×
صفحه اصلی تبلیغات هویت بصری چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود + نمونه‌های موفق
تاریخ انتشار : 07 آبان 1402 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

هویت بصری چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود + نمونه‌های موفق

هویت بصری چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود + نمونه‌های موفق

هر کس دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها از نام خود تا جنبه‌های شخصیتی و ظاهری خود است که آنها را برای دیگران به یاد ماندنی و قابل تشخیص می‌کند.

داشتن یک هویت کاملاً تعریف شده نه تنها برای انسان‌های جامعه بلکه برای برندها و شرکت ها نیز مهم است. پس از همه، چگونه می‌توان بدون تصویر شناخته شد؟

هویت بصری خوب باید به عنوان یک اولویت در هر استراتژی تجاری دیده شود. هنگامی که به خوبی توسعه یافته باشد، فرآیند شگفت انگیز و تبدیل مشتریان آسان تر می‌شود. وقتی هویت بصری ناقص یا توسعه نیافته باشد، واقعیت خشن اما ساده است: هیچ کس برای کسب و کار شما ارزش قائل نمی‌شود.

آیا می‌خواهید بدانید که چگونه این کار را در عمل انجام دهید؟ ادامه متن را بخوانید:

هویت بصری چیست؟

هویت بصری ترکیبی از چندین عنصر گرافیکی و بصری است که در کنار هم فضایی را در اطراف یک شرکت ایجاد می کنند. این شامل ارزش ها و دیدگاه های آن نسبت به جهان و جامعه است.

اگر مفهوم هنوز واضح نیست، یک دقیقه در مورد خود فکر کنید. از بین تمام ویژگی های خود (فیزیکی یا غیر فیزیکی)، باید موارد مورد علاقه خود را داشته باشید، آنهایی که در نظر دیگران برجسته می شوند و به نوعی شما را به یاد ماندنی می کنند.

حتی آن جنبه‌هایی در مورد شما که مورد علاقه‌تان نیستند، اما بخشی از مجموعه‌ای هستند که شخصیت شما را می‌سازند، مهم هستند. شما نام و تصویری دارید که فقط متعلق به شماست، که شما را از دیگران متمایز می‌کند.

برای اینکه یک نام تجاری به طور مساوی به طور مثبت شناخته شود و در جایگاه خود موفق شود، باید آن را تعریف کرد و بهترین ویژگی های آن را برجسته کرد و آن را منحصر به فرد و جالب جلوه داد.

به این ترتیب، زمانی که مشتری در حال خرید چیزی یا تصمیم گیری است، برند شناخته می شود. مجموعه جنبه هایی که هویت بصری را تشکیل می دهد بسیار فراتر از یک کارت ویزیت است تا مشتریان احتمالی را به روشی زیبایی شناختی سطحی جذب کند: آن را اساساً به عنوان “شخصیت” یک شرکت ترکیب شده و در معرض دید جهانیان در نظر بگیرید.

به همین دلیل است که هر چه استراتژی بهتر و واضح تر باشد، برند فضای بیشتری را در زندگی روزمره مصرف کننده به دست می آورد. برخی از شرکت ها هویت بصری خود را به خوبی توسعه می دهند تا جایی که فقط با رنگ هایشان شناخته می شوند. برخی از عناصری که توسعه هویت بصری را تشکیل می دهند عبارتند از:

  • لوگو
  • تایپوگرافی
  • پالت رنگ
  • مواد تبلیغاتی (برای مثال، آگهی ها، پوسترها و بیلبوردها)؛

و اخیراً عناصر رسانه های اجتماعی  مانند تصاویر پست ها، آواتارها، و تصاویر جلد.

اهمیت هویت بصری برای یک برند چیست؟

اگر به کوکاکولا، مسترکارت و مک دونالد فکر کردید، آنها ثابت کرده اید که سرمایه گذاری روی یک هویت بصری خوب، یک استراتژی عالی برای تقویت شناخت برند است.

شما اگر تصاویر آنها را در جایی ببینید، بلافاصله آنها را می شناسید مانند مستر کارت کوکاکولا و مک دونالد. سرمایه گذاری روی یک هویت بصری خوب، یک استراتژی عالی برای تقویت شناخت برند است.

اقدام اخیر مسترکارت گواه این امر است: پس از چندین دهه از امضای نام خود بر روی لوگو، این دو دایره عناصر اصلی  و در بیشتر موارد منحصر به فرد  خواهند بود.

حذف نام از لوگو، استراتژی اتخاذ شده پس از این بود که شرکت متوجه شد که هویت بصری آن قادر به ارتقای نرخ شناسایی است که به 80٪ می رسد. به عبارت دیگر، دیگر نیازی به تقویت مسترکارت نبود. مردم فقط با نگاه کردن به عناصر گرافیکی آن را تشخیص دادند.

کار با هویت بصری به چند دلیل مهم است، اما یکی از اصلی‌ترین آنها این است که به شما امکان می‌دهد به صورت بصری، عملی و «در نگاه اول» مشخص کنید که شرکت چه کسی است.

تصور کنید که مک دونالد لوگو یا پالت رنگ مشخصی نداشته باشد. احتمالاً در میان سایر رستوران های فست فود گم می شود و فرصت برجسته شدن و به دست آوردن قلب (و شکم) مردم در سراسر جهان را از دست می دهد.

هویت بصری چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود + نمونه‌های موفق

همانطور که اشاره کردیم، هیچکس بدون هویت وجود ندارد و همین امر در مورد برندها نیز صدق می کند. یک هویت بصری خوب منجر به شناخت و قدردانی از یک برند می شود: هر چه عناصر برندسازی در زندگی شخصی بیشتر حضور داشته باشند، احساس نزدیکی و حتی نیاز به محصولات یا خدمات ارائه شده بیشتر می شود.

با گذشت زمان، این هویت فضای کمی در مغز مصرف کننده به دست می آورد و فرآیند انتخاب (مناسب برای برند) را به چیزی تقریباً خودکار تبدیل می کند.

بدون فکر کردن به مارک هایی که می خرید فکر کنید. آنها احتمالا سخت کار کرده اند تا یک هویت بصری خوب و کارآمد بسازند. از لحاظ ذهنی، هویت بصری مسئول ایجاد حس قوی هویت، اعتماد، تعلق و تعامل با برند است.

5 شرکت با طراحی هویت بصری برجسته

آماده‌اید تا قدرت طراحی هویت بصری را در عمل ببینید؟ هر یک از نمونه‌های زیر، شرکتی است که به دلیل هویت بصری برند خود به قدری شناخته شده است که فوراً قابل تشخیص است، حتی اگر نام آن در هیچ جا دیده نشود.

1.Spotify

هویت بصری چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود + نمونه‌های موفق

Spotify یکی از شرکت هایی است که دارای طراحی هویت بصری برجسته است.Spotify چیزی بیش از یک برند محبوب امروزی در مورد پخش موسیقی است. انتخاب‌های رنگی سرسبز، کمپین‌های بازاریابی منحصربه‌فرد، و لوگوی سبز بسیار قابل تشخیص، به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دیدن نام شرکت، با Spotify سروکار دارید.

انتخاب‌های طراحی هویت بصری Spotify بلافاصله سرگرمی، بازیگوشی، تطبیق پذیری و اشتیاق به زندگی را به مردم یادآوری می‌کند – تمام مفاهیمی که این برند سخت تلاش کرده است تا با محصول خود و به طور کلی با ایده پخش موسیقی مرتبط باشد.

2. Airbnb

هویت بصری چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود + نمونه‌های موفق

فکر نکردن به Airbnb و همچنین به ویژگی های شخصیتی مانند ماجراجویی، شادی و کنجکاوی سخت است، و این تصادفی نیست. هویت بصری برند Airbnb حول رنگ‌های زنده و شاد (مانند لوگوی صورتی غیرقابل انکار آن) و تصاویر زیبا می‌چرخد.

نتیجه نهایی، هویت برندی است که مردم نه تنها با سفر و کاوش، بلکه به فکر خارج از چارچوب و پذیرش راه‌های غیر متعارف برای تجربه مکان‌هایی که به آن سفر می‌کنند، قویاً با آن مرتبط هستند.

3. مک دونالد

هویت بصری چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود + نمونه‌های موفق

مک دونالد بیش از یک نمونه عالی از طراحی هویت بصری ستاره ای در عمل است. مسلماً این یکی از شناخته شده ترین برندها در کل جهان است. انتخاب‌های طراحی با تم قرمز و زرد آن‌ها ساده و به راحتی قابل جذب هستند، اما این دقیقاً همان چیزی است که آنها را بسیار قدرتمند می‌کند.

وقتی به مک‌دونالد فکر می‌کنید، فوراً به شادی، شادی کودکانه و غذای راحت در دسترس فکر می‌کنید که با هر بودجه‌ای مقرون به صرفه است. مهم نیست در کجای دنیا هستید، با دیدن مک‌دونالدز احساس می‌کنید در خانه هستید، و این احساس تماماً مربوط به قدرت جلوه‌های بصری عالی است.

4.  Wix

هویت بصری چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود + نمونه‌های موفق

وقتی به بزرگ‌ترین نام‌ها در سازندگان وب‌سایت‌های ساده و خارج از جعبه فکر می‌کنید، Wix احتمالاً یکی از اولین برندهایی است که به ذهن می‌رسد. محصول آن حتی برای مبتدیان ساده، تمیز و آسان است و در عین حال بسیار حرفه ای است.

این امر Wix را به یک انتخاب عالی برای کارآفرینان پرمشغله، افراد تجاری و رهبران برند در همه جا تبدیل می کند و طراحی هویت بصری آن کاملاً همه این نکات را منعکس می کند. لوگوی تمیز و سیاه و سفید به راحتی قابل تشخیص است بدون اینکه صدای بلندی داشته باشد یا در صورت شما باشد.

در همین حال، دارایی‌های منحصربه‌فرد برند (مانند MadeFor – حروف سفارشی خود Wix) بر Wix به عنوان برندی تاکید می‌کند که وسیله‌ای عالی برای خلاقیت و بیان است.

5. فایرفاکس

هویت بصری چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود + نمونه‌های موفق

فایرفاکس به عنوان یکی از برترین مرورگرهای وب که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، طبیعتاً یکی از نمادین‌ترین مجموعه‌های دارایی برندهای مدرن را نیز به اعتبار خود دارد. همه تصویر شوخ و غریب یک روباه سبک را می شناسند و آن را با کشف، خلاقیت، کارایی و نوآوری مرتبط می دانند.

در واقع، رویکرد فایرفاکس به طراحی هویت بصری آنقدر شناخته شده بود و به راحتی قابل تشخیص بود که از طریق یک سری کمپین‌های تغییر نام تجاری در طول سال‌ها، از جمله راه‌اندازی مجدد بصری بزرگ در سال 2019، همینطور باقی ماند.

لوگو، طرح رنگ و دارایی‌های بصری اصلاح‌شده فایرفاکس. نمونه‌هایی هستند که هر برندی باید در مورد نحوه مدیریت برند مجدد مانند یک رئیس به آن نگاه کند.

پالت رنگ به روز شده است، اما همچنان همان احساسات اصلی بازاریابی را که کاربران قرار است با برند مرتبط کنند، تداعی می کند. لوگو اکنون ساده تر و انتزاعی تر است تا با سلیقه کاربران جوان و مدرن مطابقت داشته باشد. با این حال، جریان، انرژی و تاثیر روباه اصلی باقی مانده است.

هویت بصری، برند و نام تجاری: تفاوت های اصلی چیست؟

مفاهیم هویت بصری، برند و نام تجاری می تواند گیج کننده باشد. به همان اندازه که آنها در یک طیف قرار دارند، معانی آنها مشابه نیستند، و بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه یک مفهوم را از مفهوم دیگر متمایز کنید.

برند یک شرکت اساساً لوگوی آن است. این امکان وجود دارد که کلمه را باز کنید و از آن با معانی دیگری استفاده کنید – همانطور که در این پست برای مثال با تعریف برند به عنوان یک شرکت انجام دادیم. اما وقتی نوبت به طراحی می رسد، در مورد لوگو صحبت می کنیم.

لوگوی یک کسب‌وکار نشان‌دهنده بصری این است که چه کسی است و چگونه می‌خواهد خود را در بازار قرار دهد.

هویت بصری چیست و شامل چه چیزهایی می‌شود + نمونه‌های موفق

لوگوهای سنتی، مدرن، جسورانه یا محافظه کارانه تری وجود دارند، و بهتر است باور کنید که همه این تغییرات چیزهای زیادی در مورد یک شرکت می گویند.

از سوی دیگر، برندسازی کلمه ای است که کل استراتژی و تلاش های مدیریتی را که فراتر از لوگو و هویت بصری است، تعریف می کند.

به کل فرآیند توسعه استراتژی، برنامه ریزی و ایجاد مفاهیم اشاره دارد. این شامل این است که شرکت چه کسی است، چگونه خود را قرار می دهد، چگونه جهان را می بیند، و چگونه می خواهد با مشتریان ارتباط برقرار کند – بسیار شبیه به روشی که ما هویت بصری را توصیف کردیم.

با این حال، نام تجاری بسیار فراتر از عناصر گرافیکی است. بدون یک نام تجاری کاملاً تعریف شده، نمی توان هویت ایجاد کرد، زیرا این برندسازی است که مقدمات برند را تعیین می کند.

بنابراین، جوهری را تعریف می کند که محتوای بصری آن را هدایت می کند. هنگامی که مجموعه ای از هویت بصری، برندسازی و استراتژی برند را توسعه می دهید، بسیار ساده تر است که شرکت خود را به طور طبیعی در بازار وارد کرده و تأسیس کنید و مشتریان وفادار و مروجین محصول یا خدمات خود را به دست آورید.

بنابراین توجه و اهمیت مناسب به این اقدامات بسیار مهم است.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید:

هویت برند چیست و چگونه یک هویت برند منحصر به فرد ایجاد کنیم؟

اصول برندینگ چیست؛ دلیل اهمیت و ۸ اصل اساسی آن

توسعه برند چیست و چگونه است؛ دلیل اهمیت + مثال

چطور داستان برند(brand story) خودمان را بنویسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید