×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام همراه با عکس
تاریخ انتشار : 23 مرداد 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام همراه با عکس

نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام همراه با عکس

در حوزه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در اختیار شماست. آیا می‌خواهید محصولات خود را به مشتریان خود نشان دهید؟ یک پلتفرم غنی از بصری مانند اینستاگرام برای انجام این کار عالی است.

آیا امیدوارید سطح تعامل رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید؟ اینستاگرام می‌تواند بهترین بلیت باشد، به‌ویژه که اینستاگرام ۵۸ برابر بیشتر از فیس‌بوک و ۱۵۰ برابر بیشتر از توییتر به ازای هر فالوور تعامل ایجاد می‌کند. علاوه بر این اینستاگرام دارای چندین ویژگی است که برای بازاریابان رسانه‌های اجتماعی مفید است که یکی از ارزشمندترین آنها استوری اینستاگرام است.

استوری‌ها از نقطه نظر بازاریابی بسیار قدرتمند هستند، زیرا استفاده از آنها آسان است و فرصتی منحصر به فرد برای تعامل مستقیم با دنبال‌کنندگان را ارائه می‌دهد. مهم‌تر از همه، آنها به شما این امکان را می‌دهند که با کمک لینک‌ها، ترافیک را مستقیما به وب سایت خود هدایت کنید.

چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: چگونه یک لینک به استوری اینستاگرام خود اضافه کنیم. برای استفاده از این ابزار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

_ هنگامی که استوری اینستاگرام خود را آماده کردید و از ظاهر آن راضی بودید، روی نماد استیکر در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

_ از گزینه‌های ظاهر شده روی لینک کلیک کنید.

نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستا همراه با عکس

_ نشانی اینترنتی را که می‌خواهید کاربران را به آن هدایت کنید جای‌گذاری کنید.

_ اگر می‌خواهید متن برچسب را تغییر دهید، روی بخش سفارشی کردن متن برچسب کلیک کنید. متنی را که می‌خواهید روی دکمه پیوند شما نمایش داده شود تایپ کنید.

_ روی Done کلیک کنید.

استیکر لینک اینستاگرام چیست؟

استیکر لینک اینستاگرام قابلیتی است که به کاربران اجازه می دهد URL های خارجی را به استوری خود اضافه کنند.

استیکر لینک اینستاگرام یکی از ساده ترین راهها برای هدایت ترافیک از پروفایل اینستاگرام شما به یک پلتفرم خارجی مانند وب سایت شما است که آن را به یک ابزار بازاریابی ارزشمند تبدیل می‌کند. همچنین می‌توانید معیارهای پیوندهایی را که در استوری اینستاگرام خود قرار می‌دهید از طریق آنالیتیکس اینستاگرام (یا Insights) ردیابی کنید.

این معیارهای رسانه‌های اجتماعی شامل تعداد حساب‌های به دست آمده، تعداد حساب‌های درگیر شده، کلیک روی لینک‌ها و موارد دیگر است. از طرف دیگر، می‌توانید از عملکرد Sociality.io Analytics نه تنها برای بررسی تحلیل‌های استوری اینستاگرام خود استفاده کنید، بلکه به راحتی گزارش‌های کاملی را به دست بیاورید.


چگونه از لینک استوری اینستاگرام بیشترین استفاده را ببریم؟

آیا به این فکر می‌کنید که گذاشتن تنها یک لینک تنها در استوری زیبا نیست و می‌خواهید آن را زیباتر به دیگران عرضه کنید، ادامه مطلب را بخوانید:

1. سفارشی کنید

سفارشی کردن متن برچسب پیوند خود یک راه عالی برای به دست آوردن کلیک‌های بیشتر است. به عنوان مثال، به جای اینکه متن به سادگی نشانی اینترنتی را پیش‌نمایش کند، می‌توانید یک فراخوان برای اقدام (CTA) مانند اطلاعات بیشتر، ثبت‌نام در اینجا، یا خرید همین حالا اضافه کنید. این نه تنها توجه کاربر را به خود جلب می‌کند، بلکه احتمال دریافت کلیک بیشتر و در نتیجه ترافیک وب بیشتر را افزایش می‌دهد.

2. تم‌های رنگی را انتخاب کنید

هنگامی که پیوندی را به استوری اینستاگرام خود اضافه می‌کنید، می‌توانید روی آن کلیک کنید تا رنگ پس زمینه و متن را تغییر دهید، همان طور که در زیر مشاهده می‌کنید. با تغییر رنگ استیکر، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که از لحاظ زیبایی استوری شما مطابقت دارد و توجه کاربر را به خود جلب می‌کند.

نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستا همراه با عکس

3. اندازه برچسب را تغییر دهید

علاوه بر متن و رنگ، می‌توانید اندازه استیکر لینک استوری اینستاگرام خود را نیز سفارشی کنید. برای انجام این کار، به سادگی برچسب را به حالت نیشگون بگیرید و انگشتان خود را روی صفحه بکشید تا بزرگتر یا کوچکتر شود.

انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که استیکر به طور یکپارچه در استوری اینستاگرام شما قرار می‌گیرد و فریم را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

5 روش برای استفاده از لینک استوری اینستاگرام

1. فالوورهای خود را بشناسید

اگر در حال انجام تحقیقات مصرف کننده هستید از طریق لینک استوری اینستاگرام تبلیغ کنید. حتی ساده‌تر حتی توانید با استفاده از استیکر سؤال اینستاگرام، مستقیماً در استوری اینستاگرام خود سؤال بپرسید. این استیکر کمی با لینک اینستاگرام متفاوت است اما همچنان بسیار موثر است.

نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستا همراه با عکس

2. معرفی محصول جدید را اعلام کنید

اگر اخیراً یک مورد جدید به خط تولید خود اضافه کرده‌اید، می‌توانید آن را از طریق استوری معرفی کنید و به عنوان یک مکمل عالی برای هر پست یا ریل که در فید خود ادغام می‌کنید عمل کند.

3. فروش را افزایش دهید

استوری‌های اینستاگرام نه تنها در تبلیغ محصولات جدید، بلکه محصولات موجود شما نیز موثر هستند. چه در حال برجسته کردن یک محصول جدید یا اصلی باشید، افزودن لینک به صفحه فرود مورد، راهی عالی برای افزایش فروش آن محصول است. انجام این کار تا حد زیادی تجربه کاربر را تسهیل می‌کند و تبدیل را تشویق می‌کند.

4. لیست پستی خود را بسازید

اگر خبرنامه دارید، لینک استوری اینستاگرام می‌تواند راهی عالی برای تبلیغ آن و تشویق کاربران برای ثبت نام در آن باشد. یک ایده عالی این است که برخی از محتوایی را که معمولاً در خبرنامه خود قرار می‌دهید به نمایش بگذارید (مانند داستان های خبری، نقل قول های انگیزشی، آموزش های محصول) و استفاده از لینک برای هدایت کاربران به صفحه ثبت نام.

5. یک رویداد آینده را برجسته کنید

استوری‌های اینستاگرام به ویژه در ترویج ابتکارات حساس به زمان، مانند رویدادهای آینده، موثر هستند. این تا حد زیادی به این دلیل است که آنها بر اساس تازگی نشان داده می‌شوند. به علاوه، تبلیغ رویدادها در استوری اینستاگرام شما یک جایگزین عالی برای ارسال پست‌ها و ریل‌های دائمی است که پس از پایان رویداد در فید شما بی‌اهمیت می‌شوند.

راه های جایگزین برای هدایت ترافیک از اینستاگرام از طریق لینک

اگر فکر می‌کنید لینک در استوری برای اهداف بازاریابی شما مناسب نیست، نگران نباشید، جایگزین های مختلفی برای به اشتراک‌گذاری لینک‌ها از طریق اینستاگرام وجود دارد. در زیر، نگاهی به این روش‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها می‌اندازیم.

لینک در بیو

احتمالاً این تاکتیک بازاریابی را بارها دیده اید، اغلب در انتهای یک عنوان. “لینک در بیو” به URL قابل کلیک در بخش بیوگرافی حساب اینستاگرام اشاره دارد. پیوند انتخابی بین مشاغل متفاوت است، اما معمولاً کاربران را به وب سایت برند یا یک سایت میزبانی چند پیوندی شخص ثالث مانند Linktree، LikeShop و Linkin.bio هدایت می کند.

هر یک از این پلتفرم‌ها امتیازات، طرح‌بندی‌ها و عملکردهای خاص خود را برای مشاغل مختلف دارند. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می شود، Linktree و LikeShop برای مشاغل مبتنی بر محصول که می خواهند محصولات، کدهای تخفیف، برنامه های ارجاع و موارد دیگر خود را به نمایش بگذارند مناسب تر هستند. از سوی دیگر، Linkin.bio برای کسب و کارهای مبتنی بر محتوا و رسانه های خبری که می خواهند هر یک از پست های خود را به مقالات مربوطه پیوند دهند، عالی است.

نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستا همراه با عکس

دایرکت پیام اینستاگرام

پیام‌های اینستاگرام، یعنی پیام‌های مستقیم (DM)، می‌توانند خروجی دیگری برای اشتراک‌گذاری لینک‌های خارجی باشند. برای مثال، اگر مشتری مستقیماً با سؤالی در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید به شما پیام می‌دهد، می‌توانید به آنها پاسخ دهید و پیوندی به صفحه فرود در سایت خود در مورد آن پیشنهاد برای آنها بفرستید.

به این ترتیب، آنها می توانند بیشتر در مورد آن بیاموزند و شما می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

به کپشن‌های اینستاگرام لینک اضافه کنید

اگرچه آنها قابل کلیک نخواهند بود، اما همچنان می‌توانید پیوندهایی را به کپشن های اینستاگرام اضافه کنید. در این سناریو، کاربر به جای کلیک کردن بر روی آن، باید URL را کپی و در مرورگر خود جای‌گذاری کند.

از آنجایی که این رویکرد به تلاش بیشتر کاربر نیاز دارد، پیروی از بهترین روش‌ها، مانند کوتاه کردن پیوند از طریق سایتی مانند Bitly، بسیار مهم است. به این ترتیب، از داشتن عنوانی که بیش از حد طولانی است (و با تعداد کاراکترهای مورد نیاز مطابقت ندارد) و/یا برای کاربر طاقت فرسا اجتناب می‌کنید.

نحوه اضافه کردن لینک به استوری اینستا همراه با عکس

در پایان

در این متن توضیح دادیم که چگونه یک استوری را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید. کار اصلا سختی نیست اما باید دقیت کنی که چگونه بهترین بهره را از آن ببرید و حتی اگر دیدید که برای شما کارایی ندارد راه‌های جایگزین را استفاده کنید که در همین متن برای شما آمده است.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

استفاده از خدمات آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت می‌تواند به شما کمک کند تا در دیده شدن و جذب مشتری بیشتر موفق‌تر باشید. با تجربه و تخصص چندین ساله در این زمینه، تیم مگنت می‌تواند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را برای شروع کار و معرفی محصول جدید به شما ارائه دهد.

با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی اینترنتی، شما می‌توانید از:

بهره ببرید.

با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید.

هدف ما ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه است که به شما کمک کند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب کسب کنید و بازاریابی موثر و جذاب برای مخاطبان خود انجام دهید.

اگر احتیاج به کمک در معرفی محصول جدید و جذب مشتریان هدف دارید، می‌توانید با آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای ما بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

آموزش فروش محصول از طریق اینستاگرام؛ صفر تا صد فروش در اینستا

حل مشکلات اینستاگرام توسط خودتان (آموزش تصویری)

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام و استوری آن؛ انواع روش ها + مثال

دیدگاهتان را بنویسید