×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؛ آموزش رفتن پست به اکسپلور
تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؛ آموزش رفتن پست به اکسپلور

چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؛ آموزش رفتن پست به اکسپلور

ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام معادل به دست آوردن یک گنج است. پیج‌های مختلف در اینستاگرام عمدتا توسط تبلیغات و پولی معرفی می‌شوند، اما صفحه اکسپلور جایی است که می‌توان بدون دوپینگ کردن و رعایت الگوریتم‌های اینستاگرام به آن دسترسی پیدا کرد.

در پشت فید Explore، الگوریتم دقیق وجود دارد که کسی به طور دقیق از آن سر در نمی‌آورد. برای برندها، مزایای ورود به صفحه اکسپلور شامل افزایش بالقوه به مشتری و فروش بیشتر است.

در ادامه جدیدترین به روز رسانی های الگوریتم و روش صحیح ورود به صفحه اکسپلور را بررسی می‌کنیم.

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام مجموعه‌ای از محتوای عمومی شامل عکس‌ها، فیلم‌ها، استوری‌ها است که برای هر کاربر اینستاگرام طراحی شده است.

درست مانندTikTok، هیچ صفحه اکسپلور واحدی وجود ندارد. الگوریتم اکسپلور اینستاگرام به این شکل است که یک صفحه کاوش متفاوت برای هر کاربر ایجاد می‌کند.

به گفته این شرکت، پست‌های نمایش داده شده بر اساس مواردی مانند افرادی که دنبال می‌کنید، عکس‌ها و ویدیوهایی که دوست دارید و افرادی که در اینستاگرام با آنها تعامل دارید، انتخاب می‌شوند.

شما افرادی را که در صفحه اکسپلور می‌بینید دنبال نمی‌کنید و می‌تواند برای شما جذاب باشد که پست‌ها، کاربرها، هشتگ‌ها یا محصولات جدیدی را کشف کنید.

فید (اکسپلور) نیز همیشه در حال تغییر است و الگوریتم پشت صفحه اکسپلور اینستاگرام از یادگیری ماشینی برای انطباق و بهبود توصیه‌های محتوای خود استفاده می‌کند.

نحوه استفاده از صفحه اکسپلور اینستاگرام

صفحه اکسپلور اینستاگرام را می‌توانید با ضربه زدن روی نماد ذره بین در پایین برنامه پیدا کنید. در بالای فید Explore، کاربران می‌توانند حساب‌ها، کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و مکان‌ها را جستجو کنند.

خود صفحه اکسپلور دسته‌های مختلفی را نمایش می‌دهد، از فید اختصاصی Reels گرفته تا موضوعاتی مانند موسیقی، ورزش، سفر، زیبایی و غذا. وقتی چیزی را جستجو می‌کنید، گزینه‌های دسته‌بندی مطابق با علایق شما تنظیم می‌شوند.

اگر روی عکسی در فید اکسپلور کلیک کنید، فید پیمایشی پیوسته از محتوای مرتبط با آن عکس باز می‌شود. به یک معنا، صفحه اکسپلور یک کانال از پورتال‌ها به فیدهای بیشتر است، که هر کدام از موارد قبلی دارای جزئیات و تمرکز بیشتری هستند.

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

همانطور که اشاره کردیم، هیچ دو صفحه اکسپلور اینستاگرام شبیه هم نیستند. دلیل آن این است که محتوایی که افراد هنگام باز کردن تب Explore می بینند توسط سیستم رتبه بندی فید اکسپلور اینستاگرام شخصی سازی شده است.

این سیستم که به عنوان الگوریتم اینستاگرام شناخته می شود، از یادگیری ماشینی برای تنظیم آنچه که بر اساس منابع داده‌های مختلف و سیگنال‌های رتبه‌بندی نمایش داده می‌شود، استفاده می‌کند.

برخلاف فید خانگی، که در آن افراد پست‌هایی را از حساب‌هایی که دنبال می‌کنند می‌بینند، مهندسان اینستاگرام صفحه اکسپلور را به عنوان یک «سیستم غیر متصل» طبقه‌بندی می‌کنند.

Amogh Mahapatra، یکی از محققان یادگیری ماشینی این شرکت، در یک پست وبلاگ اینستاگرام توضیح می‌دهد که در این سیستم، پست‌ها بر اساس فعالیت کاربر در سراسر اینستاگرام انتخاب و سپس بر اساس عوامل مشابه رتبه بندی می‌شوند. به عبارت دیگر، انتخاب محتوا در صفحه اکسپلور هر کاربر اینستاگرام بر اساس موارد زیر است:

  • _ حساب‌هایی که قبلا دنبال می‌کنید
  • _ محتوایی که فالوئرهای شما دوست دارند
  • _ انواع پست هایی که اغلب با آنها درگیر می‌شوید
  • _ پست‌هایی با تعامل بالا

آیا داشتن حساب بیزینیسی اینستاگرام بر اکسپلور تأثیر می‌گذارد؟

رتبه‌بندی اینستاگرام به نفع حساب‌هایی است که مردم با آن‌ها بیشترین تعامل را دارند، چه حساب‌های تجاری یا شخصی.

در همین رابطه در وب سایت کسب و کار اینستاگرام آمده است: «هدف ما این است که کسب‌وکارها را قادر می‌سازیم تا ارتباطات معنادارتری با مخاطبان خود ایجاد کنند و توسط افرادی که می‌خواهند با فاصله گرفتن از حساب‌هایی که قبلا دنبال می‌کنند، علایق خود را عمیق‌تر کنند، کشف شوند.»

چرا ورود به اکسپلور مهم است؟

انتظار می‌رود تعداد کاربران اینستاگرام در سال 2025 به 1.44 میلیارد کاربر فعال ماهانه افزایش یابد. حتی اگر هر صفحه کاوش منحصر به فرد باشد، این یک مخاطب بالقوه بزرگ برای محتوای شما است. مزایای ظاهر شدن در صفحه کاوش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

افزایش تعامل: هنگامی که محتوای شما به صفحه کاوش می‌رسد، در معرض مخاطبان بیشتری نسبت به دنبال کنندگان شما قرار می‌گیرد. اگر پست شما به اندازه کافی جذاب باشد، فالوئرهای بیشتری پیدا می‌کنید و دنبال کنندگان جدید به معنای تعامل بیشتر در آینده خواهند بود.

نحوه ورود پست به صفحه اکسپلور اینستاگرام: 10 نکته

این نکات را دنبال کنید تا در کمترین زمان ممکن در صفحه اکسپلور افراد ظاهر شوید!

1. بازار هدف خود را بشناسید

مخاطبان شما از قبل شما را دنبال می‌کنند. بنابراین برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام، اگر «مخاطبان خود را بشناسید» یک قدم جلوتر بروید.

با جمعیت شناسی اینستاگرام خود آشنا شوید، مخاطبان هدفی را که می‌خواهید در اکسپلور به دست آورید شناسایی کنید و بدانید که این کاربران بیشتر با چه محتوایی درگیر هستند.

فید (Explore) حساب کسب و کار شما مکان خوبی برای شروع است. در پست‌ها، دسته‌ها و فیدهای تخصصی بررسی کنید و تاکتیک‌هایی را که ممکن است بتوانید از آنها تقلید کنید، یادداشت کنید. برخی از سوالاتی که ممکن است در طول این تمرین بپرسید عبارتند از:

1) به نظر می رسد چه لحنی بیشتر در بین مخاطبان فراگیر است؟

2) آیا سبک بصری وجود دارد که بهترین عملکرد را داشته باشد؟

3) چه نوع محتوایی بیشترین تعامل را به دست می آورد؟

4) چه نوع عنوانی بیشترین پاسخ را به دنبال دارد؟

2. محتوای جذاب را به اشتراک بگذارید

با درک بهتری از محتوایی که بازار هدف شما جذاب می‌بیند، مقداری تعامل اینستاگرامی خودتان را بالا کنید. تحقیقات مخاطبان خود را در استراتژی محتوای رسانه اجتماعی برند خود اعمال کنید. 3

ویدیوها با تعامل بالا، به‌طور خودکار در اکسپلور پخش می‌شوند. بهترین شیوه‌ها را برای هر قالب دنبال کنید. تصاویری با کیفیت بالا را به اشتراک بگذارید، بینندگان را زودتر جذب کنید و چیزهای ارزشمندی از قصه‌گویی عالی گرفته تا جوایز وفاداری ارائه دهید.

به یاد داشته باشید، تعامل فراتر از لایک و کامنت است. بنابراین سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به اشتراک بگذارند یا ذخیره کنند.

3. فرمت‌های جدید را آزمایش کنید

بر کسی پوشیده نیست که اینستاگرام می‌خواهد Reels موفق شود. دلیلی وجود دارد که Reels هم در فید Explore و هم در برگه اختصاصی خود ظاهر می‌شود.

این قابلیت آنقدر برای تجربه کاربری برنامه اینستاگرام مهم است که کل صفحه اصلی اینستاگرام به طور کامل برای تطبیق با آن طراحی شده است. برای انتشار ریلب‌ها مراقب باشید، ظاهراً الگوریتم اینستاگرام ویدیوهایی را که دارای واترمارک TikTok هستند از اولویت خارج می‌کند.

پلتفرم اینستاگرام دائماً در حال تغییر قالب‌هایی است که اولویت بندی می‌کند به همین دلیل سعی کنید همیشه به روز باشید و فرمت‌های جدید را امتحان کنید.

4. یک جامعه فعال بسازید

یکی از اهداف اصلی صفحه اکسپلور اینستاگرام این است که افراد را به افراد شبیه خود نزدیک کند و یک اجتماع شکل دهد.

ایجاد جامعه در موفقیت اینستاگرام نقش اساسی دارد، بنابراین باید یک ستون کلیدی در برنامه بازاریابی شما باشد. هر چه جامعه برند شما در اینستاگرام فعال تر باشد، احتمال اینکه اینستاگرام آن را به مخاطبان شبیه به خودتان معرفی کند، بیشتر می شود.

به مخاطبان خود فرصت کافی برای تعامل با حساب خود بدهید. مکالمات برند را در بخش نظرات، پیامک ها و سایر کانال های برند فعال شروع کنید و در آن شرکت کنید. انجمن خود را تشویق کنید تا اعلان‌ها را برای پست‌های شما روشن کند تا بتوانند زودتر با هم ارتباط برقرار کنند.

5. زمان آنلاین بودن فالوئرها را پیدا کنید

الگوریتم اینستاگرام به موقع بودن را در اولویت قرار می‌دهد، به این معنی که اگر پست شما کاملاً جدید باشد، به تعداد بیشتری از دنبال کنندگان شما نشان داده می شود. به دست آوردن تعامل بالا با فالوئرهای خود اولین قدم برای به دست آوردن جایگاه در صفحه اکسپلور است.

6. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

برچسب‌های جغرافیایی، تگ‌های حساب و هشتگ‌ها راه‌های دیگری برای افزایش دسترسی به محتوای شما در اکوسیستم اکسپلور هستند. به یاد داشته باشید، افراد نیز از صفحه اکسپلور اینستاگرام برای جستجو بر اساس هشتگ و مکان استفاده می کنند.

اگر یک هشتگ خاص علاقه شخصی را برانگیزد، آنها نیز می‌توانند آن را دنبال کنند. هشتگ‌های استراتژیک اینستاگرام را انتخاب کنید تا محتوای شما در جایی که مردم به دنبال آن هستند ظاهر شود.

هشتگ‌های حساب راه دیگری برای نمایش پست‌های شما به مخاطبان جدید ارائه می‌دهند. مطمئن شوید که حساب‌های مرتبط را در پست‌های خود برچسب‌گذاری کنید، چه مدیر عامل شرکت، شرکای برند از جمله اینفلوئنسرها، یا عکاس یا تصویرگر.

7.  تجزیه و تحلیل کنید

به کاری که انجام می‌دهید نگاهی بیندازید که در حال حاضر با مخاطبان شما هماهنگ شده است؟ ممکن است متوجه شوید که آنها استوری‌های شما را بیشتر از پست‌های شما دوست دارند یا بیشتر به نقل قول‌های الهام بخش شما علاقه دارند.

اگر بتوانید مخاطبان خود را وادار کنید که به طور مداوم لایک کنند و نظرات خود را بگذارند، مشارکت آنها به شما کمک می‌کند تا به صفحه اکسپلور بروید.

تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید تا ببینید آیا پربازدیدترین پست های شما قبلاً به صفحه اکسپلور رسیده اند یا خیر. روی دکمه آبی View Insights در زیر پست ارزشمند خود ضربه بزنید و انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا بررسی کنید همه برداشت‌های شما از کجا آمده‌اند.

8.  تبلیغات پولی برای ورود به  Explore

اگر می‌خواهید از تلاش‌های ارگانیک خود با مقداری پول تبلیغات حمایت کنید، تبلیغی را در فید Explore در نظر بگیرید. این تبلیغات شما را مستقیماً وارد شبکه فید اکسپلور نمی‌کنند. در عوض، آن‌ها شما را در بهترین موقعیت بعدی قرار می‌دهند: فید قابل پیمایش عکس‌ها و ویدیوها که وقتی شخصی روی یک پست در شبکه کلیک می‌کند ظاهر می‌شود. اما این راه یک راه آسان نیست و باید دیگر الگوریتم‌های اینستاگرام را رعایت کنید.

9.  میانبر نزنید

خرید فالوور ممکن است سود کوتاه مدتی را به همراه داشته باشد، اما این ترفندها معمولا در دراز مدت جواب نمی دهند. رتبه‌بندی فید اینستاگرام توسط یادگیری ماشینی انجام می‌شود که دائماً با الگوهای جدید در داده‌ها سازگار است.

بنابراین می‌تواند فعالیت‌های غیر معتبر را تشخیص دهد. اینستاگرام می‌تواند در صورت مشکوک شدن به هر گونه توهین‌هایی مانند ربات، حساب شما را معلق یا حتی حذف کند. بر ایجاد محتوای جذاب و ایجاد یک جامعه برند واقعی تمرکز کنید.

10. قوانین را رعایت کنید

این یکی ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما ارزش این را دارد که بگوییم: اینستاگرام محتوای شما را برای مخاطبان جدید تبلیغ نمی‌کند، اگر دستورالعمل‌های انجمن یا توصیه‌های آن‌ها را زیر پا بگذارید. احتمالاً قبلاً با دستورالعمل های انجمن آشنا هستید.

آنها اصول اولیه را پوشش می‌دهند، مانند ارسال محتوایی که حق اشتراک گذاری آن را دارید، احترام به جامعه اینستاگرام و پیروی از قانون. دستورالعمل های توصیه اینستاگرام کمی سختگیرانه تر است. ممکن است برخی از محتوا طبق دستورالعمل‌های انجمن قابل قبول باشد، اما این بدان معنا نیست که واجد شرایط توصیه به مخاطبان جدید است.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

وظایف ادمین (مدیر پیج) اینستاگرام به صورت کامل

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؛ ۴ گام کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید