×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی سئو (بهینه سازی) اینستاگرام چیست؛ مزایا و نحوه انجام آن
تاریخ انتشار : 25 مرداد 1402 زمان مطالعه : 8 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

سئو (بهینه سازی) اینستاگرام چیست؛ مزایا و نحوه انجام آن

سئو (بهینه سازی) اینستاگرام چیست؛ مزایا و نحوه انجام آن

سئو کلمه‌ای است که در ذهن ما در کنار وب‌سایت‌ها نشسته و معمولا وقتی از سئو و مزایای آن صحبت می‌شود به افزایش روندی اشاره می‌شود که به افزایش ترافیک در وب‌سایت‌ها کمک می‌کند اما در اینستاگرام نیز باید به سئو توجه کرد.

استراتژی قوی سئوی اینستاگرام که همان بهینه سازی موتور جستجو است،  یکی از بهترین راه ها برای افزایش دسترسی شما در این پلتفرم است. تقویت مهارت‌های سئو در اینستاگرام باعث می‌شود که نام تجاری یا کسب و کار شما جستجوگرتر شود.

به این معنا که در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرید. همچنین سئو می‌تواند به ایجاد ارتباط و افزایش تعامل به مخاطبان‌تان منجر شود. ادامه مطلب را بخوانید تا با بخوانیم که مزایای سئو اینستاگرام چیست و نحوه انجام آن چگونه است؟

سئو در اینستاگرام چیست؟

سئو در اینستاگرام به معنای تنظیم محتوای شما به گونه‌ای است که تا حد امکان در مکان‌های مختلف از نتایج جستجو گرفته تا فیدهای محتوای پیشنهادی نمایش داده شود و یک تاکتیک ضروری برای بهبود قابلیت کشف شما است.

هرچه افراد بیشتری به محتوای شما دسترسی داشته باشند، شانس بیشتری برای افزایش فالوور و ایجاد یک جامعه قوی در اینستاگرام خواهید داشت.

اما سئوی اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟ الگوریتم اینستاگرام هر قسمت از محتوای برنامه را پردازش می‌کند و اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند که می‌تواند برای تعیین اینکه پست در مورد چیست و توسط پروکسی زمانی که آن را جالب و جذاب بداند، جمع‌آوری می‌کند.

درست است که الگوریتم همه این کارها را به صورت خودکار انجام می‌دهد، چند راه وجود دارد که می‌توانید به هدایت آن در جهت بهینه‌تر کمک کنید. در ادامه این متن پنج تاکتیک برای افزایش قابلیت کشف شما را به اشتراک می‌گذاریم.

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟

با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام، سئو نقش مهمی در دسترسی و کشف در پلتفرم ایفا می‌کند. به عنوان بخشی از صفحه کاوش، جستجوی اینستاگرام دایرکتوری هر حساب اینستاگرام در برنامه است.

درست مانند جستجوی یک عبارت در گوگل، می‌توانید از نوار جستجو در بالای صفحه جست‌وجو برای یافتن و کشف اکانت‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها استفاده کنید. با تنظیم محتوای اینستاگرام خود، می‌توانید به آنچه مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند، کمک کنید اما این همه ماجرا نیست.

سئو همچنین نقش مهمی در پست‌های پیشنهادی کاربران دارد. مخصوصا فضایی که برای نمایش مجموعه‌ای از پست‌ها از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید و در اکسپلور قرار می‌گیرند، اختصاص داده شده است.

طبق گفته اینستاگرام، این پیشنهادها بر اساس پست‌هایی از حساب‌هایی مانند آن‌هایی که دنبال می‌کنید و پست‌هایی مشابه آن‌هایی که دوست دارید یا ذخیره می‌کنید، هستند.

با یک استراتژی قوی سئوی اینستاگرام، می‌توانید مطمئن شوید که پست‌های شما در نتایج جستجوی مرتبط در صفحه اکسپلور و در فیدهای محتوای پیشنهادی ظاهر می‌شوند. سئوی اینستاگرام یک تاکتیک نهایی برای دستیابی به مخاطبان مرتبط با محتوای شما است.

سئو (بهینه سازی) اینستاگرام چیست؛ مزایا و نحوه انجام آن

عوامل کلیدی رتبه بندی سئو اینستاگرام

اگر به دنبال بهبود سئو پیچ خود در اینستاگرام هستید، باید بدانید که بهینه‌سازی پست‌های اینستاگرام برای سئو تنها بخشی از کل ماجراست.

الگوریتم اینستاگرام مجموعه کاملی از اطلاعات اضافی را برای تعیین رتبه‌بندی یک نتیجه جستجوی کلمه کلیدی در صفحه اکسپلور در نظر می‌گیرد. براساس آن چه اینستاگرام اعلام کرده است چندین عامل در بهبود سئو تاثیرگذار است که مهم‌ترین عوامل عبارتند از:

ارتباط با عبارت جستجو: الگوریتم اینستاگرام سعی می‌کند آنچه را که جستجو کرده‌اید با پست‌ها، حساب‌ها، صدا، تگ‌ها و لوکیشن‌ها مطابقت دهد.

فعالیت کاربر: اگر اینستاگرام فکر کند که شخصی به یک پست نسبت به پست دیگر علاقه بیشتری دارد، آن را در نتایج جستجو برای آن فرد در اولویت قرار می‌دهد و آن را بر اساس فعالیت قبلی جستجوگر یا کاربر در برنامه تعیین می‌کند.

اطلاعات در مورد نتایج جستجو: هنگامی که حجم بالایی از نتایج مرتبط برای یک عبارت جستجو وجود دارد، می تواند تا حدودی به یک مسابقه در میزان محبوبیت تبدیل شود. تعداد لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و دنبال‌کردن یک حساب یا پست نیز می‌تواند در رتبه‌بندی نتایج جستجو تأثیر بگذارد.

وقتی نوبت به استراتژی سئوی اینستاگرام پیج شما می‌رسد، اصلی‌ترین کاری که می‌توانید برای بهبود رتبه خود انجام دهید این است که به الگوریتم کمک کنید تا محتوای شما را به درستی شناسایی کند.

5 تاکتیک برای بهبود سئو اینستاگرام

داین که بدانید نحوه استفاده از سئو چگونه است می‌تواند این فرایند را به نفع خود جلو ببرید و در معرض دید کاربران بیشتری قرار بگیرید. در ادامه پنج راه برای افزایش قابلیت کشف پیج شما توسط کاربران گفته می‌شود:

تاکتیک شماره 1: نوشتن شرح‌های توصیفی با کلمات کلیدی

تا همین اواخر می‌توانستید فقط از طریق هشتگ‌ها، تگ‌های موقعیت مکانی، نام‌های کاربری و نام پروفایل در اکسپلور اینستاگرام جستجو کنید.

اما این روند آپدیت شده و روند آن تغییر کرده است. حالا به شکلی است که می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنید. به این معنا که نوشتن کپشن‌های مرتبط و توصیفی با استفاده از کلمات کلیدی انتخابی می‌تواند به طور جدی بر قابلیت کشف و در دسترس بودن محتوای شما تأثیر بگذارد.

الگوریتم اینستاگرام از کلمات کلیدی که در نام، نام کاربری و بیوگرافی یک اکانت است نیز استفاده می‌کند اما بیشترین استفاده از کلمات کلیدی را از کپشن‌های پست‌ها و ریل‌های شما می‌کند.

سئو (بهینه سازی) اینستاگرام چیست؛ مزایا و نحوه انجام آن

تاکتیک شماره 2: کلمات کلیدی را به نام پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید

اگر می‌خواهید فالوورهای خود را افزایش دهید و از جستجوی اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید، باید پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید.

اما چگونه؟ اگر می‌خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنید، ایده خوبی است که آن کلمه کلیدی را در نام یا نام کاربری خود بگنجانید، زیرا هر دو در اینستاگرام قابل جستجو هستند.

برای مثال نام تجاری، مجله کاغذی را اگر در نظر بگیرید؛ نام و نام کاربری آنها حاوی کلمه کلیدی مجله است.

اگر نمی توانید یک کلمه کلیدی را در نام کاربری خود بگنجانید، افزودن کلمات کلیدی به قسمت نام شما می تواند به همان اندازه ارزشمند باشد.

تاکتیک شماره 3: حداکثر 30 هشتگ مرتبط را اضافه کنید

استفاده از هشتگ‌های مرتبط و هدفمند در پست‌ها و استوری‌ها هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا شدن توسط مخاطبان جدید در اینستاگرام است.

اگر یک حساب کاربری عمومی در اینستاگرام دارید و یک هشتگ به یک پست اضافه می‌کنید، آن پست در صفحه نتایج هشتگ مربوطه قابل مشاهده خواهد بود.

از آنجایی که هشتگ‌ها با هدف کشف محتوای جدید استفاده می‌شوند، استفاده از هشتگ‌های درست می‌تواند شما را در مقابل مخاطبان هدفتان قرار دهد، حتی اگر قبلاً با شما ارتباط نداشته‌اند.

به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی هشتگ خوب بسیار مهم است. مراقب باشید که بدون یک استراتژی مناسب برای هشتگ، ممکن است فرصت‌هایی را برای بهینه‌سازی حساب خود و ایجاد تعامل بیشتر و جذب فالوور از دست بدهید.

تاکتیک شماره 4: استفاده از متون توصیفی در پست‌ها

متن جایگزین اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان می‌دهد متن جایگزین سفارشی برای توضیحات غنی‌تر و بیشتر درباره عکس‌های خود بنویسید.

این ویژگی برای بهبود دسترسی در پلت فرم طراحی شده است اما می‌توان از آن برای اهداف سئو نیز استفاده کرد. در حال حاضر، اینستاگرام به طور خودکار متن جایگزین تولید می‌کند اما شما می‌توانید هنگام ایجاد یک پست، متن جایگزین را به صورت دستی وارد کنید و جزئیات اضافی و کلمات کلیدی ارزشمند را اضافه کنید.

اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ برای اضافه کردن متن جایگزین به یک پست، قبل از ارسال، روی تنظیمات پیشرفته در پایین صفحه کلیک کنید.

سئو (بهینه سازی) اینستاگرام چیست؛ مزایا و نحوه انجام آن

بعد از آن بر Write Alt Text کلیک کنید.

سئو (بهینه سازی) اینستاگرام چیست؛ مزایا و نحوه انجام آن


متن جایگزین خود را در کادر بنویسید و روی Done کلیک کنید. برای تغییر یا اضافه کردن متن جایگزین به پستی که قبلا منتشر کرده‌اید، به عکس بروید، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بروید و روی Edit کلیک کنید.

سئو (بهینه سازی) اینستاگرام چیست؛ مزایا و نحوه انجام آن

با همین کار ساده می‌توانید یک گام بلند در راستای بهبود سئوی اینستاگرام بردارید.

تاکتیک شماره 5: با جایگاه خود سازگار باشید

در نهایت، یک تاکتیک اصلی و در عین حال ساده دیده شدن این است که با شیوه‌های سئوی اینستاگرام خود سازگار باشید. هرچه بیشتر از بهترین روش‌های ذکر شده پیروی کنید، الگوریتم بیشتر متوجه می‌شود که حساب شما چیست و چه کاربردی دارد. این نوع سازگاری به اینستاگرام یاد می‌دهد که شما چه کسی هستید و چه چیزی ارائه می دهید. به این معنی که نمایه و محتوای شما در هنگام مرور اینستاگرام به کاربران مرتبط نشان داده می‌شود.

در پایان

با راه‌اندازی یک پیج در اینستاگرام با هدف شخصی یا تجاری احتمالا تصور می‌کنید که باید خود به مخاطبانتان معرفی کنید اما این جمله را فراموش نکنید که شما هر اندازه مخاطب خود را بشناسید در کنار آن باید با الگوریتم‌های اینستاگرام آشنا شوید.

اما این آشنایی یک طرفه نیست و بسیار مهم است که اینستاگرام شما را بشناسد و نیاز است که آداب رفتاری با آن را بلد باشید. مانند هر را نوع از شکل گیری رابطه ممکن است پیچیدگی داشته باشد اما زمانی که رابطه شما شکل بگیرد می‌توانید از مزایا و فواید یک رابطه خوب دوستانه بهره ببرید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام همراه با عکس

سئو سایت SEO چیست؛ انواع، فاکتور ها و بهترین روش های سئو

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام و استوری آن؛ انواع روش ها + مثال

دیدگاهتان را بنویسید