×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ کسب درآمد از فریلنسری چگونه است و چه روش‌هایی دارد؟
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

کسب درآمد از فریلنسری چگونه است و چه روش‌هایی دارد؟

کسب درآمد از فریلنسری چگونه است و چه روش‌هایی دارد؟

فریلنسری شکلی از خوداشتغالی است که در آن افراد مهارت‌های خود را به مشتریانی که به آن نیاز دارند، قرض می‌دهند.

به این شکل که همیشه برای آنها کار نمی‌کنند و با توجه به نیاز مشتری و مهارت با آنها کار مشترک تعریف می‌کنند.

شکل کار اکثر فریلنسرها این گونه است که با یک قرارداد و برای مدت مشخصی کار انجام می‌شود و این روش کار می‌توان در هزینه‌های شرکت و کارفرما صرفه‌جویی کرد زیرا آنها نیازی به استخدام نیروی تمام وقت ندارند.

کار یک فریلنسر به رشته آنها بستگی دارد، اما بسیاری از مهارت ها و صنایع مختلف به طور منظم از فریلنسرها استفاده می‌کنند.

در ادامه به نحوه یافتن کار به عنوان فریلنسر می‌پردازیم و درباره این صحبت می‌کنیم که چگونه می‌توان فریلنسر موفقی بود و چگونه می‌توان از فریلنسری درآمد کسب کرد؟

چگونه به عنوان یک فریلنسر کار پیدا کنیم؟

مانند سایر جنبه های فریلنسری، هیچ قانون مشخصی در مورد نحوه یافتن کار به عنوان فریلنسر وجود ندارد. اما چند روش امتحان شده برای یافتن کار به عنوان فریلنسر وجود دارد. در اینجا به برخی از این روش‌ها اشاره می کنیم:

۱. از پلتفرم‌های فریلنسینگ استفاده کنید

پلتفرم‌های آنلاین زیادی وجود دارد که به ارتباط فریلنسرها با مشتریان اختصاص داده شده است تا همکاری آسان‌تر شود.

بسیاری از آنها از شما می‌خواهند که یک رزومه آنلاین تنظیم کنید و یک بیو بنویسید، بنابراین ذخیره یک بیو کوتاه مفید است که می‌توانید آن را کپی و در پروفایل خود در این پلتفرم ها جای‌گذاری کنید. علاوه بر استفاده از این پورتال‌ها برای یافتن کار، ممکن است فرصتی برای شرکت در دوره‌های کوتاه مدت یا شرکت در وبینارها نیز داشته باشید.

برای یافتن کار به عنوان فریلنسر، همچنین می‌توانید با فریلنسرهای دیگری که در زمینه‌های مشابه شما کار می‌کنند ارتباط برقرار کنید و آنها در صورت مشغله زیاد، می‌توانند کار را به شما بدهند.

البته سایت‌هایی هم هستند که افراد تازه کار و حرفه‌ای در کنار هم حضور دارند و برای انجام پروژه‌ها با هم رقابت می‌کنند. در ادامه لیست چند سایت خارجی و ایرانی که می‌توانید در آنجا به صورت فریلنسری کار کنید را معرفی کردیم:

سایتهای ایرانی:

  • سایت پونیشا
  • سایت دورکار
  • سایت پارس کدرز
  • سایت انجام میدم
  • سایت کارلنسر

سایت‌های خارجی:

  • سایت Upwork.com
  • سایت freelancer.com
  • سایت guru.com
  • سایت toptal.com
  • ترنسلیتد (Translated)
  • پروز (Proz)
  • ۹۹ دیزاین (۹۹Design)

۲. از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

وب‌سایت‌های شغلی و شبکه‌های اجتماعی محلی خوبی برای پیدا کردن کارهای فریلنسری است. اگر به دنبال شغلی در این حوزه هستید حتما جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی را در الویت خود قرار دهید. اتاق‌های کار مشترک نیز مکان خوبی برای ملاقات با صاحبان مشاغل محلی و ایجاد یک شبکه حرفه‌ای است.

۳. خبر دادن به دوستان و همکاران سابق

تبلیغات دهان به دهان هنوز هم راه بسیار خوبی برای یافتن مشتریان جدید است. دوستان و همکاران سابق شما ممکن است خودشان به خدمات شما نیاز داشته باشند یا می‌توانند شما را به افرادی که حتی نمی‌شناسید، توصیه کنند.

کسب درآمد از فریلنسری چگونه است و چه روش‌هایی دارد؟

۴. تبلیغات محلی انجام دهید

تبلیغات محلی در ویترین مغازه‌ها، روزنامه‌ها و خبرنامه‌ها، فرصتی به شما می‌دهد که با انجام یک تبلیغات ارزان بتوانید، مشتری خود را پیدا کنید. بسته به نوع خدماتی که ارائه می‌کنید، می‌توانید کار داوطلبانه محلی را در یک منطقه مرتبط پیدا کنید که می‌تواند در آینده به کار با حقوق منجر شود.

حتما کارت ویزیت یا بروشور آماده داشته باشید تا بتوانید مشخصات خود را به مردم بدهید. حتی اگر در حال حاضر به خدمات شما نیاز نداشته باشند، ممکن است کارت شما را نگه دارند و روزی به سراغ شما بیایند.

۵. به سراغ شرکت‌های بزرگ بروید

مستقیماً به سراغ کار بروید و با شرکت‌ها صحبت کنید تا خدمات خود را به عنوان فریلنسر به آنها ارائه دهید. پیش از آن که به شرکت‌های مختلف سر بزنید، رزومه و نمونه کارهای خود را آماده کنید.

چگونه درآمد فریلنسری را بالا ببریم؟

هیچ مسیر مشخصی برای تبدیل شدن به یک فریلنسری پردرآمد وجود ندارد و موفقیت شما اغلب به تجربه، کیفیت کار، صلاحیت در زمینه انتخابی شما و نحوه ارائه خود به مشتریان بستگی دارد. با این اوصاف، مراحلی وجود دارد که اکثر فریلنسرها به کار می‌گیرند و آنها را رعایت می‌کنند تا بتوانند درآمد بیشتری به دست بیاروند، از جمله:

۱. تغییر سبک زندگی

انتقال به یافتن کار به عنوان فریلنسر می‌تواند بسیار پیچیده باشد، زیرا مسئولیت‌ها و نقش‌های متفاوتی وجود دارد که به احتمال زیاد برای شما جدید است. سعی کنید قبل از تصمیم‌گیری متغیرهای مختلف را در نظر بگیرید و بفهمید که زندگی شما به عنوان یک فریلنسر چگونه می‌تواند باشد و مواردی مانند:

  • ـ چه ساعت‌هایی از روز می‌توانید کار کنید؟
  • ـ  از چه فضای کاری استفاده کنید؟
  • ـ آیا تعهدات بیرونی وجود دارد که بر کار شما تاثیر می‌گذارند؟
  • ـ برنامه‌ریزی مالی برای خدماتی که ارائه می‌دهید

ممکن است هنوز پاسخ قطعی برای این سؤالات نداشته باشید، اما می‌توانید هنگام گذار به زندگی به عنوان یک فریلنسر، آنها را در ذهن داشته باشید. تعهدات خانوادگی، نیازهای مالی و الویت‌های زندگی شما از بزرگترین چیزهایی است که باید آنها را در نظر بگیرید.

مراقب باشید که زندگی فریلنسری می‌تواند بر وضعیت مالی شما تاثیر بگذارد و باید بدانید هر ماه چه هزینه‌های ثابت و چه هزینه‌های متغییری دارید و تا چه اندازه زندگی شما به حقوق ثابت وابسته است؟

2. برنامه کاری تنظیم کنید

به عنوان یک فریلنسر، ممکن است شما مسئول تمام زمینه‌های کارتان، از حساب‌ها گرفته تا مالیات و خدمات مشتری باشید، بنابراین مهم است که برای انجام همه کارها برنامه‌ریزی کنید. کار فریلنسری می‌تواند یک تغییر بزرگ نسبت به کار معمولی و حقوق بگیر باشد، بنابراین سعی کنید از همان ابتدا همه چیز را تا حد امکان ساده نگه دارید.

یک برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند شما را برای مشخص کردن اهداف و درآمدتان کمک کننده باشد. یادتان باشد خارج شدن از یک زندگی کارمندی به شدت جذاب و راحت است و نیازی نیست به ورود به موقع در محلی خاص حاضر شوید یا لباس رسمی بپوشید اما باید مراقب سایر بخش‌های زندگی خود باشید

3. قرارداد خود را تنظیم کنید

شما باید تعیین کنید که چقدر برای کار خود به عنوان یک فریلنسر هزینه خواهید گرفت. چند راه برای مشخص کردن هزینه‌های مالی وجود دارد. برای مثال می‌توانید نرخ‌های ساعتی یا هزینه‌های ثابت بر اساس هر پروژه را مشخص کنید.

انتخاب شما بستگی به نحوه کار، نوع کاری که انجام می دهید و مدت زمانی که برای یک پروژه می‌گذارید، متغیر است. ممکن است هزینه تغییر یا ویرایش از سوی صاحب کار داشته باشید و باید این موارد را پیش بینی کنید. این نکته را فراموش نکنید که بخش بزرگی از فریلنسینگ، ایجاد شبکه با مشتریان برای کسب و کار بیشتر در آینده است.

از حفظ یک رابطه خوب با مشتریان فعلی گرفته تا دریافت ارجاع برای مشتریان جدید، یک قرارداد منصفانه و منسجم می‌تواند راه شما را برای گرفتن کارهای بیشتر هموار کند.

4. نمونه کارهای خود را آرشیو کنید

برای یافتن کار به عنوان فریلنسر، باید کار خود را به مشتریان نشان دهید تا بتوانند تصمیم بگیرند که آیا به خدمات شما نیاز دارند یا خیر. برخی از وب سایت‌های موجود می‌توانند به شما در طراحی یک وب سایت برای نمونه کار خود کمک کنند، یا می توانید به نمونه کارهای فیزیکی سنتی را داشته باشید و برای مشتریان ارسال کنید.

چگونه یک فریلنسر موفق باشیم؟

شروع به عنوان یک فریلنسر می‌تواند چالش برانگیز باشد زیرا کاملا با انواع کار استاندارد متفاوت است. برای اینکه به شما کمک کنیم از حرفه خود به عنوان یک فریلنسر موفق نهایت استفاده را ببرید، نکاتی را بیان کرده‌ایم که می‌تواند این روند را آسان تر کند:

قیمتهای خود را رقابتی نگه دارید

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که فریلنسرها هنگام شروع کار مرتکب می‌شوند، کم فروشی کار خودشان است. مطمئن شوید که خدمات خود را با نرخ بازار ارائه می‌دهید و مراقب سایر فریلنسرها باشید تا ببینید به نسبت آنها قیمت‌های شما چگونه است؟ جای چانه‌زنی باقی بگذارید و نرخ‌‌های خود منعطف‌ نگه دارید تا بتوانید، بین کار منظم و اطمینان از پرداخت، گزینه‌های بیشتری به دست بیاورید..

آنلاین باشید

اکثر فریلنسرها حداقل بخشی از زمان کار خود را به صورت آنلاین می‌گذرانند، بنابراین مراقب باشید که آنلاین باشید چرا که برای مشتری موضوع مهمی است. از پلتفرم‌های فریلنسینگ برای به نمایش گذاشتن استعدادها و نمونه کارها و شبکه با مشتریان بالقوه خود استفاده کنید.

گزینه‌های دیگر شامل استفاده از وب‌سایت‌های شبکه حرفه‌ای برای ایجاد مقالات مفید یا پست‌های وبلاگی است که تخصص شما را در صنعت شما نشان می‌دهد. همه اینها برند فریلنسینگ شما را ایجاد می‌کند و شما را برای مشتریان بالقوه جذاب‌تر می‌کند.

با مشتری در تماس باشید

ارتباطات نقش بزرگی در ایجاد روابط قوی با مشتریان شما به عنوان یک فریلنسر ایفا می‌کند. مشتریان خود را در جریان پیشرفت پروژه‌ها قرار دهید تا آنها را مطلع و از اینکه کار خود را حرفه‌ای انجام می‌دهید، راضی نگه دارید.

حفظ ارتباط خوب پس از پایان پروژه نیز می‌تواند به شما کمک کند تا در صورتی که از کار شما قدردانی می‌کنند، گواهینامه‌های مشتری را دریافت کنید. این به بهبود شناخت برند شما و جذب مشتریان جدید کمک می‌کند.

کسب درآمد از فریلنسری چگونه است و چه روش‌هایی دارد؟

سوالات متداول در مورد فریلنسری

سؤالات بسیاری درباره کار فریلنسری وجود دارد که ما مهم‌ترین آنها را جمع‌آوری کرده‌ایم:

تفاوت بین فریلنسر و پیمانکار چیست؟

پیمانکاران و فریلنسرها ساختار کاری بسیار مشابهی دارند؛ آنها برای خودشان کار می‌کنند، با مشتریان قرارداد می‌بندند و هر روز قراردادهای جدیدی می‌بندند. با این حال، تفاوت های کلیدی بین این دو نوع کار وجود دارد. پیمانکاران معمولا به صورت فیزیکی در کنار پروژه‌ها هستند. پیمانکاران تحت عنوان شرکت کارهای مشخص و معمولا بزرگی را به عهده می‌گیرند و با پایان یک پروژه به سراغ پروژه بعدی می‌روند. در مقابل، فریلنسرها اغلب با چندین مشتری به طور هم‌زمان در ارتباط هستند و به طور همزمان روی چندین پروژه کار می‌کنند. یک فریلنسر به محل کار مشتری خود نمی‌رود و معمولا در دفتر، محل کار یا خانه خود کار می‌کند.

یک فریلنسر چه نوع کاری انجام می‌دهد؟

نوع کاری که یک فریلنسر انجام می‌دهد گسترده است. با این حال برخی از موقعیت‌ها وجود دارد که فریلنسری در آنها پررنگ‌تر است. از جمله:
توسعه وب
کار صداگذاری
تولید محتوای ویدیویی
بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
ترجمه
عکاسی
نوشتن
انیمیشن و تصویرسازی
این فهرست چندان کامل نیست، اما برخی از نقش‌های پرطرفدارتری را که فریلنسرها در آن مشغول به کار هستند را پوشش می‌دهد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات مرتبط:

چگونه فریلنسر شویم؟ انواع روش‌ها و آینده شغلی

دیدگاهتان را بنویسید