×
صفحه اصلی تبلیغات مدل‌ های قیمتی در تبلیغات دیجیتال چگونه است؟
تاریخ انتشار : 21 خرداد 1402 زمان مطالعه : 5 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

مدل‌ های قیمتی در تبلیغات دیجیتال چگونه است؟

مدل‌ های قیمتی در تبلیغات دیجیتال چگونه است؟

روش های مختلفی برای قیمت گذاری تبلیغات آنلاین وجود دارد. مدل قیمت گذاری به اهداف کمپین، پلتفرم میزبان آگهی و نوع خود آگهی بستگی دارد.

همه مدل‌های قیمت‌گذاری تبلیغات دیجیتال به طور یکسان ایجاد نمی‌شوند. برخی از مدل ها نسبت به سایرین تبلیغات طرفداران بیشتری دارند. در ادامه با چهار مدل رایج قیمت‌گذاری مورد استفاده در تبلیغات دیجیتال آشنا خواهید شد.

1. CPM پرداخت به ازای هزار نمایش

پرداخت به ازای هزار نمایش  (CPM) رایج‌ترین مدل قیمت گذاری برای تبلیغات ویدیویی است. تبلیغات نمایشی نیز معمولاً از مدل CPM استفاده می‌کند، اما تبلیغات نمایشی شروع به حرکت به سمت سایر مدل‌های قیمت‌گذاری، مانند هزینه به ازای سرنخ (CPL) یا هزینه به ازای هر اقدام (CPA) کرده‌اند.

مدل قیمت گذاری CPM نرخ ثابتی را برای هر 1000 بازدید از یک تبلیغ تعیین می‌کند. یکی از مسائل مهم در مورد این مدل قیمت گذاری این است که مبلغی از تبلیغ کنندگان صرف نظر از اینکه آیا کسی روی تبلیغ آنها کلیک می‌کند، هزینه دریافت می کند.

برای مثال یوتیوب، صورت‌حساب‌های تبلیغاتی را بر اساس CPM دریافت می‌کند. از تبلیغ‌کنندگان به ازای هر هزار بازدید، نرخ ثابتی دریافت می‌شود که به عوامل مختلفی بستگی دارد.

چه محتوایی در کنار تبلیغ اجرا می‌شود؟ تبلیغ چه فرمتی است؟

  • مدت زمان تبلیغ چقدر است؟
  • آیا تبلیغ قابل رد شدن است؟
  • آیا تبلیغ‌کنندگان دیگری برای آن فضای تبلیغاتی پیشنهاد می‌دهند؟

بسته به پاسخ به این سؤالات، هزینه های تبلیغات در یوتیوب می‌تواند بسیار متفاوت باشد. یک سوال اصلی وجود دارد که تبلیغ کنندگان باید هنگام بررسی یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال CPM از خود بپرسند.

«آیا حاضرم فقط برای نمایش‌ها، هیچ اقدام یا کلیکی پول پرداخت کنم؟» اگر نه، ممکن است بخواهید مدل قیمت گذاری دیگری را در نظر بگیرید.

2. هزینه به ازای هر کلیک (CPC)

تبلیغات هزینه به ازای کلیک (CPC) تنها زمانی از تبلیغ کنندگان هزینه دریافت می‌کند که شخصی روی تبلیغ کلیک کند.

این مدل یکی از مشکلات عمده مدل CPM را تصحیح می‌کند، جایی که تبلیغ کنندگان صرف نظر از اینکه چند نفر روی تبلیغ کلیک می‌کنند، هزینه دریافت می‌کنند. این بدان معنا نیست که مدل CPC کامل است، در تبلیغات جستجو، کلمات کلیدی بسیار گران و قیمت ها به طور پیوسته در حال افزایش هستند.

گران ترین کلمات کلیدی متعلق به صنایعی مانند مالی، بیمه و خدمات حرفه‌ای است. به عنوان مثال، یک کلیک روی یک تبلیغ جستجو برای کلمه کلیدی، بیمه، کمتر از 55 دلار هزینه دارد، با این حال، داشتن کلمات کلیدی هدفمند برای پیشنهاد، هزینه هر کلیک شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در حالی که تبلیغات CPC کلیک‌ها را تضمین می‌کند، هنوز برخی از مسائل به جز کلمات کلیدی گران قیمت وجود دارد.

برای کلیک‌های اشتباهی که منجر به لید یا اقدام مشتری نمی‌شوند، هزینه دریافت می‌کنید، اما ریسک پرداخت برای هیچ چیز کمتر از مدل CPM است. مدل CPC معمولا برای پست های رسانه های اجتماعی حمایت شده و نمایش تبلیغات در صفحات وب استفاده می شود.

مدل‌های قیمتی در تبلیغات دیجیتال چگونه است؟

3. هزینه به ازای سرنخ  (CPL)

مدل‌های قیمت‌گذاری هزینه به ازای سرنخ (CPL) مناسب‌ترین مدل قیمت‌گذاری برای تبلیغ‌کننده هستند. در مدل CPL، تبلیغ‌کنندگان فقط برای هر سرنخ واجد شرایط پرداخت می‌کنند.

این مدل امکان پرداخت هزینه کلیک و بازدید تصادفی را از بین می‌برد. برای واجد شرایط بودن به عنوان سرنخ، شخصی باید پس از کلیک بر روی آگهی (معمولاً برای ارائه اطلاعات تماس) فرمی را در وب سایت تبلیغ کننده پر کند.

در سال 2008، کمپین اوباما از تبلیغات CPL برای ایجاد لیست ایمیل استفاده کرد. یک سرنخ تنها در صورتی واجد شرایط تلقی می‌شود که برای یک خبرنامه الکترونیکی ثبت‌نام کند و این کمپین را بسیار مقرون به صرفه می‌کند.

مدل‌های CPL بسته به پیچیدگی فرمی که کاربر باید پر کند، هزینه هر سرنخ را افزایش می‌دهد. هرچه یک سرنخ واجد شرایط تر باشد، گران تر خواهد بود. این معمولاً به این معنی است که هر چه فرم به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد، سرنخ گران‌تر خواهد بود.

4. هزینه به ازای هر اقدام (CPA)

مدل هزینه به ازای هر اقدام (CPA) قبل از پرداخت یک تبلیغ‌کننده، حتی به اقدامات خاص‌تری نسبت به CPL نیاز دارد.

معمولاً این اقدام شامل خرید یا ثبت نام برای یک سرویس توسط مشتری می‌شود. در تبلیغات CPA، تبلیغ‌کننده معمولاً فقط پس از تراکنش کارت اعتباری پرداخت می‌کند.

این بدان معناست که مدل CPA برای ایجاد انگیزه اقدام فوری زمانی که تبلیغ‌کننده می‌خواهد مشتری فوراً چیزی را خریداری کند، بهترین است. به همین دلیل، تبلیغات CPA می‌تواند برای صنایعی که مانع خرید بالایی دارند مانند خدمات مالی، بیمه و خدمات حرفه‌ای بی اثر باشد.

مدل‌های قیمتی در تبلیغات دیجیتال چگونه است؟

برخی از مزایای مدل CPA این واقعیت است که تبلیغ‌کنندگان مجبور نیستند برای سرنخ‌های بد پولی بپردازند، زیرا می‌دانند که هر بار که باید برای تبلیغ هزینه پرداخت کنند، تراکنش انجام شده است.

مدل CPA انتخاب قیمت را برای تبلیغ‌کنندگان آسان‌تر می‌کند، زیرا تعیین ارزش مشتری آسان‌تر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درآمدی را که مشتری به ارمغان می‌آورد و اینکه می خواهید از هر فروش چقدر سود داشته باشید را محاسبه کنید.

تبلیغات CPA همچنین می‌تواند به هزینه به ازای سفارش (CPO)، تولید سرنخ آنلاین یا هزینه به ازای تبدیل اشاره کند.

در پایان

هنگام انتخاب مدل های قیمت گذاری تبلیغات دیجیتال باید هوشمندانه عمل کنید و نیازهای خود را از تبلیغات به درستی مشخص کنید از سویی دیگر نیز بای منابع مالی خود را در نظر داشته باشید.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.

مقالات بیشتر:

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؛ نحوه طراحی + کانال ها

مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؛ ۸ فایده تبلیغ آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید