×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی چگونه بیو اینستاگرام بیزینسی بنویسیم و نکات مهم آن
تاریخ انتشار : 17 مهر 1402 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه بیو اینستاگرام بیزینسی بنویسیم و نکات مهم آن

چگونه بیو اینستاگرام بیزینسی بنویسیم و نکات مهم آن

در حالی که محتوای اینستاگرام شما ممکن است در ابتدا افراد را جذب کند تا از پروفایل شما بازدید کنند، بیو اینستاگرام شما یکی از عناصر مهمی است که آنها را در آنجا نگه می‌دارد و احتمالاً حتی نام تجاری شما را برای دنبال کردن، جذاب می‌کند.

تصور کنید از یک عکس یا ویدیو در اینستاگرام لذت بردید و پس از پروفایل آن پیج را می‌بینید. اگر ببینید حساب جعلی باشد محال است آن را دنبال کنید. همین اتفاق زمانی که بیو خالی باشد برای مخاطبان شما رخ می‌دهد. به همین دلیل بهینه‌سازی صحیح استراتژی اینستاگرام، از جمله بیوگرافی شما، بسیار مهم است.

بیو (Bio) اینستاگرام چیست؟

در بالای پروفایل اینستاگرام شما شرحی از شرکت شما به نام بیو اینستاگرام وجود دارد. از آنجایی که فقط 150 کاراکتر در دسترس است، باید مختصر توضیح دهید که شرکت شما به چه کسی خدمت می کند و چه کار می کند. بیو کامل شامل موارد زیر است”

  • اکانت اینستاگرام
  • نام کسب و کار
  • بیانیه شخصی
  • بیو تجاری

می توانید جزئیات کمی را به بیوگرافی خود اضافه کنید تا کار شرکت خود را به طور کامل توصیف کنید.

چرا بیو در صفحه تجاری اینستاگرام شما اینقدر مهم است؟

اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد، بیو اینستاگرام برای ساختن پروفایل برند شما ضروری است. بیوگرافی اینستاگرام شما هویت و خط کسب و کار شما را نشان می دهد.

می توانید از همین فضا برای توضیح اینکه چرا آنها باید به شرکت شما علاقه مند باشند و چه چیزی ارائه می دهد استفاده کنید. در بسیاری از شرایط، اگر شخصی شما را از طریق هشتگ اینستاگرام پیدا کند، از طریق یک پست پولی کلیک کند یا در استوری به اشتراک بگذارد، ممکن است نمایه اینستاگرام شما نقطه تماس اولیه باشد.

بیوگرافی شما به عنوان اولین برداشت بسیار مهم عمل می کند و توضیح می دهد که چرا مردم باید شما را دنبال کنند. بهتر است بر روی نوشتن بیوگرافی تجاری اینستاگرام تمرکز کنید که به طور دقیق ماهیت هویت شرکت شما را نشان دهد و ارزش پیشنهادی متمایز آن را بیان کند. به عبارت دیگر: باید آن را در طرح تجاری اینستاگرام خود بگنجانید.

بیو اینستاگرام بیزینسی

چرا بیو اینستاگرام برای کسب و کار به بازاریابی شما کمک می کند؟

یک بیوگرافی قانع کننده در اینستاگرام، تخصص شما را ایجاد می کند، فالوورهای شما را افزایش می دهد و طرفداران شما را تشویق می کند تا پلتفرم های دیگری را که استفاده می کنید بررسی کنند، خواه یک کسب و کار یا تولید کننده محتوا باشید.

بیوگرافی جذاب اینستاگرام توجه را به خود جلب می کند، کاری که انجام می دهید را روشن می کند و سریع ترین مسیر برای تماس با شما را برای مخاطبان فراهم می کند.

انتقال همه این اطلاعات به صورت فشرده در حین نوشتن یک بیوگرافی جذاب، به تفکر خلاق نیاز دارد. چه به دلایل شخصی و چه حرفه ای از اینستاگرام استفاده می کنید، برند خود را برجسته کنید. از کلمات، شکلک ها، فونت ها و عکس نمایه خود برای بیان اینکه چرا کاری را انجام می دهید استفاده کنید.

به چه چیزی برای بیو اینستاگرام بیزینسی نیاز دارید؟

وقتی به همه کارهایی که پروفایل شما باید انجام دهد فکر می کنید، ممکن است به نظر برسد که فضای کمی برای کار کردن دارید. برجسته کردن اطلاعات مهم در مورد شرکت شما، مانند نام تجاری، دسته بندی و غیره، که ممکن است در تنظیمات پروفایل خود تنظیم کنید، بیو اینستاگرام را برجسته می کند.

شخصیت و کسب و کار خود را نشان دهید، صدا و سبک خود را با وب سایت و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی هماهنگ کنید تا به کاربران اینستاگرام روشی برای تماس با شما ارائه دهید. پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را برای تشویق فعالیت های سودمند مانند اشتراک گذاری یا تماشای محتوا، ثبت نام در یک رویداد یا بازدید از وب سایت خود برای خرید ایجاد کنید.

این به مخاطبان هدف شما کمک می کند تا بفهمند چه چیزی کسب و کار شما را برای آنها مهم می کند. شما می‌توانید از بسیاری از ویژگی‌های اینستاگرام علاوه بر بیوگرافی نوشتاری خود برای رسیدگی به این مسائل و ایجاد نمایه‌ای استفاده کنید که درک شرکت شما، آنچه را که می‌فروشید و چگونه ممکن است برای بازدیدکنندگان آسان کند، بسازید.

توصیه های ارائه شده در اینجا به شما در یادگیری نحوه کسب درآمد از اینستاگرام و افزایش ترافیک با یک بیوگرافی قانع کننده کمک می کند.

6 نکته بیو بیزینسی اینستاگرام

نوشتن بیوگرافی برای ایجاد پروفایل شرکتی ایده آل در اینستاگرام ضروری است. موارد زیر اجزای حیاتی یک بیو کامل اینستاگرام هستند:

1. عکس پروفایل و برندینگ

عکس نمایه و نام تجاری شما باید با هویت بصری برند شما هماهنگ باشد. طبق بهترین شیوه ها، شما باید از یک تصویر با وضوح بالا از لوگوی برند خود برای افزایش آگاهی از برند و حفظ ثبات برند در سایت های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.

با این حال، هد شات در میان افراد انفرادی و مردم عمومی رایج است و یک جایگزین کاملاً کافی است. به عنوان مثال، لوگوی متمایز مستطیلی زرد، یک تصویر نمایه عالی برای شرکتی با هویت بصری شناخته شده ارائه می دهد، که چیزی جز تلویزیون نشنال جئوگرافیک نیست.

همانطور که در بالا می بینید، استفاده از کاور های هایلایت اینستاگرام روش دیگری برای برندسازی پروفایل شماست. حتی اگر آنها در بیو شما مورد نیاز نباشند، در بالای نمایه شما ظاهر می شوند و به شما امکان می دهند به حساب اینستاگرام خود شخصیت بیشتری بدهید.

بیو اینستاگرام بیزینسی

2. نام کاربری و نام نمایشی

اکانت اینستاگرام شناسه منحصر به فرد شما در پلتفرم است و در URL اینستاگرام شما گنجانده شده است. در بالای صفحه پروفایل شما ظاهر می شود و آن را به بخشی ضروری از هویت اینستاگرام شما تبدیل می کند.

از سوی دیگر، نام نمایشی شما، نام تجاری واقعی شماست. این نام نشان دهنده کل برند شما است و اطمینان از ثبات در همه پلتفرم ها بسیار مهم است. شما ممکن است تغییرات یا کلمات اختصاری را داشته باشید که معمولاً برای نام تجاری خود استفاده می شود، و بهتر است این موارد را در نام کاربری یا بیو خود لحاظ کنید.

با در نظر گرفتن این دو عنصر، می توانید یک هویت برند منسجم و قابل تشخیص در اینستاگرام ایجاد کنید که به شما کمک می کند با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.

3. دسته کسب و کار

همچنین می توانید در اینستاگرام اعلام کنید که صاحب یک رستوران، یک سازمان رسانه ای و سرگرمی یا بخشی هستید که برند شما به آن تعلق دارد. اگر آن را فعال کنید، مستقیماً در زیر نام شرکت شما ظاهر می شود و فضایی را در بیو اینستاگرام شما برای اطلاعات مهم دیگر آزاد می کند.

4. هایلایت کردن استوری

همانطور که احتمالاً می دانید، استوری های اینستاگرام یک راه عالی برای تعامل با مخاطبان خود در اینستاگرام است. با این حال، از آنجایی که Stories فقط 24 ساعت طول می کشد، به نظر می رسد کار زیادی برای تولید چیزی است که فقط به طور خلاصه دیده می شود.

هایلایت استوری اینستاگرام شما بهترین راه حل برای این معضل است. با کمک ویژگی هایلایت استوری اینستاگرام، می توانید استوری های خود را در پروفایل خود نگه دارید و سازماندهی کنید تا فالوورهای جدید و قدیمی حتی پس از گذشت 24 ساعت اولیه بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

5. ضمیر اشاره (Pronoun)

ضمیر اشاره بخش جدیدی است که به بیو اینستاگرام اضافه شده و در این بخش می‌بایست از ضمیر اشاره‌ای استفاده کنید که جنسیت شما را نشان می‌دهد. از آنجایی که در زبان فارسی (برخلاف زبان انگلیسی که She و He به دو جنسیت متفاوت اشاره می‌کنند) ضمیر اشاره یکسانی برای همه جنسیت‌ها داریم، نیازی نیست این قسمت را پر کنید.

6. وب سایت (Website)

در این قسمت می‌توانید آدرس وب‌سایت، کانال تلگرام یا هر آدرس دیگری که لازم دارید را قرار دهید. برخی از شرکت‌های ایرانی هستند که به شما امکان اضافه کردن چند آدرس در یک صفحه را می‌دهند.

برای بیو اینستاگرام خود می‌توانید از امکانات این شرکت‌ها استفاده کرده و چند آدرس به صفحه خود اضافه کنید. در غیر این صورت تنها می‌توانید از یک آدرس اینترنتی در این محل استفاده کنید.

نکاتی برای نوشتن بهترین بیو اینستاگرام برای بیزینس

اکنون که می دانید چه چیزهایی باید در بیو اینستاگرام گنجانده شود، بیایید به توصیه هایی برای ایجاد یک بیو اینستاگرام عالی برای کسب و کار خود نگاه کنیم.

هدف اصلی بیو اینستاگرام شما باید این باشد که توضیح دهید که شرکت شما به چه کسی و به چه چیزی خدمات خلاقانه می‌دهد. شما باید فوراً اطلاعاتی را که برای ادامه علاقه به شما نیاز دارند به افراد جدیدی که شما را در اینستاگرام پیدا می کنند ارائه دهید.

در اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی توجه کاربر را نخواهید داشت، بنابراین از زبانی ساده برای برقراری ارتباط پیام خود استفاده کنید. این مستلزم این است که به طور واضح و مختصر بیان کنید که آنها برای بسیاری از مارک ها چه کسانی هستند.

هنگام ایجاد بیو اینستاگرام خود باید یک حس جهت گیری قوی داشته باشید زیرا باید به محدودیت 150 کاراکتر پایبند باشید. کلمات خود را با تعیین دقیق آنچه می خواهید در بیوگرافی خود بیان کنید متمرکز کنید. به عنوان مثال، ممکن است از آن برای تبلیغ حضور خود در اینستاگرام و ارتباط با شخصیت برند خود استفاده کنید.

بیو اینستاگرام بیزینسی

شخصیت برند را برجسته کنید

از بیوگرافی کسب و کار اینستاگرام خود برای انتقال فردیت برند خود استفاده کنید. این شامل کلماتی است که به کار می برید، لحن صدای شما و کلام شما. در موارد دیگر، اگر شرکت‌ها احساس کنند استراتژی با شخصیت برندشان مطابقت دارد، ایموجی‌های مربوطه را اضافه می‌کنند.

اما به یاد داشته باشید که ایموجی ها و کاراکترهای غیرمعمول ممکن است در صفحه خوان ضعیف ترجمه شوند. بهترین روش‌های دسترسی را برای همه دنبال‌کنندگان خود در نظر داشته باشید و از پر کردن بیوگرافی اینستاگرام خود با کاراکترهایی که خواندن یا درک آن‌ها برای مشتریانی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند، پرهیز کنید.

فراخوان به اقدام

یک کال تو اکشن CTA را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید تا به کاربران اطلاع دهید که هنگام بازدید از پروفایل شما دقیقاً چه کاری انجام دهند. بسته به هدف اکانت تجاری اینستاگرام خود، بسیار واضح باشید تا بتوانید محتوای تولید شده توسط کاربر را جمع آوری کنید.

می‌توانید از آن‌ها دعوت کنید تا در وب‌سایت شما بگردند، فید شما را مرور کنند، جدیدترین پست وبلاگ خود را بخوانند، جدیدترین راهنمای خود را دریافت کنند یا حتی تصاویر خود را با هشتگ مارک شما به اشتراک بگذارند. برای محتوای معمولی خود، مانند دستور العمل های روزانه، به روز رسانی مد و غیره، می توانید برای افزایش فالوور اینستاگرام خود یک CTA اضافه کنید تا ما را دنبال کنید.

استوری هایلایت

استوری هایلایت استوری های اینستاگرام شما را، که جزء مهم استراتژی بازاریابی اینستاگرام است، و حضور مداوم تر در پروفایل شما را فراهم می کند. می‌توانید داستان‌های خاص را در چندین داستان «برجسته» ذخیره کنید، که می‌توانید آنها را نام‌گذاری و ترتیب دهید. هنگامی که روی آن کلیک کنید، این نکات برجسته داستان های ذخیره شده را در نمایه شما، مستقیماً زیر بیو و بالای فید شما نمایش می دهد.

می‌توانید محتوایی را که به شدت نماد برند شماست در بالای فید خود، جایی که مردم بیشتر آن را می‌بینند، نمایش دهید. علاوه بر اینکه داستان‌های روز در حال انقضای شما ماندگاری طولانی‌تری دارند، به شما امکان می‌دهد روایت را هدایت کنید و حتی داستان‌هایی را با هدف تبدیل آن‌ها به نکات برجسته داستان ایجاد کنید.

لینک بیو

راه های زیادی برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت شما وجود دارد، از جمله لینک های استوری و خرید اینستاگرام. با این حال، همچنان می‌توانید از پیوند بیوگرافی اینستاگرام خود برای هدایت بازدیدکنندگان نمایه به هر صفحه‌ای که می‌خواهید مشاهده کنند، استفاده کنید، خواه این آخرین پست وبلاگ شما، یک ویدیوی YouTube یا یک کمپین باشد.

 هر تصمیمی که می گیرید، مطمئن شوید که نمایه و محتوای کسب و کار شما منعکس کننده اهداف و برنامه شما برای دستیابی به آنها است. با تشویق بازدیدکنندگان به بازدید از پیوند بیو خود برای کسب اطلاعات بیشتر در پست‌ها و استوری‌ها، می‌توانید آن را هر چند وقت یکبار که دوست دارید تغییر دهید و تأثیر آن را افزایش دهید.

از هشتگ استفاده کنید

بازدیدکنندگان علاوه بر کلیک بر پیوند موجود در بیو، گزینه های دیگری نیز برای کشف اطلاعات بیشتر در مورد شما دارند. برای تشویق کلیک ها و هدایت بینندگان علاقه مند به فیدهای محتوای تولید شده توسط برند یا کاربران، هشتگ های اینستاگرام مخصوص برند را در بیو خود قرار دهید.

آن را مانند هر هشتگ در بیو خود وارد کنید. اطمینان از استفاده مشتریان از هشتگ‌های مرتبط، که بازدیدکنندگانی را که روی هشتگ کلیک می‌کنند به یک فید کامل از محتوای حمایت‌شده یا تولید شده توسط کاربر هدایت می‌کند، یک سود قابل توجه برای برند است.

بیو اینستاگرام بیزینسی

کد تبلیغاتی

برای تشویق فالوورها به بازدید از وب سایت و خرید، یک کد تبلیغاتی را در بیو خود در نظر بگیرید. نشان داده شده است که کدهای تبلیغاتی و تخفیف ها باعث افزایش تبدیل می شوند. آنها بازدیدکنندگان را تشویق می کنند تا چیزی در وب سایت شما بخرند و به شما امکان می دهند روش دقیق تری برای نظارت بر این تبدیل ها داشته باشید.

از یک کد منحصر به فرد در بیو اینستاگرام خود برای پیگیری تعداد فروش هایی که ایجاد می کنید استفاده کنید. داده ها را بیشتر بررسی کنید تا بفهمید این مشتریان چه چیزی را خریداری می کنند. با استفاده از این بینش، رویکرد اینستاگرام خود را مؤثرتر کنید.

اگر علاقه زیادی به محصول وجود دارد، درباره استوری های خود پرسش و پاسخی در مورد محصول انجام دهید. برای تبلیغ نام تجاری خود در اینستاگرام، با یک تأثیرگذار نزدیک همکاری کنید. راه های بی شماری برای به دست آوردن بینش وجود دارد.

چگونه بیو اینستاگرام خود را ویرایش کنیم؟

به برنامه اینستاگرام خود بروید و روی تصویر کوچک عکس پروفایل خود در پایین سمت راست ضربه بزنید تا بیو خود را تغییر دهید. شما می توانید با کلیک بر روی دکمه “ویرایش نمایه” در صفحه بعدی به بخش بیوگرافی خود دسترسی پیدا کنید.

تمام جزئیات را در بیو خود حساب کنید زیرا این یکی از عوامل کلیدی است که افراد هنگام انتخاب دنبال کردن یا عدم دنبال کردن شما در اینستاگرام در نظر می گیرند.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید:

ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال

بولد نوشتن در کپشن اینستاگرام چگونه است؛ ابزار های رایگان

جملات جذب فالوور و مشتری در کپشن اینستاگرام + مثال و نمونه

دیدگاهتان را بنویسید