×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی وظایف ادمین (مدیر پیج) اینستاگرام به صورت کامل
تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

وظایف ادمین (مدیر پیج) اینستاگرام به صورت کامل

وظایف ادمین (مدیر پیج) اینستاگرام به صورت کامل

پیش از این تصور این که کسی شاغل است به این شکل بود که باید هر روز در محلی خاص حاضر شود، ساعاتی خاص را در یک محیط مشخص بگذراند و در پایان هر ماه کاری یک حقوق مشخص دریافت کند.

اما امروزه این تصور تغییر پیدا کرده است و افراد شاغل می‌توانند بدون این که حتی محل کار خود را دیده باشند هر روز در ساعاتی شناور وقتی را برای مسئولیت به عهده گرفته شده بگذارند و حقوق‌های مختلفی نیز دریافت کنند.

یکی از این شغل‌ها ادمین اینستاگرام است. شغلی که می‌توان گفت موقعیت‌های بسیاری دارد و به همین راحتی کسی جای کسی دیگری را نخواهد گرفت.

باید توجه داشت که برخی از این وظایف به دلیل تخصصی بودن یا زیاد بودن حجم آن با همکاری دیگر تیم ها صورت می گیرد.

اما یک وظایف دقیق یک ادمین اینستاگرام چیست؟ ادامه مطلب را بخوانید تا با آنها آشنا شوید و اگر به این کار علاقه‌مند هستید بدانید که روزانه باید چه کارهایی را انجام دهید.

۱. شناخت مخاطب هدف

اولین گام برای یک ادمین اینستاگرام شناخت دقیق مخاطب هدف است. جامعه اینستاگرام بسیار بزرگ و با سلایق مختلف است اما می‌توان در این دنیای پهناور مخاطب خاص را انتخاب کرد، آن را شناخت و برای آن طرح و برنامه ریخت.

ادمین اینستاگرام باید بتواند سبک زندگی و رفتار مخاطب هدف پیج مربوط به خود را شناسایی کند. در این راستا باید ادمین اینستاگرام باید درباره گروه سنی فالوئرهای پیچ، جنسیت، ساعت‌های آنلاین بودن آنها و موقعیت جغرافیایی آنها اطلاع کسب کند.

نگران نباشید؛ به دست آوردن چنین اطلاعاتی کار سختی نیست. خود اینستاگرام چنین اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. کافی است آنها را همیشه رصد کنید و براساس آنها تولید محتوا کنید.

۲. انتخاب پروفایل مناسب

مخاطبان اولین چیزی که هنگام مشاهده یک پیج می‌بینند، پروفایل اینستاگرام است و میزان حرفه‌ای و جذاب بودن این پروفایل، تاثیر زیادی روی رفتارهای بعدی آنها مثل تصمیم‌شان به فالو کردن یا نکردن‌، دارد.

یک ادمین اینستاگرام باید یاد بگیرد که چگونه یک پروفایل حرفه‌ای بسازد و مطابق با شناختی که از مخاطبان پیج به دست می‌آورد، موارد مختلف در پروفایل را مانند تصویر، بیوگرافی و… را بنویسد و در صورت لزوم تغییراتی را بر آن اعمال کند.

همچنین بسیاری از پیج‌های اینستاگرام موفق، جهت ایجاد تنوع موارد ذکر شده را به صورت دوره‌ای تغییر می‌دهند.

پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام شامل موراد زیر است:

۱. عکس پروفایل اینستاگرام

۲. آیدی اینستاگرام

۳. بیو اینستاگرام

۴. انتخاب نام در پروفایل اینستاگرام

۵. لینک بیو اینستاگرام

۶. هایلایت‌ها در بیوی اینستاگرام

۳. تولید محتوا

بعد از این که شما به شناخت نسبی درباره مخاطبان خوند رسیدید باید دست به کار عملی بزنید. شناخت نسبی از این جهت که ممکن است در طی زمان مخاطبان شما تغییر سلیقه بدهند و باید همیشه در حال رصد کردن آنها باشید.

گام بعدی و بسیار مهم برای ادمین اینستاگرام این است که دست به تولید محتوا بزند. در واقع تولید محتوا اصلی‌ترین وظیفه ادمین اینستاگرام است. این جاست که ادمین باید تولید محتوایی جذاب و مطابق با سلایق کاربر هدف داشته باشد.

تولید محتوا تنها تولید محتوای متنی نیست بلکه باید یک ادمین اینستاگرام باید با تولید محتوای تصویری برای پست و استوری و ابزار های مرتبط با آن، آشنا باشد. همچنین باید توانایی نگارش متون تاثیر گذار و جذاب را برای کپشن نویسی را دارا باشد.

ادمین اینستاگرام می‌تواند با استفاده از کپشن‌های تکراری و ویدئوهایی که دیگران تولید کرده‌اند کار خود را انجام دهد اما نکته مهم این است که برای موفقیت یک پیج اینستاگرام، باید محتوایی اختصاصی و منحصر به فرد را تولید کرد.  

این نکته را هم نباید فراموش کرد که تولید محتوای حرفه ای نیازمند همکاری با دیگر تیم های تولید محتواست.

۴. انتشار منظم محتوا

شما به عنوان ادمین اینستاگرام در گام اول مخاطبان خود را رصد کرده‌اید و حالا می‌دانید که چه ساعاتی از روز را آنلاین هستند و پیچ شما را رصد خواهند کرد.

طبیعتا اگر وقت بسیاری برای تولید محتوا بگذارید اما کسی آن را نبیند و بازخوردی دریافت نکنید سرخورده خواهید شد.

به همین دلیل زمان انتشار محتوا به شدت مهم است. باید بهترین زمان برای انتشار محتوا را پیدا کنید و این کار باید در ساعات مشخص به صورت منظم و روزانه انجام شود.

انتشار منظم محتوا کمکی دیگری نیز به شما برای دیده شدن پیج خواهد کرد. اگر شما به کار خود نظم دهید اینستاگرام نیز الگوی کاری شما را دریافت می‌کند و شما را به مخاطبان بیشتری نشان خواهد داد.

وظایف ادمین (مدیر پیج) اینستاگرام به صورت کامل

۵. هایلایت‌های مناسب

هایلایت در اینستاگرام بخش بسیار مهمی است و باید بتوانید به وسیله آن مخاطب را به خود جذب کنید.

بهترین ایده برای اسم هایلایت اینستاگرام عنوان خلاقانه و منحصر است. باید نامی انتخاب کنید که توجه مخاطبان را به خود جلب کند و تعداد لایک استوری اینستاگرام را بالا ببرد.

مواردی که در این بخش قرار می گیرند باید بسیار جامع بوده و مطابق با نوع مخاطبان و سلیقه آن ها درج شوند. بخش هایلایت یکی از قسمت هایی است که مخاطبان جدید در بازدید اولیه از پیج با آن ها مواجه می شوند، بنابراین باید به خوبی طراحی شوند تا مخاطبان جدید را جذب کنند.

ایجاد هایلایت جذاب به سلیقه ادمین برمی‌گردد و  باید به اندازه کافی روی طراحی آن وقت گذاشت و بهترین نام‌ها و کاورها را برای هایلایت انتخاب کرد.

۶. افزایش فالوئر

چه زمانی یک ادمین اینستاگرام می‌تواند درباره خوب بودن کار خود صحبت کند؟ زمانی که بتواند فالوئرهای فعالی را جذب کند و تعداد فالوئرهای پیچ را بالا ببرد.

هرچه فالوئر های یک پیج اینستاگرام بیشتر باشند، اهداف پیج بهتر انجام خواهند گرفت و محتوای آن بازدید بیشتری خواهد داشت.

از دیگر موارد مربوط به وظایف ادمین پیج اینستاگرام، افزایش فالوئر است. ادمین پیج باید از روش‌های مختلف مانند تبادل تبلیغ با سایر پیج ها، محتوای متنی و تصویر جذاب، استوری تعاملی و… بتواند تعداد فالوئر‌های پیج را افزایش دهد.

۷. افزایش تعامل کاربران

هرچه اینگیجمنت (تعامل) کاربران با یک پیج اینستاگرام از طریق لایک، کامنت، ریپلای استوری و… بیشتر باشد، احتمال نمایش محتوای آن پیج به سایر کاربران افزایش پیدا می‌کند.

زمانی که بسیاری از کاربران از طریق دایرکت با شما ارتباط برقرار می‌کنند که اگر حجم پیام‌های آن‌ها زیاد باشد، شاید نتوانید به همۀ آن‌ها پاسخ بدهید آن زمان می‌توانید بگویید که با کاربران خود ارتباط خوبی برقرار کرده‌اید.

همچنین زمانی که یک تعداد کامنت‌های شما بالا برود یا این که مخاطبان شما در مسابقاتی که طراحی می‌کنید تعاملی خوبی داشته باشند.

دلیل تشویق کاربران با روش‌های مختلف جهت تعامل، در دسته وظایف ادمین اینستاگرام قرار می‌گیرد. علاوه بر موارد گفته شده می‌توان استوری‌ها را به گونه طراحی کرد که کاربران ترغیب شوند آن را ریپلای کنند. همچنین می‌توان از عناصر تعاملی استوری ها، مانند ابزار  بله/خیر یا چند گزینه‌ای استفاده کرد.

۸. استفاده از هشتگ‌های مناسب

استفاده از هشتگ‌های مناسب در ادامه وظیفه تولید محتوا و انتشار محتوا است. بسیاری از کاربران اینستاگرام، از جستجوی هشتگ‌ها برای یافتن محتوای مدنظر خود استفاده می‌کنند.

از دیگر وظایف ادمین در اینستاگرام، این است که هشتگ‌های مهم و مرتبط با موضوع پست را که توسط کاربران جستجوی زیادی دارند، پیدا کند و از آنها در انتهای کپشن پست‌ها استفاده کند.

در این قسمت باید مراقب بود که هشتگ‌های استفاده شده، هشتگ‌های بسیار پراستفاده یا کم استفاده نباشند چرا که دیگر پیچ‌های قوی‌تر و قدیمی‌تر به مخاطبان اینستاگرام معرفی می‌شوند و شما از قافله عقب می‌مانید. در نتیجه بر این قسمت از کار حساسیت داشته باشید و با دقت انتخاب کنید.

۹. پاسخ‌دهی به کامنت‌ها و پیامها

بسیار مهم است که ادمین اینستاگرام بداند که به نوعی روابط عمومی مجموعه‌ای است که پیج اینستاگرام آن را در دست دارد. اگر گام‌های ابتدایی را درست برداشته باشید پیچ شما به پیجی پربازدید تبدیل می‌شود و تعامل در آن نیز افزایش پیدا می‌کند و ممکن است در روز ده‌‌ها نظر و پیام را در دایرکت و در کامنت دریافت کنید.

یکی دیگر از وظایف ادمین در اینستاگرام، این است که جهت برقراری تعامل بیشتر و پیگیری سفارشات مخاطبان، به پیام‌های دایرکت و نظرات درج شده در پست ها، پاسخ به موقع و مناسب ارائه کند.

پاسخ صحیح نیازمند شناخت درست از مجموعه‌ است. حتی اگر خارج از مجموعه کار می‌کنید بهتر است هنگامی که پاسخ دقیقی به مخاطبان ندارید آن را از دیگر افراد مجموعه پگیری کنید و جوابی مناسب به مخاطب خود بدهید.

۱۰. پاسخ‌دهی به کامنت‌های نامناسب

همیشه قرار نیست برای یک ادمین روزهای خوبی باشد. ممکن است مخاطبی یا خریداری ناراضی پیدا شود. در آن زمان باید چه کاری انجام داد؟ آیا باید او را بلاک کرد؟ آیا باید دعوا کرد؟ مسلما نه.

شما باید کامنت های نامناسب را به درستی پاسخ دهید چرا که دیگر مخاطبان نیز آنها را می‌بینند و در تصویر ساخته شده از شما بسیار تاثیرگذار است.

یکی از وظایف مهم ادمین اینستاگرام این است که به طور منظم کامنت‌های جدید پست‌ها را رصد کرده و در صورت مشاهده موارد دارای محتوای نامناسب، آن ها را حذف کند یا به کامنت‌های منفی جواب دهد.

وظایف ادمین (مدیر پیج) اینستاگرام به صورت کامل

۱۱.حفظ امنیت پیج

اینستاگرام فضایی در اختیار شما قرار داده است تا به وسیله آن خلاقیت خود را بروز دهید. شما روزانه محتواهای زیادی شامل عکس و ویدئو در این فضا با مخاطبانتان به اشتراک می‌گذارید.

این محتواها ممکن است مرتبط با زندگی خصوصی شما یا کسب و کار شما باشند. از طرف دیگر شما به عنوان مخاطب روزانه اطلاعات زیادی از سایر صفحات کسب می‌کنید و مخاطبانتان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در کنار این ویژگی‌های خوب و جالب، خطرها و ریسک ها همواره وجود دارند. در نهایت اینستاگرام نیز یک شبکه اجتماعی است و این پلتفرم به همراه خود ریسک‌های زیادی برای مخاطبان و اطلاعاتشان به وجود می‌آورد.

حفظ امنیت پیج از دیگر وظایف ادمین اینستا است. او باید بتواند به خوبی راه های نفوذ هکرها را مسدود کرده و امنیت پیج را تامین کند.

در پایان

موارد گفته شده از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام است. برخی از این وظایف باید روزانه انجام شود و برخی دیگر در زمان‌های مختلف اما باید رصد همیشگی و روزانه وجود داشته باشد تا بدانید حتی یک پست ساده شما چه تاثیری بر مخاطب دارد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا در اینستاگرام

ایده و نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها + مثال

دیدگاهتان را بنویسید