×
صفحه اصلی سئو راه‌ های افزایش ورودی گوگل به سایت به صورت کامل
تاریخ انتشار : 08 خرداد 1402 زمان مطالعه : 13 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

راه‌ های افزایش ورودی گوگل به سایت به صورت کامل

راه‌ های افزایش ورودی گوگل به سایت به صورت کامل

از یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار بپرسید که در دنیا چه چیزی را بیشتر دوست دارند و احتمالا پاسخ آنها این است که مشتریان بیشتری می‌خواهند. اما این اتفاق چگونه می‌افتد؟ پاسخ ساده است؛ ترافیک بیشتر در سایت به معنای فروش بیشتر است.

در واقع بزرگترین چالش بازاریابان ایجاد ترافیک است. اما چگونه می‌توان ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کرد؟ ترافیک وب سایت چالش شماره یک بازاریابی دیجیتال است.

1. هدایت ترافیک با محتوا

بدون محتوا نمی‌توانید ترافیک وب سایت خوبی را دریافت کنید. بروزرسانی محتوا یکی دیگر از تکنیک‌های افزایش ترافیک است. اگر سابقه زیادی در مدیریت سایت‌ها داشته باشید، می‌دانید که بروزرسانی کردن یک محتوای قدیمی باعث تغییر رتبه و جایگاه آن در گوگل می‌شود.

2. یک وبلاگ تجاری داشته باشید

اول از همه کسب و کار شما به وبلاگی نیاز دارد که بتوانید به طور منظم محتوای مفید را در سایت خود منتشر کنید. بازاریابان دارای وبلاگ 13 برابر بیشتر احتمال دارد ROI مثبت ایجاد کنند. هرچه ارزش بیشتری برای سایت خود ارائه دهید، دلایل بیشتری برای بازدید از سایت وجود دارد.

3. تیترهای جذاب بزنید

سرفصل‌ها و تیترها یکی از مهم‌ترین بخش‌های محتوای شما هستند و در جذب ترافیک برای وبلاگ بسیار موثر است. بدون یک عنوان و تیتر قانع کننده، حتی جامع‌ترین پست وبلاگ خوانده نمی‌شود. بر هنر تیتر نویسی مسلط شوید تا خوانندگان پست شما را در SERP انتخاب کنند.

4. از نویسندگان مهمان استفاده کنید

نویسندگان مهمان نه تنها می‌توانند به موضوعات و دیدگاه‌های شما تنوع دهند بلکه مقاله را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک می‌گذارند که می‌تواند خوانندگان جدیدی را به سایت شما بیاورد.

5. از تصاویر جذاب و اختصاصی استفاده کنید

اگر از تصاویر جذاب در وبلاگ خود استفاده کنید و اختصاصی سایت شما باشد، دیگر وبلاگ‌ها زمانی که از آنها استفاده کنند، سایت شما را معرفی خواهند کرد و به شما فرصت‌های بیشتری برای رتبه‌بندی و افزایش جذابیت و در نتیجه نرخ کلیک بیشتری می‌دهد.

6. از محتوای ویدئویی استفاده کنید

محتوای مبتنی بر متن همیشه خوب است اما ویدیو می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند و آنها را درگیر کند.

ویدیوها را در پست‌های وبلاگ خود جاسازی کنید تا در نتایج جستجوی ویدیو ظاهر شوند. سئوی یوتیوب را انجام دهید تا در یوتیوب رتبه بالاتری داشته باشید، سپس پیوندهایی را به وب سایت خود در توضیحات ویدیو اضافه کنید.

همچنین دکمه‌های تماس به اقدام را مستقیما در ویدیوی خود اضافه کنید که افراد را به سایت شما می‌فرستد.

7. یک منبع محتوای چندرسانه‌ای ایجاد کنید

ویدئوها و پست‌های وبلاگ تنها محتوایی نیستند که شما باید تولید کنید بلکه اینفوگرافیک‌ها، راهنماهای قابل دانلود، وبینارها و موارد دیگر را فراموش نکنید. اگر شما منبعی از محتوای چند رسانه‌ای داشته باشید بازدیدکنندگانی را جذب می‌کند که بارها و بارها به سایت شما باز می‌گردند.

8. چگونه با سئو ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟

با همه استراتژی های بالا یک مشکل وجود دارد. اگر کسی نتواند آنها را پیدا کند، آنها ترافیک را به سمت سایت شما هدایت نمی‌کنند. و با توجه به اینکه صفحه اول گوگل 71 درصد از کلیک‌های ترافیک جستجو را به خود اختصاص داده است، به یک استراتژی سئو نیاز دارید.

سئو عمل بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است (از این رو بهینه سازی برای موتورهای جستجو) بنابراین می‌تواند در نتایج جستجو برای پرس و جوهای مرتبط بیشتر قابل مشاهده باشد. استراتژی سئو اصول اولیه خود را دارد.

9. کلمات کلیدی

کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند و همان طور که می‌توانید تصور کنید، برخی از کلمات کلیدی بیشتر از دیگران جستجو می شوند.

بنابراین هر چه حجم جستجو بیشتر باشد، پتانسیل ترافیک بالاتر است. از سوی دیگر، رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی آسان تر است و بیشترین ترافیک را به سایت شما وارد می‌کند.

10. کلمات کلیدی استراتژیک

شما محتوای خود را بهینه می‌کنید تا موتورهای جستجو بتوانند موضوع را درک کنند و آن را در جستجوهای مرتبط رتبه بندی کنند. حتما کلمه کلیدی مورد نظر خود را در مکان های زیر قرار دهید:

  • برچسب عنوان (عنوان متا)
  • عنوان H1
  • حداقل دو عنوان H2
  • درون متن
  • 100 کلمه اول
  • نام فایل های تصویری و متن جایگزین
  • توضیحات متا
راه‌های افزایش ورودی گوگل به سایت به صورت کامل

11. ظاهر SERP خود را بهینه کنید

تنها گنجاندن کلمه کلیدی در توضیحات متا و عنوان متا کافی نیست. شما باید این اطلاعات مهم را بهینه کنید تا جذابیت آنها در SERP بهبود یابد و کلیک های ارگانیک بیشتری را به دست آورید.

توضیحات متا: این مورد را بین 155 تا 165 کاراکتر نگه دارید، ارزشی را که خواننده از پست دریافت می‌کند نشان دهید و آن را قابل اجرا کنید.

عنوان متا: این مقدار را 60 کاراکتر یا کمتر، با کلمه کلیدی نزدیک به آغاز، ایجاد کنید و نوعی ارزش یا مزیت را نشان دهید.

12. لینک داخلی

هنگام ایجاد و انتشار محتوا، حتماً حداقل 1 تا 3 پیوند به صفحات دیگر سایت خود به آن صفحه اضافه کنید. این به افزایش ترافیک به آن صفحات کمک می کند، اما بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه می دارد.

آنها را وادار می کند صفحات بیشتری را در سایت شما مشاهده کنند، و به آنها اجازه می دهد ارزش بیشتری از سایت شما کسب کنند. – همه اینها رتبه شما را بهبود می بخشد و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند.

13. سرعت صفحه خود را افزایش دهید

تا به حال شده که سی ثانیه منتظر بارگذاری یک صفحه وب باشید؟ اگر بارگذاری سایت شما برای همیشه طول بکشد، نرخ پرش شما بسیار بالا خواهد بود.

سرعت همیشه یک عامل رتبه بندی بوده است، اما در حال حاضر با به روز رسانی تجربه صفحه حتی بیشتر از آن. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما تا حد امکان از نظر فنی بهینه شده اند، از جمله اندازه فایل تصویر، ساختار صفحه و عملکرد افزونه های شخص ثالث. هر چه سایت شما سریعتر بارگذاری شود، بهتر است.

بیشتر بخوانید: چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم

14. سایت خود را ریسپانسیو کنید

ترافیک بیشتری در موبایل نسبت به دسکتاپ اتفاق می‌افتد حتی اگر یک وب‌سایت ساده دارید، باز هم باید مطمئن شوید که در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از جمله گوشی‌های هوشمند کوچک‌تر، در دسترس و به راحتی قابل مشاهده است.

15. به طور منظم محتوای خود را به روز کنید

مطلب جدید آپلود کنید و می‌توانید مطالب قدیمی خود را به روز رسانی کنید. می‌توانید اطلاعات و آمار جدید اضافه کنید یا تصاویر قدیمی را جایگزین کنید یا موارد جدیدی را برای نشان دادن مفاهیم ایجاد کنید. همچنین پیوندهای جدید را به منابع جدیدتر اضافه کنید. لینک ها و تصاویر خراب را برطرف کنید.  عنوان متا و توضیحات متا خود را تغییر دهید.

16. دریافت بک لینک

یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل، کمیت و کیفیت لینک های وب سایت شما است. هرچه لینک های بیشتری از سایت های معتبر با Domain Authority بالا داشته باشید، Domain Authority خود را بیشتر می کنید. هرچه DA شما بالاتر باشد، رتبه شما بالاتر است و ترافیک شما بالاتر می‌رود. چندین استراتژی لینک سازی وجود دارد که کار می کند، اما در اینجا فقط چند مورد وجود دارد:

_ به سایت های معتبر مراجعه کنید و پیشنهاد دهید یک پست مهمان بنویسید که در آن می توانید به سایت خود در متن یا بیوگرافی نویسنده خود پیوند دهید.

_ از یک ابزار سئو برای یافتن لینک های شکسته در سایر وب سایت ها استفاده کنید و به عنوان جایگزین آن را پیشنهاد دهید.

_ محتوای اصلی و باکیفیت ایجاد کنید و به آن پیوند داده شود.

17. محتوای خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

تولید محتوای عالی و امید به اینکه مردم آن را پیدا کنند، کافی نیست. محتوای خود را در محبوب‌ترین کانال‌های رسانه های اجتماعی برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.

توییتر برای لینک‌های کوتاه، سریع ایده‌آل است، در حالی که پست‌های کسب‌وکار Google می‌توانند به نمایش سایت شما در نتایج جستجوی محلی کمک کنند.

اگر شما یک شرکت محصولات B2C هستید، ممکن است با سایت های اجتماعی پر تصویر مانند Pinterest و Instagram جذابیت زیادی پیدا کنید. این کار نه تنها باعث جذب ترافیک به سایت شما می‌شود، بلکه هر چه بیشتر به محتوای خود توجه کنید، احتمال بیشتری برای دریافت بک لینک هایی که در مورد آنها صحبت کردیم بیشتر می‌شود.

18. هشتگ اضافه کنید

هنگامی که محتوای خود را در لینکدین، توییتر، اینستاگرام و سایر سایت‌ها به اشتراک می‌گذارید، هشتگ‌های مرتبط را برای بهبود دسترسی به پست‌های خود قرار دهید. با این حال، هشتگ‌ها را کاملاً مختص موضوع پست نگه دارید تا بتوانید توسط افرادی که احتمالاً محتوای شما را می‌خوانند، به اشتراک می‌گذارند، یا به آن پیوند می‌دهند، شناسایی شوید.

19. مقالات بومی لینکدین را ارسال کنید

لینکدین  به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای جهان به خودی خود یک پلت فرم انتشار ارزشمند است، به این معنی که شما باید به طور منظم محتوا را در لینکدین ارسال کنید. انجام این کار می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد، بازدیدکنندگان بیشتری را به صفحه شرکت لینکدین شما هدایت کند و شهرت شما را در صنعت شما افزایش دهید.

20. اشتراک گذاری اجتماعی را اضافه کنید

دکمه‌های اشتراک گذاری اجتماعی به خوانندگان این امکان را می‌دهد که صفحه‌ای را که می‌خوانند با شبکه های اجتماعی خود تنها با چند کلیک به اشتراک بگذارند.

راه‌های افزایش ورودی گوگل به سایت به صورت کامل

21. در مورد رقبا تحقیق کنید

اگر از ابزار های تحلیل سایت برای بررسی وضعیت رقبایتان استفاده نکرده‌اید، به مشکل خواهید خورد. این سرویس‌ها عملکرد اجتماعی سایت‌ها و محتوای خاص را جمع‌آوری می‌کنند تا به شما دیدی اجمالی از موضوعاتی که برای خوانندگان جذاب است، بدهد.

22. زمان را دریابید

می‌توانید به تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی خود نیز نگاهی بیندازید تا زمان‌هایی از روز و هفته را پیدا کنید که بیشترین تعامل را از سوی مخاطبان گرفته‌اید. برای مثال باید بدانید که بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است؟

23.وبینارها

مردم عاشق یادگیری هستند و وبینارها راهی عالی برای انتقال دانش تخصصی شما به مخاطبانتان هستند. همراه با یک کمپین تبلیغات اجتماعی موثر، وبینارها یک راه عالی برای افزایش ترافیک وب سایت شما هستند.

24. یک گروه آنلاین راه اندازی کنید

مردم می‌خواهند نظر خود را بیان کنند و در مورد موضوعاتی احساس آنها را برمی‌انگیزد، صحبت کنند. بنابراین ایجاد یک گروه در سایت شما یک راه عالی برای شروع گفتگو و افزایش ترافیک است.

25. در کنفرانس‌ها شرکت کنید

در هر صنعتی که هستید، به احتمال زیاد حداقل یک یا دو همایش و کنفرانس بزرگ مرتبط با تجارت شما وجود دارد. شرکت در این رویدادها ایده خوبی است. چرا که شما رقبای خود را خواهید دید و با آنها آشنا می‌شوید و از سویی دیگر دیگران نیز با شما آشنا می‌شوند.

26. یک خبرنامه ایمیلی راه اندازی کنید

لازم نیست یک خبرنامه پیچیده باشد. یک خبرنامه ساده طراحی کنید تا بتوانید هر هفته آن را آماده کنید. فقط مراقب باشید که خوانندگان خود را با ایمیل های زیاد یا حتی لینک های بیش از حد در یک ایمیل بمباران نکنید. این نکات بازاریابی ایمیلی را دنبال کنید و آزمایش خود را انجام دهید تا بفهمید کدام محتوا و فرکانس بهترین است.

27. تبلیغات

سئو بسیار بسیار خوب است، اما چند ماه انتشار مداوم برای جمع آوری ترافیک، ایجاد لینک و جلب توجه گوگل نیاز است. در این بین، ممکن است بخواهید یک کمپین تبلیغاتی پولی را در نظر بگیرید. هر تبلیغی مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین قبل از دستیابی به کارت اعتباری خود به دقت در مورد اهداف خود فکر کنید.

برای تبلیغات به شیوه تاثیر گذار می توانید به ما (آژانس مگنت) مراجعه کنید تا با مشاوره رایگان بهترین بازخورد را بگیرید.

راه‌های افزایش ورودی گوگل به سایت به صورت کامل

28.ردیابی معیارهای SEO در Google Analytics

گوگل آنالیتیکس منبع ارزشمندی از داده ها در مورد هر جنبه قابل تصوری از سایت شما است، از محبوب ترین صفحات شما گرفته تا جمعیت شناسی بازدیدکنندگان. به معیارهای سئو خود دقت کنید و از این اطلاعات برای اطلاع رسانی استراتژی های تبلیغاتی و محتوایی خود استفاده کنید.

29.SERP را با ابزارهای SEO تجزیه و تحلیل کنید

ابزارهای یکپارچه سئو مانند Semrush و Ahrefs به شما امکان می‌دهند تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل بک لینک، تجزیه و تحلیل SERP، شناسایی شکاف‌های محتوا و فرصت‌های رتبه بندی، ممیزی سایت خود و موارد دیگر را انجام دهید. شما حتی می‌توانید از آنها برای تجزیه و تحلیل صفحات در سایت های رقبای خود استفاده کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید