×
صفحه اصلی دیجیتال مارکتینگ چگونه فریلنسر شویم؟ انواع روش‌ها و آینده شغلی
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 11 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه فریلنسر شویم؟ انواع روش‌ها و آینده شغلی

چگونه فریلنسر شویم؟ انواع روش‌ها و آینده شغلی

فریلنسینگ به عنوان یک گزینه شغلی بالقوه در میان بسیاری از مردم در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

بسیاری از کارفرماها حتی در در آمریکا و کشورهای اروپایی ترجیح می‌دهند با نیروهای فریلنسری در کشورهای جهان سوم کار کنند چرا که برای آنها هزینه کمتری خواهد داشت و از سویی درآمد بیشتری برای ساکنین کشورهای دیگر دارد.

علاوه بر فریلنسری در سراسر جهان، در داخل هر کشور نیز کار فریلنسری گسترش پیدا کرده است. افراد بسیاری به این موضوع علاقه‌مند شده‌اند که صاحب زمان و زندگی خود باشند. 

فریلنسرها افرادی مستقل از لحاظ شغلی هستند که خدمات حرفه‌ای را به مشتریان در صنایع مختلف ارائه می‌دهند. اگر علاقه دارید که در رشته مورد نظر خود یک فریلنسر شوید ادامه مطلب را بخوانید تا با هم برخی از گزینه‌های بالقوه شغلی فریلنسری و وظایف آنها را بررسی کنیم.

چگونه یک فریلنسر شویم؟

در اینجا هشت مرحله وجود دارد که می‌توانید برای یادگیری تبدیل شدن به یک فریلنسر دنبال کنید:

۱. جایگاه خود را تعیین کنید

قبل از شروع کار به عنوان یک فریلنسر، نقاط قوت و علایق خود را شناسایی کنید. سپس می‌توانید گزینه های خود را بررسی کنید، رقابت بازار را تجزیه و تحلیل کنید، جایگاه سودآوری پیدا کنید و ایده فریلنسری خود را آزمایش کنید.

بسیاری از فریلنسرها با ارائه خدمات بر اساس تجربه‌ای که به عنوان مبتدی به دست آورده اند، شروع می کنند. به عنوان مثال، اگر قبلاً به عنوان یک عکاس کار کرده‌اید، می توانید به عنوان یک فریلنسر در همان زمینه به کار خود ادامه دهید.

سعی کنید به عنوان نقطه شروع جایگاهی را انتخاب کنید که مورد علاقه شماست و به کار روی آن ادامه دهید تا مهارت‌های خود را بهبود بخشید و تخصص کسب کنید. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را دوست دارید یا به چه چیزی علاقه دارید، می‌توانید تصمیم قطعی نگیرید و پروژه‌های مختلف را آزمایش کنید.

هر چه بیشتر بر یافتن جایگاه خود تمرکز کنید، آینده روشن‌تری خواهید داشت.

2. پروفایل حرفه‌ای ایجاد کنید

ایجاد یک پروفایل شغلی حرفه‌ای اولین قدم برای تبدیل شدن به یک فریلنسر است.

پورتفولیوی خود را در وب‌سایت‌های کاریابی مورد اعتماد ایجاد کنید تا شرکت‌هایی که به‌دنبال فریلنسر هستند با شما تماس بگیرند. به عنوان یک مبتدی، ممکن است همیشه نتوانید پروژه‌های مورد علاقه را خودتان انتخاب کنید اما حضور آنلاین در پلتفرم‌های مختلف شغلی فرصت‌های بیشتری برای شما ایجاد می‌کند.

اگر قبلا در پروژه‌های فریلنسری شرکت داشتید، نمونه کار خود را در دسترس قرار دهید و در مورد تجربه کاری خود بنویسید تا مشتریان بالقوه از تخصص شما مطلع شوند.

درخواست در پلتفرم های کاریابی یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت اولین پروژه‌های خود به عنوان یک فریلنسر است.

۳. مشتریان هدف خود را پیدا کنید

هنگامی که پروفایل خود را ساختید، شروع به جستجوی مشتریان کنید. به عنوان یک فریلنسر، ممکن است این آزادی را داشته باشید که مشتریانی را که می‌خواهید با آنها کار کنید، انتخاب کنید. مشخص کنید چه کسی یک مشتری ایده آل برای شماست و بر اساس آن شروع به جستجو کنید.

همچنین تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید با افراد یا سازمان ها کار کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به عنوان یک نویسنده محتوای آزاد کار کنید، ممکن است برای آژانس‌های بازاریابی محتوا کار کنید یا برای یک فرد کار کنید. وب‌سایت‌های کاریابی می‌توانند شما را به مجموعه بزرگی از مشتریان متصل کنند.

در حالی که به دنبال مشتریان هدف خود هستید، مطمئن شوید که خدمات مورد نظر آنها را ارائه می‌دهید و نمونه‌هایی برای نشان دادن به آنها در دست داشته باشید.

قبل از اینکه به آنها نزدیک شوید و درخواست کار بدهید، الزامات آنها را بررسی کنید و ببینید که آیا مهارت‌ها و تجربیات شما، انتظارات آنها را برآورده می‌کند؟ حفظ یک رابطه حرفه‌ای خوب با مشتریان ممکن است شانس شما را برای به دست آوردن فرصت‌های پروژه ثابت در آینده افزایش دهد.

۴. ساختار قیمت گذاری خود را تعیین کنید

قیمت‌گذاری فریلنسرها متفاوت است اما جایگاه و کیفیت کار شما می‌تواند میزان دستمزد شما را تعیین کند. اگر مبتدی هستید، می‌توانید به صورت آنلاین تحقیق کنید تا پارامترهایی را که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد هزینه های خود در نظر بگیرید، پیدا کنید و با پرس و جو، می‌توانید بر اساس تحقیقات، تلاش و منابعی که در آن پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنید، قیمت منصفانه‌ای را برای خدمات خود تعیین کنید.

به ساختارهای مختلف قیمت گذاری برای خدمات مختلف فریلنسینگ خود فکر کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک نویسنده محتوا هستید، از گرفتن قیمت یکسان برای انواع محتوا خودداری کنید. هزینه‌های شما برای نوشتن یک وبلاگ می‌تواند با نوشتن محتوای وب سایت متفاوت باشد و ممکن است قیمت بسته به مقاله متفاوت باشد. سود و نرخ های بازار خود را دنبال کنید تا پیشرفت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی درآمد دارید.

5. وب سایت خود را ایجاد کنید

داشتن یک وب سایت می‌تواند به شما در ایجاد هویت، رشد کسب و کار، ارتقای خدمات و جذب مشتریان هدف کمک کند. می‌توانید یک وب‌سایت برای ساختن یک برند ایجاد کنید و کار و افکار خود را به مشتریان بالقوه نشان دهید.

برخلاف پلتفرم‌های عمومی، وب سایت شما می‌تواند به شما این فرصت را بدهد که کار خود را بدون محدودیت ارائه دهید. شما همچنین می‌توانید خدمات بازاریابی و پیشنهادات خود را پست کنید و به مشتریان بالقوه در مورد سوابق تحصیلی و کاری خود بگویید.

این کار می‌تواند مشروعیت شما را به عنوان یک فریلنسر افزایش دهد و ممکن است به مشتریان این اطمینان را بدهد که شما حرفه‌ای هستید. توجه داشته باشید که ایجاد یک وب سایت یک مرحله اختیاری است. برای فریلنسرها اجباری نیست، اما داشتن آن سودمند است.

چگونه فریلنسر شویم؟ انواع روش‌ها و آینده شغلی

۶. بازاریابی کنید

برای هر فریلنسر، بازاریابی خود ابزار اصلی برای یافتن کار است. تبلیغ خدمات شما می‌تواند دسترسی شما به کارهای جدید را افزایش دهد و در نهایت به شما کمک کند مشتریان بیشتری جذب کنید. شما می‌توانید از تکنیک های بازاریابی آفلاین و آنلاین برای تبلیغ خدمات خود مانند بروشورها و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

رسانه‌های اجتماعی یک پلتفرم عالی برای خود تبلیغی برای هر فریلنسر است. می‌توانید قالب‌هایی ایجاد کنید و آن‌ها را در وب‌سایت‌های آنلاین مختلف برای رشد کسب‌وکار خود ارسال کنید. به مردم در مورد خدمات فریلنسینگ خود بگویید و از آنها بخواهید خدمات شما را برای مخاطبین خود تبلیغ کنند.

7. پایگاه مشتری ایجاد کنید

به عنوان یک فریلنسر جدید، ایجاد پایگاه مشتری ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، زیرا ممکن است نیاز داشته باشید که ثابت کنید خدمات شما با سایر فریلنسرها متفاوت و کار شما از آنها مفیدتر است.

گاهی اوقات، یافتن مشتریان جدید و برآورده کردن انتظارات آنها ترس اصلی است که ممکن است فریلنسرها را از ارائه فعال خدمات خود باز دارد. اما با چند مرحله و استراتژی، می توانید یک پایگاه مشتری قوی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

برای حفظ مشتریان فعلی خود، می‌توانید به طور مداوم خدمات با کیفیت خوب، محتوای اصلی و پاسخگویی به مشتریان ارائه دهید. از ابزارهای بازاریابی برای گسترش شبکه خود استفاده کنید، وب سایت کسب و کار خود را ایجاد کنید، از کارهای قبلی خود نظرات مثبت را منتشر کنید.

نمونه‌های کار خود را اضافه کنید، توصیه‌هایی را از مشتریان ارسال کنید و تمام دلایلی که مشتریان بالقوه ممکن است با شما کار کنند در وب‌سایت خودتان قرار دهید.

 8. وضعیت مالی خود را پیگیری کنید

هنگامی که به عنوان یک فریلنسر شروع به کسب درآمد می‌کنید، ممکن است چندین مشتری داشته باشید که در روزهای مختلف و در زمان های مختلف فاکتورها را پرداخت می‌کنند. از این رو، مهم است که درآمد و هزینه‌های ماهانه خود را پیگیری کنید و میزان درآمد خود را اندازه بگیرید تا بدانید که آیا بازپرداخت کامل کار خود را دریافت می‌کنید یا خیر.

یک راه خوب برای انجام این کار این است که سود ماهانه خود را حساب کنید. جزئیات مشتریان خود، خدماتی که ارائه می کنید و پاداشی که برای خدمات دریافت می کنید را نیز حساب کنید.

مشاغل فریلنسری پرطرفدار

در اینجا چند شغل متداول فریلنسری وجود دارد که ممکن است بر اساس نقاط قوت و علایق خود به آنها گرایش بیشتری داشته باشید:

۱. نویسنده محتوا

وظایف اصلی: نویسندگان محتوای آزاد محتوای بازاریابی برای شرکت ها، موسسات آموزشی، سازمان ها و آژانس‌ها را ایجاد می‌کنند. آنها محتوای مبتنی بر SEO ایجاد می‌کنند که می‌تواند به فروش خدمات یک شرکت خاص کمک کند.

این متخصصان وبلاگ‌ها، مقالات و محتوای وب سایت را بر اساس نیازهای مشتری می‌نویسند. برخی نیز ممکن است به عنوان ویراستارانی کار کنند که محتوا را بررسی کرده و تغییرات لازم را در آن پیشنهاد می‌کنند.

۲. عکاس

وظایف اصلی: عکاسان آزاد پروژه‌هایی به عهده می‌گیرند و بر اساس نیاز مشتری عکس‌برداری را انجام می‌دهند. یک عکاس آزاد ممکن است بر اساس پروژه‌ها در هر ساعت یا هر روز هزینه‌ای را دریافت کند. آنها تحقیق می‌کنند و پس زمینه یا مکان مناسب برای عکاسی پیدا می‌کنند. آنها همچنین عکس‌ها را مطابق با نیاز مشتری بررسی، عکسبرداری و روتوش می‌کنند.

 3. طراح و گرافیست

طراحان و گرافیست‌ها تصاویر گرافیکی از جمله آرم، عکس، طرح‌بندی و تصاویر را تجسم و ایجاد می‌کنند. آنها جنبه های بصری وب سایت‌ها، مجلات، کتاب ها، بسته‌بندی محصولات و نمایشگاه ها را شکل می‌دهند. آنها ممکن است به صورت جداگانه کار کنند یا با طراحان دیگر با مهارت‌های مختلف همکاری کنند.

چگونه فریلنسر شویم؟ انواع روش‌ها و آینده شغلی

آینده شغلی فریلنسری چگونه خواهد بود؟

صنعت فریلنسینگ یک صنعت جذاب است. رشد سرسام آور آن در سال های اخیر، خیره کننده بوده است. افراد از هر طبقه‌ای به شغل فریلنسری به عنوان یک شغلی دائمی فکر می‌کنند.

فریلنسینگ به دلیل تغییرات لرزه ای در بازارهای کار جهانی در حال رشد است. کار از راه دور آم چنان توانسته بازدهی خوبی داشته باشد که هم کارفرمایان و هم کارمندان را متقاعد می‌کند که کار را می‌توان از هر جایی به‌طور مولد انجام داد.

خودمختاری و انعطاف‌پذیری، کارگران را وادار کرد که انتخاب‌های شغلی قبلی خود را زیر سوال ببرند و کارفرمایان متعجبند که چرا قبلاً از فریلنسرها استفاده نکرده‌اند.

در نتیجه افزایش نرخ عرضه و تقاضای فریلنسرها در حال رخ دادن است. 36 درصد از آمریکایی ها اکنون به عنوان کارگران مستقل شناخته می‌شوند. فرانسه، آلمان و اسپانیا در حال حاضر حدود 3.27 میلیون کارگر فریلنسری دارند.

43 درصد از صاحبان مشاغل ایالات متحده قصد دارند افراد فریلنسر را برای پر موقعیت‌های کاری خود استخدام کنند.

در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، از هر 10 کارفرما، 7 نفر برنامه دارند همین کار را انجام دهند. با این تغییرات در سطح جهان می‌توان مطمین بود همیشه برای شغل‌های فریلنسری کار وجود دارد البته به مهارت‌های کاری و بازاریابی شخص فریلنسر نیز بستگی دارد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات مرتبط:

کسب درآمد از فریلنسری چگونه است و چه روش‌هایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید