×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی نحوه معرفی محصول در اینستاگرام و استوری آن؛ انواع روش ها + مثال
تاریخ انتشار : 01 مرداد 1402 زمان مطالعه : 14 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام و استوری آن؛ انواع روش ها + مثال

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام و استوری آن؛ انواع روش ها + مثال

اینستاگرام چندین سال است که به بازاری جدی تبدیل شده و حتی کسب و کارهای سنتی به آن ورود پیدا کرده‌اند.

اما بسیاری هنوز در استفاده بهینه از اینستاگرام مبتدی هستند و از چند و چون و الگوریتم‌های اینستاگرام بی‌خبر هستند. از طرفی اینستاگرام دارای ویژگی‌هایی است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا عرضه یک محصول جدید را به راحتی اعلام کنند.

در نتیجه باید با روش‌هایی که می‌توان یک محصول را در اینستاگرام معرفی کرد آشنا شد. ادامه مطلب را بخوانید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

چرا اینستاگرام برای معرفی محصول ایده‌آل است؟

اینستاگرام یکی از برترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در جهان با رابط کاربری آسان است. در گزارش دیگری، تخمین زده شد که تا سال 2023، بیش از 1.3 میلیارد کاربر اینستاگرام وجود داشته باشد.

اینستاگرام این مرکزی برای کشف محصول است. چرا که اینستاگرام به عنوان پلتفرمی شناخته می شود که مردم برندها و محصولات جدید را کشف می کنند.

در نظرسنجی که انجام دادند، 83 درصد از مردم گفتند اینستاگرام به آنها کمک می کند محصولات و خدمات جدید را کشف کنند. بنابراین می توانید مطمئن باشید که وقتی محصول جدید شما در اینستاگرام معرفی شد، مردم آن را مشاهده خواهند کرد.

علاوه بر این63 درصد از مردم می‌گویند اینستاگرام آنها را قادر می‌سازد تا با برندها ارتباط برقرار کنند. همچنین، یک نظرسنجی اینستاگرام برای کسب و کار نشان داد که 44 درصد از مردم از اپلیکیشن اجتماعی برای خرید هفتگی استفاده می کنند.

نه تنها افراد در اینستاگرام فعال هستند، بلکه مایلند راه بیشتری را نیز طی کنند که می‌تواند شامل بازدید از فروشگاه شما، خرید محصول شما، اشتراک‌گذاری آن و موارد دیگر باشد. زمانی که محصول خود را در اینستاگرام معرفی می‌کنید، مردم می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند و همان‌جا خرید کنند همچنین فرصت های تبلیغاتی مقرون به صرفه در این پلتفرم وجود دارد و شما مجبور نستید برای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ پولی بالا هزینه کنید.

موارد گفته شده این نتیجه را می‌رساند که شما می‌توانید با معرفی یک محصول در اینستاگرام، انتظار تبدیل آن را داشته باشید.

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام (راهنمای گام به گام)

در این بخش، ما به طور مفصل نشان می‌دهیم که چگونه می توانید یک محصول را در اینستاگرام معرفی کنید.

مرحله 1: مخاطب خود را مشخص کنید

طبیعتا وقتی محصول خود را راه اندازی می کنید، دوست دارید مردم با آن تعامل داشته باشند و آن را بخرند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید توسط افرادی که به محصول علاقه مند هستند یا در جستجوی آن بوده اند، دیده شود. مانند عبارت معروف بازاریابی دیجیتال که «فروش یا تبلیغات به همه تقریباً مانند تبلیغات برای هیچ‌کس نیست» و شما باید از آن دوری کنید.

همچنین شما مجبور نخواهید بود بیش از آنچه باید برای جذب مشتری هزینه کنید. اساساً، تعریف مخاطب تضمین می کند که محصول شما با موفقیت وارد بازار می شود. اما مخاطب خود را چگونه تعریف می‌کنید؟

ابتدا بدانید که مخاطبان فعلی شما چه کسانی هستند: به پایگاه مشتریان خود نگاهی بیندازید.

افرادی که از شما خرید می‌کنند چه کسانی هستند؟ چرا از شما خرید می‌کنند؟ پست های رسانه‌های اجتماعی خود را مرور کنید و نظارت کنید که چه کسی با پست های شما تعامل دارد، آنها را لایک می‌کند، نظر می‌دهد یا آنها را به اشتراک می‌گذارد. سپس، ویژگی ها و علایق مشابه را بیابید. این احتمال وجود دارد که افرادی مانند آنها نیز مشتریان شما باشند.

در گام بعدی به رقبای خود نگاهی بیندازید. ردیابی کنید که رقبای شما چه کسانی را هدف قرار می دهند. مشتریان فعلی آنها چه کسانی هستند؟ اگر آنها در یک جایگاه هستند، ممکن است بتوانید نشانه‌هایی را انتخاب کنید که به شما کمک کند.

شناخت بر اساس مزایای محصول خود، بفهمید چه کسی به محصول شما نیاز دارد و احتمال خرید آن بیشتر است. در اینجا عواملی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند. مانند: سن، موقعیت مکانی، جنسیت، سطح درآمد، وضعیت خانواده، قومیت و موارد دیگر.

علاوه بر این موارد برای شناخت مخاطب بهتر است، روانشناسی آنها را در نظر بگیرید و به این سوالات پاسخ دهید که به ویژگی های مشتریان معمولی شما اشاره دارد. علایق، سبک زندگی و رفتار آنها چیست؟ شخصیت آنها چگونه است؟ هنگامی که بتوانید مخاطب خود را تعریف کنید، مراحل دیگر بسیار آسان تر می شود.

مرحله 2: استراتژی محتوای خود را توسعه دهید

استراتژی محتوا به برنامه ریزی، تولید و ارائه محتوای مورد استفاده در روز راه اندازی اشاره دارد. زمانی که تصمیم می‌گیرید چه نوع محتوایی برای کمپین از جمله موارد دیگر استفاده شود، بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما است. 

مطالب در چه قالبی خواهند بود؛ به عنوان مثال، فیلم ها، تصاویر، استوری های اینستاگرام، ریل‌ها. بهتر است به این سوال پاسخ دهید که هدف محتوا چیست؟ چرا باید یک استراتژی محتوا ایجاد کنید؟ این کار به شما کمک کند تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، آگاهی از محصول خود را افزایش دهید و فروش خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چگونه است؛ ۸ اقدام مهم

حساب کاربری اینستاگرام خود را به روز: این شامل بهینه سازی بیوگرافی شما با افزودن اطلاعات تماس شما و اطمینان از جذب مخاطب هدف شما است. شما همچنین باید در مورد اهداف خود در هنگام حسابرسی حساب خود فکر کنید.

یک موضوع برای محتوای خود ایجاد کنید: با توجه به اینکه اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، باید به فونت ها، رنگ ها یا فیلترهایی فکر کنید که می توانید در محتوای خود استفاده کنید که نشان دهنده برند شما باشد. علاوه بر این، محتوا باید در چه قالبی باشد؟

تولید محتوا: از آنجایی که هدف معرفی محصول است، محتوایی که تولید می‌کنید باید باکیفیت باشد، در مورد محصول آگاهی ایجاد کنید.

ایجاد یک تقویم محتوا: یک تقویم شما را راهنمایی می کند که چه زمانی قبل و بعد از راه اندازی پست ارسال کنید. به این ترتیب شما می خواهید در نظر داشته باشید که چقدر می‌خواهید پست ارسال کنید و چه زمانی مخاطبان شما آنلاین خواهند بود.

دسترسی به محتوای خود را گسترش دهید: در اینجا شما نگران این هستید که چگونه افراد بیشتری را از محصول خود آگاه کنید. این شامل مشارکت با اینفلوئنسرها، تبلیغ متقابل در سایر پلتفرم‌هایی علاوه بر اینستاگرام یا در نظر گرفتن پست‌های جایزه‌دار است.

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام و استوری آن؛ انواع روش ها + مثال

مرحله سوم: با سازندگان محتوا و تأثیرگذاران شریک شوید

قدم بعدی که می‌خواهید هنگام معرفی محصول خود در اینستاگرام بردارید، همکاری با سازندگان و تأثیرگذاران است. این افراد می‌دانند چه چیزی روی پلتفرم اینستاگرام کار می‌کند، بنابراین شما می توانید از تخصص آنها به نفع خود استفاده کنید.

گزارشی توسط Smart Insights نشان داد که 51 درصد از بازاریابان می‌گویند که همکاری با اینفلوئنسرها به آنها کمک کرده تا مشتریان جدیدی به دست آورند. مصرف کنندگان نیز گزارش های خوبی در مورد تأثیرگذاران داشته اند. 84 درصد از آنها گفته اند که تصمیم به خرید محصول را بر اساس توصیه یک تأثیرگذار گرفته اند.

در مطالعه دیگری، مصرف‌کنندگان گفتند که حرف یک تأثیرگذار یا افرادی را که می‌شناسند بر پیام‌های برندهای واقعی می‌پذیرند.

باید دقت کنید که همکاری با اینفلوئنسرها و سازندگان اینستاگرام می تواند تأثیر قابل توجهی در عرضه محصول شما داشته باشد. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود از مخاطبان آنها برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید زیرا آنها توانسته اند جامعه بزرگی از کاربران IG ایجاد کنند. حتی کار کردن با اینفلوئنسرهایی که فالوورهای کمی دارند، مانند میکرو اینفلوئنسرها، که تعداد فالوورهای آنها بین 10 تا 100 هزار است و همکاری با آنها می تواند به شما امکان دسترسی به انجمن آنها را بدهد.

در واقع زمانی که توسط اینفلوئنسرها گفته می‌شود که از یک محصول رونمایی می‌شود تاثیر بیشتری بر مخاطب می‌گذارد.

اما چگونه می‌توانید با آنها همکاری کنید؟ ابتدا باید آن‌ها را پیدا کنید و از مرحله اول استفاده کنید. زمانی که شما به شناخت درستی از مخاطب خود برسید می‌توانید به راحتی تشخیص دهید که چه صفحاتی را نیز دنبال می‌کنند.

مرحله چهارم: از ویژگی‌های اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام دارای چندین ویژگی است که می‌تواند به شما کمک کند تبلیغات جدید ایجاد کنید و مردم را از محصولات جدید خود مطلع کنید. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم:

هشتگ‌های راه‌اندازی محصول: این ویژگی محصول جدید شما را در قالب‌های مختلف از جمله حلقه‌های اینستاگرام، استوری، زنده و فید همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید برچسب‌گذاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

برچسب‌های راه‌اندازی محصول: شامل برچسب‌های شمارش معکوس و یادآوری می‌شود که می‌توانید در استوری‌های IG از آن‌ها استفاده کنید تا وقتی محصول شما آماده شد به مردم اطلاع داده شود.

اطلاعیه ها: آیا می خواهید خریداران قبل از تاریخ راه اندازی یک یادآوری دریافت کنند؟ می‌توانید این کار را با ضربه زدن روی اعلان‌های فشاری در تب Activity انجام دهید.

صفحات جزئیات محصول: با استفاده از این ویژگی، مشتریان می توانند تصاویر بیشتری از محصول شما را ببینند، درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنند و یادآوری هایی را نیز تنظیم کنند.

خرید لایو: این برای روز راه اندازی ایده آل است و به شما امکان می دهد در زمان واقعی با مخاطبان خود جشن بگیرید. همچنین می‌توانید محصول را در رویداد زنده با تایمر معکوس نشان دهید. سپس هنگامی که محصول شما منتشر شد، در فروشگاه اینستاگرام شما قرار می گیرد و همچنین در پست ها تگ می شود.

مرحله پنجم: از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید

برای مرحله آخر، می‌توانید تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را با اجرای تبلیغات پولی تقویت کنید. اگر می‌خواهید، می‌توانید در مراحل پیش از راه‌اندازی کارها را شروع کنید.

اما چرا این کار مهم است؟ طبق گفته اینستاگرام، 50 درصد از کاربران با دیدن تبلیغات یک برند، علاقه بیشتری به برندی خواهند داشت. تبلیغات اینستاگرام به شما کمک می کند تا افراد بیشتری را جذب کنید و به شما امکان می‌دهد تصمیم بگیرید چه کسی می تواند محتوای شما را از طریق هدف گذاری ببیند و اگر محتوای تولید شده توسط یک سازنده را به عنوان تبلیغ اینستاگرام (مجوز سازنده) تبلیغ کنید، می توانید دسترسی خود را حتی بیشتر گسترش دهید.

نحوه استفاده از استوری اینستاگرام برای معرفی محصول

زمانی که از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می کنید، استوری ها باید جزء استراتژی شما باشند. اما ارائه محتوا برای اولین بار می تواند دلهره آور باشد. در ادامه چند نکته کاربردی در مورد نحوه استفاده از استوری اینستاگرام به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود ارائه کرده‌ایم.

به مخاطبان خود آموزش دهید

قالب متوالی Stories آنها را برای محتوای گام به گام و نحوه سبک سازی عالی می کند. از دستور العمل‌ها گرفته تا آموزش‌های زیبایی، می‌توانید محتوای آموزشی با اندازه لقمه ایجاد کنید که بسیار جذاب است. اینها جایگزین آسانی برای ویدیوها و پست های وبلاگ سنتی هستند.

 اخبار خود را اعلام کنید

برخی از برندها از استوری ها به عنوان فضایی برای اطلاع رسانی استفاده می‌کنند. این یک حرکت هوشمندانه برای حفظ فالوورهای شما در مورد آنچه که کسب و کار شما در حال انجام است، است.

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام و استوری آن؛ انواع روش ها + مثال

آخرین پست‌ها را در فید اصلی خود برجسته کنید

این نمونه ای از نحوه استفاده از استوری برای دور زدن الگوریتم اینستاگرام است. فرض کنید یک پست جدید عالی در فید اصلی خود دارید. تبلیغ آن از طریق Stories یک بازی کاملاً منصفانه برای به حداکثر رساندن دسترسی شما است.

بسته به اینکه چند بار در اینستاگرام پست می گذارید، در مورد اعلام پست های خود خیلی تهاجمی نباشید. سعی کنید این کار را برای مهم ترین اطلاعیه ها و پیشنهادات خود رزرو کنید.

اکنون که اینستاگرام به هر کاربر اجازه می دهد تا به استوری ها لینک اضافه کند، می توانید از این ویژگی برای تبلیغ محتوای جدید خارج از اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید. از این ویژگی برای به اشتراک گذاری آخرین پست های وبلاگ، انتشارات مطبوعاتی و سایر مطالب مهم خود استفاده کنید.

پیشنهادها را در زمان مناسب تبلیغ کنید

همانطور که پیشنهادی را از طریق اینستاگرام تبلیغ می‌کنید، می‌توانید همین کار را از طریق استوری انجام دهید. این برای تجارت الکترونیک و فروشگاه های آجر و ملات به طور یکسان عالی است.

می‌توانید از داستان‌های خود برای تبلیغ معاملات با زمان محدود یا صرفاً برای برجسته کردن فروش فعلی استفاده کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربر و عکس های مشتری را به اشتراک بگذارید

بسیاری از برندها داستان هایی را به اشتراک می‌گذارند که به محتوای تولید شده توسط فالوورهای خود اختصاص داده شده است. استفاده از Stories برای انجام این کار به شما امکان می دهد یک نمایش اسلاید اختصاصی برای مشتری ایجاد کنید.

و دیگر لازم نیست نگران مسدود کردن فید اصلی خود با UGC باشید. به علاوه، ارسال مجدد محتوا در استوری ها حتی از روش های سنتی برنامه ریزی مجدد آسان تر است.

دنبال کنندگان خود را به پشت صحنه ببرید

بخشی از زیبایی استوری های اینستاگرام این است که آنها نباید تولیدات بزرگ و صیقلی باشند. در واقع، بسیاری از برندها داستان هایی را ایجاد می کنند که در حال پرواز و بدون فیلتر هستند. به راه‌های مختلفی برای استفاده از استوری‌ها فکر کنید تا دنبال‌کنندگان خود را با خود همراه کنید. می‌توانید عکس‌های رویداد و محتوای «روزی از زندگی» را پست کنید که روال معمول شما را برجسته می‌کند.

نمونه‌های موفق معرفی محصول در اینستاگرام

اولین نمونه ما از Teva، یک برند کفش فرانسوی است. یکی از پست های آنها تقریباً 3 هزار لایک از جمله نظرات دریافت کرد. آنها چه کردند؟ ، آن‌ها از تبلیغات ارگانیک استفاده کرده‌اند که در آن یکی از مدیران خود را در پست نشان می‌دهند که ظاهر محصول را نشان می‌دهد. علاوه بر این پس از راه اندازی، فید اینستاگرام آنها همچنان دارای پست های متعددی بود که محصول جدید آنها را نشان می داد.

تدی بلیک

تدی بلیک، یک برند کیف دستی مستقر در نیویورک، محصول جدیدی به نام «کیم» را عرضه کرد که باعث شد مخاطبانش در اینستاگرام صحبت کنند. آنها از پست های ارگانیک به عنوان استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود استفاده می کردند و هیچ چیز خیلی پیچیده ای نبود، فقط تصویری از محصول آنها در حال استفاده بود. تدی بلیک همچنین از هشتگ‌ها برای نمایش بیشتر پست استفاده کرد.

برند ریش

نمونه نهایی ما از Beardbrand است. آنها بسته بندی و نام محصول خود را تغییر دادند تا از نظر فنی بتوانیم بگوییم محصول جدیدی است. آنها یک پست قبل از راه اندازی با یک عنوان جالب در توضیح ظاهر جدید ایجاد کردند.

آنها می خواستند ارزش بیشتری را برای مشتریان خود فراهم کنند و این باعث شد آنها با پست درگیر شوند. Beardbrand همچنین از هشتگ ها به عنوان بخشی از استراتژی رسانه های اجتماعی خود برای افزایش دسترسی خود قبل از تاریخ راه اندازی استفاده کرد.

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام و استوری آن؛ انواع روش ها + مثال

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

طبیعی است که شما برای شروع کار و نحوه معرفی محصول جدید به مخاطبان خود نگران باشید. در عین حال، ما می‌دانیم که شروع کار می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد و به همین دلیل، می‌خواهیم این بار را از دوش شما برداریم.

شما می‌توانید با استفاده از مشاوران ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت کار را برای خود راحت کنید و به روزترین مشورت‌ها را از کارشناسان ما بگیرید.

چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در کمپین تبلیغاتی 360 درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

جملات تاثیرگذار و متون فروش تلفنی قدرتمند؛ ۱۷ سبک جدید

راهکارهای فروش که در اوضاع ایران جواب می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید