×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1402 زمان مطالعه : 10 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

اگر یک استراتژی مناسب برای هشتگ اینستاگرام به کار ببرید، به افزایش دسترسی به محتوای خود توسط اینستاگرام کمک کرده‌اید.

اگر بتوانید از هشتگ‌ها به درستی استفاده کنید به افزایش دسترسی و تعامل کمک خواهید کرد.

از طرفی کاربران می‌توانند از هشتگ‌های موجود برای دسته‌بندی کار خود با سایر پست‌های مرتبط استفاده کنند و امکان دستیابی به فالوئرهای جدید توسط هشتگ‌ها وجود دارد.

در ادامه درباره هشتگ‌ها در اینستاگرام صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه ایجاد یک استراتژی قوی برای هشتگ‌های اینستاگرام می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا فالوئر، لایک و کامنت بیشتری از طریق رسانه‌های اجتماعی جذب کند.

ادامه مطالب را بخوانید تا با نحوه هشتگ‌گذاری اینستاگرام و اصول آن آشنا شوید.

چرا برای استفاده از هشتگ باید استراتژی داشت؟

استراتژی هشتگ اینستاگرام روشی تضمین شده برای استفاده از هشتگ در اینستاگرام است. به جای این که از به صورت تصادفی از هشتگ‌ها استفاده کرد و نتیجه نگرفت باید با یک برنامه‌ریزی پیش رفت.

اما هشتگ‌های اینستاگرام در کجای یک استراتژی بازاریابی قرار می‌گیرند؟ و چه زمانی باید روی آنها تمرکز کرد؟

به گفته کارن هاپل، کارشناس برند سازی، هشتگ‌های شما باید نوک یک «هرم» استراتژی اینستاگرام باشد که بر اساس یک هدف مشخص ساخته شده باشند.

هاپل یک رویکرد از پایین به بالا را برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام توصیه می‌کند که با یک هدف مشخص شروع کنید و با محتواهای مختلف تعامل را بالا نگه‌دارید و در نهایت با هشتگ آنها را دنبال کنید.

به معنای دیگر دانستن اینکه چگونه استراتژی کلی اینستاگرام خود را اولویت بندی کنید به شما کمک می‌کند تا بدانید در حال حاضر  در چه بخشی باید تمرکز کنید.

به عنوان مثال، اگر نمی‌دانید هدف شما از حضور در اینستاگرام چیست، نیازی نیست بر استراتژی‌های هشتگ خود وقت بگذارید. نحوه کار هشتگ‌های اینستاگرام به این شکل است که با کمک به نمایش پست‌های شما در کنار محتوای مشابه، افزایش تعامل و شکل‌گیری هویت شما در ایسنتاگرم  کار می‌کند.

کاربران در اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌های خاصی را دنبال کنند تا محتوای بیشتر  مورد علاقه خود با موضوع مشابه را ببینند. هشتگ ‎ها ابزار طبقه‌بندی قدرتمندی هستند که در نهایت به قرار دادن پست‌های و محتواهای شما در کنار محتوای مشابه کمک می‌کند.

 چگونه هشتگ‌های اینستاگرام را دنبال کنیم؟

 برای اینکه نگاهی مستقیم به نحوه عملکرد هشتگ‌ها برای کاربر نهایی داشته باشید، سعی کنید هشتگ‌های مرتبطی را که به آن‌ها علاقه دارید و مطابق با برند شما هستند، دنبال کنید. به این شکل که:

1. برنامه موبایل اینستاگرام خود را باز کنید و به صفحه جست وجو خود بروید. در بالای پنجره، روی Tags کلیک کنید. فهرستی از هشتگ‌های پرطرفدار اخیر را مشاهده خواهید کرد.

2. هشتگ مورد نظر خود را تایپ کنید. اینستاگرام لیستی از هشتگ‌های مرتبط را به شما پیشنهاد می‌دهد. وقتی هشتگی دیدید که مورد علاقه شما بود روی آن کلیک کنید.

 3. به صفحه هشتگ می‌روید. در این مرحله، می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید هشتگ را دنبال کنید یا خیر. برای این کار روی دکمه Follow ضربه بزنید.

 4. اگر می‌خواهید هشتگ‌هایی را که در حال حاضر دنبال می‌کنید مرور کنید، به پروفایل خود بروید، سپس روی Following ضربه بزنید. هنگامی که لیست فالو شما ظاهر می‌شود، گزینه هشتگ را خواهید دید. روی آن ضربه بزنید تا لیست هشتگ‌های دنبال شده شما باز شود.

 5. حالا می‌توانید در هشتگ‌های دنبال شده خود اسکرول کنید تا صفحات جداگانه آنها را مشاهده کنید.

 از چه تعداد هشتگ باید در اینستاگرام استفاده کنید؟

تعداد هشتگ‌هایی که در پست‌های اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، بستگی به محتوای شما دارد و در نهایت آن چه بهترین کارکرد را برای شما خواهد داشت.

کاربران اینستاگرام می‌توانند حداکثر 30 هشتگ را در کپشن پست قرار دهند. با این حال اطلاعات جدید درباره الگوریتم اینستاگرام نشان می‌‌دهد که استفاده از هشتگ‌های کمتر ممکن است برای الگوریتم اینستاگرام موثرتر باشد.

تجربه نشان داده بهتر است که کاربران اینستاگرام با تعداد کمی از هشتگ‌هایی که در این پلتفرم استفاده می‌کنند، یک شخصیت بسازند و برند خود را با آن معرفی کنند.

ظاهرا استفاده از هشت تا 15 هشتگ به جای 30 هشتگ کامل، شما را به الگوریتم اینستاگرام نزدیک‌تر می‌کند.

جن هرمان، کارشناس اینستاگرام نیز با این ایده موافق است اما تفاوتی برای آن قائل می‌شود و می‌گوید استفاده از هشتگ‌ها به روشی استراتژیک به جای استفاده از تعداد دلخواه از آنها مهم‌تر است.

تا زمانی که از هشتگ‌های مرتبط با برند و جایگاه خود استفاده می‌کنید، مطابق الگوریتم اینستاگرام رفتار می‌کنید و تعداد آن چنان مهم نیست. او همچنین نسبت به محتوا و استفاده از هشتگ‌هایی که با برند شما و هدف آن همخوانی ندارد، هشدار می‌دهد.

هرمان یک استراتژی دقیق برای هشتگ اینستاگرام ساخته است که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. او حداقل استفاده از 10-15 هشتگ را توصیه می‌کند، اما کاربران را تشویق می‌کند تا حد امکان از هشتگ استفاده کنند.

علاوه بر این، محبوبیت‌هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید بر توانایی شما برای دستیابی به دسترسی ارگانیک تاثیر می گذارد. نحوه تعیین اینکه از چه هشتگ‌هایی باید در استراتژی هشتگ اینستاگرام خود استفاده کنید به این شکل است که باید از هشتگ‌هایی در اینستاگرام با محبوبیت بالا، متوسط ​​و پایین استفاده کرد چرا که هر کدام کارایی خود را دارد.

به گفته هرمان، هشتگ‌های بسیار محبوب، ترافیک زیادی را به خود اختصاص می‌دهند و اگر فقط روی هشتگ‌هایی با ترافیک کمتر تمرکز کنید، امکان دیده شدن محتوای شما را پایین‌تر می‌آورد.

در اینجا ترکیبی از هشتگ‌هایی که می‌توان در این الگو استفاده کرد، آورده شده است:

_ سه تا پنج هشتگ محبوب (500 هزار تا 1 میلیون پست مرتبط)

_ سه تا پنج هشتگ نسبتا محبوب (از ده ها هزار تا 500 هزار نفر)

_ سه تا پنج هشتگ در یک منطقه جغرافیایی شما

_ یک تا دو هشتگ مخصوص برند شما

 استفاده از تعداد کل هشتگ‌های پیشنهادی در این لیست، کاربران را به 17  عدد هشتگ می‌رساند. این بدان معناست که اگر الگو بالا را کاملا پیاده کنید با توجه به الگوی اینستاگرام 13 هشتگ دیگر می‌توانید به کار ببرید.

برای انتخاب هشتگ‌ها شما می‌توانید تحقیقات عمیق هشتگ را نه تنها برای شناسایی سطح محبوبیت یک هشتگ انجام دهید، بلکه هشتگ های مشابهی را که می‌توانند از آنها در طی یک دوره استفاده کنید نیز مشخص کنید.

مراقب باشید که اگر هشتگ اختصاصی خود را ساختید حتما چک کنید که قبلا توسط حساب دیگری استفاده نشده باشد.

از چه ابزارهایی برای انتخاب هشتگ می‌توان استفاده کرد؟

علاوه بر استفاده از اینستاگرام، می‌توانید از ابزارهایی برای کمک به انجام تحقیقات خود استفاده کنید. به محبوبیت یک هشتگ توجه کنید و یک لیست از هشتگ‌هایی که قصد استفاده از آنها را دارید بسازید.

برخی از ابزارهای رسانه‌های اجتماعی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند هشتگ‌ها را برای استفاده بعدی ذخیره کنند. در اینجا چند ابزار تحقیقاتی برای هشتگ اینستاگرام وجود دارد که باید امتحان کنید:

BuzzSumo، ابزاری که عملکرد محتوا را ارزیابی می کند و دارای یک گزینه محدود و رایگان است.

RiteTag، ابزاری است که هشتگ‌ها را هم برای پست‌های متنی و هم برای پست‌های تصویری پیشنهاد می‌کند، علاوه بر آن گروه‌هایی از برچسب‌های مرتبط را برای استفاده در پست‌های متعدد تولید می‌کند.

Hashtagify، ابزاری برای تجزیه و تحلیل هشتگ‌های اینستاگرام و توییتر است.

Agorapulse، یک برنامه زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی شخص ثالث که شامل ابزارهای تحقیق و تجزیه و تحلیل هشتگ است.

راه دیگر برای پیدا کردن هشتگ‌ها این است که در هنگام ایجاد پست در Later، روی پیشنهادات هشتگ کلیک کنید. در کادر جستجو هشتگ نزدیک به کار خود را تایپ کنید. این برنامه لیستی از هشتگ‌های مرتبط را به شما پیشنهاد می‌دهد.

همچنین می‌توان با کلیک روی Saved Captions، فهرستی از بلوک‌های هشتگ را که از قبل برای پست‌ها ساخته‌اید، داشته باشید. داشتن یک منبع از گروه‌های هشتگ در دسترس، چه از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید یا نه، یک صرفه جویی در زمان تولید محتوای شما است.

نکات ضروری برای انتخاب هشتگ‌ها

فارغ از نکاتی که در بالا گفته شود رعایت کردن مواردی دیگر ضروری است و باید در انتخاب هشتگ‌ها به آنها دقت کنید. از جمله:

1.  می‌توانید از هشتگ‌ها در هر جایی در اینستاگرام استفاده کنید: پست‌ها، استوری‌ها و حتی اگر یک هشتگ مارک ایجاد کرده‌اید، در پروفایلتان از آن استفاده کنید.

2.  اگر می‌خواهید هشتگ‌های شما دسترسی ارگانیک شما را افزایش دهند، مطمئن شوید که پروفایل‌تان عمومی است. اگر محتوای شما عمومی نباشد، هشتگ‌های شما در هیچ صفحه هشتگ عمومی نمایش داده نمی‌شوند. در نتیجه، فرصت دستیابی به فالوئرهای جدید را از طریق هشتگ از دست خواهید داد.

3.  هشتگ‌های خود را به درستی قالب بندی کنید. در حالی که می توانید از اعداد در هشتگ‌های اینستاگرام خود استفاده کنید، کاراکترها و فاصله های خاص مجاز نیستند.

4. هشتگ‌های برند سفارشی برای برند، محصولات و کمپین های بازاریابی خود ایجاد کنید. قبل از شروع به استفاده هشتگ‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ کس دیگری قبلاً از آنها استفاده نکرده است.

5. مراقب املای خود باشید. گاهی اوقات، ترکیب دو کلمه در یک کلمه می‌تواند نتایج ناگواری به همراه داشته باشد. قبل از انتشار هشتگ‌های خود، به‌ویژه هشتگ‌های سفارشی را با صدای بلند بخوانید تا مطمئن شوید که کلمات یا عبارات ناخواسته‌ای را تشکیل نمی‌دهند که می‌تواند برند شما را بد معرفی کند.

در پایان

استفاده از یک استراتژی موثر هشتگ اینستاگرام می‌تواند به محتوای اینستاگرام شما کمک کند تا مخاطبان بیشتری را نسبت به قبل جذب کنید.

بسیار مهم است که ترکیبی استراتژیک از هشتگ‌ها را انتخاب کنید که می‌تواند به رشد برند شما کمک کند و آن را در مقابل فالوئرهای فعلی و بالقوه قرار دهد. هشتگ‌ها در تمامی قسمت‌های اینستاگرام می‌توان به کار گرفته شود و باعث افزایش فالوئر، لایک و کامنت اینستاگرام برای شما خواهد شد.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؛ آموزش رفتن پست به اکسپلور

ایده تولید محتوا در اینستاگرام؛ ۶ ایده که همیشه جواب می دهد

دیدگاهتان را بنویسید