود را یکپارچه کنید

بعد از این که پیکسل شما تنظیم شد، می توانید بگویید که چه رویدادهای تبدیلی را می خواهید ردیابی کنید. به مثال کتاب الکترونیکی سئو بازمی گردیم، شما می توانید یک رویداد تبدیل جداگانه برای هر دانلود کتاب الکترونیکی ایجاد کنید، اما اگر این کار را انجام دهید تصویر زیر همان چیزی است که در نمای سطح کمپین مشاهده خواهید کرد:

هیچی روشی برای مشاهده تعداد تبدیل با یک نگاه وجود ندارد. شما باید داده های هر مجموعه از تبلیغات را عمیقا بررسی کنید تا ببینید که چه تعداد از تبدیل کل را برای آن کمپین بدست می آورید.

اما اگر یک رویداد تبدیل دانلود کتاب الکترونیکی ایجاد کنید، می توانید به سرعت از نمای کمپین، تعداد کل تبدیل را دریافت کنیدهمین جزئیات کوچک هستند که می توانند در وقت شما صرفه جویی کرده و به شما کمک کنند سریع تر تصمیم بگیرید.

علاوه بر این، با سنجش رویداد تجمیع شده، تا حد امکان تبدیل های خود را یکپارچه می کنید.

4. یاد بگیرید چگونه خلاق باشید

با درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چگونه می توانید خواسته های آن ها را برآورده کنید، کلید موفقیت در تبلیغات اجتماعی پولی است. در حالی که در سال های گذشته این یک بازی کودکانه با تمام هدف گیری های بومی بود، تغییرات حریم خصوصی به همه چیز آسیب وارد کرده است.

اما این بدان معنا نیست که نمی توانید خلاق باشید. ما راه حل های هوشمندانه زیادی برای شما داریم که می توانید امتحان کنید. مثلا:

  • پیکسل ممکن است به طور دقیق تمام بازدیدکنندگان وبسایت شما را جذب نکند، بنابراین راه دیگری برای هدف گیری مجدد مخاطبان بر اساس تعامل آنها با صفحه، پست ها و سایر تبلیغات شما وجود دارد. این سه استراتژی داخل پلتفرم را امتحان کنید.
  • با سنجش رویداد تجمیع شده، تجمیع شده است؟ به طور مستقیم با تبلیغات به فرم لید یا تبلیغات کلیک به مسنجر، مستقیما لیدها را جذب کنید.
  • از محدودیت های هدف گذاری بر اساس هدف گذاری اشتغال، املاک و مستغلات و مالی ناامید شده اید؟ از مخاطبان درون بازار در گوگل استفاده کنید که هنوز هم این نوع هدف گذاری را ارائه می دهند تا ترافیک سایت خود را به دست آورید که می توانید از آن به عنوان مخاطب مرجع برای یک کمپین مشابه استفاده کنید.

5. با هدف گذاری زمینه استراتژیک تر عمل کنید

علیرغم محدودیت های حریم خصوصی، همچنان هدف گذاری دقیق برای زمینه های مختلف ارائه می شود. اما به جای هدف قرار دادن زمینه ای مشابه با محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، کمی از خارج از چارچوب فکر کنید. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • رقبا: حتی اگر کلیکی دریافت نمی کنید، در میان مخاطبان خود آگاهی از برند را افزایش می دهید.
  • زمینه های موازی: اگر اسباب بازی تبلیغ می کنید، می توانید لباس کودک را نیز هدف قرار دهید. یا اگر تجهیزات ورزشی تبلیغ می کنید، ممکن است افراد علاقمند به موسیقی الکترونیک یا دستورهای پخت سالم باشند.
  • مخاطبان همجوار: به اینفلوئنسرها و نهادهایی در صنعت خود نگاه کنید که دارای صفحاتی با فالوورهای زیاد هستند. در آنجا همچنین صفحات مرتبط، صفحات لایک شده توسط آن صفحه و طرفداران برتر را مشاهده می کنید. سپس می توانید وارد پروفایل آن ها شوید، لایک ها را به انتهای URL اضافه کنید و ببینید که چه چیزی را لایک کرده اند.
تبلیغات دیجیتال چیست؛ انواع و فواید، نکات حرفه ای + مثال

نکات تبلیغات ویدئو

به منظور شروع تبلیغات در یوتیوب حتماً به موارد زیر توجه کنید:

  • اصول اولیه تبلیغات ویدئو را رعایت کنید.
  • نحوه تولید محتوا ویدیویی در محدوده بودجه را یاد بگیرید. ویدیو، ابزار قدرتمند ولی هزینه بر است.
  • اسرار ساخت ویدیوهای تبلیغاتی را کشف کنید. اگر قرار است ویدیو کسی را قطع کنید، حتماً باید نحوه درست انجام این کار را بدانید.

در ادامه، چند نکته در مورد تبلیغات پیشرفته یوتیوب آورده شده اند.

1. پنج ثانیه اول را اولویت بندی کنید

سازندگان بهترین تبلیغات می دانند که کاربران به احتمال زیاد بیشتر از 5 ثانیه اول از ویدیو تبلیغاتی را نمی بینند. در حالی که برخی به فرمت تبلیغات 6 ثانیه ای تکیه دارند (علم و هنر)، برخی دیگر سعی می کنند تا کاربر را متقاعد به تماشای کل ویدیو تیلیغاتی کنند.

از نظر عملی، اطمینان حاصل نمایید که نام کسب و کار، کال تو اکشن و روش برقراری تماس را در پنج ثانیه اول ویدیو تبلیغاتی بگنجانید.

2. از تجزیه و تحلیل یوتیوب استودیو استفاده کنید

شما می توانید اطلاعاتی از یوتیوب استودیو به دست آورید که در گزارش های منظم گوکل ادز وجود ندارند. به عنوان مثال، شما می توانید نگاهی به گزارش دستگاه در گوگل ادز بیاندازید اما اگر به یوتیوب استودیو مراجعه کنید، امکان اضافه کردن معیارهایی ازقبیل کلیک های کارت وجود دارد.

این موضوع مهمی است زیرا وقتی به دستگاه ها نگاه می کنید، به نظر می رسد که تنها تلویزیون، تبلت و کنسول بازی دارای تعداد بازدیدهای بسیار زیادی هستند. 

اما وقتی کلیک های کارت یوتیوب و میانگین درصد بازدیدها را اضافه می کنید، متوجه می شوید که با وجود این که مدت زمان بازدید برای کنسول بازی و تلویزیون طولانی تر است اما این دستگاه ها، کلیک صفر دارند.

این بدان دلیل است که دستگاه هایی ازقبیل تلویزیون و کنسول بازی، کارت ها را نشان نمی دهند. بنابراین، اگر از یک کمپین TrueView استفاده می کنید، همچنان برای این بازدیدهای ویدیویی هزینه می پردازید با وجود این که قابل تبدیل نیستند.

معیارهای این دیدگاه نشان می دهند که باید کمپین های خود را فقط روی کامپیوتر یا تلفن همراه اجرا کنید مگر آن که به دنبال آگاهی رسانی و تعامل ویدیویی باشید.

3. از تنظیمات دقیق آگاه باشید

در هنگام ساخت کمپین های ویدیویی در گوگل ادز باید از تنظیمات دقیق آگاه باشید. به عنوان مثال، کمپین های ویدیو اکشن از افزونه های کال تو اکشن، سایت لینک و غیره برای تشویق کاربران به بازدید از وبسایت شما پشتیبانی می کنند. 

اما به گفته گوگل، دکمه کال تو اکشن در تلویزیون ها تنها برای کمپین های ویدیویی در دسترس است که از اهداف «دسترسی و آگاهی برند» و «ملاحظات محصول و برند» استفاده می کنند. به عبارت دیگر، این افزونه ها در اکثر دستگاه های تلویزیونی نمایش داده نمی شوند. بنابراین، اگر کمپین ویدیو اکشن دارید، این قسمت را خاموش کنید.

هدف قرار دادن دستگاه تلویزیون بی فایده نیست – بسیاری از افراد، تلویزیون را از طریق گوشی موبایل خود تماشا می کنند و پس از دیدن ویدیو تبلیغاتی به آسانی می توانند در مورد محصول و برند شما جستجو کنند.

اما اگر می خواهید روی دستگاه های تلویزیون سرمایه گذاری کنید، اصل مطلب را در کمپین مربوط به خودش بیان کنید. به این ترتیب، کنترل بهتری روی بودجه بندی خواهید داشت و بینش بهتری در مورد نحوه اجرای کمپین های اکشن روی دستگاه های تلویزیون و دستگاه های دیگر پیدا خواهید کرد.

4. حداکثری برای تعداد دفعات مشخص کنید

جدا از خلاقیت، به یاد داشته باشید که ویدیوهای تبلیغاتی، محتوایی که کاربر انتخاب به تماشا کرده است را قطع می کنند. اگر یک ویدیوی تبلیغاتی را برای گروهی از افراد بیش از اندازه نشان دهید، در نهایت بی توجه می شوند و حس بدی نسبت به برند شما پیدا می کنند.

مطمئن شوید که یک نرخ حداکثری برای بازدیدهای هفتگی یا روزانه خود تعیین کنید. بهترین نقطه برای شروع، پنج بازدید در هفته است.

جمع بندی

خواه در بخش جستجو، نمایش یا ویدیو، همه کانال های تبلیغاتی تا زمانی که بدانید چگونه با نقاط قوت هر یک کار کنید، در تیم تبلیغات دیجیتال شما جایگاه دارند. امیدوارم که این راهنما به شما در درک این نقاط قوت کمک کرده باشد تا بتوانید هر تبلیغ را در یک دستگاه تولیدکننده لید، فروش و ROI برای کسب وکار خود بگنجانید.

برای تبلیغات بیشتر در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را از یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغاتی مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

منبع: wordstream

بیشتر بخوانید :

5 راه تبلیغات کسب و کارهای کوچک؛ اینترنتی و رایگان

چگونه بهترین فرمت نمایشی را برای تبلیغ خود انتخاب کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید