×
صفحه اصلی شبکه های اجتماعی چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؛ در همه شبکه‌ها‌ی اجتماعی
تاریخ انتشار : 07 مرداد 1402 زمان مطالعه : 12 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؛ در همه شبکه‌ها‌ی اجتماعی

چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؛ در همه شبکه‌ها‌ی اجتماعی

شبکه های اجتماعی هرگز خواب ندارند و هر روز انبوهی از محتوا در چندین پلت فرم رسانه‌های اجتماعی آپلود می‌شود.

براثی مثال در یوتیوب که بزرگترین پلتفرم ویدیوی جهان است، بیش از 500 ویدیو در دقیقه در این پلتفرم آپلود می‌شود.

نه فقط یوتیوب، بلکه فیس بوک نیز آمار استوری‌ها را در نظر گرفت و نشان داد که روزانه بیش از 1 میلیارد محتوا در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شود. روزانه حدود 95 میلیارد پست در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود. این اعداد و ارقام، نشام می‌دهد که رقابت سخت و پیچیده‌ای در میان بازاریابان وجود دارد.

این رقابت در هر پلتفرم، برای کسب‌وکارهای کوچک و برندها برای برجسته شدن و تبلیغ محصولات خود می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

اما چگونه می‌توان در این رقابت شدید، موفق عمل کرد؟ یکی از این راه‌ها هشتگ‌ها هستند؟ اما سوال این جاست چگونه می‌توان یک هشتگ را در پلتفرهای مختلف پررنگ کرد؟

چه کسی اولین بار از هشتگ استفاده کرد؟

عمر هشتگ‌های رسانه‌های اجتماعی به یک دهه می‌رسد. اولین هشتگ را یک طراح محصول، کریس مسینا، استفاده و در مورد آن صحبت کرد. هدف اصلی پشت این ایده، دسته بندی موضوعات خاص بود تا بتوانند گفتگوی معناداری را در مورد موضوعات خاص ایجاد کنند.

هشتگ‌ها ابتدا در توییتر معرفی شدند و به تدریج به سلاحی مخفی برای تقویت پست ها در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی تبدیل شدند.

حالا هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های موثری هستند که پست‌های را قابل کشف‌تر می‌کنند. این واقعیت وجود دارد که هشتگ‌ها قدرت وایرال شدن را در تمام سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی دارند.

هشتگها در رسانه‌های اجتماعی چه کاربردی دارد؟

وقتی صحبت از استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی به میان می‌آید، هشتگ‌ها کلید باز کردن قدرت رسانه‌های اجتماعی و اطمینان از اینکه محتوای شما به افراد مناسب می‌رسد، هستند.

آنها فروشگاهی یکپارچه برای یافتن محتوای مرتبط با یک موضوع یا رویداد خاص هستند. شما آنها را در همه جا دیده‌اید: در برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود، در کتاب های مورد علاقه خود و البته در سراسر رسانه‌های اجتماعی. از توییتر گرفته تا اینستاگرام، هشتگ‌ها برای کمک به دسته‌بندی، سازماندهی و تبلیغ محتوا استفاده می‌شوند.

این نمادها دارای قدرت قوی هستند زیرا می‌توانند به شما در دستیابی به مخاطبان جدید، افزایش تعامل و ایجاد روابط با فالوورهای خود کمک کنند.

چه بخواهید چه نخواهید، آنها به چشم انداز رسان‌ های اجتماعی تبدیل شده‌اند و  عمر طولانی‌تری دارند. با هشتگ‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانید یک کپشن جذاب ایجاد کنید و هشتگ مربوطه را با آن اضافه کنید. این به کاربران کمک می‌کند تا وقتی روی یک هشتگ خاص کلیک می‌کنند، مجموعه وسیعی از محتوای مرتبط را مشاهده کنند.

به عنوان مثال، اگر من یک پست در رسانه های اجتماعی برای کسب و کار ایجاد کنم، از هشتگ های مرتبط مانند #رسانه های اجتماعی یا #بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده خواهم کرد تا پست خود را قابل کشف‌تر کنم.

بنابراین، هنگامی که شخصی برای محتوای رسانه‌های اجتماعی یا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی جستجو می کند، پست های من در لیست جستجوی او ظاهر می‌شود.

بهترین بخش این است که هشتگ‌ها این قدرت را دارند که دسترسی شما را افزایش دهند. طبق تحقیقات انجام شده، توییت هایی با هشتگ های مرتبط، دو برابر توییت‌های بدون هشتگ دیده می‌شوند. در نهایت، هشتگ مناسب می‌تواند منجر به یک استراتژی بازاریابی موفق در شبکه‌های اجتماعی شود و یک هشتگ نادرست حتی می‌تواند اعتبار برند شما را از بین ببرد.

چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؛ در همه شبکه‌ها‌ی اجتماعی

نحوه استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی

هشتگ‌ها علائم کوچک هستند که می‌توانند یک پست را ایجاد یا از بین ببرند. آنها برای هر پست رسانه اجتماعی ضروری هستند، خواه تلاش برای افزایش تعامل، دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر یا قابل کشف کردن محتوای شما.

اما با وجود هشتگ‌های زیاد برای انتخاب، دانستن اینکه از کدام هشتگ‌ها استفاده کنید می‌تواند مشکل باشد. بنابراین، بیایید نحوه استفاده از هشتگ ها در رسانه های اجتماعی بررسی کنیم.

 ساده و مرتبط

انتخاب هشتگ‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند کمی مشکل باشند. شما می‌خواهید از آنها برای جلب توجه به پست‌های خود استفاده کنید اما نمی‌خواهید در آنها زیاده روی کنید. تعداد زیاد هشتگ‌ها می‌تواند پست شما را اسپم و غیرحرفه‌ای نشان دهد.

بنابراین، چگونه تعادل مناسب را پیدا می‌کنید؟ پاسخ این است: هشتگ‌های خود را ساده نگه دارید. فقط چند هشتگ ساده می‌تواند تفاوت زیادی در درک پست شما ایجاد کند.

این روش کمک می‌کند محتوای شما توسط افراد مناسب دیده شود و پست شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسد. کلید اصلی این است که هشتگ‌های خود را ساده و مرتبط با مخاطبان خود نگه دارید.

بیش از حد از هشتگ‌ها استفاده نکنید

اگر در فید رسان‌ های اجتماعی خود پیمایش کرده باشید و با پستی با هشتگ‌های بیش از حد مواجه شوید، چه خواهید کرد؟ البته بلافاصله آن را اسکرول خواهید کرد زیرا ممکن است برای شما غیرحرفه‌ای یا آزاردهنده به نظر برسد.

هشتگ‌ها یکی از راه‌های موثر برای انتشار محتوای شما هستند. اما مرز باریکی بین استفاده و استفاده بیش از حد از هشتگ‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

اگر از تعداد زیادی استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که فالوورهای خود را آزار دهید. دو تا سه هشتگ در یک پست کافی است. استفاده بیش از حد از هشتگ ها می تواند منجر به ایجاد یک پست درهم و برهم، سردرگمی برای دنبال کنندگان شما شود و حتی می تواند نشانگر اسپم باشد.

تحقیق برای هشتگ

همه ما می‌توانیم موافق باشیم که این هشتگ‌ها، بخش مهمی از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا دیده شوید، تعامل را افزایش دهید و برند خود را بسازید. اما قبل از شروع استفاده از هشتگ‌ها، مهم است که کمی تحقیق کنید. به هر حال، استفاده از هشتگ اگر به شما در رسیدن به اهدافتان کمک نکند، فایده‌ای ندارد. بنابراین، مهم است که در مورد آن تحقیق کنید. هنگام تحقیق برای هشتگ، موارد زیر را بررسی کنید:

  • کاربران دیگر چند بار از آن استفاده کرده‌اند؟
  • تعداد پست‌هایی که از هشتگ استفاده می‌کنند.
  • هر گونه ارتباط بالقوه‌ای که هشتگ ممکن است داشته باشد.

همچنین مهم است که اطمینان حاصل شود که هشتگ به صورت مخرب یا راهی برای انتشار اطلاعات نادرست استفاده نمی‌شود. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا هشتگ‌های رسانه‌های اجتماعی دارای علامت تجاری یا دارای حق چاپ هستند تا از مشکلات قانونی جلوگیری شود.

خاص باشید

با وجود تعداد زیاد هشتگ‌ها، دانستن اینکه از کدام هشتگ‌ها استفاده کنید دشوار است. نکته کلیدی این است که مشخص باشد. فکر کنید پست شما در مورد چیست و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. سپس، یک هشتگ ایجاد کنید که هم توصیفی و هم مرتبط با محتوای شما باشد.

اگر از هشتگ‌های عمومی مانند #آشپزی یا #فیلم استفاده می‌کنید، پست شما از بقیه متمایز نخواهد شد. اما با استفاده از هشتگ های خاص تر، مانند #آشپزی_سریع می‌توانید مخاطبان درگیرتری را هدف قرار دهید و لایک ها و نظرات بیشتری دریافت کنید.

چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؛ در همه شبکه‌ها‌ی اجتماعی

چگونه هشتگ را ترند کنیم؟

دانستن نحوه ایجاد یک هشتگ که بتواند ترند و همه‌گیر شود یکی از راه‌هایی است که می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر کمپین، رویداد یا تبلیغات ویژه شما، یافتن سرنخ ها، افزایش آگاهی از برند و موارد دیگر داشته باشد. اما برای ایجاد یک هشتگ فراگیر چه باید کرد؟

مرحله 1. یک هشتگ کوتاه بسازید

هشتگ‌ها خیلی پیچیده نیستند و نباید هم باشند. از خلاقیت نترسید، اما آن را به اندازه کافی ساده نگه دارید تا مخاطبانتان بتوانند به راحتی تکرار کنند و دوباره استفاده کنن.

 مرحله 2. هشتگی بسازید که خواندن آن آسان باشد

اگر هشتگی که می سازید خواندنش آسان نباسد کاربران به راحتی آن را ندید می گیرند و آز آن رد می شو

مرحله 3. تمام احتمالات منفی را در نظر بگیرید

اطمینان حاصل کنید که شرکت شما با انتخاب یک هشتگ در تیررس هر گونه ارتباط نادرست گرفتار نمی‌شود. رویدادهای جاری را بررسی کنید. رویدادهای 2 ثانیه قبل را بررسی کنید.

مرحله 4. از هشتگ‌های زیادی در یک پست استفاده نکنید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که سعی کنید با زدن 20 هشتگ مختلف، علاوه بر هشتگ خودتان  به وسیع‌ترین مخاطب ممکن دست پیدا کنید. اما بسیاری از هشتگ‌ها هرزنامه به نظر می‌رسند. فقط از هشتگ‌هایی که به محتوای شما مرتبط هستند استفاده کنید. به علاوه، برخی از پلتفرم‌ها محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای دارند.

مرحله 5. هنگام استفاده از هشتگ‌های دیگر تحقیق کنید

برخی از هشتگ‌ها به نظر عمومی می‌رسند که می‌توان آن‌ها را برای هر چیزی اعمال کرد. این به آنها تطبیق پذیری می‌دهد، اما همچنین آنها را مستعد استفاده نادرست می‌کند. به همین دلیل مهم است که قبل از استفاده از هشتگ‌های از قبل موجود، تحقیق کنید.

مرحله 6. هشتگ اصلی خود را ایجاد کنید

برای شرکت‌ها معمول است که از هشتگ‌های قبلی استفاده کنند. این به مخاطبان جدید و بزرگتر کمک می‌کند تا محتوای شما را پیدا کنند و شما مجبور نیستید از ابتدا یک لیست کاربر هشتگ بسازید. با این حال، اگر قصد دارید یک کمپین بازاریابی در مقیاس بزرگ‌تری راه‌اندازی کنید که (حداقل تا حدی) توسط یک هشتگ پشتیبانی می‌شود، برای ایجاد یک هشتگ سفارشی که مردم با نام تجاری شما مرتبط می‌کنند، وقت بگذارید.

مرحله 7. یک هشتگ ایجاد کنید که قابل عمل باشد

تمام هدف ایجاد هشتگ ایجاد buzz است. بهترین راه برای انجام این کار، الهام بخشیدن به عمل است. هشتگ‌هایی که افراد را فعال می‌کنند و به نوعی به آن‌ها انگیزه می‌دهند، بسیار مؤثر هستند.

مرحله 8. هشتگ های مارک دار خود را طوفان فکری کنید

حالا وقت آن است که به عبارت پشت هشتگ فکر کنیم. آیا شعاری برای کمپین بازاریابی خود دارید، می توانید از همین شعار برای هشتگ خود استفاده کنید.

اما اگر کمپین هشتگ شما بر جنبه کوچکتری از کمپین شما متمرکز است، ممکن است بخواهید چیز متفاوتی ارائه دهید. هشتگ شما نباید برند باشد و همچنین نباید ترکیبی عالی از هوش و خلاقیت باشد. بلکه تنها نیاز است که به ارائه پیام شما کمک کند. اطمینان حاصل کنید که هشتگ شما از موضوع اصلی کمپین شما پشتیبانی می‌کند.

چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؛ در همه شبکه‌ها‌ی اجتماعی

مرحله 9. هشتگ خود را تبلیغ کنید

به مردم در مورد هشتگ خود اطلاع دهید. در مورد آن در کانال های اجتماعی خود بنویسید، از آن در خبرنامه‌ها، در وبلاگ خود و حتی در ارتباطات مشتریان خود استفاده کنید. نکته این است که اگر مردم از هشتگ شما اطلاعی نداشته باشند، نمی توانند از آن استفاده کنند، بنابراین در مورد آن به آنها بگویید. اگر می‌خواهید ترند شود، هشتگ منحصر به فرد شما باید به معنای واقعی کلمه در همه جا قابل مشاهده باشد.

مرحله 10. با استفاده از هشتگ خود به مکالمات بپیوندید

هنگامی که مردم شروع به استفاده از هشتگ شما کردند، به گفتگوها بپیوندید. اگر محتوای هوشمندانه تولید شده توسط کاربر را مشاهده کردید، در پاسخ خود از آن قدردانی کنید. همچنین می توانید محتوای تولید شده توسط کاربر را در صفحات فرود تعیین شده برای هشتگ خود یا در یک جریان اجتماعی قرار دهید. دیدن نمونه هایی از محتوای خلاقانه تولید شده توسط کاربر، افراد بیشتری را تشویق می‌کند تا از هشتگ استفاده کنند.

مرحله 11. بر هشتگ خود را نظارت کنید

هشتگ‌ها به هیچ وجه محدود به توییتر، اینستاگرام یا فقط فیس بوک نیستند. مخاطبان می‌توانند از یک هشتگ در پلتفرم‌های مختلف، در انجمن‌ها، نظرات و وبلاگ‌ها استفاده کنند. هیچ محدودیتی برای استفاده آنلاین از هشتگ شما وجود ندارد. این تطبیق پذیری چیزی است که به مخاطبان شما اجازه می‌دهد تا در مکالمات از گوشه و کنار جهان شرکت کنند. در حالی که این می‌تواند مکالمات خلاقانه‌تر و تحریک‌کننده‌تری از آنچه تصور می‌کردید ایجاد کند، این واقعیت که آنها در سراسر پلتفرم‌ها انجام می‌شوند می‌تواند ردیابی آنها را دشوار کند.

چگونه یک هشتگ را ترند کنیم؛ در همه شبکه‌ها‌ی اجتماعی

در پایان

ایجاد یک هشتگ که بتواند ترند شود کار آسانی نیست اما شدنی است. تمام تلاش خود را داشته باشید که به روز باشید و از طرفی هشتگ‌های ماندگار و ساده را خلق کنید. اگر برای این کار وقت بگذارید و در نهایت حتی یک بار بتوانید یک هشتگ ترند شده و ماندگار بسازید می‌توانید برای مدت طولانی از امتیازهای آن در بحث بازاریابی خود استفاده کنید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

طبیعی است که شما برای شروع کار و نحوه معرفی محصول جدید به مخاطبان خود نگران باشید. در عین حال، ما می‌دانیم که شروع کار می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد و به همین دلیل، می‌خواهیم این بار را از دوش شما برداریم.

شما می‌توانید با استفاده از مشاوران ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت کار را برای خود راحت کنید و به روزترین مشورت‌ها را از کارشناسان ما بگیرید.

چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

آموزش هشتگ‌ گذاری اینستاگرام و اصول هشتگ‌ گذاری

حل مشکلات اینستاگرام توسط خودتان (آموزش تصویری)

دیدگاهتان را بنویسید