×
صفحه اصلی تبلیغات تبلیغات نمایشی چیست ؛ عناصر و بازاریابی آن چگونه است؟
تاریخ انتشار : 11 شهریور 1402 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

تبلیغات نمایشی چیست ؛ عناصر و بازاریابی آن چگونه است؟

تبلیغات نمایشی چیست ؛ عناصر و بازاریابی آن چگونه است؟

تبلیغات نمایشی به عنوان حالتی از تبلیغات آنلاین تعریف می شود که در آن بازاریابان از تبلیغات بنری همراه با سایر قالب های تبلیغات بصری برای تبلیغ محصول خود در وب سایت ها، برنامه ها یا رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

در ادامه متن می‌بیتید که چگونه تبلیغات نمایشی توجه افراد را به خود جلب می‌کند، چگونه از مکانیسم‌های هدف‌گیری استفاده می‌کنند و انواع، مزایا و نمونه‌هایی از تبلیغات نمایشی چیست.

تبلیغات نمایشی چیست؟

یک قالب محبوب و موثر تبلیغات دیجیتال، تبلیغات نمایشی است. این روش توسط تصاویری که برای جلب توجه و گسترش آگاهی از برند در اینترنت استفاده می‌شود، پیش می‌رود.

تبلیغات نمایشی روشی سودآور برای تبلیغات برای بازاریابان است که به دنبال راه هایی برای دستیابی و جذب مشتری هستند. آنها از رسانه های بصری در قالب متن، تصویر یا حتی ویدیو برای جلب توجه مردم استفاده می‌کنند.

شما تبلیغات نمایشی را در گوشه‌های تعیین‌شده صفحات وب و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید و معمولاً در قالب یک بنر تبلیغاتی (گرافیک یا متنی) به نمایش گذاشته می‌شوند. همه کمپین‌ها از کمپین‌هایی که از متن ساده استفاده می‌کنند تا کمپین‌هایی که ویدیوهای جذاب دارند را می‌توان در زیر مجموعه تبلیغات نمایشی دسته‌بندی کرد.

اکثر کمپین‌های تبلیغاتی موفق از ترکیبی هوشمندانه از تصاویر، متن، گیف‌ها و ویدیوها استفاده می‌کنند تا برجسته شوند و پیام خود را به مخاطبان مورد نظر ارسال کنند. بازاریابان می‌توانند با زبان، طراحی، شکل ها و اندازه بنرها بازی کنند تا تبلیغات نمایشی جذابی ایجاد کنند.

فرآیند هدف گذاری تبلیغات نمایشی

یکی از حیاتی‌ترین ویژگی‌های تبلیغات نمایشی، توانایی آن در هدف قرار دادن بخش‌های خاصی از مخاطب است که با پارامترهای بر اساس نیاز تبلیغ‌کننده مطابقت دارد.

ویژگی هدف‌یابی تبلیغات نمایشی تضمین می‌کند که تبلیغ شما به مخاطب مناسب می‌رسد و هزینه‌های تبلیغاتی برای جمعیتی که به محصول/خدمت شما علاقه‌ای ندارند هدر نمی‌رود. بسیاری از گزینه های موجود در مورد هدف گذاری تبلیغات نمایشی می تواند بسیار زیاد باشد.

مهم است که در مورد نوع جمعیت شناسی که می خواهید به آن رسیدگی کنید، وضوح داشته باشید و بر این اساس از بین گزینه های هدف گذاری موجود انتخاب کنید. هدف گذاری تبلیغات نمایشی یک فرآیند پیچیده است. در اینجا به برخی از مراحلی که می توانید برای به حداکثر رساندن این ویژگی بردارید نگاهی بیاندازیم:

جمعیت هدف خود را تعریف کنید: می توانید مخاطب را بر اساس جزئیات اولیه جمعیت شناختی آنها مانند سن، جنسیت، علایق و غیره تقسیم بندی کنید.

شناسایی کلمات کلیدی: این کار به شما امکان می دهد بر اساس کلمات کلیدی انتخاب شده بر اساس محصول یا خدمات خود به جمعیت شناسی هدف برسید. شبکه تبلیغات نمایشی پنجره جدیدی را باز می کند، کلمات کلیدی شما را با کلمات/عبارات موجود در سایت ناشر که تبلیغ شما در آنجا نمایش داده می شود مطابقت می دهد.

انتخاب وب‌سایت: این ویژگی به شما امکان می‌دهد گروهی از وب‌سایت‌ها را انتخاب کنید که متناسب با موضوع/رده‌بندی خاصی باشد که کسب‌وکار شما در آن فعالیت می‌کند.

تبلیغات نمایشی چیست ؛ عناصر و بازاریابی آن چگونه است؟

فرمول بندی ایده آل‌ها: می توانید وب سایتی را که می خواهید تبلیغات نمایشی شما در آن اجرا شود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر مشتریان یک نوع خودرو خاص را هدف قرار می دهید، می توانید تبلیغات را در مقالات مربوط به آن مدل یا حتی در صفحه بررسی محصول نمایش دهید.

نمایش تبلیغات بر اساس علاقه: Google داده‌هایی را در مورد رفتار کاربران خود جمع‌آوری می‌کند و بسته به آنچه کاربران در جستجوی آن هستند، تبلیغات نمایشی را اجرا می‌کنید که با مناطق مورد علاقه خاص طنین‌انداز می‌شوند. برای مثال، یک علاقه‌مند به خودرو ممکن است در حال تحقیق در مورد لاستیک‌ها، سیستم‌های استریو خودرو، و غیره باشد. هدف‌گیری تبلیغات نمایشی مبتنی بر علاقه، تبلیغ شما را در تمام صفحات وب مرتبط قرار می‌دهد.

هدف‌گیری مجدد بر اساس تحلیل رفتار: این اقدام به عنوان هدف‌گیری مجدد شناخته می‌شود، این ویژگی هدف‌یابی تبلیغات نمایشی به شما امکان می‌دهد تا کاربرانی را که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، هدف قرار دهید و در نتیجه تأثیر و یادآوری برند را تقویت کنید.

انواع تبلیغات نمایشی

مدیریت کارآمد تبلیغات نمایشی برای رساندن پیام اصلی کمپین به مخاطبان به تصاویر متکی است. هدف این است که اطمینان حاصل شود که کاربران هنگام بازدید از یک وب سایت یا یک پلت فرم رسانه اجتماعی به طور خودکار به سمت تبلیغات کشیده می شوند.

بنابراین، در اینجا چند گزینه مختلف وجود دارد که باید هنگام ترسیم استراتژی مدیریت تبلیغات نمایشی خود، آنها را آزمایش کنید.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری رایج ترین فرمت تبلیغات نمایشی هستند، زیرا به وضوح در هر صفحه وب خودنمایی می کنند. آنها بر اساس شکل آنها که شبیه بنر است نامگذاری شده اند.

آنها چیزی بیش از تبلیغات هایپر پیوندی و مبتنی بر تصویر به شکل یک نوار نیستند. آنها معمولاً در بالای صفحه وب قرار می گیرند تا بلافاصله توجه کاربر را جلب کنند.

رسانه های پربازدید

با توجه به اینکه تقریباً 30 درصد از کاربران اینترنت تبلیغات بنری سنتی را منحرف می‌کنند، تبلیغ‌کنندگان در حال بررسی راه‌های خلاقانه‌تر برای نمایش تبلیغات خود هستند.

استفاده از رسانه های غنی یکی از این تاکتیک های جدید است که شامل استفاده از عناصر تعاملی مانند ویدئو، صدا و عناصر قابل کلیک برای جذاب تر کردن تبلیغات می شود.

تبلیغات بینابینی

اینها تبلیغاتی هستند که قبل از اینکه به صفحه اصلی که می خواهید در اینترنت از آن بازدید کنید هدایت شوید به عنوان یک صفحه وب جداگانه ظاهر می شوند. آنها در جلب توجه کاربر موثر هستند زیرا کل صفحه را اشغال می کنند.

تبلیغات نمایشی چیست ؛ عناصر و بازاریابی آن چگونه است؟

تبلیغات ویدیویی

وقتی صحبت از هزینه های تبلیغاتی به میان می آید، تبلیغات ویدیویی کمی گران تر هستند اما ارزش آن را دارند. پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و اینستاگرام، اجرای تبلیغات ویدیویی را برای بازاریابان راحت کرده‌اند و توجه و تعامل زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

مدیریت تبلیغات نمایشی

نمایش یک سرمایه گذاری قابل توجه برای هر شرکتی است، بنابراین طبیعی است که شما حداکثر بازده سرمایه گذاری (ROI) را از هزینه های تبلیغات نمایشی خود بخواهید.

بنابراین، اندازه گیری نحوه عملکرد استراتژی مدیریت تبلیغات نمایشی شما بسیار مهم است. در اینجا چهار شاخص کلیدی عملکرد (KPI) برای کمک به کمیت کردن نتایج مدیریت تبلیغات نمایشی آورده شده است:

1. رسیدن به هدف

اندازه گیری دقیق میزان دسترسی به تبلیغ شما به معنای بدست آوردن ارقامی از تعداد کاربرانی است که تبلیغ را دیده اند. این به عنوان تعداد منحصر به فرد بازدید در تبلیغ نمایشی شما منعکس می شود. شما می توانید میزان دسترسی تبلیغات خود را کنترل کنید و اثربخشی مدیریت تبلیغات نمایشی و تلاش هدف گیری خود را ارزیابی کنید. اگر تبلیغات به مخاطب مورد نظر نمی رسد، توصیه می شود پارامترهای هدف خود را دوباره تنظیم کنید.

2. برداشت ها

به عبارت ساده، یک نمایش تعداد دفعاتی است که یک تبلیغ به کاربر در یک وب سایت یا مکان ارائه شده است. هر بار که یک تبلیغ نمایش داده می شود، به عنوان یک نمایش به حساب می آید. هنگامی که با موفقیت این مقدار را تعیین کردید، می توانید عملکرد تبلیغات را در برابر نرخ تبدیل ترسیم کنید. اگر به نظر می رسد که برداشت های شما در حال افزایش است اما نرخ تبدیل شما افزایش نمی یابد، ممکن است لازم باشد در برنامه مدیریت تبلیغات نمایشی خود تجدید نظر کنید.

3. نرخ کلیک

یک شاخص مهم تعامل، نرخ کلیک نشان دهنده تعداد افرادی است که روی تبلیغ شما کلیک کرده اند. از نظر ریاضی، نسبت نمایش به کلیک است. به عنوان مثال، اگر تبلیغ شما 2000 نمایش دریافت کند و شما 200 کلیک ایجاد کنید، نرخ کلیک 10٪ است. CTRهای پایین نشانگر نیاز به اتخاذ یک استراتژی مدیریت تبلیغات نمایشی جدید یا نگاه مجدد به فرمول های هدف هستند.

4. نرخ تبدیل

این مهم ترین معیاری است که باید در نظر گرفته شود زیرا در پایان روز، تبدیل هدف اصلی اجرای تبلیغات است. این نرخ کمیت تعداد افرادی است که به صفحه فرود شما کلیک می کنند و یک اقدام قطعی مانند دانلود برنامه شما، شرکت در یک خبرنامه یا خرید یک محصول انجام می دهند.

تبلیغات نمایشی چیست ؛ عناصر و بازاریابی آن چگونه است؟

شبکه های تبلیغاتی نمایشی: بستری برای مدیریت تبلیغات نمایشی

شبکه تبلیغات نمایشی به عنوان پلتفرم یا ابزاری تعریف می‌شود که به شما امکان می‌دهد نحوه توزیع تبلیغات خود را در بین ناشران، دسته‌های محتوا، بخش‌های مخاطب و سایر کانال‌های تعامل مدیریت کنید.

به عنوان یک رابط بین محتوای تبلیغ شما و پلت فرم مصرف مشتری عمل می کند. چندین شبکه تبلیغات نمایشی برای انتخاب وجود دارد – بهترین مثال احتمالاً شبکه نمایش گوگل است.

این به شما امکان می دهد بر اساس پروفایل های مشتری موجود، مخاطبان جدیدی پیدا کنید و کمپین های هدف گیری مجدد را با استفاده از داده ها و افزایش تبدیل برای تبلیغات نمایشی خود طراحی کنید.

همچنین دارای یک ویژگی اتوماسیون بسیار خوب است که به شما امکان می دهد بازدهی از هزینه های تبلیغات نمایشگر خود را افزایش دهید. با استفاده از اتوماسیون، پلت فرم مدیریت تبلیغات نمایشی Google انتخاب مخاطب را بهینه می کند و سرمایه گذاری شما را در هر تبلیغ برای بهینه سازی هزینه های تبلیغات نمایشی خودکار می کند.

چندین برند در سراسر جهان از شبکه های تبلیغات نمایشی برای نتایج باورنکردنی تجاری استفاده کرده اند، و چندین مطالعه موردی تبلیغات نمایشی وجود دارد که این پتانسیل را مجدداً تأیید می کند.

به عنوان مثال، یک برند هتلداری مستقر در لندن از تبلیغات نمایشی برای افزایش درآمد تا 44 درصد استفاده کرد. این شرکت از ابزار مدیریت تبلیغات نمایشی تریپ ادوایزر برای به صفر رساندن مخاطبان عالی برای تبلیغات خود استفاده کرد.

ترکیبی هوشمندانه از عکس‌های سبک زندگی و تصاویر داخل اتاق، صدای برند را مجدداً تأیید کرد، و آنچه را که هتل اندازه‌گیری کرد، بیش از 5000 آگهی بود که هر روز توسط مصرف‌کنندگان مشاهده می‌شد، قطع کرد.

در نتیجه این مطالعه موردی تبلیغات نمایشی، این برند توانست استراتژی مدیریت تبلیغات دیجیتال خود را برای فروش بهتر و متقابل بهینه سازی کند و بازدهی آن 8 برابر بیشتر از هزینه های اولیه تبلیغات نمایشی بود.

مزایای تبلیغات نمایشی: نکات کلیدی برای بازاریابان

تبلیغات نمایشی در حال حاضر یک عنصر اصلی بازاریابی هستند و در اکثر کمپین های تبلیغاتی در کانون توجه قرار می گیرند و به شما امکان می دهند مخاطبان جهانی گسترده ای را جذب کنید. علیرغم اینکه این فناوری برای مدتی در دسترس بوده، هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. این به دلیل مزایای زیر است:

جذابیت بصری: از آنجایی که این تبلیغات معمولاً گرافیکی/تصویری هستند، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با طرح‌ها، شکل‌ها، اندازه‌ها و قالب‌های مختلف آزمایش کنند تا تشخیص دهند چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نه.

گزینه‌های متنوع: وقتی صحبت از نمایش تبلیغات به میان می‌آید، می‌توانید به همان اندازه سنتی یا خارج از جعبه باشید.

هدف‌گیری مؤثر: هدف‌گیری تبلیغات نمایشی به شما امکان می‌دهد با توجه به پارامترهای مختلف به مخاطبان دسترسی پیدا کنید و تعامل بهینه را تضمین کنید.

هدف‌گیری مجدد: تبلیغات نمایشی هدف‌گیری مجددی که به آن‌ها نشان می‌دهید مانند فشار جزئی برای بازگشت به وب‌سایت شما عمل می‌کند.

بینش تحلیلی: با استفاده از ابزاری مانند Google Analytics برای مدیریت تبلیغات نمایشی، می توانید نحوه عملکرد تبلیغات خود را پیگیری کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

تبلیغات آنلاین چیست؛ چه مزایایی دارد و انواع آن کدامند؟

انواع فرمت تبلیغاتی برای اپلیکیشن‌ها چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید