×
صفحه اصلی تبلیغات راه‌ های جذب مشتری در مغازه انواع مختلف؛ پوشاک، مواد غذایی و …
تاریخ انتشار : 24 مهر 1402 زمان مطالعه : 9 دقیقه نام نویسنده : پرستو بیرانوند

راه‌ های جذب مشتری در مغازه انواع مختلف؛ پوشاک، مواد غذایی و …

راه‌ های جذب مشتری در مغازه انواع مختلف؛ پوشاک، مواد غذایی و …

اگر می خواهید یک فروشگاه موفق داشته باشید حالا در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشید چه کاری باید انجام دهید تا مشتریان بیشتری داشته باشید؟ چه محصولاتی را بفروشید که مردم می‌خواهند و نیاز دارند، اما اگر ندانند شما آنجا هستید، چگونه شما را پیدا می‌کنند؟

حتی بدتر از آن، اگر از فروشگاه شما عبور کنند اما احساس کنند مجبور نیستند وارد شوند، چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟ چگونه می‌توانید آنها را ترغیب کنید که وارد شوند؟ تجارت الکترونیک و روش‌های فروش آنلاین همیشه محبوب است، اما مردم همچنان دوست دارند از فروشگاه‌های واقعی و فیزیکی خرید کنند.

فقط انتظارات آنها ممکن است متفاوت باشد. این متن به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌ها و ایده‌های خلاقانه‌ای را توسعه دهید تا بتوانثید مشتریان را به فروشگاه خود جذب کنید.

چگونه مشتریان را به فروشگاه خود جذب کنیم؟

فروشگاه های فیزیکی هنوز منقرض نشده اند. بخش پررونق تجارت الکترونیک در حال رقابت برای قلب مصرف کنندگان است، اما هنوز هم چیزی رضایت بخش در مورد سرگردانی در فروشگاه و گپ زدن با دستیاران خرده فروشی قبل از رفتن به تسویه حساب وجود دارد.

بنابراین، چه در حال اداره یک بوتیک یا خواربارفروشی باشید، مشتری ها و عابران ضربان قلب کسب و کار شما است. با عبور افراد بیشتری از درهای شما، شانس بیشتری برای فروش محصولات خود دارید. اما چگونه آنها را وارد مغازه خود می کنید؟

شما به استراتژی های بازاریابی موثری نیاز دارید که توجه را به فروشگاه شما جلب کند. از نمایشگرهای ویترینی که باعث می‌شود عابران به برنامه‌های وفاداری که مشتریان را ترغیب می‌کنند تا به فروشگاه شما بازگردند، دوبار عمل کنند، بازاریابی سلاح مخفی شماست.

شما بودجه نامحدودی برای بازاریابی نخواهید داشت، بنابراین باید روی ایده های عملی و عملی تمرکز کنید تا مطمئن شوید که تلاش های شما به ثمر می رسد.

1. بهبود ظاهر ویترین و محدود کردن جذابیت

اولین برداشت مهم است ویترین فروشگاه شما اولین چیزی است که مشتریان می بینند و می تواند تعیین کند که آیا وارد می شوند یا از آنجا عبور می کنند.

ویترین مثل یک فروشنده ساکت است. می توانید محصولات، برند و حال و هوای خود را به نمایش بگذارید. وقتی فروشگاه شما چشم رهگذران را به خود جلب می کند، کاری را درست انجام می دهید.

  • آیا ویترین فروشگاه شما دعوت کننده است؟
  • جالب هست؟
  • آیا داستانی را بیان می کند؟

ویترین: نگاهی اجمالی به آنچه فروشگاه شما ارائه می دهد بیاندازید. آنها را چشم نواز، خلاق و منعکس کننده برند خود کنید. آنها را مرتباً تغییر دهید تا چیزهای جالبی باقی بمانند. می‌توانید لباس‌های فصلی، فروش و سهام جدید را تبلیغ کنید.

راه‌ های جذب مشتری در مغازه انواع مختلف؛ پوشاک، مواد غذایی و ...

علامت گذاری: تابلوهای خوب بیشتر از نمایش نام فروشگاه شما انجام می دهند. شما می توانید هویت برند خود را به نمایش بگذارید و مشتریان هدف خود را جذب کنید. آیا شما یک فروشگاه مواد غذایی طبیعی هستید؟ نانوایی روستایی؟ از تابلوهایی استفاده کنید که برند منحصر به فرد شما را نشان می دهد.

نورپردازی: نورپردازی خوب را نادیده نگیرید! حال و هوای خاصی ایجاد می کند، محصولات شما را در ویترین ها برجسته می کند و از مشتریان به فروشگاه شما استقبال می کند. ویترین فروشگاه شما بازتابی از برند شماست. تابلوهای تبلیغاتی، نمایشگرهای پنجره و طرح رنگ شما باید پیامی ثابت در مورد اینکه شما چه کسی هستید ارتباط برقرار کنند.

2. پیشنهادات و تبلیغات انحصاری در فروشگاه را ارائه دهید

مصرف کنندگان عاشق تخفیف و تبلیغات هستند. همه ما خواهان معاملات خوب و ارزش برای پول هستیم و وقتی چیزی را می بینیم که با تخفیف یا مدت محدود در دسترس است، آن را بیشتر می خواهیم، ​​درست است؟ وقتی چیزی کمتر باشد، احساس ارزشمندی می کند.

شما می توانید بدون شکستن بانک تبلیغاتی ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک خرید، یک معامله رایگان دریافت کنید (BOGO) مشتریان را تشویق به خرید بیشتر از آنچه برنامه ریزی کرده بودند، می کند.

فروش حساس به زمان به مشتریان در صورت خرید در زمان‌های خاص، درصد تخفیف خاصی می‌دهد. همچنین می توانید یک برنامه وفاداری راه اندازی کنید و به مشتریان برای خرید با شما پاداش دهید.

شما تجارت مجدد را تشویق می کنید و باعث می شوید مشتریان احساس قدردانی کنند. هر چه تلاش می‌کنید، مطمئن شوید که مشتریان ارزش خوبی کسب می‌کنند و همچنان سود خواهید داشت.

3. ارائه خدمات عالی به مشتری و تجربیات شخصی سازی شده

بخش قابل توجهی از خدمات عالی به مشتریان، حل مشکلات است. اما مهمتر از آن این است که مشتریان خود احساس ارزشمندی و قدردانی کنند. اگر یک تجربه خرید باورنکردنی ایجاد کنید، به احتمال زیاد آنها برمی گردند و به دوستان و خانواده خود در مورد فروشگاه شما اطلاع می دهند.

وقتی تجربه خرید را شخصی سازی می کنید، مشتریان شما احساس می کنند که یک فرد هستند و از درک نیازها و ترجیحات آنها قدردانی می کنند. همه چیز از کارکنان شما شروع می شود. کارکنان خود را به گونه ای آموزش دهید که توجه، مودب و آگاه باشند.

اگر آنها تلاش کنند تا مشتریان معمولی را به خاطر بسپارند، عالی است. شما می توانید با گرفتن ترجیحات مشتری و ردیابی الگوهای خرید، خدمات شخصی تر ارائه دهید. بگویید مشتری مرتباً محصولات ارگانیک می خرد. چرا اقلام ارگانیک جدید را هنگام ورود به فروشگاه شما توصیه نمی کنید؟

راه‌ های جذب مشتری در مغازه انواع مختلف؛ پوشاک، مواد غذایی و ...

4. یک محیط فروشگاهی همه‌جانبه ایجاد کنید

چرا اگر مشتریان بتوانند محصولات شما را به صورت آنلاین خریداری کنند، به فروشگاه شما مراجعه می کنند؟ به دلیل تجربه ای که آنها در فروشگاه شما به دست می آورند  فقط در لپ تاپ اینطور نیست. یک تجربه منحصر به فرد و همه جانبه شما را متمایز می کند و ممکن است مشتریان را برای مدت طولانی تری در فروشگاه شما نگه دارد.

از ترکیبی از موسیقی، تکنولوژی و طراحی استفاده کنید. طراحی فروشگاه چیزی فراتر از چیدمان محصولات در قفسه است. فضایی ایجاد کنید که باعث ایجاد علاقه و شادی شود. تشویق به اکتشاف جریان در فروشگاه شما چیست؟ رنگ ها، نورپردازی و تکنیک های نمایش همگی نقش دارند.

موسیقی می تواند خلق و خو را تنظیم کند! لیست پخش مناسب باید نشان دهنده برند شما و تجربه ای باشد که می خواهید ارائه دهید. موسیقی ضروری است، چه پرانرژی، چه آرامش بخش، چه مجلل یا چیزی در این بین.

5. یک برنامه وفاداری ایجاد کنید

برنامه های وفاداری راهی عالی برای پاداش دادن به مشتریان برای خرید مکرر از فروشگاه شما هستند. مشتریان احساس قدردانی می کنند و کسب و کار تکراری سود شما را افزایش می دهد.

همچنین می توانید مشوق هایی برای مشتریان خود ارائه دهید تا فروشگاه شما را معرفی کنند. ارجاع به شما کمک می کند مشتریان وفادار خود را حفظ کرده و مشتریان جدید را جذب کنید. انواع مختلفی از برنامه های وفاداری وجود دارد. محبوب ترین ها عبارتند از:

برنامه‌های مبتنی بر امتیاز: با هر خرید، امتیاز مشتریان برای تخفیف‌ها و محصولات رایگان قابل بازخرید است.

برنامه های سطحی: مشتریان را بر اساس عادات خرج کردنشان در طبقات مختلف (مانند طلا، نقره و برنز) قرار دهید و در هر سطح به آنها پاداش های متفاوتی بدهید.

برنامه های ارجاع: هر زمان که مشتری یکی از دوستان یا اعضای خانواده را به فروشگاه شما معرفی می کند، پاداش دریافت می کند. شما می توانید برای هر مشتری جدیدی که به آنها مراجعه می کند و مبلغ مشخصی را خرج می کند، 20 دلار اعتبار ارائه دهید.

راه‌ های جذب مشتری در مغازه انواع مختلف؛ پوشاک، مواد غذایی و ...

6. میزبانی رویدادها و همکاری ها در فروشگاه

میزبانی رویدادها یک راه سرگرم کننده و تعاملی برای جذب مشتریان جدید، تعامل با مشتریان فعلی و ایجاد سر و صدا در اطراف فروشگاه شما است.

می توانید محصولات خود را به نمایش بگذارید یا با سایر مشاغل محلی همکاری کنید. حتی می توانید با هنرمندان، نوازندگان و اینفلوئنسرهای محلی شریک شوید. راه اندازی محصول یک انتخاب کلاسیک است، اما کارگاه ها و کلاس ها نیز این کار را انجام می دهند.

آنها را سرگرم کننده و آموزشی کنید. به عنوان مثال، یک فروشگاه سخت افزار ممکن است میزبان یک کارگاه DIY برای آموزش مهارت های اساسی به افراد باشد. هر تصمیمی که می گیرید، باید با محصولات شما هماهنگ باشد.

در پایان

اکنون 6 ایده کاربردی برای جذب مشتریان به فروشگاه خود دارید. این که آیا تصمیم دارید ویترین فروشگاه خود را زیباتر کنید، برنامه های وفاداری ایجاد کنید، خدمات مشتریان را بهبود ببخشید یا رویدادهای داخل فروشگاه را میزبانی کنید، انتخاب با شماست.

برای دیده شدن و جذب مشتری بیشتر کنارتان هستیم

یکی از راه های دیده شدن بیشتر و پی رو آن فروش بیشتر، تبلیغات درست و خلاقانه است. برای این کار ما در کنارتان هستیم

بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

ما در آژانس تبلیغات اینترنتی مگنت طیف گسترده‌ای از خدمات بازاریابی را ارائه می‌دهیم مانند :

خدمات ۳۶۰ درجه ما می‌تواند در راه‌اندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید.

مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامه‌ریزی، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در کانال‌های مناسب، مهم‌ترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد

بیشتر بخوانید:

راه افزایش فروش مغازه؛ راه‌ های سنتی و دیجیتال

۵۰ شعار تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی

راهکارهای فروش که در اوضاع ایران جواب می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید